Melbournen tapahtumat

Aloittaja Zende, lokakuu 05, 2003, 21:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tuipa

KESÄKAUDEN AVAJAISET

Kaikki mukaan toivottamaan kesä tervetulleeksi

Lauantaina, 30.10 klo 17 alkaen
Suomi talolla, 119 Pier Street, Altona

Poppi soi, baari on auki ja makkaraa paistetaan!

Toivottavasti mahdollisimmat monet pääsevät paikalle tapaamann tuttuja ja tuntemattomia

Jouko

Hyvä Riina ja Tuipa,

Suurkiitokset Melbournen suomiseuran tiedotteista,:god:

- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Vegemite

Heh hee aina valmiudessa, jätetään "tee" pois.

T:Vege...

Älä suutu(vitsi)

Tuipa

Juu, pitäähän baarissa nyt sipsejä ja pähkönoitä toki olla. Mietin tässä, että otanko mukaan pop corn koneen...
Onko muuten paljon kasvisihmisiä tulossa? Voidaanhan me tietty hankkia tofu tai vastaavia (mitä ne nyt sitten ovatkaan...) "makkaroita" jos tarvetta on, vai  mitä tuumaatte?

riaapa

En tiedä kuinka moni meistä on kasvisihminen, mutta itse en edes silloin kun vielä söin lihaa tykännyt makkaroista, joten olen erittäin iloinen noista pähkinöistä! :D

En usko että tofu-makkaroille on tarvetta. Eiköhän ne muutamat kasvis-immeiset ole ihan tyytyväisiä kunhan saavat mussuttaa jotain. Kuulemani mukaan nuo tofu-makkarat eivät ole mitenkään erityisen herkullisia -vaikka on kai niitäkin moneen lähtöön.

Riina.
Riina

Kirsio

Tämä tulee vähän viiveellä, mutta KIITOS KAIKISTA VASTAUKSISTANNE ja toivottavasti tavataan pian!

Viestini näytti herättäneen myös muita aiheita...oma kantani on, että vaikka no worries -aussit ovatkin ihastuttavia, kuuden vuoden ulkomailla asumisen myötä on tullut havaittua että välillä on ihan tervettä tavata muita suomalaisia..

Terhille: tavallaan tulin itsekin miehen perässä mutten australialaisen vaan hollantilaisen. Paulalle: Asustellaan South Melbournessa.

Näkymisiin!
Kirsi

fogs

No en ole Melbournessa mutta oli pakko naureskella kun tarinat menee samaa tahtia kun meidän tarina....

Tavattiin Lontoossa, iskin aussimiehen suomeen vuodeksi asumaan jotta oppii hieman kieltä, tuntee minun perheen paremmin jne ja nyt reilun 7 vuoden avioliiton ja 3 muksun jälkeen still calling australia home.

Miten kaikki Lontooseen eksyikin? Itse lähdin sinne silloin hoitajaryntäyksen mukana liki 10 v sitten!

riaapa

Fogs,

Tämä on todettu monesti tapaamisissamme, että tuo sairaanhoitaja + Lontoo on se yleisin yhdistelmä... Sehän on tunnettu tosiasia että Lontoo on täynnä ausseja WH- tai muulla viisumilla työskentelemässä, joten sanoisin että jos haluaa Euroopassa tavata ausseja, niin Lontoossa siihen on suurin todennäköisyys. Tai sitten Gallipoli-risteilyllä. :D

Meidän lomaromanssi on kestänyt jo 4,5 vuotta, eli olin Lontoossa ihan vaan pääsiäislomalla kun tavattiin! Sen verran pistän paremmaksi että sain mieheni Suomeen jopa kolmeksi vuodeksi; mun perhe tuli tutuksi, mutta ei hän kylläkään kieltä oppinut... "Home is where the heart is", joten kyllä Melbourne on nyt myös mun kotini. :peukkuy
Riina

