Melbournen tapahtumat

Aloittaja Zende, lokakuu 05, 2003, 21:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Zende

No niin, tasta lahtee uusi aihe!

Kuten eilisella piknikilla joidenkin kanssa juteltiin, voisi olla hyva jos meidan Melbournen seutuvilla asuvien suomalaisten profiilia voitaisiin nain nostaa taalla Dundernewsin sivuilla.

Uudet Melbourneen muuttajat, tai uuden Dunderin lukijat, voivat loytaa taman aiheen kautta paikallisia suomalaisia ehka helpommin kuin koko sivustoja selailemalla.

Tanne voisi myos laittaa ilmoituksia sellaisista Melbournen porukoiden tapaamisista, mihin uudetkin tuttavuuden ovat tervetulleita.  (Lahemmissa/pienemmissa piireissa yhteyden pito tietysti sujuu paremmin privaattimeilien yms. kautta.)

Taalla Melbournessa asuvat tai tanne muuttajat voisivat myos vahan esitella itseaan, niin tiedetaan, etta keta taalla asustaa.  Kukin tietysti laittaa vaan sen verran yksityiskohtia, minka julkiseen ja kaikille avoimeen foorumiin haluaa.

Ja laitetaampa ajatus kaytantoon tasta:
Olen 27-vuotias, ja muutin Melbourneen kahdeksan vuotta sitten, kun lempi loytyi taalta kaukaa.  Opiskelin ensin Melbournen yliopistossa, ja nyttemmin olen Victorian valtiolla virkanaisena.  Kotona vaikuttaa viela se sama mies mika minut tanne sai, seka Mikko-kissa, joka myos hoitaa suomenkielen keskusteluharjoitus virkaa, vaikkei viela ole paljon vastaillutkaan :)

Hmm, tuo kuulostaa vahan liikaa 'personals' mainokselta, joten taidan jattaa tarinan tahan.

Hyvat jatkot kaikkille, ja kirjoittelemisiin, seka toivottavasti myos tapaamisiin!

Zende

Heidi

Minut varmaan moni dunderin lukija jo "tunteekin" ja olen jo varmaan ihan tarpeeksi itsestani ja elamastani taalla kertoillut... Minahan en siis varsinaisesti edes asu Melbournessa, vaan vajaan parin sadan kilsan paassa, mutta taman maan mittakaavan huomioonottaen hyvalla omallatunnolla luokittelen itseni tahan joukkoon kuuluvaksi!

Olen asunut maassa jo reilut kuusi vuotta ja nyt sita jo kaipaakin paljon enemman "omiensa" seuraa ja suomiporukan tapaamiset ovat tosi kivoja, kun tuntuu, etta kaikki ymmartavat toisiaan niin hyvin monissa sellaisissa asioissa, joista saattaa olla vaikea puhua aussiystaville tai Suomessa asuville perheenjasenille ja ystaville.

Pidetaan siis Suomen lippu korkealla!! :XXXX

PS. Zende, hyvin olet Mikon kouluttanut, minun koirani Pomo ei valitettavasti osaa sanaakaan suomea... ;)

sanna77

Hyvä Senja, tuumasta toimeen! Olen muutamien kanssa vaihtanut jo elämäntarinoita, mutta esittelempä nyt itseni myös. Törmäsin aussi mieheen Helsingissä Aleksanterin kadulla ja siitä asti olen ollut ns. "koukussa". Olemme asuneet yhdessä Lontoossa sekä Helsingissä ja muutimme 6 viikkoa sitten tänne Melbourneen asumaan. Minulle on jo kertynyt muutamia aussiystäviä poikaystäväni kautta, mutta se, että voi silloin tällöin kommunikoida omalla äidinkielellään on todella tärkeä juttu!

kirjoitellaan/tavataan  
:cool:

Sanna

Milka

Palstan kestoblondikin on taas paassyt kirjoittelemaan tyokiireiden helpotettua. Mina olenkin jo kertonut melkein kaiken itsestani talla palstalla. Mutta kirjoitanpahan tahankin viestiketjuun yhteenvedon. Jotta ei viestiketju hukkuisi tuonne muiden viestien joukkoon.

