Suunnitteilla WH Australia?

Aloittaja Pauli, toukokuu 10, 2006, 21:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pauli

Tervehdys!

Onko suunnitelmissasi lomailu/työnteko/seikkailu Australiassa? Haluaisitko vaihtaa ajatuksia ja fiiliksiä samanhenkisen kanssa?

Itsellä Working Holiday Australiaan lähtö sijoittuisi 2007 kesän/syksyn paikkeille, kunhan saan opiskelut päätökseen. Olisi mukava vaihtaa ajatuksia toisten samassa tilanteessa olevien kanssa. Voitaisiin keskustella elämäntilanteista, rahatilanteesta ja muuten matkan odotuksista jo näin hyvissä ajoin. Ja olisihan se hauskaa, jos vaikka sattuisi saamaan myös matkaseuraa sitten joskus tulevaisuudessa? :)

Eli mailia vaan tulemaan! Jatketaan siitä sitten keskustelua.

-Pauli
pauli5 ( at ) luukku . com

ammai

Hellurei Pauli!
Mulla on tarkotuksena lähteä en syksynä. Tehdään kaverin kanssa sellanen pika-rahankeräys ja yritetään päästä lähtee joskus syyskuussa jos vaan asiat on siihen mennessä kunnossa.
Vielä me ei olla sillai kunnolla hommaa suunniteltu, mut puheltu jo et missä päin kannattais olla minäkin vuodenaikana. Ollaan myös mietitty mikä pitäis olla lähtöbudjetti, eli paljonko ensikertalainen tarvis rahaa kun sinne ekan kerran lähtee.
Vois olla mukava vaihdella sun kanssa matkasuunnitelma mielipiteitä, mut luulen että reissuun ei olla samaan aikaan lähdössä.

Pauli

ammai: You've got juutuujuu (U2U) mail!

Lisää lähtijöitä? Mailia tai u2u:ta tulemaan vaan! :)
pauli5 ( at ) luukku . com

Inez

Moi!

Pari vuotta asiaa jahkattu ja kovasti tekisi mieli reissuun lähtä keväällä/kesällä 2007 ennenkuin on liian myöhäistä? :D 27w. tyttönen Helsingistä. Ajatuksia, kokemuksia, matkaseuraa, kaikki on tervetullutta! Foorumia on luettu vuoden päivät ja hyvää infoa mutta olisi kiva vaihtaa ajatuksia muutenkin.

Paiskaa U2U ja tutustutaan!:)

johannahi

Heips!

Itsekin suunnitelmissa tuo Australian W&H-matka ja vuodeksi kanssa lähdössä. Eli lähtö olisi luultavasti ensi kesänä, heinä-elokuussa 2007. Ilman järjestöä varmaan olisin lähdössä, ja olisi kiva suunnitella vaikka yhdessä matkaa vaikkei samaa aikaan olisikaan menossa.

Olen 18-vuotias tyttö aika läheltä pääkaupunkiseutua ja viimeinen vuosi lukiossa menossa. Veri vetää jo ulkomaille, kyllä tämän alle vuoden vielä jaksaa (ehkä).

Saa mailailla:  johannahi (at) gmail.com

- Johanna (:

aurinkoinen

Hei kaverit!

Olen 27-vuotias tyttö Helsingistä ja tarkoitus on myös lähteä matkaan vielä ennen kuin tästä liikaa vanhenen. Oma lähtöni ajoittuisi kevään 2007 paikkeille, tai mahdollisesti alkukesään. Ennemmin tietysti parempi kuin myöhemmin, yritän myös saada opiskelut päätökseen ja sitten ei kun pakkaamaan. u2u:ta saa laittaa, ja matkaseuraakin olisi hauska saada.