Tuipa

On pakko heittää joukoon meidän tarina... siis aussimies minullakin.
Tavattiin keskellä metsää Saimaan rannalla, minä metsästysreissulla, haulikko olalla, kun ensi kerran tavattiin...
Taisi olla aika "saalis" sillä tuon jälkeen en ole metsällä käynytkään, kun kummasti aika meni reissatessa... :)

LauraK

ah, minä en löytänyt miestäni lontoosta.. vaan netin kautta! hih! kyllä vain.. nettiromanssi. Tutustuimme maaliskuun lopussa 1999 ja sitten mies tuli käymään Suomessa minun luona heinäkuussa samana vuonna. Oli kolme viikkoa ja lähti takaisin Austraaliaan. Ja sitten lokakuun lopussa muutti ja asuimme yhdessä siitä lähtien lähes viisi vuotta (hihii! teinkö ennätyksen? :)) ennenkuin muutimme tänne Melbourneen heinäkuussa. Kieltä ymmärtää kyllä ja osaa minun mielestäni puhuakin ihan kohtalaisesti, mutta kovasti haluaisi oppia lisää, mutta kun minä onneton aina puhun englantia :)

Mutta periaatteessa minullakaan ei ole aussimies vaikka lähes koko elämänsä on täällä asunut. Miehellä löytyy Brittipassi.

Tuipa

Muistuttelen vaan, jos joku on unohanut...

Tavataanhan parin päivän kuluttua Suomi talolla ja avataan kesä! Eli lauantaina klo 5, 119 Pier Street, Altona

Zende

Joo, tulossa ollaan, innolla!  Hauskaa taas tavata Melbournen vakea, juhannuksesta tuntuukin olevan jo ikuisuus.  Toivottavasti mahdollisimman monet paasevat mukaan!  :)
Zende

Heidi

Hauskaa kesanavajaisiltaa kaikille ja toivottavasti paikalle saapuu paljon porukkaa :D Itse en valitettavasti paase mukaan, kun oltiin jo keretty tehda muita suunnitelmia (visiitti anoppilaan), mutta ehka sitten ensi kerralla! :XXXX

riaapa

Kylläpäs oli mukava ilta!!! :peukkuy :peukkuy :XXXX :XXXX

Paikalle saapui paljon väkeä ja niin paljon uusia naamoja, että koko ilta meni siihen kun yritti ehtiä vaihtaa sanasen jokaisen kanssa. Oli kyllä todella ilahduttavaa nähdä niin paljon iloisia íhmisiä! Kiitos kaikille jotka paikalle saapuivat.

Paljastuihan siellä yllätyksiäkin, muun muassa se, että minä en olekaan pitkätukkahippi, ja että arixmelillä ei olekaan pitkää partaa. ;)

Tuipa-raukka sai raataa keittiössä lähes koko illan, mutta jospa seuraavalla kerralla saataisiin joitakin muitakin keittiö-vuoroon... :confuse Kaunis kiitos ja syvä kumarrus Tuipalle kaikesta kovasta työstä.

Toivottavasti seuraavalla kerralla pääsee Heidikin mukaan, ja Milka, ja sannakko, ja Laura K, ja Hennu, ja Eevis, ja Taitsu...
Riina

eevis

Riina :D

Usherin sanoin: yeah yeah... (Töissä toi biisi on soinut nyt tunnin välein taustalla muutaman piiitkän tunnin...yeah...alkaa tulla korvista ulos...) :D Eli you bet, heti kun vaan sille mantereelle pääsee ni I'm there! Ja mikä pitkätukkahippi muka! :hahhaa :hahhaa
Dees - We will bloody bounce back!!!

