Huonointa Australiassa

Aloittaja Andreasyan, lokakuu 24, 2005, 11:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Milka

Aikis,

Kiitos kun selvensit. :peukkuy Nyt ymmarran nakokantasi. Kuten edella sanoinkin sana luokkajakoisuus toi pieneen paahani heti kuvat brittien yhteiskunnasta ja heidan lapi elaman kulkevista luokkajaotteluista. Eli jos johonkin luokkaan synnyt niin siina pysyt.

Olen samaa mielta kanssasi etta asentellisuus ja ennakkoluuloisuus ovat ehka parempia termeja kuvaamaan ilmiota kuin sana luokkajakoisuus. Melbournessakin juuri kuvailemallasi tavalla jotkut ihmiset eivat voisi kuvitellakaan asuvansa lantisissa kaupungin osissa lahella lentokenttaa. Mutta tahan samaan ilmioon tormaa varmasti kaikissa yhteiskunnissa. Esimerkiksi Suomessa monet Helsingissa asuvat ystavani eivat voisi kuvitellakaan muuttavansa Kontulaan. "Kuka nyt sinne juoppojen ja tyottomien keskelle". (Tama oli suora lainaus eraan vahan snobimaisen ystavani suusta)

Mita koulutukseen tulee, niin nyt joku varmaan hyokkaa kimppuuni, etta en saisi sanoa mielipidetta tasta asiasta, koska minulla ei ole lapsia. Mutta otanpahan riskin :D. Vasta vahan aikaa sitten kuulin, etta valtio maksaa tukea oppilaslukuun nahden enemman yksityiskouluille (independent schools) kuin julkisille valtion kouluille. Tama ei kylla minun suomalaiseen jarjen juoksuun ja asennemaailmaan sitten millaan meinaa sopia. :o

Aikis, kiitos muuten mielipiteistasi ja keskustelusta. Kylla mielipiteesi tanne dunderiin mahtuvat ja nyt minakin siirryn positiivisen esimerkkisi innoittamana "parasta Australiassa ketjuun... Tavataan siella :P

Jaaks

Milka,

Ei nyt sentaan kimppuun hyokata, mutta kommentoidaan :)

LainaaOriginally posted by Milka
Vasta vahan aikaa sitten kuulin, etta valtio maksaa tukea oppilaslukuun nahden enemman yksityiskouluille (independent schools) kuin julkisille valtion kouluille.

Jos tarkoittamasi "valtio" on Australian Government eli Federal tai Liittovaltio, niin kyseessa "Urban Myth" eli vaaraa propagandaa, joka aina tulee esille voimakkaasti varsinkin ennen liittovaltion vaaleja, kuten tapahtui 2004.

LainaaThe Australian Education Union (AEU) is continuing its misleading television advertising campaign on schools funding

How the AEU advertisement misleads viewers

Tassakin asiassa on huomattavan tarkeaa kun puhut valtion kouluista, niin muistat, etta sellaisia kuin liittovaltion omistamia kouluja ei ole olemassakaan.  "Julkiset Valtion koulut" ovat osavaltioiden omistamia ja yllapitamia eli jos valtio ei anna niille tarpeeksi rahaa (mika ei kyllakaan pida edes paikkaansa), niin taytyy kaantya oman osavaltion puoleen silla heidan tehtavanaan on huolehtia koulujen suurimmasta rahoituksesta. Se mika taas on tarpeeksi, on hyvin kiisteltava asia eika siihen juuri kannata menna.
Toki liittovaltiokin niita tukee ja jos luet faktat alla olevasta linkista, niin oikeastaan maksaa julkisille kouluille enemmankin kuin Itsenaisille kouluille.

LainaaTo understand the issue of school funding, it is important to
consider the combined funds from both the Australian Government
and the State or Territory governments. Each level of government
contributes funds to schools with the State and Territory
governments having the major financial responsibility for their
own state schools, while the Australian Government is the primary
source of public funds for Catholic and Independent schools.
Overall, state schools receive considerably more public money than
Catholic and Independent schools. There are 2.2 million students
who attend state schools and they receive $22.7 billion of public
funding. There are 1.1 million students who attend Catholic and
Independent schools and they receive a total of $7.6 billion of
public funding.
In other words, state schools enrol 68% of students and receive
75% of total public funding for schools, while Catholic and
Independent schools enrol 32% of students and receive 25% of
total public funding.