TeppoL

Hei kaikki

Luulin jo mahdollisuuteni menneen kunnes kuulin työkaverilta että saan anoa WH viisumia vielä, pitää olla myönnetty ennen kuin täytän 31v (helmi07). Syksyllä 07 olisi tarkoitus mennä ja Sydneystä tod näk aloittaa. Taloushallinnon töitä koitan hakea ja pysyä jonkin verran aloillaan Sydneyssä, mutta jos duunia ei saa niin sitten pitää miettiä muita paikkoja (Brisbane ja yms)

Aika vanhalta WH lähtijältä tunnun olevan kun lukee viestejä mut se on nyt tai ei koskaan

Teppo
Teppo Lallukka
aus gsm 0420512594

Esmis

heivain kaikki! Itse lähdössä 2.2.07 Sydneyyn, jossa jokunen tovi mahdollisesti työtä tehden ja siitä rannikkoa pitkin vaeltamaan:) jos joku samoihin aikoihin lähdössä niin ottakaa yhteyttä! 20-v tyttö Helsingin seuduilta.:pepsodent

Bourriquet

Hei kaikki!

Nostetaan nyt tätäkin ketjua. Olisiko ketään kohtalotovereita lähdössä wh-matkalle syyskuussa-07? Olen 24.v tyttönen Helsingistä ja ajattelin pitää välivuoden opinnoista ja katsella vähän maailmaa.Olisi kiva vaihtaa ajatuksia samanhenkisten ihmisten kanssa, joten saa laittaa meiliä ja
u2u:ta. Ehkäpä täältä löytyisi myös matkaseuraa reissulle:)?

TeppoL

Lainaus käyttäjältä: Bourriquet - huhtikuu 24, 2007, 21:29
Hei kaikki!

Nostetaan nyt tätäkin ketjua. Olisiko ketään kohtalotovereita lähdössä wh-matkalle syyskuussa-07?

Hei

Itse olen tuossa syys-lokakuussa lähdössä, lento reittinä tällä hetkellä mielessä hki-lontoo (ryan air) lontoo-Hong kong (osprey airlines) ja hong kong-sydney tai sitten suoraan Lontoon kautta Sydneyyn

tuo ensiksi mainittu reitti ei ole suorin mutta oli ideana hetki hengailla Honkkarissa

Kirjanpidon ja muun hallinon hommia ajattelin etsiskellä Sydneystä

Teppo
Teppo Lallukka
aus gsm 0420512594

mikkoalatalo

 :D :D :D
Jeejee, itelläni lento Singapore-Cairns 17.7. eli Australiassa ollaan 18.7. lähtien!!
Siinä vaiheessa 26 ja tyttö (tosin sitä tälläkin hetkellä  ;)). Yksin matkalla ilman paluulippua. Ideana kiertää myötäpäivää ja pysytellä koko ajan lämpimässä. We'll see what happens  :pepsodent

tinakenkatytto

Moi!
Olen lähdössä syyskuussa -07 myöskin matkalle Australiaan. Nykyinen työsopimukseni päättyy elokuun lopussa, joten sen jälkeen olisi tarkoitus lähteä mahdollisimman nopeasti. Reittinä jos mahdollista loppupäästä Bangkok-Sydney. Tarkoituksena aloittaa siis Sydneystä ja siirtyä Brisbane, Cairns, Darwin ja "talvella" Melbourne Tasmania yms. Suunnitelma on vain alustava ja luultavasti menen sinne missä on töitä ja mihin tekee mieli. Minkälainen aloituskassa teillä matkaan lähtijöillä on? Olen siis lähdössä yksin. Meili ja U2U on enemmän kuin tervetullutta kaikilta :)

anabolix

Moi!

Rahatilanteesta riippuen tarkoitus olisi lähteä ennen talvea. tarkoitus viipyä vuosi reissaten mahdollisesti halvalla pakulla.. suunnitelmat auki, mutta tarkoitus olisi nähdä paljon paikkoja joten varmaan ei yhdessä paikassa hirveän kauaa ole tarkoitus jumittaa.. Laittakaa rohkeasti mailia..

ella_

Moikka!