Tuipa

Ehdit Riina ensin, ja Eeviskin vielä väliin :D
Oli tosiaan mukavaa ja porukkaa oli paljon! En kyllä voi ottaa paljoakaan kunniaa keittiö hommista; vaikka vähän auttelinkin niin kyllä Suomi talon vakkarit pitivät homman pystyssä. Muuten olisivat kyllä makkarat palaneet... Mutta kummasti se aika taas meni ja jutella ei taas ehditty.
Ajatelkaapa vaan - paikalla oli itse asiassa 50 henkeä, ja melkein kaikki dunderilaisia! Taas kiitosta ylläpitäjille ja kunnolla :god: Ja kun tähän sitten lisätään paikalliset (ei dunderilaiset) ei mukana olleet päälle, niin Melbournessa taitaa olla vaikka kuinka paljon nuorempaa porukkaa! Kunhan ensi viikolla pelataan pesistä, niin eiköhän se urheiluporukkakin innostu...
Laitan muuten Suomi-lehteen jutun baarista - ehkä sekin innostaa ihmisiä tulemaan mukaan!
Hieno homma :XXXX  Otetaan uusiksi tulevaisuudessa! Tammikuun jälkeen Eeviskin pääsee mukaan!

arixmel

Tuipa,
kaunis kiitos kaikesta vaivannaostasi (unohtamatta muita asiaan vaikuttaneita), ah minne me laiskat ihmiset joutuisimme ilman ahkeria kanssaihmisiamme. Oli tosi kiva tosiaan nahda uusia ihmisia, verrata dunderista kehittyneita mielikuvia oikeisiin ihmisiin,  (Joo riiapa ma tosiaan luulin niin),,hitto onneksi ajoin mun joulupukkiparran pois ja laihdutin kaljamahani piiloon.:D:D:P Ai niin Tuipa,,,huomasin eilen etta Raidissa pitas olla ilmeisesti 11 osaa,,,brb, no siita viimesesta tietaa kylla mita tapahtuu,,,brb
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

eevis

Tuipa :D

Pesis kuulostaa myös loistavalta. Ja hei kyllä sunkin pitää päästä keittiöstä välillä pois, että lupaan yrittää jeesata vaikka siellä sitten. En ole kokki, mutta osaan ottaa vastaan ohjeita. Kunhan ne on tarpeeksi yksinkertaisia. Ja ainakin sitten jos ne väännetään rautalankamalleiksi... :hahhaa

Milka

Minua harmitti vietavasti kun en paassyt illanviettoon. Minulla oli kylla kova yritys tulla, mutta viirus heittikin juhlinnan sijasta sangyn pohjalle. On tosi kiva kuulla, etta juhlat oli hauskat ja paljon porukkaa ilmaantui paikalle. :itke :itke :itke

Kiitos minunkin puolesta Tuipalle, vaikka en itse paassytkaan talla kertaa mukaan. :peukkuy

DreamOZ

Heips!
Tiesittekö muuten,että Melbournessa järjestetään kuurojen olympialaiset? sinne tulee noin 3500 urheilijoita n. 90 maata.

Suomen kisajoukkue: http://www.skul.org/sivut.php?sivu=547

ja lisätietoja Melbournen kuurojen olympiakisoista: http://2005deaflympics.com/  :peukkuy

Tuipa

Helou!
Johtokunta kokoontuu ensi maanantaina ja pistää ensi vuoden kalenteria kasaan. Tuli tässä nyt muutama asia mieleen ja kuulostelen täällä kiinnostusta. Eli
- Baari - oli mukava ilta, eli lienee pistetään sama uusiksi? Suomi talo on varattuna kaikki lauantait tammikuun loppuun asti, Eli ensimmäinen vapaa olisi helmikuun alussa? Onko liian myöhään?
- Trekkaaminen - onko kiinnostusta trekkaamaan, lähinnä lyhyempiä päiväktrekkauksia. Kiintopaikkana esim Halls Gap (Grapmpians) tai Wilson's promontoryn pääleiripaikka - joko telttaillen tai mökeissä, mutta illalla grillausta ja lättyjä trangialla tms.
- Hiihtoreissu - Esim Hothamissa voi varata isoja lodgeja joissa on isot takat, toisissa jopa sauna... Esim heinäkuun lopulla, jotta saadaan vielä halpaan aikaan, tosin lunta ei välttämättä ole... Myöhäinen juhannus / Christmas in July??!! Silliä tai kinkkua?
- Vappujuhlat? Talolla pidetää vapputanssit, mutta pitäisikö pitää myös "Ullanlinnan silliaamiainen" heti aamusta? Olisi ihan kivaa pitää taas lakkia...
Ilmoitelkaapa mitä ajattelette moisista ideoista! Ja tietty muistakin ideoista, niin laitan viestiä eteenpäin!