S C H O O L F U N D I N G ? the facts

Andreasyan

Ote Kari Hotakaisen Satukirjasta:

" Maailmassa on kolmenlaisia lapsia. Virtasia, Lehtisia ja Aaltoja. Virtasia on eniten, niita on joka paikassa, paitsi Savukoskella. Vrtaset ovat 98 senttisia ja pukeutuvat kaikki samanlaisiin punaisiin kurapukuihin. Jos Vrtaselta kysyy lapiota ja hiekkaa lainaksi, Virtanen irvistaa mutta antaa. Lehtiset ovat aivan erilaisia kuin Virtaset. Lehtisilla on keltaiset kurapuvut, joiden etumuksessa on hankautumia.Ne tulivat, kun Lehtiset laskivat alas kalliolta ilman pulkkaa. Lehtisille sanottiin tasta asiasta, mutta Lehtiset vaittivat, etta pulkan kanssa vauhti ei nouse riittavan suureksi. Aalloot poikkeavat taysin Virtasista ja Lehtisista. Aallot ovat melkein metrin mittaisia, pukeutuvat sinisiin kurahaalareihin ja huutelevat kokoajan viereisille hiekkalaatikoille. Aaltojen aidit ja isat ovat aivan vasyksissa, kun korvat soivat ja hiekkapaakut lentelevat. Kerran Aallot vietiin metsaan kolmeksi paivaksi, mutta karhu palautti Aallot takaisin. Karhu sanoi, ettei tasta mitaan tule."

Paivanjatkoja kaikille,

T: Lehtinen

Milka

Jaaks,

Olipa hyva etta oikaisit faktat. Mina (kuten varmaan monet muutkin propagandan uhrit) olin siina uskossa etta julkiset koulut saavat vahemman liittovaltion ja osavaltion rahaa oppilasta kohden kuin yksityiset koulut. :eye: Pidin sita taysin epaoikeudenmukaisena systeemina, vaikka minua itseanihan asia ei kosketa. Mutta oikeudenmukaisuuden puolesta barrikaadeille :pepsodent

Viestissa puhuin yleisesti valtionkouluista. Tarkoitin silla todellakin osavaltion yllapitamia julkisia kouluja, kuten oikein paattelitkin.

Jaaks

Milka,

LainaaOriginally posted by Milka
...vaikka minua itseanihan asia ei kosketa...

Kyllahan hyvinkin voi jossain vaiheessa koskettaakin, vaikka omia lapsia ei olekaan.  Onhan maan koulutus systeemi kuitenkin koko kansan eduksi ja hyvaksi eika vaan sen individuaalin, joka sita koulua kay.  Sielta kouluistahan ne kaikki tulevaisuuden laakarit, insinoorit ja jopa poliitikot aikoinaan tulevat jotka sitten myohemmin elamassaan voivat vaikuttaa koko kansankin oloihin ja siina suhteessa on oikeudenmukaista antaa mahdollisimman monelle ainakin varallisuudesta riippumatta samat mahdollisuudet.

Aivan oikein sina sita juuri oikeudenmukaisuuden nimissa ihmettelit.

Raiwå

Rakkaat lapsukaiset :mad:

Nyt sitten annan virallisesti varoituksen kaikille(itseni mukaan luettu)

Menkääs läpi noi viimeiset viestinne ja siivotkaa sieltä pois kaikki sellaiset asiat jotka jollain tavalla viittaa henkilökohtaisesti tai loukkaavasti toiseen foorumin jäseneen mielipiteiltään.
Siihen riittää sitten ihan pienikin viite ja mollaus toisen mielipidettä kohtaan.
Muistetaan yksi TÄRKEÄ asia! Tämä on vapaa foorumi jossa kaikki saa ilmaista mielipiteensä, ja sen pitäisi aina pysyä 'yleistävällä' tai 'yleisellä' linjalla.
Mutta jossain kulkee sitten se raja, jonka ylitettyämme olemme väärillä jäljillä.

Sovitaan että siirrän koko ketjun tuonne lähtevien koriin Pääsisäisen jälkeen jos löydän sieltä jotai toisiin kohdistuvaa henkilökohtaista sellaista.