Täällä on 23v tyttönen lähdössä elokuussa Sydneyn suunnalle, ja olisi mahtavaa olla yhteyksissä muihin "kohtalotovereihin" :pepsodent Olisipahan ainakin koti-ikävän iskiessä joku, kenen kanssa muistella ruisleipää ja karjalanpiirakoita!

Eli pistäkää ihmeessä viestiä ehuimala@gmail.com

Isa03k

Pistetääs nyt sitten vielä tännekkin.  :D 4pv ja lento Thaikkuun, kesäkuun lopussa Perthiin ja sieltä hinaudutaan syksyn eli kevään mittaan sitten johonkin suuntaan (pohjonen, etelä, itä?!  ???  :pepsodent) Viestiä saa pistää.  :)

-inis-

heis! mulla on myös suunnitteilla lähteä nyt syksyllä ausseihin, kunhan rahat on hankittu. budjetiksi oon suunnitellut noin 1500 euroa, toivottavasti riittää. ajatus matkasta ponnahti päähäni vasta ihan vähän aikaa sitten, joten minkäänlaisia suunnitelmia en ole vielä tehnyt, töitä joka tapauksessa pitää siellä jatkuvasti tehdä.
uusi seelanti olis mahdollisesti kiva nähdä ja kokea samaan syssyyn, ehkäpä ensin puoli vuotta ausseissa ja saman verran sen jälkeen tuolla. onko kellään ehkäpä saman suuntaisia suunnitelmia? matkaseura ei olisi pahitteeksi, sen verran jännittää aina tehdä uusia asioita yksin.
w&h-viisumi ja lentoliput on vielä hankkimatta, rahat molempiin kyllä löytyy.

pistä ihmeessä mailia tulemaan jos huvittaa lähteä matkalle iloisen, rennon 20-vuotiaan tyttösen kanssa. tai ihan muuten vaan, kaikki kontakti on suotavaa!  :pepsodent

thafak@hotmail.com

tinakenkatytto

onko kaikilla suhteellisen pieniä matkabudjetteja vai oonko mä vaan hullu kun oon kohta vuoden säästäny ja matkakassa ois tarkotus olla vähintää 6000 euroo..?

RUU

Lainaus käyttäjältä: -inis- - kesäkuu 11, 2007, 02:17
budjetiksi oon suunnitellut noin 1500 euroa, toivottavasti riittää.

1500 e / 350 päivää = 4,3 e eli liki $7 /päivä. Saat tuolla juuri hätäisen ruuan ja siinä kaikki.
Jos luullaan, että majoitus = min. $25/yö, ruoka min. $10/päivä, julkinen liikenne $5/päivä, sinulla on koossa vähintään 25 e menot/päivä, jolloin elätät itsesi korkeintaan 2 kk budjetillasi.

No, ei huolta, työtä todennäköisesti löydät niin, ettei kassa tyhjene kesken matkan mutta oletko varautunut siihen, että jos ansaitsemisen kanssa käykin huonosti, lähdet paluumatkalle aika nopeasti?
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Isa03k

Heh, mä olen säästänyt, jos sitä siks voi kutsua, tasan 3 viikkoa. Matkabudjetti semmonen 1600-2000, palkkoja tulee vielä perästä. Ja olin suunnitellut tienaavani vajaa tonnin eli lykästi kun tonkin verran tulee. Suhteita/tuttuja on joka kaupungissa ja maailmaa kolunneena ja eri maissa asuneena/työskennelleenä olen aika optimistinen työnsaannin ja pärjäämisen suhteen.  :coolh Ei muuta kun suu auki ja suhdeverkkoa luomaan, sillä niitä tsäänssejä kohdille osuu.