riaapa

Tuipa :god: Oot kyllä varsinainen ideapesä!

-Baari --> otetaan ehdottomasti uusiksi! :XXXX Eiköhän se helmikuun alku ole ihan ok, jos kerran tammikuun lauantait on jo varattuja. Perjantai-illat kun tuppaa menemään siihen että itse kukin toipuu työviikosta...

-Trekkaaminen --> count me in!! :peukkuy Tuo on ollut muutenkin tarkoituksena, mutta "the more the merrier".

-Hiihtoreissu --> katso edellinen. Varsinkin jos mökistä löytyy sauna, niin minua ei pitele mikään poissa reissusta! :D

-Vappujuhlat --> hmmm.... sillistä en tykkää, enkä aikaisista herätyksistä (Ullanlinnallekin päästiin vasta puolen päivän aikaan viime vappuna). Lakinkin jätin Suomeen, tosin voinhan sen sieltä tuoda vielä ennen vappua. Piknikkiä olis ihan kiva viettää, kun näitä kauniita puistoja Melbournessa riittää, ja mikä ettei piknikkiä voisi pitää vappu-teemallakin...

:peukkuy :peukkuy Go Tuipa!!
Riina

eevis

Tuipa :D

Joo turha varmaan sanoakin että kaikki noi kiinnostaa...paitsi silliksessä itse silli, mutta eihän sitä oo pakko syödä... :D Hienoja juttuja olet ideoinut! :peukkuy Täytyy vaan hinkata vaelluskenkien pohjat hammasharjalla että saa ne tuotua maahan. Jos nyt pääsee yleensäkin maahan, nomination on ollut kai jo kuukauden DIMIAn harkinnassa....mitäs miettimistä siinä on, mähän oon niin loistava työntekijä ja varmasti suureksi eduksi Australialle! :hahhaa:hahhaa:hahhaa

Hennu

Minutkin voitte laskea mukaan kaikkeen edelliseen koska harmitti niin kovasti etten paassyt teita tapaamaan talla kertaa :itke . Kertokaa vaan etukateen niin rahtaan ylioppilaslakin jouluna Suomesta tanne!!!

Olen ensi viikolla tiistaina palaamassa lopulta niille kulmille joten Riina... ole varuillasi :hahhaa

jounij

Pitäisiköhän kohta suunnata katse Melbourneen päin ja miettiä liittymistä sikäläiseen seuraan, kun siellä tuntuu olevan niin mukavia suunnitelmia...!? Toisaalta äkkiäkös täältä Canberrasta melbournelaisten vieraaksi hurauttaa - jos vaan seura kelpaa ja mukaan mahtuu! (Ennen ku pelästytte, ni pitää hiukka kehasta, et en kai mä ihan kalkkis oo, ku Reijaki tuumas viime viikonloppuna treffatessa, ettemmä nii vanha ookaa, ku se oli luullu.)

Virnuilee  :coolh
Jouni
Canberra

jounij

Ai niin, sen verran "vakavastikin" asiaa, että heinäkuun lopussa on hiihtokausi kokemuksieni mukaan ainakin NSW:n keskuksissa parhaillaan. Halpa kausi loppuu jo kesäkuun lopussa. Hinnasta huolimatta suosittelisin juuri tuota heinäkuun loppua, jos on tarkoitus hiihtääkin. Lunta tosin saattaa silti huonolla tuurilla olla vähänpuoleisesti, ja vastaavasti kesäkuun lopussa hyvällä tuurilla riittävästi vaativaankiin hiihtoon.