Ja tästä asiasta saatte sitten aloittaa vaikka 'Huonoin moderaattori Ausseissa' sarakkeen jos ei tyydytä tuomio.

Pääsisäisterveiset

:coolh
Ray Virta
Sydney

It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Silppu

LainaaAlkuperäinen postittaja raivo

Mutta jossain kulkee sitten se raja, jonka ylitettyämme olemme väärillä jäljillä.

Sovitaan että siirrän koko ketjun tuonne lähtevien koriin Pääsisäisen jälkeen jos löydän sieltä jotai toisiin kohdistuvaa henkilökohtaista sellaista.

Raivo hyvä!

Olen aiemminkin puhunut täällä palstalla sananvapauden puolesta, ja niin puhun nytkin. Aina kun jokin asia ärsyttää, on syytä katsoa peiliin. -Hienoa että lupasit siivota omiakin kommenttejasi.

On ihan hyvä että moderaattorin roolissa puutut keskusteluun, mutta keinosi ovat mielestani kovin suppeita. Moderaattorin tulisi kyllä siistiä keskustelua tarvittaessa 'rankallakin kädellä' niiltä osin kuin sivuston sääntojä on rikottu. Tämä sisältänee myos rivot vitsit. Muilta osin siistiminen on mielivaltaa ja toisten mielipiteiden vähättelemistä, ja siten toisia loukkaavaa.

Muutaman piikittelevän kommentin jälkeen väläytät että koko ketju menee roskiin. Kyllä moderaattorilla tulee olla monia muitakin välineitä kuin vain voimakkaimmat keskustelun vaimennuskeinot (= tyyliin rangaistus odottaa jos hymyilet väärässä kohdassa). Jos ammutaan toisia jousipyssyllä, niin pitääko koko leiri tuhota tykistotulella?

Huonointa Australiassa -ketju on ollut varsin paikallaan tällä palstalla, ja sen poistaminen ei ole omiaan lisäämään avointa keskustelua. Kaiken kaikkiaan Huonointa Australiassa keskustelua on ollut varsin mielenkiintoista seurata. Kiitos muuten Zetaxille mielenkiintoisista 'huonoista' kokemuksista, ennenkuin ne täältä hävitetään.

LainaaJa tästä asiasta saatte sitten aloittaa vaikka 'Huonoin moderaattori Ausseissa' sarakkeen jos ei tyydytä tuomio.

-Se niistä voimakkaimmista keinoista.

Silppu

eevis

Silppu :D

Mikäli ymmärsin oikein, kyseessä oli vahva kehoitus meille kaikille miettiä tykönämme, onko tullut kirjoitettua asiattomuuksia tähän ketjuun, ja poistaa sitten ne omat asiattomuudet, jos niitä on. Ei siis mitään stalinismia, vaan ihan syystä pieni kehotus herätä ja haistaa jo hapatus.

Nimim. skannasin kyllä omat postitukseni... pistää siis miettimään omaa kirjoitustyyliään, jos täytyy miettiä postitustensa asiallisuutta jälkikäteen. :confuse
Dees - We will bloody bounce back!!!

Timo

LainaaAlkuperäinen postittaja zetax
Kyllä te vaan olette lapsia...:nuttu:

Minäkin olen alkanut käyttämään joka virkkeessä "minun mielestäni" Silloin on kyse omasta mielipiteestä, eikä varsinaisesta "oikeasta tiedosta"

Eikös tuo nyt ole itsestään selvää Aikaihmisenkin kohdalla, että hän aloittaa juuri tyyliin "itsehän en asiasta juurikaan tiedä". Tämän pitäisi torjua näytä hyökkäyksiä, mutta tuntuukin kääntyvän päälaelleen kun jotkin taas takertuvat aivan toisiin asioihin.
...

Toivotaan, ettet poista, sillä puhut asiaa.

Tuosta viestien ja -ketjujen siivoamisesta olen Silpun kanssa samaa mieltä. Sitä ei pitäisi tehdä kuin ääritilanteissa eikä missään tapauksessa rangaistuskeinona. Eihän se edes toimi rangaistuksena vaan saattaa jopa rohkaista päinvastaiseen. Lisäksi tulee mieleen tärkeämpi asia, eräs toinen menetelmä, jota Stalin ja monet muutkin ovat käyttäneet ahkerasti. Valokuvien ja muiden autenttisesti tapahtumista kertovien dokumenttien väärentäminen tai epämieluisten hävittäminen. Jos siitä tulee päivittäinen maan tapa, niin järjestelmä menettää uskottavuutensa alkaessaan elämään valheessa.

