Miten maksan lentoni?!

Aloittaja ann0, kesäkuu 29, 2010, 21:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ann0

Hei!

mun ongelma on sellanen, että syyskuussa olis tarkotus suunnata ausseihin ja lennot olis nyt hakusessa. Kuitenkin netistä kun olen niitä ostamassa luottokortti(master) näytää olevan ainoa joka käy. Olen 19v ja osaika työssä. Miten helv saan luottokortin hankittua. Kävin tänään nordeassa ja siellä sanottiin että aika haparalta saaminen näyttää. Korttia tuskin muuhun tarvisin kun lentoihin. apua? mites ausseissa, mikä kortti siellä käy? miten te muut nuoret ootte lentonne maksanut? aupua kiireesti! kiitos (:

Sarri

Ainakin kilroyn kautta jos ostaa, voi maksaa verkkopankin kautta, nordeakin näkyy olevan vaihtoehtona. :)

Haagalainen

Lainaus käyttäjältä: ann0 - kesäkuu 29, 2010, 21:07
Hei!

mun ongelma on sellanen, että syyskuussa olis tarkotus suunnata ausseihin ja lennot olis nyt hakusessa. Kuitenkin netistä kun olen niitä ostamassa luottokortti(master) näytää olevan ainoa joka käy. Olen 19v ja osaika työssä. Miten helv saan luottokortin hankittua. Kävin tänään nordeassa ja siellä sanottiin että aika haparalta saaminen näyttää. Korttia tuskin muuhun tarvisin kun lentoihin. apua? mites ausseissa, mikä kortti siellä käy? miten te muut nuoret ootte lentonne maksanut? aupua kiireesti! kiitos (:

Jos esim. jollain perheenjäsenelläsi tai tuttavallasi on Master, maksata lippu hänellä, ja maksa sitten hänelle lipun summa. Olen maksanut Masterillani toisen henkilön itselleen ostamia lentolippuja, ja ei siinä ainakaan ole ollut mitään ongelmaa.

Jukka

ei onnistu kaikille lentoyhtiöille, luottokortin maksajan on oltava mukana lennolla esim. Eva Air ja muistaakseni Thai myöskin vaatii, parempi varmistaa lentoyhtiöstä ettei tuu ikäviä yllätyksiä.

Jukka

Haagalainen

Lainaus käyttäjältä: Jukka - kesäkuu 30, 2010, 21:25
ei onnistu kaikille lentoyhtiöille, luottokortin maksajan on oltava mukana lennolla esim. Eva Air ja muistaakseni Thai myöskin vaatii, parempi varmistaa lentoyhtiöstä ettei tuu ikäviä yllätyksiä.

Jukka

Suuressa joukossa myyjiä on aina joitakin, joille raha ei kelpaa 8). Ei vaan ole tuommoista lentolipun kohdalla tässä vuosien aikana vielä vastaa tullut.
Mutta ei siinä sen kummempaa ylläriä pääse tulemaan; toisen henkilön kortilla ostaminen tyssää silloin jo itse ostotapahtumaan, oli maksajarajoituksen antaja nettimaksulle sitten matkatoimisto tai lentoyhtiö. Ei se niin voi mennä, että lipun saa ostettua, ja lentoaseman tiskillä sitten kerrotaan lipun olevankin vain feikkiä ???, jolla ei lennetä ilman mukana seuraavaa lipun maksanutta luottokortinhaltijaa minnekään.

Kottarainen

Olen ostanut suurimman osan lippujani Visa Electronilla ilman ongelmia. Muista kytkeä pankista päälle Verified By Visa -nettimaksupalvelu.

ann0

hei mikä toi verified by visa on? tiedätkö käykö se säästöpankin visa electroniin, pitääkö se käydä ihan paikanpäällä pankissa kytkemässä päälle? (: samoin hei vielä tyhmää mutta, käykö ausseissa elecrron pystyykö siis nostamaan rahaa, entä se australialainen pankkikortti? kiitos mutcho!

Jukka

heippa haagalainen, olen kylläkin aika usein törmännyt tähän kun buukkaan lippuja, esim. EvaAir kuten aikaisemmin mainitsin

"You are required to present the credit card used to purchase the ticket during check-in at the airport. For identification at the check-in counter, you must use a credit card with the card number and name stamped into it. You are required to input your first name and last name exactly as displayed on the credit card. Passengers who fail to do so will be denied boarding unless they purchase a full-fare ticket at the airport ticket counter. "

En nyt viitsi chekata Thaita mutta muistaakseni sama homma heilläkin...

Jukka

vielä tarkennus, on se kumma kun ihmetellään että yrittää maksaa toisen henkilön luottokortilla  :nuttu:

Mun lentää muksut nyt lomalle Malesiaan ja en voinut buukata heitä EvaAir:iin vaan piti ottaa AirAsia koska heille voin maksaa luottokortilla.

MH

Suurin syy kait on kuriirit jotka kuskaa epämääräistä tavaraa ympäri maailmaa, heillä on usein lentolippujen maksaja joku muu ja niitä vaikka lipun saisikin katsotaan kentillä huomattavasti tarkemmin jotka matkustaa toisen ostamalla lipulla.

Haagalainen

Lainaus käyttäjältä: MH - heinäkuu 01, 2010, 22:32
Suurin syy kait on kuriirit jotka kuskaa epämääräistä tavaraa ympäri maailmaa, heillä on usein lentolippujen maksaja joku muu ja niitä vaikka lipun saisikin katsotaan kentillä huomattavasti tarkemmin jotka matkustaa toisen ostamalla lipulla.

Myös vohkittujen luottokorttitietojen käyttöä noilla rajoituksilla tietty pyritään suitsimaan.
To eliminate credit card fraud, the cardholder must be one of the people listed in the reservation, ... , ja tuon tulkitsin niin, että homma tyssää siihen. Mutta jos "hämärämies" ostaakin lipun omalla Masterillaan sekä itselleen että "kuriirilleen", mutta ei aiokaan käyttää omaa lippuaan, niin silloin kai on mahdolista tuo, että saa ostettua 1 henkilölle tuplahintaisen lipun joka ei kelpaakaan. En heti osannut ajatella asiaa riittävän rikollisesti 8)

Omat lipunmaksut toiselle henkilölle on kaikki tapahtuneet jonkun nettimatkatoimiston kautta, ja lentoyhtiöt on olleet lähinnä Qantas, Finnair, Catheypacific, British Airways. Myös matkatoimisto on luottokorttiostoon liittyen tehnyt erinäisiä varmistuksia, kun lipun ostaja Australiassa on pyytänyt matkatoimistoa veloittamaan erään Suomessa asuvan henkilön Masteria 8)