Canberrassa asumisemme alkuvuosina oli muutamia sen verran verran hyvälumisia kesäkuita, että kävimme useampana vuotena avaamassa hiihtokauden - ihan kunnolla - jo juhannusaattona. Siinäpä sellainen perinne, jota mielellään jatkaisin edelleenkin, jos lunta sataisi riittävästi.

Lumia alkaa kohta odotella
Jouni
Canberra

Tuipa

Jouni hei !
Tottakai mahtuu mukaan!
Ja no hätä tuon iän suhteen - Anna näytti minulle kuvia teidän Brisbanen vierailusta :-) (Siinä samalla katseltiin kuvia joissa me oltiin 16 v...!) eli ikä on todettu!
Kunhan saadaan kaikki todella tapahtumaan, niin ilmoittelen!
Aika jännä tuo alppi juttu - Täällä se tosiaaan vaihteleee aika lailla. Viime vuonna kausi avattiin jos ennen virallisia avajaisia, ja lopetettiin vasta pitkällä syyskuussa. Edellisenä vuonna taas ei lunta juurikaan ollut. Omat hiihdot on ylenssä ajoitettu elokuulle, mukavia pitkiä viikonlppuja!
Hotham on siinäkin mielessä hyvä paikka, että sinne pääsee hienosti bussillakin ihan keskustaan ja edelleen eri "mökkipysäkeille", joista sitten kävellen mökeille (lähtee Spencer st asemalta) Itse siis olen Hotham fani, sieltä kun löytyy kunnon laskemistakin, ja vähemmän aloittelijoita (ainakin takarinteillä) - aussihiihdon riippakivi; rinnekurin puuttuminen ja täydet aloittelijat missä tahansa. Onnetomuuksia riittää...
Nyt kyllä meni ihan asian vierestä!

Heidi

Joko se Jouni lumia odottelee just kun entiset on hadin tuskin sulaneet! :hahhaa

Eikohan sut kelpuuteta sinne melbournelaisten "nuorekkaaseen" joukkoon, makin voin todistaa, ettet oo mikaan vanha kalkkis... Arikin varmaan mielellaan haluaisi lisaa suomalaista miesseuraa, kun on aika naisvoittoista se Melbournen suomalaisjengi.

Kuulosti tosi ihanilta noi kaikki Tuipan suunnitelmat, onkohan muita "lapsellisia" perheita lahdossa mukaan?? Meidan tyttohan on jo kokenut Grampiansin valtaaja: oli vasta nelja kuukautta vanha kun siella kiipeiltiin. Ehkapa opetetaan hiihtamaan sitten ensi talvena?? :D

riaapa

Ehdottomasti Jouni tervetuloa mukaan vaan! :D

Me ei todellakaan olla ikärasisteja, ja viime lauantai-illan kutsussakin luki jotain tyyliin "young at heart", eli fyysisellä iällä ei niin väliä. Ei kai sitä kukaan kyselekään. Ikähaitari oli lauantaina varmaan jostain parivuotiaasta seitsenkymppiseen, vaikka keskiarvo ehkä olikin jossain kolmenkympin kieppeillä (tämä on siis arvio, en todellakaan edes tiedä minkä ikäisiä siellä kukin oli...)