Jos Raivo esimerkiksi poistaa tämän koko viestiketjun tai siivoaa tätä liikaa, hän saattaa  hyvässä tarkoituksessa tietämättään jopa tuhota palasen arvokasta kulttuurihistoriaa tai vaikkapa lähdemateriaalia joltakin australiansuomalaisten sosiaalista elämää tutkivalta maisterinalulta.  

Huh, tuollaisen katastrofin välttämiseksi otin juuri pdf-tulosteen koko ketjusta, ja ...  :hahhaa

Minulta siis jyrkkä EI viestien liialliselle siivoukselle. Mieluiten suosittelen sitä keinoa, jota Suomikin alkoi soveltaa Stalinin aikana ja jatkoi menestyksellä ihan Neuvostoliiton loppumetreille saakka  eli itse suoritettua ennakkosensuuria. Eli parempi siis ajatella ETUKÄTEEN mitä sanoo ennen kuin edes avaa suunsa. Hyödyllinen taito oppia muutenkin elämässä, jos ei sitä jo osaa!

toteaa
Yön Timo :cool:

jounij

LainaaAlkuperäinen postittaja Leokatti
En ole moderaattori, mutta sanon että olipa aikaihmiseltä melko lapsellinen ehdotus.

Tai ehkä kyseessä olikin ironinen kommentti pikemminkin kuin vakavasti otettava ehdotus?

Toisin tulkitsee
Jouni
Canberra

Aikis

Jounilla joskus välähtää

johnnie

Leokatti

LainaaAlkuperäinen postittaja jounij
Tai ehkä kyseessä olikin ironinen kommentti pikemminkin kuin vakavasti otettava ehdotus?

Ironiassa on se ongelma, että jos siitä ei tehdä itsestäänselvää, niin sanoma muuttuu lapselliseksi.

Wiion 2. laki: Jos sanoma voidaan tulkita eri tavoin, niin se tulkitaan tavalla, josta on eniten vahinkoa.

Enemmän täältä.

Mutta nyt ei kenenkään enää pitäisi ottaa nokkiinsa minun viesteistäni tässä keskustelussa. Jos isoveli jatkaa samalla linjalla, niin jätän koko dunderin väliin, kiitos.
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

Aikis

Kati, toi oli hyvä linkki. Indeed.  Olen nuo teesit nopeesti nähnyt jossain aiemminkin mutta en noin perusteellisesti selvitettynä.

Itselleni löysin sieltä oivan huoneentaulun:

'If nobody barks at you, your message did not get through. Lack of negative feedback is often presented as indicating that communication was successful. Au contraire, it really means you failed miserably.'

Tuolla on käyttöä dunderin ja muiden nettipalstojen lisäksi ihan työelämässäkin, ainakin koulutushommissa. Ja lienee siinä totuuden siemen, vaikka ironinen onkin.

Leokatti

Aikis, omiin töppäilyihin kun tarpeeksi usein etsii apua, niin törmäilee tuollaisiin "helmiin" :D. Ja voi niin totta tuo huoneentaulusi. Itsekin tunnen oloni epävarmaksi, jos kukaan ei kommentoi...
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

Raiwå

Noniin :roue

Herätin karhun talviuniltaan.

Silppu,

Stalin/Raivo
Aikas hyvä vertaus meikäläisestä, varsinkin kun tunnet niin hyvin.
Katso tuolta Hakulaatikon kautta viestejä joihin on liitetty sana siivous, ja tule sitten nimittelemään.
Mitä minun vitseihini tulee, ne on kirkkoherran lähettämiä, joten en katsonut niiden loukkaavan tavallisia kuolevaisia:roue
Jos nyt kuitenkin on tullut loukattua, niin poistin sen kiusaamasta.
Muistathan seuraavalla kerralla Ilmoittaa Moderaattoreille mahdollisesta herjaavasta viestista?

Timolle sanon Stalin/Raivo vertauksesta ihan samat sanat.

