Australian Viestitaulu

Viestitaulu => Elämää Australiassa => Sekalaiset aiheet => Aiheen aloitti: aussiouti - Heinäkuu 16, 2006, 11:31

Otsikko: Viilin siemen
Kirjoitti: aussiouti - Heinäkuu 16, 2006, 11:31
Nyt alkoi tehda mieli suomalaista viilia. Mistakohan saisi viilin siemenen ?
:confuse
Otsikko:
Kirjoitti: Leokatti - Heinäkuu 16, 2006, 11:35
:D:D:D Ei noi silmät oikein enää tähän aikaan illasta parin viinilasin jälkeen jekkase.. Luin nimittäin VILLIN siemenen...:roue

Sorry, en voi viilin teossa avittaa, jospa se Timo... Tiiiimoooo!!
Otsikko:
Kirjoitti: Timo - Heinäkuu 16, 2006, 12:11
Älä mua huutele, Kati. En nimittäin käytä maitotuotteita, enkä ole vielä oppinut tekemään soijaviiliä. Ratkaisun avain tietysti piilee sen selvittämisessä, mitä bakteeria se viilin siemen sisältää...

Mutta on sulla kati villeistä viininsiemenistä tehtyä viiniä kun tuollaisia freudilaisia lipsahduksia herättää  :roue :D
Otsikko:
Kirjoitti: Timo - Heinäkuu 16, 2006, 12:23
Lainaus

Ratkaisun avain tietysti piilee sen selvittämisessä, mitä bakteeria se viilin siemen sisältää...


Pitipä tuota itse ruveta selvittämään.  Viili on maitohappobakteerien ja viilihomeen avulla käytettyä maitoa. Se siis on eräänlaista homehtunutta jugurttia.   Mutta eipä taida kannattaa yrittää valmistaa homehduttamalla jugurttia. :o

Joo, mutta Silppu  tuolla toisaalla (http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=3015#pid23298) kertoo "Sain käsiini kuivattua viilinsiementä. -Nykyään kuulemma viili elää omaa elämäänsä ympäri Australiaa suomalaisten parissa. Eikä vähiten omassa jääkaapissani laktoosittomana versiona."  ja sitten antaa ohjeita, miten sitä siementä voi lähettää vaikka kirjekuoressa.  Joten Silppua huhuilemaan siis!
Otsikko:
Kirjoitti: Leokatti - Heinäkuu 16, 2006, 23:38
Ähä! Arvasin kuitenkin oikein ja Timolta tuli tienviittaa... :pepsodent
Otsikko:
Kirjoitti: Silppu - Heinäkuu 17, 2006, 04:35
Juu mulla on pakkasessa viilinsiementä :pepsodent  Ota Outi yhteyttä jos liikut Sunshine Coastilla päin, niin saat palasen pakastettua viiliä mukaasi.

Silppu
Otsikko:
Kirjoitti: Raiwå - Heinäkuu 18, 2006, 05:44
Outi:)

Paas laittaen hakulaatikkoon sana viili:roue





:coolh
Otsikko:
Kirjoitti: Timo - Heinäkuu 18, 2006, 06:19
Häh, Raivo,  meinaatko  tosissas, että se loota sitten menee ja hakee viiliä Silpulta Outille :o  :XXXX
Otsikko:
Kirjoitti: Leokatti - Heinäkuu 18, 2006, 07:25
Perskuti! Onko tuolle haettu patenttia? Meidän moteraattorit ei ookaan mitään turhia jätkiä :peukkuy:peukkuy!!
Otsikko:
Kirjoitti: aussiouti - Heinäkuu 18, 2006, 07:54
Lainaus
Alkuperäinen postittaja raivo
Outi:)

Paas laittaen hakulaatikkoon sana viili:roue





:coolh


No joo sen oon jo tehnyt, mut eipa loytynyt 'viilia', sour cream  juttua kyllakin :):eye:
Otsikko:
Kirjoitti: aussiouti - Heinäkuu 28, 2006, 08:36
Kiitos 'Silppu'  viilista. Kyl sita on syoty ja hyvaa on !!
Thanks again !!:)