Ninti

24.6 lähtö  :),vuosi olisi aikaa,ekana kaverin luo Melbourneen,matkabudjetti on aika vaatimaton vielä...mutta mulla ei tuu ekan kahden kuukauden aikana ollenkaan asumiskuluja,ja aion etsiä kyllä heti töitä.Jos joku on heinä-elokuussa Melbournen suunnalla,saa laittaa viestiä  :)

annakaisa

Heips!!

oisko kukaan sattumalta samoilla lennoilla oon lähdössä Australiaan 2.9 Helsinki-Lontoo-HongKong-Sydney?? Wh-viisumilla olisi vuosi tarkoitus siellä jossain pyöriä ja nauttia olosta ja tehdä kaikkea mahdollista mitä täällä ei tulisi tehtyä!! Olis kiva saada joku seuraksi lennoille tai muutenkin olla yhteyksissä, vaihdella ajatuksia... Oon itse 20 v. tyttö Pohjois-Karjalasta. :pepsodent

arsu

Taalla sita nyt ollaan ja toita oon etsiskellyt.. Aika hankalaa on ollut. Mites teilla? Oon Brisbanen alueella ja Redland Bay-Mt. Cotton-Victoria Pt.-Cleveland-alueelt ois kiva loytaa toita, jos joku osais auttaa:)

RUU

[Geneerinen_neuvontapalvelu.on]
Arsu, mitä olet hakenut, mitä kautta olet kysellyt, millä eväillä olet liikkeellä (resume ja muu materiaali)?

Olen huomannut, että työnhaku täällä on oma taiteenlajinsa. Casualit ja "less skilled" työt ovat tietenkin helpompi nakki, etenkin jos on jo valmiiksi osoittaa kokemusta ko. töistä, mutta kun mennään vaativampiin rooleihin, pitää jo itse hakemistakin vähän treenata...  :coolh
[Geneerinen_neuvontapalvelu.off]
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

janina

Moikka pauli ja kumppanit!  :D
Itse olen lähdössä nyt Joulukuussa (itseasiassa jouluaattona lähtee lennot) Australiaan, Melbourneen.
Ihan älyttömät vapinat ja  ootukset jo nyt ko sitä niin tahtois jo päästä lähtemään! ^^
Itselläni on ihan kivasti asiat ko siellä päässä kaveri (hän on paikallisia) odottelee ja lähtee mun kanssa reppumatkalle
niin ei pidä murehtia että pitääkö sitä yksin lähtä. Mulla on jo yksi työpaikkaki tiedossa, baarihommia tietysti.  :pepsodent
Kyllä mää oon ehdottomasti myös päättänyt mennä tekeen sitä marjojen poimintaakin maaseudulle. Kuulemma saa hyvän rusketuksen
ja palkkakin on ihan hyvä. Samoten näkee vähän erilaista maaseutua ja lisäksi voi hakea sitä toisen v viisumia  :peukkuy
Mulle saa kirjottaa sähköpostia jos haluaa jutella enempi.

OZ here we come!
8)

TeppoL

Ja yksi Syyskuun lähtijä kanssa tässä ilmoittautuu eli syyskuun puolessa välissä Sydney:n ja siellä varmaan jonkin ajan olen. Noissa muissa ketjuissa olen tuota työnhakua kysellyt ja cover letterin ja CV:n rustaaminen on kesken vielä  8)

Eli Sydneystä menen etsimään solukämppää ja duunia

Terv.Teppo
Teppo Lallukka
aus gsm 0420512594

tinakenkatytto

Nyt onkin suunnitelmat vähän muuttunut, eli lokakuun alussa olen sydneyn kentälle laskeutumassa. Nyt on pää ihan sekasin, että mitä kaikkea sitä pitääkään tehdä ennen lähtöä, mutta eiköhän nuo selkiä. Ja saahan niitä asioita siellä päässäkin setvittyä, minullakin kun on jonkun verran tuttuja ja apujoukkoja, jotka voi auttaa alkuun. Yksin olen siis lähdössä ilman mitään järjestöä tai vastaavaa. Olenko hullu?  :D

jounij

Lainaus käyttäjältä: tinakenkatytto - elokuu 08, 2007, 23:45
Yksin olen siis lähdössä ilman mitään järjestöä tai vastaavaa. Olenko hullu?  :D

Psykiatrian tutkintoa omaamatta uskaltaisin sanoa, ettet ainakaan näiden antamiesi tietojen perusteella...