Olen ollut sen aikaa mukana täällä etten lähde raiskaamaan ketjuja, mutta totta on se, etta unohdin lisätä tuonne edelliseen viestiini sen, että siirrettyäni tämän ketjun tuonne lähtevien kansioon, siellä pätee se sama vanha laki.
Eli jos sitä viestiketjua ei saada sopimaan mihinkään toisen ketjun sisään, tai jos se on turhan poikkeava aiheiltaan, niinkuin nyt on tapahtunut, se sitten poistetaan.
Jos sieltä voidaan yhteismielin poistaa provosoivat viestit, se palautetaan takaisin.

Mutta!!!!!
Niinkuin olen kaikille aina sanonut, minä en niitä poista, se on herra ylijumalan homma.

Jos teillä on jotain huomauttamista mistään viestistä, siellä oikeassa yläkulmassa on se 'ilmoita' nappi.

sitä on käyttänyt ahkerasti ihmiset ja toivon heidän myös jatkavankin.

Johnny,

Muista etta tämä on vapaaehtoinen foorumi.
Jos joku on minulle tullut tuollaista heittään että, 'mita rasisti Dunderista' tulee silloin otsaanlyöntikisa.
:nuttu:

Leokatti.

Pysy mukana vaan, ei sinua ala kukaan syrjimään.
Ja kun olet hetken täälla ollut, tulet huomaamaan, ettei kaikki ole ihan nimensa mukaisia Raivopäitä.

Ja kaikille kollektiivisesti

Jos olen mielestänne kirjoittanut liian kovalla tekstilla, ilmoittakaa siitä Joukolle, tai sitten voisitte ihan suoraan U2U'lla viestittää minulle närkästyksen aiheenne.
Mutta tapojani en muuta, se on varma:roue

Ja kun tulen siihen hyppyrin nokkaan, olen siellä ihan yksin, niin mulle tulee sellanen UP  YOURS feelis.

Ray Virta
Sydney

It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Aikis

Pieni yksityiskohta: mitenkäs tuo kantelu käytännössä tapahtuu?

Laitetaanko u2u vai onko jossain joku suora linkki moderaattoreille? Ihan niinkuinolisin joskus sellaisen nähnytkin mutta ny en löydä sitä mistään.

Ja voiko ilmoittaa kenelle tahansa moderaattorille? Olen tätä joskus kokeillutkin, mutta ilmeisesti on sattunut väärä moderaattori kun on tullut kahta kauheampana takaisin...

Seuraavaan koitokseen näin hyvin valmistautuen Aikis

Raiwå

Ikuinen kiusani :roue

Jokaisen lukemasi viestin ylaoikeassa nurkassa on 'ilmoita' nappi.

siita kun painat tulee esille laatikko johon voit kirjoittaa mielipiteesi ilmoittamasta viestista ja se lahetetaan sitten kaikille moderaattoreille.

Voitte myos osoite rivista kopioida linkin, ja lahettaa sen sitten U2U'n kautta valitsemalle henkilolle.

Ray Virta
Sydney

Aikis

No niin, sokea reetakin sen näkisi...vaan ei blondi kiusanhenki

On unohtunu kaikessa hötäkässä toivottaa Raivo sinullekin hyvää pääsiäistä!

Raiwå

AIKIZ :roue

Kiitän vilpittömästi, ja jos sallit, haluaisin toivottaa kaikille kollektiivisesti MUNARIKASTA Pääsiäistä.:roue

Nyt jälkikäteen edellistä lausetta arvoidessani tulin siihen tulokseen, että ehkä loukkasin joitain yhteiskunnan lahkoja, jotka eivät lue muuta kuin Dunderia, ja tulevat siihen tulokseen, että Raivo levittää ennennäkemätöntä ja kuulumatonta tekstiä jota ei näe muualla netissä tai mediassa.
Joten ennenkuin täytätte 'ilmoitus' napin kautta lokeromme valituksilla.
Pyydän vilpittömästi anteeksi sanojani jotka ehkä provosoivasti hyökkäsivät elämänarvojanne kohtaan.

Sen kuului olla tässä järjestyksessä;
Toivon RIKASTA MUNAA pääsiäisenä kaikille sitä hakeville.

