Brisbanen talvi, miten pukeutua?

Aloittaja _Lara__, elokuu 01, 2010, 19:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

_Lara__

Tänään pitäisi pakata kamat, lento lähtee tiistaina. Nyt iski vaan pieni epätoivo että mitä sinne sitten ottaisi mukaan. Katselin säätiedotusta, että päivisin +20 ja iltaisin lämpötila voi laskea jopa +3.. Tuntuu erikoiselta noin suuri lämpötilan muutos. Täällä Suomessa on ollu nyt ihan superhelteet ja pari päivää sitten meni 37 asteen lämpöennätys rikki ja yötä päivää tarkenee t-paidassa 8) Mutta mutta aika suuri tiputus vissiin tiedossa.. Miten te paikalliset pukeudutte siellä tällähetkellä? Talot on kuulemma aika heppoisesti rakennettu eli sisällä voi olla myös todella kylmä? Voinko lähteä matkaan pelkästään paksulla hupparilla, takkia tuntuisi niin oudolta ottaa mukaan ja se painaisikin aikalailla. Ja kesää kohti kuitenkin sielläkin ollaan nyt menossa.
Mutta siis ihan perusvinkkejä kaipaisin mitä ottaa mukaan, olen Ausseissa siis elo-marraskuun, pääasiassa Brisbanessa.

MH

Shortsit, T-paita. illalla joku huppari/fleece takki on ihan jees.

Jiniba

Riippuu tietysti siita, millainen vilukissa olet...  ;) Minulla on melkein koko ajan villasukat jalassa, ja lapsilla iltaisin ja aikaisin aamulla joskus jopa pipo paassa! Mutta kevatta kohti ollaan menossa, joten ei taalla kovin kauaa tarvitse palella.  :peukkuy Suomen helteet kelpais kylla mulle!

Kassandra

Samoilla linjoilla edellisten kanssa, eli ulkona päiväsaikaan tarkenee yleensä shortseissa, mutta illalla auringon laskiessa viilenee. Itse pakkaisin mukaan villasukat ihan jo lentomatkaa varten, kun tahtoo tassut palella koneessa, mutta muuten vaatteita, joita voi tarpeen tullen pukea päällekkäin. Esim. hihaton, pitkähelmainen toppi lämmittää kummasti trikoopaidankin alle puettuna, kun muistaa tunkea sen helman housun sisään eikä huolehdi muodin vaatimuksista. Ja sitä voi sitten käyttää helteilläkin. Täältä voi sitten halpakaupasta ostaa fleecetakkia (jota ei sitten välttämättä tarvi kotiin enää kantaa) sun muuta, jos tuntuu että tarvitsee. Päällystakkia en lähtisi kuljettamaan, omatkin roikkuu kaapissa turhan panttina, kun ei noita hienompia iltamenojakaan niin paljoa ole... ;)

Meillä oli ok-talossa tänään aamulämpötila +16. Toimistorakennukset ja hotellit lienevät yleensä lämmitettyjä, hostellit ja muut halpamajoitukset eivät. Itse olen kylminä aamuina vetänyt kiltisti pitkät kalsarit jalkaan siihen saakka, kunnes olen lähtenyt ulos. Sanoisinkin, ettei täällä ulkona ole kylmä, mutta sisällä saattaa olla.

Pitkiä hihoja saattaa sitten kaivata vielä marraskuussakin, jos sattuu kylmät säät. Merivesi ei suomalaisittain ole erityisen kylmää, jos nyt ei lämmintäkään. Surffaajia ja uimareita näkyy rannalla vuoden ympäri, osalla märkäpuvut, osalla uimapuvut. Brisbanessa ei sitä beachia kyllä ole, mutta Gold Coastilla senkin edestä.

Tervetuloa!