Olen asustellut Melbournessa kohta kolme vuotta. Minut tahan maahan toi mieheni kielitaidon puute. Minun englanninkielen taitoni on nimittain 99% parempi kuin mieheni suomen kielentaito.

Perheeseen kuuluu mieheni lisaksi kaksi koiraa, jotka eivat ponnisteluistani huolimatta ole oppineet suomea. Joten minunkin taytynee pitaa suomen kielentaitoani ylla taalla Dundereissa ja meidan suomalaisten tapaamisissa.

Oli muuten tosi kiva tavata teidat kaikki siella piknikilla.

:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX

Zende

Ilmoitusasiaa:

Nuorekkaat Melbournen suomalaiset kokoontuvat drinkeille torstaina 6. marraskuuta keskustassa.  :XXXX

Kaikki tutut ja tuntemattomat ovat tervetulleita mukaan!  Kiinnostuneet voivat lahettaa minulle U2U postia niin ilmoitan tarkan ajan ja paikan.

Zende

Urul

Zende :)

Ihan kateeksi käy teidän "nuorekkaita" :D drinkeille kokoontumisia .

Milka

:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX

Me 'nuorekkaat Melbournen suomalaiset' kokoonnuimme juhlistamaan ruotsalaisuuden paivaa drinkkien muodossa. Viihdyimme niin hyvin yhdessa etta paadyimme itseasiassa illastamaankin samaissa keskustan ravintolassa.

Meita oli paikalla 7+ 1 aussivahvistus.  Omasta puolesta voin kertoa etta oli todella kiva tavata maanmiehia etta -naisia jalleen kerran ja mukaan mahtuu seuraavan kerran enemmankin porukkaa.

Kiitos kaikille osanottajille!

:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX

Zende

Kiitos minunkin puolestani kaikille!  Oaks Day laukkakisahulinat lisasivat meidankin tapaamiseen varmaan bileily meininkia vaikkei kellaan lierihattua ollutkaan... :XXXX

Seuraavan kerran Melbournessa olisi ohjelmaa tulevana lauantaina 15. marraskuuta.  Suomalaisen seurakunnnan Marrasmarkkinat klo. 9.-12.00.  Osoite 43 Brown Street, Heidelberg.  

Itse olen suunnistamassa paikalle noin kello kymmeneksi, jotta saan osani ruisleivista, karjalanpiirakoista ja muista herkuista joita markkinoilla yleensa myydaan!  Tarjolla on ilmeisesti myos "nakki & muusi brunch", jota onkin varmaan mukava nautiskella kirkon takapihalla auringossa!

Ilman omaa autoa sinne on hieman hankala paasta, mutta kyydityksia varmasti jarjestyy jos on tarvis.  U2U:ta vaan tulemaan mikali on muitakin kysymyksia.

Toivottavasti muutkin paasevat tulemaan - tavataan siella!

Senja

Zara

Hei!

Kiva, kun tiedotatte täällä näistä Melbournen tapaamisista, ehkäpä itsekin pääsisin joskus paikan päälle.

Ainakin aion lauantaina suunnistaa Heidelbergiin markkinoille. Kiitos Zende vinkistä! Toivottavasti sieltä saa mukaansa jotain "suomlaista" syötävää ja saa puhua vähän suomea muiden kanssa (mitä en ole pitkään aikaan tehnyt).
Nähdään siellä!

Zende

Zara, mukava kuulla sinusta!  Toivottavasti tavataan huomenna markkinoilla!

Luvassa kuulemma +35 helle, mitenkahan karjalanpiirakka maistuu siina kuumuudessa...  