Äh!!!!!! :nuttu:

Nyt ei oiken meinaa mennä sanakirjan mukaan, joten kerran vielä? Eix niin?
RIKASTA PÄÄSIÄISTÄ munasta kaikille toivon!!!!!! :nuttu:

Noh :?:?:?:?

Kaikille ei voi olla iloksi???

Äh!!!!!!:nuttu:

Niinpä

Ray Virta
Sydney

riaapa

Wiion 2. laki: Jos sanoma voidaan tulkita eri tavoin, niin se tulkitaan tavalla, josta on eniten vahinkoa.

:hahhaa Niin totta, niin totta... Tästä on minullakin tällä palstalla kokemusta... Vaan eihän noille toisten ihmisten tekemille tulkinnoille voi muuta kuin nauraa, ja antaa heidän tulkita ihan niin paljon kuin huvittaa. :hahhaa

Mutta nyt ei kenenkään enää pitäisi ottaa nokkiinsa minun viesteistäni tässä keskustelussa. Jos isoveli jatkaa samalla linjalla, niin jätän koko dunderin väliin, kiitos.

Leokatti, älä ihmeessä luovuta, kyllä tänne tarvitaan puuron hämmentäjiä (muitakin kuin Aikis), koska mistäs muusta täällä muuten keskusteltaisiin... Olen monien muiden kanssa samaa mieltä siitä, että jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä, ja sehän nimenomaan on keskustelupalstan idea. Siinä vaiheessa kun aletaan esittää totuutena jotain toista ihmistä loukkaavaa, jonka tietää olevan valetta... jaa-a, silloinhan voidaan jopa puhua kunnianloukkauksesta. :confuse
Riina

Aikis

KYLLÄ DUNDERISSA AINAKIN ON MUNAA!

Toivottavasti aukesi myös niille, joilla suomen kielen värilliset ilmaisut alkavat olla jo historiaa.

Kiitos Raiwo hyvästä yrityksestä...Ehkäpä saat munat samaan koriin pääsiäispyhien aikana.

riaapa

LainaaAlkuperäinen postittaja raivo
Kaikille ei voi olla iloksi???

Äh!!!!!!:nuttu:

Juu ei. :roue Hauskaa pääsiäistä, Raivo!!!! Jutuista päätellen on tullut jo muutama muna nautittua ja nouseva sokerihumala päällä...
Riina

Silppu

Hauskaa Pääsiäistä Raivo ja kaikki muutkin!

Eikohän haudata kaikki sotakirveet, kun ollaan nyt jo hyvässä vauhdissa. :pepsodent

Ps. Raivo, en ole viestissäni nimitellyt sinua. Olen pahoillani jos ymmärsit sen niin. Rauhaneleenä tulen poistamaan viestistäni kaikki viittaukset em. hallintatapoihin.

Rauhanpiippua ja munankuoria poltellen,

Silppu

Raiwå

Riina :roue

Molempiin poskiin ? :eye::roue

Ray Virta
Sydney

Timo

Omalta osaltaan rauhan ((ja) munien) hieroskeluun osallistuu ja virpoo parempaa vuotta kaikille päähän potkituille, sorretuille ja  väärin ymmärretyille :)  Toivottavasti jatkossakin saadaan sovittua riidat omassa piirissä, eikä edes uhkailla foorumin ulkopuolisten tahojen väliintulolla.

Aikis

Eipäs nyt ruveta liian sentimentaaliseksi...takaisin alkuperäiseen aiheeseen.

Huonointa Australiassa on että suklaamunissa ei ole yllätyslelua sisällä.

Paitsi tietysti Kindereissä mutta niitähän saa ympäri vuoden, ei ne oo sellasia oikeita, joita Raivokin tarkotti.

Tää on mun mielestä tosi syvältä. Ja olen ihan tosissani.

Leokatti

Just joo... ja kun ei saa mämmiä!! Se jo näyttääkin siltä, että on peräisin tosi syvältä...

Ja tää oli sitten tsoukki :P
Kati

Raiwå

Note: This message was written in reply to a message posted by Johnny.
It was provocative and defamatory in context and was removed by originating party.
I guess that some people have nothing better to do than provoke others to retaliate in similar methods while rejoicing in creating friction between other parties.

But to lend words of a wise man: Never argue with an idiot, they will only drag you down to their level and beat you with experience.

Cheers Johnny you win again.

