VonLoST in Australia

Aloittaja VonLoST, elokuu 31, 2009, 10:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

VonLoST

Haudi Hou!

Ajattelin että laitanpa itekin vähän blogia tänne reissusta, jos vaikka löytyis hyödyllista tietoa jollekin joka on lähdössä tai jotain....

Tulin Sydneyyn 21.8 vähän samaan tyylin kuin eräs kanssablogisti jo totesikin, laskeutuminen muistutti enemmän vuoreen törmäystä kuin laskeutumista. No ei siinä mitään, vaihdan kalsarit ja lähden etsiin kyytiä keskustaan.
Infopisteestä sain kyydin suoraan hostellin ovelle Shuttlebusilla, makso 14$. Olin varannut huoneen etukäteen Kangaroo Bakpakista Surry Hillsistä. Oikeen leppoinen hostelli, pieni, 32 petipaikkaa, 170$ viikko sis aamiainen, 2 lukollista lokeroa ja ilmainen netti. Voin suositella, sangen... kodikas paikka. Kaikki tuntee kaikki, joka aluksi meinas hieman ahdistaa tällaista Pohjois-suomalaista introvertiä hyypiötä kun koko ajan tullaan jutteleen mutta kunhan sai kielen irti kitalaesta niin kyllä se siitä. Ja aina pääsee punkan nurkkaan emottaan jos haluaa.
Ei mikään bilehostelli mutta kyllä sekin onnistuu, joka la ja ti on tequilailta ja hostelli tarjoaa ilmaiset tequilat ja kaljat eräässä baarissa johon ei mua enää toista kertaa saa vaikka tulis tequilapullo ilmaiseksi, sellainen paikka kuin the Gaff, taitaapa olla kaamein paikka jossa olen käynyt.
Ekat 5-6 pvää meni aikaerosta toipuessa ja posliinialttaria palvoessa, kiitos paikallisen "Saarioisten savikiekon", joten ei pahemmin tullut käytyä missään.
Laihduttuani viitisen kiloa kävin Manly Beachilla which was nice, ehkä vähän viileä vielä mutta silti. Coogee Beach on myös sangen leppoinen paikka, ei oo kuin 10 min bussilla.
Ylihuomenna lennän Cairnsiin joksikin aikaa ja alan valumaan sieltä sitten junalla/bussilla alas ja tuun varmaan Sydneyyn vielä marras-joulukuun tienoilla takaisin.
Muuten on suunnittelu jäänyt aika vähiin, Tasmania ja Uusi-Seelanti on sellaisia jonne haluais äkkiä mutta parempi varmaan odotella kesää.


Vi Hörs! ( viim. Cairnsista)