Zende

punavalo

Kerrompa nyt vahan itsestani ensin.Olen 23v ja tulin 6 viikkoa sitten kaverini kanssa Melbourneen.Viikko sitten tiimimme sai suomesta lisavahvistuksia kun ystavistamme 2 pakkasivat laukkunsa ja saapuivat myos.Vuokrasimme talon Brigtonista missa majailemme vuoden loppuun ja sit varmaan matka jatkuu.ai niin ukkojen iat on 23,23,23,25.Kalja maistuu...Jos joku haluaa tavata tiimimme voi laittaa mailia osoitteeseen punavalo@yahoo.com tai vaikka soittaa mulle 0408145682 Mika

FinnKiwi

Oon sattumoisin itsenaisyyspaivana Melbournessa ja ajattelin kysaista josko siella tapahtuu mitaan erikoista?
Olemme buukanneet kavereitten kanssa poydan Finlandiasta, saapahan ainakin hyvaa sapuskaa ja snapseja :D

Heidi

FinnKiwi,

meilla on illallinen suunnitteilla samaisessa Finlandiassa silloin itsenaisyyspaivana ja suomalaisporukkaa puolisoineen on tietoni mukaan tulossa koko raflan taydelta. Organisoijana toimii Senja, joka varmaan voi antaa lisatietoja. Siella sit varmaan tavataan! :D

Zara

Hei,
tietääkö kukaan, mitä tapahtuu Altonan Suomi-talolla? Olen kuullut, että sellainen siellä on, mutta muuta en asiasta tiedä...
Jos joku voisi asiaa valaista niin olisin iloinen.

(vielä on muutama pala Fazerin Sinistä jäljellä jääkaapissa Marrasmarkkinoiden saaliina)  :)

Zende

Hei Zara,

Altonassa on tosiaan Melbournen Suomi Seuran talo.  Suomi Seuralla on saannollista toimintaa lahinna vanhuksille, mutta sen lisaksi siella jarjestetaan juhlia tarkeimpina merkkipaivina.  Olen itse ollut siella esim. joulumyyjaisissa, juhannus- ja vapputansseissa, elokuvaillassa ja itsenaisyyspaivan juhlassa.  Ihan mukavia tapahtumia ovat oleet.

Seura ilmoittelee ainakin joistakin tapahtumistaan Suomi-lehdessa.  En ole itse tietoinen mistaan tulevista tapahtumista, mutta infoa voisi varmaan kysella Seuran sihteerilta, jonka osoitteen loysin tuolta Osoitteita/Suomiseurat osastolta talta sivulta:  Anneli Rickards, Puh. 03 - 9974 2912.

Minulla on itseasiassa tarkoituksena ilmoitella joistakin Melbournen tapahtumista talla palstalla, ja lisaksi laittaa infoa tuonne "Kalenterit" linkkiin.  Eli tatakin kautta saattaa ehka infoa tulevaisuudessa saada, vaikken mitaan lupaakaan... :)

Niin, me ei sitten ilmeisesti tormattykaan Marrasmarkkinoilla, harmi!  Olisi mukava, jos vahan esittelisit itseasi, joko talla palstalla, tai sitten U2U postilla.  Olisi sitten helpompi tunnistaa sinut mikali satutaan johonkin tapahtumaan samaan aikaan!

Hyvaa itsenaisyyspaivaa jo etukateen!

Zende

Zende

Zara seka muutkin Melbournen suomalaiset,

Kuulemani mukaan tana lauantaina 13. joulukuuta olisi Altonan suomitalolla joulumyyjaiset.  

Suomitalo loytyy Pier Streetilta Altonasta, Civic Paraden kulman lahistolta.  Paikalle kannattaa varmaan saapua ajoissa, etta saa joulutuotteista osansa.

Zende

Zende

Hyvaa uutta vuotta, Melbournen suomalaiset, ja muutkin!

Melbournessa paasee kuulemaan suomalaista jazzia ensi viikon lauantaina 7 helmikuuta.  Trio Toykeiden konsertti on Bennetts Lane klubilla keskustassa.