Johnny,

To be fair to you so you dont get a faulty translation of my thoughts i will write in the language we both understand?

I can understand why people are having a go at you.
Your writing is bordering on provocative to say the least.

Or is it that the person who is translating the messages is translating your words into Finnish thats causing the rift?
May i suggest another person with less grieve towards his or her own countrymen?

My Easter greeting!!!

Your translator is obviously twisted in his/her mind to twist an innocent Easter greeting into a perverted sexual thought?

My interest in my countrymens sexual activity hetero or other?
Are you sure youre not here just to see if you can find someone? If so, then lets put an add in for you so you wont have to see Brokeback Mountain on your own.

Agressive activities in my case are not to go looking for them.

Mororcycle gang or brown belt? Are you sure you're over 40?

Thats like my kids arguing over whos dads bigger.

But if you are not writing the replies yourself, i suggest that you seriously think about letting someone translate on your behalf, especially in the unlikely event of upsetting someone 'working for a law firm' that can cause you grief.

I say this without prejudise and hope that one day you can find something good in life.
In the meanwhile, please dont write to me in this forum because i will simply delete all your messages that has any provocation added to it.
So to be fair on others in this forum and if you want to continue the conversation on this topic, you can message me on my U2U or email me through the server if you want to take this further.

And like i said before to others, dont make judgement on someone you dont know, in the end you might be dissapointed.
Ray Virta
Sydney

Raiwå

Timolle ja Silpulle ja muille joiden kanssa olen rahissyt viimepaivat.

Menen lapi kaikki viestini viimepaivilta ja muokkaan ne uusiksi ilman henkkoht ilmaisuja.
Sitten jos haluatte ottaa omanne sen mukaisesti syyniin.

Katsotaan mihin paatyy?

Ray Virta
Sydney

Timo

Raivo hei, mulla ei ainakaan ole sun käyttäymisestä mitään valittamista, ei suomeksi eikä eritoten myöskään englanniksi kirjoitetuista :peukkuy
Joten anna viestiesi vaan olla niin kuin ne ovat nyt.
Eiköhän tässä ole jo tarpeeksi siivoiltu tältä erää? :coolh
Eri  asia on tietysti ihan selvä roska, ja sen poistamisesta erikseen kiitos :XXXX

Leokatti

Raivo, älä vaivaudu. Ei siellä sellaista tekstiä ole, jota ei aikuiset ihmiset kärsi lukea.

As it has turned out that some of Johnnie's posts are in fact not his, I have deleted the remark of thin-skinned Aussies from this post of mine. :XXXX
Kati

datapair

Tervehdys!

Hyvää pääsiäistä kaikille ja ohessa kanan elämänohje: Muna päivässä pitää kirveen loitolla.

Terveisin Tapio

Jouko

Eiköhän lopeteta turhat kädenväännöt sekä viestien tulkitsemiset ?piru raamattua? tyyliin. Sama tulee foorumilaisten uhkailuun, pitää muistaa että, tämä on jo kielletty foorumin säännöissä ?Rekisteröitymällä käyttäjäksi kieltäydyt myös syöttämästä ?uhkailevaa, vihamielistä, ahdistelevaa tai materiaalia? jne...

En tiedä pitäisikö ennen jokaisen viestin esittämistä tauluun tulla ?Olen yli 18v ja lupaan lukea viestejä positiivisessa valossa ja sivuuttaa viestit joista en pidä.. plä plä jne?? hyväksyntä painike.

Mikä eteen jos aikuisiässä oleva viestien lukija ei pysty sulattamaan mielestäni viestitaulun erittäin neutraalia ja lähes avointa keskustelua, ilman että pitää hakea kolmatta osapuolta apuun. Foorumissa näkyy ja kuuluu monenlaista mielipidettä, ja varmasti kaikki lukijat ei ole samalla aaltopituudella. Pitää muistaa että vastakkainen mielipide ei ole henkilökohtainen loukkaus tai haaste kaksintaiteluun. kyseessähän on vai eriävä mielipide, mikä on täysin hyväksyttävää.

Internetissä on mittaamattoman paljon foorumeita tai sivuja joiden sisältöä minäkään en hyväksy tai halua lukea. Tähän ongelmaan on olemassa takuuvarma ratkaisu joka toimii kaikissa koneissa käyttöjärjestelmästä tai käyttäjästä riippumatta. Kieltäydyt vain kirjoittamasta noiden sivujen URL osoitetta selaimesi osoitekenttään. Helppoa eikö!

Jos riitakaveria hakee niin netissä on hieman yli *80 miljoonaa muuta sivua suosittelen etsimään sitä näistä. www.google.com toimii tässä verrattomana apuna. *(Lähde: netcraftin 2006 huhtikuun haku sai vastuksen 80,655,992 sivulta.

Hyvää ja munarikasta pääsiäistä kaikille toivottelee Jouko
Ollaan ylpeitä Suomalaisesta taustastamme ja nautitaan samalla Australian ihanuuksista.

Mä ainakin pidän meitä siirtolaisia etuoikeutettuna ryhmänä jolle on avautunut mahdollisuus nauttia vieraan kulttuurin antimista. Eli nautiskellaan!:XXXX

- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

johnnie

Raiwå

Johnnie,

If that is the case,
Why are you deleting all your emails?
Why not just clean up the ones not applicable to the person claimned?

And then we can be on our merry way?

Some of your messages are of value to this forum and it would be inconsiderate to delete them.
Howabout changing your password?

But there is always the flipside to the coin 2?
Ray Virta
Sydney

johnnie

Timo

Great to see you onboard again, Johnnie :peukkuy  And thanks Raivo for your peace-making activity :pepsodent  
Much nicer to see things going this way than hearing doors slamming and fights going on without real reasons but just because of differences in opinions and misunderstandings e.t.c. not so serious reasons. Seems to be nature of communication in net forums so we all should work harder to learn not to take this too seriously and avoid bursting into flames that easily.

We, indeed, should be very happy having variety of people in this community, especially those Australians who are interested in your Finnish heritage but prefer communicating in English rather than Finnish. No doubt you'll be an asset for the group and enrich our "big picture" of Australia with your experiences.  Shame, we haven't managed to lure more of English-speaking Australian Finns and their descendants into the forum. Might a  topic/ subforum  entirely in English lower the treshold for English-speakers to participate ?

Oops, sorry,  already clearly off the topic 'worst in Australia" :pepsodent

Raiwå

Timo,

LainaaAlkuperäinen postittaja Timo
thanks Raivo for your peace-making activity :pepsodent  

I think that i was the one throwing petrol into the fire:roue

But seriously.

The words submitted by the supposed intruder were not that bad, if i had known the 'claimned' author and shared any communication previously.

But since there was no preceeding communication, the message was taken the way it was written.

Had i known the person from the past, i would have replied in a manner required. 'tongue in cheek' :P

But as you say, there has got to be an understanding when writing in this medium so we dont start WW3 every time someone steps out of line with one's believes.

And that starts at the time of registration and also when you read the rules of the forum.

I find it amusing when people who clearly dont like the tone of conversation step in and scream blue murder when someone takes action to extract the cause of friction with the means provided.
It may not be fair to do it in the tone that we sometimes express, but thats life?
If someone is clearly breaking the rules, are they heroes of the common cause? Or a dominating force in causing unstability in the normal day to day activities by rule respecting members?:kysymys

So that this issue could be turned into something useful, i suggest we seriously think about the affecting priorities that gives us the reason to congregate here.

And this goes for the forum in general, not just here and in this circumstance.

If anyone wants a translation of this?
Find an official Translator:eye:

Ray Virta
Sydney

Irene5

Negaa:

- Ensinnäkin tän maa ihme byrokratia paperisota jos hakee muuta viisumia kuin
  sitä "working holiday viisumia". Siis X-ray ja kaikki ihme hömppä, ja kallista on!
- NT:ssä oleva rasismi!!!!!! Tää on pahempaa kuin "apartheid" 40-luvulla!
  Sääli :(
- Vegemiten ja Cricketin palvonta
- RedBacks, Funnel-Web spiders etc.
- King brown snake etc...
- Cowboy farkkumainos "buy four for only 49,99"
- Imparja kanavan musa ja se ihme YAMBA hunajamuurahais maskotti
- VÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLIMATKAT!!!! BOOOOOOOOOOoooooring
- NT kuumuus talvella +45
- Cycloonit

Plussaa on kuitenkin niin paljon enemmän :D
Rakastan näitä "no worries" mates :)