Heidille tiedoksi että paikalla oli Arin lisäksi useampikin suomalainen mieshenkilö, esim. JuPe ja jpelkonen, joten kyllä tämä jengi pikkuhiljaa "miehistyy". Ja lauantaina oli joillakin lapsetkin mukana: heille oli leikkinurkka kirjaston puolella ja hauskaa näytti riittävän (enimmäkseen). Joten Ella mukaan vaan! (vaikkei hän ehkä vielä leikkinurkassa kovin peuhaisikaan...)
Riina

arixmel

ika jakautumaa jakomielisesti..
mutta kylla taalla aikamoinen naismafia on, tai kayttaisinko kauniimpaa ilmaisua enemmisto on on kauniimpaa sukupuolta,,,tai hetkinen,,jos asiaa katselee collingwoodilaisen silmilla niin naisten kutsuminen kauniimmaksi sukupuoleksi voi olla joidenkin mielesta syrjintaa tai jotain...(ihan vain meidan kulmien kuppiloita kun katselee :)).. No itseasiassahan se on ihan miellyttavaa katseltavaa isontalon antin ja Rannajarven jalkeen etta menkoot, (siis se enemmisto, ei ne kuppilat),,vaikka kylla joskus kaipais suomalaisen juron miehen seuraa olut lasin aareen kumartuessa, jos nyt syrjiva ilmaisu itsea ja muuta suomalais miessukupuolta vastaa sallitaan.
hohhoijaa liikaa kahvia tai jotain :P:hahhaa:hahhaa
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

Zende

Vau/Wow!  Tuipahan on pistanyt tuulemaan! :god:

Pahoittelut etten ole aiemmin ennattanyt vastailemaan, nyt vasta alan selvita taman kevaan rankasta tyoputkesta ihmisten ilmoille...

Mina siis yhdyn aikaisempiin kiittelyihin pubi-illasta, oli tosiaan hauska tutustua uusiin ihmisiin ja todeta etta meita on taalla jo aikamoinen porukka!  Uusiksi vaan, ja helmikuu kuulostaa ihan sopivalle ajankohdalle.  Suomi-talo on minusta mukava paikkakin tallaiselle illanvietolle, makkarat paistuu, musaa kuulee mutta kuulee myos puhetta, mita varten ainakin mina tilaisuuteen menin/menen.

Ja olen myos innostunut patikka, hiihto, piknikki ynna muista suunnitelmista!  Erityisesti toi hiihtoreissu kiinnostaisi kovasti, kun en ole viela kaynytkaan taalla kunnon lumilla Lake Mountainia pidemmalla.  Lahden mielellaan mukaan, ja voin auvustaa jarjestelyissakin riippuen ajankohdasta etc.

Way to go Tuipa!

Zende

riaapa

Olisikos Melbournen suomalaisilla kiinnostusta kokoontua ensi viikon perjantaina 3.12. vapaamuotoisesti vaikka pikkujoulun/itsenäisyyspäivän kunniaksi jossain baarissa? Kaavailimme Tuipan kanssa että ainakin me voisimme lähteä jatkoille baariin silloin Suomi-koulun "vanhempainillan" jälkeen. Eli ehdotamme seuraavaa:

Perjantai 3.12. noin klo 21.30 -->
Elephant & Wheelbarrow
(http://www.elephantandwheelbarrow.com.au/venue.asp?venue=2&content=a)

Olisi kiva nähdä taas, jos seuraava baari-ilta on vasta helmikuussa! Tuosta Bourke streetin ja Exhibition streetin kulmasta on helppo lähteä vielä jatkamaankin, ken haluaa.

Toivottavasti tapaamme taas sankoin joukoin, vaikka tuleekin aika lyhyellä varoitusajalla..!

:XXXX :XXXX :XXXX :XXXX :XXXX :XXXX :XXXX :XXXX :XXXX :XXXX
Riina

Reija

Niin sita pitaa :XXXX

Innoissaan katselee taalta Sydneysta pain kuinka siella Melbournessakin laitetaan massoja liikeeelle ;)

Hienoa tyota!!!

Reija

Hennu

Tulen varmasti paikalle kun missasin tuon lokakuisen tapaamisen. Eli voitte laskea minut mukaan :XXXX kun olen kerrankin paikalla!!

Kiva kun tapahtuu!!!