Lisatietoja lippujen varauksesta yms. loytyy taalta:  http://members.ozemail.com.au/~ozeurjaz/upcoming.html

Samoilta sivuilta loytyy infoa myos norjalaisen jazz muusikon, Jan Garbarekin, maaliskuisista keikoista Australiassa.  Suosittelen!

Zende

iines

Hei kaikki!

Tervetuloa piknikille tapaamaan Melbournen suomalaisia! Aika on
29. päivä helmikuuta 2 pm ja paikka Royal Botanic Gardens
Melbournessa ja siellä tarkemmin Princes lawn (Central laken
vasemmalla puolella oheisessa kartassa).

http://www.rbg.vic.gov.au/visinfo/RBGMmap.html

Tarjoilu on tarkoitus toteuttaa nyyttäriperiaatteella, jokainen tuo
jotain jaettavaksi. Toki jos joku haluaa, niin voi tuoda vain omat eväät.

Toivottavasti mahdollisimman moni pääsee tulemaan ja säät suosivat
meitä.

Nähdään 29. päivä!!!!

;););)

Zende

Hienoa Iines!
Mina ainakin suunnittelen tulevani mukaan.  Tuo karttalinkki on hyva, niin loydetaan samalle nurmikolle.  Eikohan mahdolliset uudetkin tulokkaat tunnista meidan porukan sitten puheesta.  :)

Zende

sannakko

Moikka Zende,Iines ja muut melbournen suomalaiset,

Mulla on läjä suht tuoreita Kodin Kuvalehtiä. Haluutteko että otan ne mukaan? Voin lahjoittaa ne hyvään kotiin.

Ai niin entäs jos sataa? (kosken puuta)

Terveisin,
Sanna

sanna77

Ilman muuta otat lehdet mukaan Sanna. En tiedä muista, mutta täällä on ainakin yksi kiinnostunut :D

Onkohan siellä puistossa katos sateen varalle?? Tietääkö joku...? :??

Piknikkiä odotellen...

Sanna

riina

moi kaikki melbournen suomalaiset!!

ollaan juuri muutettu melbourneen ja olisin mielellani tulossa ensi viikon sunnuntaina tapaamaan muita taalla asuvia suomalaisia. nahdaan botanical gardensissa viikon paasta!! toivottavasti meita on siella paljon!!

 
riina

riaapa

Apua! Joku toinenkin Riina! :hahhaa :hahhaa :hahhaa

Tervetuloa foorumiin, kaima! Saatammepa tavata Melbournessakin tässä parin kuukauden sisään... :)

Toivotaan teille hyviä piknik-säitä ensi sunnuntaiksi! :sormetr Sanna, Princes Lawnin lähellä näyttää olevan ainakin Rose Pavilion ja Fern Gully Rest House jos sattuu satamaan. Ei kai tuo Princes Lawn ole lähellä niitä Flying foxeja? Ne oli aika pelottavia, mutta urhoollisesti mekin siellä piknikkiä vietimme... :cool:

Riina.
Riina

Zende

Tervetuloa mukaan Riina!  Gardenissa nahdaan.  Zende

monster

No nyt makin sain aikaseks kirjottaa ja jopa tuli vipinaa kinttuihin kun nain ton piknik-jutun!! Ainahan sita piknikille tullaan hyvaan suomalaiseen seuraan!! Muutin saksalaisen mieheni ja koirani kanssa tanne joulukuun alussa ja oon asunut viimeset 8 vuotta Saksassa, mutta kylla suomen kieli (kai) luistaa ihan hyvin ja kun tosiaan ollaan nainkin kaukana lumihangesta ja pakkasesta, niin ihan kiva nahda pari suomalaista! Kuinkas monta meita nyt sit on tulossa?

T: monster

sanna77

Kiitos kaikille, jotka osallistuivat sunnuntain piknikille, hyvästä seurasta. :peukkuy  Aurinkokin jaksoi paistaa vaikka luvattiinkin sadetta...

