Brisbane, Cairns vai Townsville?

Aloittaja Lasse, toukokuu 25, 2007, 19:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lasse

Mulle on tarjottu toita kaivokselta lahella Mount Isaa. Tyo on fly in/fly out periaatteella ja nyt minun pitais valita, etta missa naista kolmesta haluaisin asua, Brisbane, Townsville vai Cairns. Kellaan mitaan vinkkeja, olen vajaa kolmekymppinen normaalit harrastukset omaava poika.. En ole kaynyt yhdessakaan naista paikoista, joten ei ole omaa mielipidetta

Kiitokset jo etukateen

Leokatti

En ole käynyt minäkään, mutta luulisin että Brisbane olisi sulle passeli paikka. Voi olla että kaipaat vähän sivistystäkin Mt Isan jälkeen...  :pepsodent
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

SunSet

 Olen ollut kaikissa. Cairns on ihan jees, varsinkin jos on rahaa mita kuluttaa siella, silla silloin tekemista riittaa. Reppureissaajia paljon. Sanoisin kuitenkin etta se 3kk oli mulle tarpeeks siella.

Townsville on rauhallisempi. Ei paljoa reissaajia, ja kadut ovat usein kummallisenkin tyhjia.Ainoastaan viikonloppuisin siella nakee jonkinlaista meininkia yoelaman suhteen. Kaunis kaupunki. Tykkasin, mutta voi olla aika yksinaista jos ei ole ketaan kaveria messissa.

Brisbane. Kuten edellinen tuossa sanoi, sivistysta luvassa :). Iso kaupunki ja enemman tekemistakin. Eli riippuu sitten mista tykkaat, rauhallisemmasta ja pienemmasta vai vahan eloisammasta.  :)

texxex

Ma tykkaan townsvillesta varmaan eniten, vahan tylsaa ja rauhallistahan taalla on, mutta jotenkin samanlainen kaupunki kuin meikelaisen Jyvaskyla eli ehka se henkinen koti on sitten taalla. Brisbane aivan kauhea, muuta ennemmin gold coastille jos niin etelaan pitaa paasta. Mt Isan jalkeen..... :god:

Leokatti

Sieltä Gold Coastilta ei vaan tuo FI/FO homma taida sujua mutkattomasti  :confuse.
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

texxex

No mutta eihan se ole kuin tunnin ajo/junamatka BNEsta...! Ei se kova hinta ole auringonpaisteesta, ihanasta meresta sun muusta kun brissyn ankeassa ja harmaassa joenmutkassa kokottaa viikkokaupalla ;)


jounij

Lainaus käyttäjältä: texxex - toukokuu 28, 2007, 12:16
Brisbane aivan kauhea, muuta ennemmin gold coastille jos niin etelaan pitaa paasta.

Meitä on moneen junaan. Minä melkein mieluummin antaisin yhden sormen, ettei tarvitsi asua Gold Coastilla, jos Brisbanen saisi valituksi tilalle. Paitsi jos puhutaan Gold Coastin takana sijaitsevista vuorista, joilla asuisin hyvinkin mielelläni. Mutta minäpä en toisaalta olekaan mikään rantaihminen. Townsvillesta minulla ei ole läpiajoa enempää kokemusta, joten siihen en ota kantaa. Cairnsissa olen käynyt muutamia kertoja, ja mukava paikka on kyseessä, mutta en ole varma haluaisinko sielläkään turistien keskellä elää kovin kauaa yhtäjaksoisesti.


Vertailee
Jouni
Canberra

Nordman

Minä liputtelisin Townsvillen puolesta isommallakin lipulla :coolh

Cairns on liian turistipaikka ja ilman rahaa siellä ei tee paljokaan mitään toisin kuin Bne:ssa ja Townsvillessa, joissa nähtävää löytyy ihan ilmaiseksikin.
Bne:ssa on jo isomman paikan tuntua hyvinkin mutta tuo rantaelämä sijoittuukin sitten niinkuin aiemmissa viesteissä ilmeni Gold & Sunshine coastille joihin toki pääsee suht helposti citystä :D
Townsville oli omasta mielestä näistä paikoista paras, koko ossilasta paras paikka oli mielestäni Darwin :coolh
"Tyyli ennen tarkoitusta, asenne ennen kaikkea"

stuartmurdoch

Tulipas asiantunteva fiilis kun olen itsekin tassa viime kuukausien aikana ollut kaikissa noissa :D

Ala hitossa ainakaan Cairnsiin mene, aivan kuraa ainakin nain talvella - meri taynna ties mita krokotiileja ja meduusoja - ja oletan etta kesalla varmaan vahan turhankin hikista lampotilojen puolesta. Yoelama surkea, ei mitaan tekemista paitsi jotain hemmetin sukelluskursseja ym jotka nyt on nahty 2 paivassa. Tosiaan aivan backpacker/turistimesta, mutta ei sitakaan riemastuttavalla tavalla (vrt. airlie beach, byron bay jne)

Townsville oli mielestani mukava kaupunki, mutta tosiaan aivan aavekaupunki ja nahty 2 tunnissa. Hyvat maisemat kylla sen kukkulan huipulta, ja yleinen fiilis rento (silloin kun ihmisia nakyi jossain).

Brisbanessa olen ollut nyt vasta 5 paivaa mutta sanoisin etta tule ihmeessa tanne, kuten edellisetkin sanoivat niin varmasti hyvaa vaihtelua mount isan kokoisen kaupungin jalkeen, ja onhan tama australian 3. suurin (?) kaupunki joten tekemista riittaa. Plus hyvat yhteydet gold coastille, surfer's paradiseen jne. En ymmarra miksi muuttaisit Gold Coastille koska voit halutessasi ottaa junan keskustasta, 55min ja jotain 10 dollaria maksaa.
1=2 we hope that you choke

Lasse

Kiitokset kaikille vastauksista.

Olen paatymassa Brisbanen/Gold Coastin kannalle.. Riippuen vahan siita, kuinka paljon tarvitsee viettaa Brisbanen toimistolla aikaa. Jos vaan lentokentalle tarvitsee menna Brisbanessa, niin varmaankin Gold Coast. Tunnen muutaman kaverin sielta, niin ei tule aikakaan niin pitkaksi

No katsellaan, viela on kuukausi aikaa ennen muuttoa.