JuPe

Ehdinkin juuri sopivasti takaisin Ausseihin, laskekaa minut mukaan!!! :XXXX :XXXX :XXXX :XXXX

riaapa

Viime hetken menovinkki huomis-aamupäivälle:

Suomi-talolla on sunnuntai-aamuna klo 9 alkaen karjalanpiirakkatalkoot joulumyyjäisiä varten. Paikalle kannattaa saapua vaikkei ihan heti aamusta jaksaisikaan. Piirakoita on leivottu jo aiemmissa talkoissa mielin määrin pakkaseen, mutta kaikki mitä tehdään, ne myös menee kuin kuumille kiville sitten 11.12. myyjäisissä. Tässä on siis oiva tilaisuus kantaa kortensa Suomi-seuran kekoon, sekä samalla harjoitella karjalanpiirakoitten rypytystä! Kokemuksesta tiedän, että aiempaa karjalanpiirakkakokemusta ei tarvita, sillä niitä työvaiheita riittää kun piirakoita tehdään "liukuhihnamenetelmällä" ja jokainen löytää varmasti paikkansa, vaikkei rypytys ihan onnistuisikaan... :D Eli:

Karjalanpiirakkatalkoot
su 28.11. klo 9 -
Suomi-talolla Altonassa (119 Pier street)
Riina

Finnesse

Heippa,

Tiedoksi Melbournelaisille: Tulevana lauantaina (4.12) klo. 1700 on Heidelbergin kirkolla Ukkokoorin joululaulu ilta. Ei ole mitaan tekeimtsa kirkon kanssa; kaytossa on ainoastaan tilat! Laulumisen lisaksi voit syoda navan tayteen grillattua makkaraa ja pernamuusia (makkaran voi itte grillata maun mukaan)! Tulkaan vaan mukaan - tilaisuus on ilmainen, makkarasta ja muusista muutama dollari. Grillinuotio on kuumana kokoillan.

Osoite: 143 Brown Street, Heidelberg.

Terveisin,
Laura

Tuipa

JOULUTUNNELMAA voi hakea Suomi talolta Altonasta:
- Joulumyyjäiset lauantaina 11.12 klo 10-13. Jouluruokaa, karjalanpiirakoita, pullaa, makkaraa ja muuta mukavaa. Joulumusiikkia tunnelman tuomiseksi, ja joulupukkikin on paikalla klo. 11.30
- Puurojuhla ja joulutanssit lauantaina- puuroa ja menoa
- Perheiden joulujuhla Tonttuleikit lapsille ja lapsenmielisille ja muuta mukavaa ohjelmaa. Jouluruoka kunnon joulukaavan mukaan, Ilmainen jäsenille, muille $25 (opiskelijat, eläkeiläiset $5). Ilmoitathan tulostasi Annelille tai Pirjolle

LauraK

Olipas mukava käydä eilen joulumyyjäisissä. Tuntui vain ihmeelliseltä kun kuuli suomen kieltä niin paljon pitkästä aikaa. hih! :D Ah, ja herkkuja tarttui mukaan kassikaupalla.. karjalanpiirakoita, viinereitä, joulutorttuja, korvapuusteja, MAKKARAA!!!! (ja oli muuten H-Y-V-Ä-Ä!!), pipareita ja tietenkin karkkeja. nam! Niillä on jo herkuteltu ja tänään tottakai herkuttelu jatkuu ;) Ja nyt sitä ollaan sitten Suomiseuran jäseniäkin :P

Annele

Hei,

haluaisiko joku valaista mua kertomalla minkalaisia suomalaisia tapahtumia Melbournessa on joulun aikoihin, kun nyt onnistuin jo missaamaan legendaariset joulumyyjaiset. Aiti on tulossa suomesta 21. joulukuuta ja haluaisi kovasti paasta ainakin joulukirkkoon. Ois myos mukava kuulla muista joulun ajan tai yleensakin suomi-seuran jarjestamista happeningeista. Kiitoksia, kiitoksia ja kiitoksia!

:) A