Riina, katselin dokumenttia sieltä Royal Botanical Gardenista ja se koko flying fox yhteiskunta on muuttanut Yarra-joen varteen, jossa tuottavat vähemmän häiriötä. ;)  

Ja Heidille Onnittelut - kuulin että se oli tyttö! :D

Zende

Joo kiitos Iinekselle piknikin jarkkaamisesta, saakin oli manio!  Pahoittelut ettei me voitu jaada pidemmaksi aikaa - remontti kutsui.

Monster ja Riina, oletan etta ette olleet piknikilla sittenkaan - toivottavasti paasette mukaan kun seuraavan kerran tavataan.

Oliskos vaikka huhtikuussa vuorossa pubi tai drinkit?

Zende

monster

Hei taas! Joo, mua harmitti kauheesti kun en paassyt tulemaan!! Mun pelastuskoiraharrastus taas vei koko viikonlopun; meille tuli yllatysharjoitus Australian Punaisen Ristin kanssa ja piti (sai!!) menna sinne pelastamaan ihmisia koiran kanssa..!! Ilmottakaa please heti kun tiedatte seuraavasta tapaamisesta, varsinkin jos se on illalla (pubissa etc.) niin ei pitaisi tulla esteita!!
Terveisin monster

riina

moi!!

tarkoitus oli kovasti tulla, mutta saatiin loput muuttotavarat viikonloppuna eli niiden jarjestelyssa meni sitten liiankin kauan eli en sitten ehtinyt sinne. MUTTA seuraavalla kerralla, toivottavasti pian, kun jarjestetaan tapaamisia tulen ehdottomasti mukaan. se pubi-juttu kuulostais hyvalta. olisi kiva tavata taalla asuvia "meikalaisia"ja puhua pitkasta aikaa taas suomea. nyt mulla alkaakin sitten ahkera tyopaikan etsinta eli kiiretta pitaa. toivottavasti loytyisi pian jotain. ollaan yhteyksissa ja mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!!

t.riina

Heidi

Kiitos Sanna ja Riina onnitteluista. Ehka mekin paastaan ensi kerralla mukaan tapaamiseen Ellan kanssa, tosin olettaen etta tapaaminen on jossain muualla kuin pubissa... ;)

riina

moi kaikki melbournen suomalaiset!!

Kiitokset mukavasta naisten paivan tapahtumasta ja lounaasta Altonan suomi-talolla. Paikalla oli paljon iakkaampia suomalaisia, mutta olihan meita nuorempiakin muutama onnkeksi paikalla. Oli mielenkiintoista kuunnella suomalaisten naisten kertomuksia elamastaan taalla ja maailmalla. Kiitos tapahtumasta!!

t.riina

Zara

Moikka!

Milloinkas on Melbournen Suomi-kirkon pääsiäismyyjäiset??? Onko kukaan teistä menossa?

iines

Heippa!

Mun tietääkseni pääsiäismyyjäiset on lauantaina 3. päivä huhtikuuta. Korjatkaa jos olen väärässä.... Ajattelin suunnistaa sinne n. klo 10 aikaan, jos vaan saan itseni sängystä ylös niin aikaisin! ;)

t. iines

Zara

Moikka Iines!

Kiitos tiedosta. Mä yritän suunnistaa kans siihen aikoihin paikan päälle. Ehkäpä siellä nähdään! Ja muutkin täällä asujat... tapaillaan kirkolla! :)

eevis

Moi kaikki melbournelaiset!

Olen lähdössä sinne päin töihin vuodenvaihteessa, ja tsekkailen jo vuokrakämppiä. Työpaikkani olisi Monashin yliopiston Claytonin campuksella, eli niinkuin kaakkois-Melbournessa. Minkälaista aluetta kaakkoisosa on asua (kalleus, ghettous ;), liikenneyhteydet...jne.)? Olisiko vinkkejä ns. hyvistä alueista?