Virnuilee
Jouni
Canberra

tinakenkatytto

No kiitos jounij  :pepsodent eiköhän sieltä hengissä selviä :) ainakin kun koluaa nämä sivut ja kaikki linkit tarkasti läpi, toimii muiden ohjeiden mukaan, soveltaen sen sitten itselle sopivaksi.

janina

Heippa kaikki kökkiäiset!
Sain muutettua lentojani ja lähden hieman aikasemmin australiaan.
Lähtöni on 4.12 klo 8 lähtö helsinki jos joku lähössä samana päivänä laittakaa mulle viestiä.

Ja sinä herra joka voivottelit hulluuttasi lähteä yksin australiaan niin sitten meitä on kaksi  :D
Äkkiä siellä tutustuu ihmisiin!

kuningasmikko

What up, cobbers?

Syyskuun puolessavälissä olisi täältäkin tulossa yksi henkilö, suoraan Syndeyyn. Mitään suunnitelmia matkan suhteen ei ole, mutta luotan siihen että yläkerran kaveri pitää huolen. Sen olen jo saanut kokea matkan lähtöä valmisteltaessa.

Ensimmäisenä ollaan menossa johonkin hostelliin (ilmeisesti wake up!:iin), ja sitten alkaa armoton työnhaku hanttihommien puolella. Ja tietysti kämppää pitäisi katsella. Tämän jälkeen kaikki on epävarmaa ja täysin auki. Mennään rahojen ja halujen mukaan ympäri maata, päivä kerrallaan, sillä huominen pitää kyllä huolen itsestään.

Tosiaan jos matkaseura, juttuseura tai muu kiinnostaa niin ei muutakuin viestiä tännepäin (mesekin löytyy).

Peace.

E. Niin ja tosiaan jos joltain löytyy ylimääräinen nukkumapaikka Sydneyn lähettyviltä, niin yhteydenotto erittäin tervetullutta (kunhan ei nyt enempää pyydä yöstä kuin hostellit).
Life is the art of drawing without an eraser.

tinakenkatytto

huh en arvannutkaan kuinka paljon tämä vaatii valmisteluja, onneksi hain viisumia nyt, koska minulta vaaditaan chest X-ray  :nuttu: onneksi se ei nyt niin älyttömän kallis ole (73e). Muuten minkä hintaisia matkavakuutuksia teillä on? Mulle tuo vuosi maksaa 530e Pohjolassa. onko jossain halvempia? rahaa menee tosiaan ihan mukavasti jo näihin valmisteluihin.. :(

villes

Hei tinakenkätyttö, ifillä ainakin vähän halvempi tuo matkavakuutus. Missä noin halpa tuo x-ray, 73euroa?

tinakenkatytto

Jyväskylän mehiläisessä. Mietin itsekin voiko pitää paikkaansa, mutta näin he minulle kertoivat.

villes

Ok. Pelkkä kuva maksaa 80 euroa täällä helsingissä ja siihen päälle työt. Mitenköhän kauan kuvien ottamisen jälkeen menee, että saa viisumipäätöksen mailina? Osaako joku sanoa.

MH

Keuhkokuvista kannattaa katsoa että kuvat antanut lääkäri on joku näistä: http://www.immi.gov.au/contacts/overseas/f/finland/panel-doctors.htm

Muuten voi mennä rahat hukkaan, koska ennen ei ainakaan kelvannut muu kuin panel doctorin antamat kuvat ja lausunto joka on tehty Australian valtion viralliselle lomakkeelle.

