Identiteetti australiassa? Apuja thesikseen.

Aloittaja AnnaMel, syyskuu 03, 2010, 11:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AnnaMel

Moi kaikille

Tarvitsisin vähän apua lopputyötä varten. Olen valmistumassa (toivottavasti) jouluna Monashista Melbournesta (Bachelor of Arts in International Relations) ja kirjoittelen lopputyötä Hybrid and Plural Identities in the Globalising World -aiheesta. Joo, kuulostaa tosi kuivalta, mutta mulla on Case Studyna Suomalaiset Australiassa.

Eli, tarvisin siis kommenttia siihen miten Suomalaiset näkee itsensä täällä verrattuna siihen millaista on kun käy kotona/muuttaa takaisin. Tuntuuko siltä että on eri identiteetti kummassakin paikassa? Musta ainakin usein tuntuu tältä, syystä ja toisesta. Olen eri ihminen muualla (oon asunut myös Tallinnassa) eikä sille oikein mitään voi. Vai, vaikuttaako siltä, että maastamuutto ja maahanmuutto on muokanneet identiteetin hybridiksi (yhdistelmäksi) joka on samankaltainen paikasta riippumatta?

Kiitos kaikille jotka viitsii vastata. Tästä foorumista on ollut paljon apua monessa. Odottelen itse innolla/kauhulla kotiinpalaamista, suunnitelmissa on about puolen vuoden Helsingissä oleilu ja sit taas takas maailmalle. Rahtaan vielä ei-suomalaisen poikaystävän mukana (ranskalainen, ei aussi) niin katotaan millainen soppa syntyy kotimaassa:)

Terkut jäätävästä Melbournesta
-Anna

Aikis

Aina ilo avittaa opiskelijaa! Etenkin kun työsi liippaa vähän omaakin tutkimusaluettani monikulttuuriosaamista...

Varsinaiseen kysymykseesi en juuri osaa vastata, mutta kyllä muualla asuminen on muuttanut jonkin verran minäkuvaa. Olen sekä itse huomannut että kuullut muilta, että jopa puheilmaisu ja sitä myöten ajattelu muuttuu vaihdettaessa valtakuntaa...Mutta tuo identiteetti on tietysti vähän  monimutkaisempi. JOka tapauksessa oma kokemukseni on, että vieras kulttuuriympäristö toi itsestäni esiin asioita, joita en ollut tiedostanut "kotona". Hyviä ja huonoja...

Oletko muuten tutustuntu  Kirsi Reinikan mittavaan haastattelututkimukseen, sieltä voisi myös löytyä jotain sinua kiinnostavaa.

Silppu

Oletko ajatellut tehdä jonkinlaista kyselyrunkoa?  Voisit vaikka ladata tänne sivulle sen pdf:nä. Vai teetkö haastattelututkimuksen? Olisi paljon helpompaa osallistua, jos saisi jotakin kättä pitempää..... Ja luulen että proffatkin olisi enemmän otettuja tällaisesta järjestelystä.