Kaikki kommentit ja arviot otetaan kiitollisena vastaan!  

P.S. Toivottavasti en rikkonut mitään sääntöjä tai etikettejä, kun olen ihan märkäkorva newbie näissä listoissa... :?:god:

terveisin eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!


arixmel

Ihan sitten asian vieresta, mutta tulin törmänneeksi mielenkiintoiseen linkkiin.


http://www.melbournecrime.com/

ja toimii hyvänä pelotteena uusille tulijoille lol

Mitenkä muuten onkohan kukaan kokeillut kävelemistä Lygon streetillä samalla vihellen kummisedän teemaa

tiesittekö muuten että Chopper muuti joku vuosi sitten Collingwoodiin tasmaniasta...oisko urbaani legendaa vai totta.
hohhoijaa pitäs lopettaa history channelin dokkareiden kattominen :roue
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

eevis

Siis onko noi sivut oikeat??? Siis oikeasti jotain ihme mafiakaiffareita sellaisessa paikassa kuin Melbourne??? ...Tai sitten mua höynäytetään just oikein kunnolla... :pyhimys
Dees - We will bloody bounce back!!!


riaapa

Mafiasta puheenollen, Helsingin keskustan katuja päivystää joku ilmeisen turhautunut, ulkomaalaisennäköinen ja -kuuloinen mies, joka huutaa täyttä kaulaa: "Paavo Lipponen on mafia!!" En tiedä tarkoittaako hän tuota kuuluisaa Savolaisten Mafiaa vai mitä...

Eevis, ei höynäytetä. Myös The Age (ehkä hieman uskottavamman oloinen lähde kuin tuo MelbourneCrime...) on uutisoinut tuosta tapahtumasta:

http://www.theage.com.au/articles/2004/03/24/1079939722639.html
http://www.theage.com.au/photogallery/2004/03/23/1079939640780.html
http://www.theage.com.au/issues/gangland/index.html

Ari, ostettiin viime viikolla Chopper-dvd. Oli Anttilassa viiden euron tarjouskasassa. Suhteellisen tuntematon kuuluisuus täällä Suomessa...

Riina.
Riina

Jouko

Aiheesta oli jokin aika sitten ohjelma jokin aika sitten muistaakseni ABC:lla 7.30 reportissa jossa väitettiin että poliisin erikois-osastolla olisi oma lusikka sopassa lisäämässä vettä myllyyn jolla nämä saisivat gansterit tapamaan toisiaan niin ongelma poistuisi ikään kuin luonnollisesti. :?


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

arixmel

joo no onhan se iso maailma eli kyllähän tänne noita kummisetiäkin mahtuu, pahinta mitä olen täällä kuulut on ne aasialais jengien keskinäiset paloittelut, (taitaa kaikki olla tapahtunut jollain tavoin liittyen yhteen etelä melbournen yökerhoon) oliks se viime vuonna kun ne miekkaili 3 ja yksi hukku kun se hyppäs yarraan pakoon niitä.

Tuosta chopperista on muodostunut jo jonkinlainen kultti täällä, jotkut ei oikein pidä siitä kun loppujen lopuksi se on rikollinen,,,se teki muutaman hauskan tv mainoksen ja tais se kirjoittaa myös lasten kirjan...
tosta melbournesta tuli mieleen että suurin shokki oli mulle kun tais olla eka päivää täällä vuonna 1 kun jetlagissa kävelin smith streetilla ja käyttäen kirjallisen ilmaisun vapautta porukka käveli suurinpiirtein piikki kiini kädessä. hmmm, no onneksi ne puhisti smith streetin...ja siirti ongelmat jonnekin muualle (richmondiin heh heh)

ja kyllä kannattaa olla varuillaan esim viikonloppuisin (päiväsaikaan) jos menee esim st kildan rannalle,,,ei siellä turhaan pidetä niitä huumeruiskun keräys purkkeja...eli jos oikein huono säkä käy niin...
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --