"vanhana" opiskelu?!

Aloittaja aini, maaliskuu 08, 2006, 00:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

aini

Mites Ausseissa on tämä "vanhana" opiskelu? Ilkeekös sinne tulla sanotaan vaikka 40:nen täti ihminen opiskelemaan Universityyn? :eye: Ajattelin University of Canberra...
Kuulun niihin jotka "vanhana" herää ja päättää vaihtaa alaa. Luen siis nyt ruotsissa lähihoitajaksi ja nyt sit tekis mieli lähteä ulkomaille jatkamaan Bachelor of Nursing. Miksi Ausseihin? No joo kun asuin nuorempana Brisbanessa ja sydän jäi maahan....... :itke Kiitollinen vinkeistä ja neuoista...

Kiitti etukäteen
Aini Ruotsista
Skype: aini1962

Tiiu

Jes, joku muukin on "herännyt myöhään". Minäkään en nimittäin ole juuri lukiosta päässyt :roue:pepsodent Mukava kuulla että joku muukin tällainen nuorta vähän vanhempi meinaa alaa vaihtaa. Joskushan unelmista ja haaveista voi tehdä myös totta. Mulla on menossa haku kouluun täällä Suomessa, mutta jos en nyt pääse, lähden eteenpäin ja yhtenä vahvana vaihtoehtona on Ossila. Paljon se vaatii yritystä, kärsivällisyyttä ja tietty rahaa:taala:taala:taala, mutta luultavasti ei mene hukkaan.

Olen itse ollut yhteydessä täällä Suomen päässä IEC:hen ja olen antanut itselleni kertoa, että meitä "vanhojakin" otetaan opiskelemaan ihan BA opintoihinkin. Ja useasti "mature students" ovat kurssinsa parhaimmistossa. :pepsodent:hahhaa Onhan meille ehkä tuo opiskelu tärkeämpää kuin kaikki se muu. Jos ei haittaa opiskella parikymppisten keskellä niin siitä vaan. IEC:stä sain muuten tosi hyvin tietoa myös heidän edustamistaan yliopistoista. Ja heidän kauttaan hakeminen on ehkä vähän helpompaa ja edullisempaakin.

Ei muuta kun kurssi kohti Ossilaa:) ja onnea matkaan...

terveisin Tiiu

aini

:god:Voi kun kiva kuulla....Mä olen tätä suunnitellut jo 1½ vuotta ja aloin epäillä että näinköhän. Mut itse aion kaiken tehdä ilman agentteja ja $$$ otan tuet ja lainat CSN:iltä. Kolme vuotta olis tarkotus opiskella. Onneks on sisko Canberassa niin ei ole ongelmia asunnon vuokraamisessa.

 En halua sit mummona katua sellasta mitä en uskaltanut tehdä..... :pepsodent
Skype: aini1962

Aikis

Minka vanhana oppii sen vasta oikein osaakin...Aini, ei varmaan mitaan muuta periaatteellista estetta ole opiskeluillesi kypsassa iassa kuin juuri tuo mainittu rahapuoli. TAi siis eihan sekaan este ole, haitta vaan...se kun on overseas opiskelijalle todella kallista! Omat opintohaaveeni kariutuivat kylla siihen vaikka koulutusohjelmia olisi ollut joka lahtoon. Suomalaisen pohjatutkinnon vastaavuus kannattaa varmistaa tarkkaan, mutta kasittaakseni se tuskin koituu esteeksi. Niinhan varmaan olet jo tehnytkin. Ja IELTS tietysti taytyy olla suoritettuna.

Hieno homma, yrittanytta ei laiteta!