Leokatti

Ei kun ei tarvitse nähdä panel doctoria, jos pelkästään kuvat pyydetään hommaamaan. Samoilla sivuilla sanotaan näin:

"Do I visit both a panel doctor and a radiologist?
In most cases, you should attend a panel doctor first and, if an x-ray is required, the panel doctor will refer you to a panel radiologist. In some cases, however, you will be advised by the department that only a radiological examination is required for your visa application. In these instances, the department will supply you with a list of panel radiologists.

Referrals
In some countries, you may need a referral from a doctor to make an appointment with a radiologist.
Note: If you are advised that only a radiological examination is required for your visa application, you do not need to attend a panel doctor to obtain a referral."

Eli kuka tahansa lääkäri voi antaa lähetteen keuhkokuviin, ei tarvitse olla panel doctor, jos pelkästään kuvat pyydetään eikä täyttä lääkärintarkastusta. Tarvitset vain tuon luvatun listan hyväksytyistä radiologeista.

MH taitaa muistella PR-viisumin vaatimuksia... ???
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

MH

Siis edelleenkin tarkoitan keuhkokuvia, sehän oli täysin erillinen toimenpide vaikka se samalla hoidettiinkin. Siinä käsittääksen tarvitaan juuri se valtion x-ray kaavake ja niitä kaavakkeita ei varmasti normi terveysasemilla ole. Lääkärihän kuitenkin katsoo ne kuvat laittaa kaavakkeeseen niistä oman lausunnon. Ei sitä varmaan siinä lääkäriä nähdä tarvitsekkaan. Keuhko kuviin sinänsä ei tarvi mitään lähetettä riittää kun varaat ajan sinne.

Leokatti

Mutta MH hyvä, tuo panel doctor lista ei ole lista hyväksytyistä radiologeista... sitä tässä vaan ajan takaa, että noita lääkäreitä ei tarvitse mennä tapaamaan keuhkokuvien takia vaan IMMIltä pitäisi jostain löytyä se toinen lista niistä radiologeista, joilta lausunto kuvista siis tulee käsittääkseni hommata...

Edit: Lueskelin tuota listaa nyt tarkempaan ja radiologeja sieltä löytyi ihan alimpana Vaasan Röntgenin alta jopa neljä kappaletta. Miksiköhän noita ei ole muissa kaupungeissa laitettu valmiiksi myöskin?? Taitaa olla viisainta soittaa oman kaupungin (tai lähimmän) vastaanotolle ja kysyä sieltä, kuinka tuo käytännössä sitten tapahtuu. Tyypilliseen aussitapaan mitään ei voi tehdä yksinkertaiseksi...
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

MH

Lainaus käyttäjältä: Leokatti - elokuu 14, 2007, 15:58
Mutta MH hyvä, tuo panel doctor lista ei ole lista hyväksytyistä radiologeista... sitä tässä vaan ajan takaa, että noita lääkäreitä ei tarvitse mennä tapaamaan keuhkokuvien takia vaan IMMIltä pitäisi jostain löytyä se toinen lista niistä radiologeista, joilta lausunto kuvista siis tulee käsittääkseni hommata...

Edit: Lueskelin tuota listaa nyt tarkempaan ja radiologeja sieltä löytyi ihan alimpana Vaasan Röntgenin alta jopa neljä kappaletta. Miksiköhän noita ei ole muissa kaupungeissa laitettu valmiiksi myöskin?? Taitaa olla viisainta soittaa oman kaupungin (tai lähimmän) vastaanotolle ja kysyä sieltä, kuinka tuo käytännössä sitten tapahtuu. Tyypilliseen aussitapaan mitään ei voi tehdä yksinkertaiseksi...


Siis kun käyttää sitä asemaa missä on panel doctor joka kuittaa paperit on kait samantekevää kuka vuorossa olevistä henkilöistä itse kuvat ottaa.

Leokatti

Radiologi ei ole se henkilö (rtg-hoitaja), joka kuvat ottaa vaan se, joka ne katsoo ja antaa lausunnon. Siis radiologian erikoislääkäri. ;)
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.