Kirjoittaja Aihe: 1300e mukana - aivan liian vähän?  (Luettu 2948 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa yeow

• Piltti
  • *
1300e mukana - aivan liian vähän?
« : Kesäkuu 05, 2012, 12:01 »
Tarkoitus oli lähteä Etelä-Afrikkaan au pairiksi, mutta muutaman mutkan kautta suuntana onkin Australia WH-viisumilla. Australiaan kuitenkin tuli sen verran enemmän kuluja lennoista sekä viisumista, että rahaa jää käyttöön paikanpäälle ainoastaan 1300e. Uskaltaako tällaisen summan kanssa edes lähteä reissuun? Olen ollut Australiassa vaihto-oppilaana, joten kielitaito on jo hyvä, ja maa muutenkin tuttu, mikä hieman ehkä helpottaa.

Mitä mieltä te olette? Vinkkejä?

Poissa marinne

• Piltti
  • *
Vs: 1300e mukana - aivan liian vähän?
« Vastaus #1 : Kesäkuu 05, 2012, 13:42 »
No tulee mieleen, että jos olet au pairiksi menossa ja sulla on au pair-perhekin valmiina eli tiedät saavasi varman (vaikkakin pienen?) palkan ja asumuksen siellä, niin ehkä sitten tuo ei ole liian vähän, mutta itselle tuo tietenkin tuntuu aika pieneltä summalta lähteä maailman toiselle puolelle. Mutta kuten sanoin, tilanteemme tulevat luultavasti olemaan aivan erilaiset, jos sulla on jo perhe siellä valmiina :)

Niin ja editiä! Tuli vielä mieleen, että immin sivuilla taidettiin vaatia, että sulla pitäisi olla näyttöä vähintään 5000 dollarin varoista, kun astut maahan. Mutta kuten täälläkin palstalla on mielestäni aika monta kertaa jauhettu, keltään sitä ei ole taidettu koskaan kysyä?

Poissa yeow

• Piltti
  • *
« Vastaus #2 : Kesäkuu 05, 2012, 14:10 »
Siis Ausseihin en ole menossa au pairiksi, vaan sekahommia tekemään. Etelä-Afrikassa olisin mennyt au pairiksi. Itse olen tuosta 5000AUD lukenut, että ei sitä kysellä, varsinkaan jos on jo paluulippu valmiina (kuten itselläni tulee olemaan).

Viisumihakemus laitettu, onneksi saatan ehtiä pari satasta lisää tienaamaan ennen lähtöä!

Poissa sanna88

• Piltti
  • *
« Vastaus #3 : Kesäkuu 05, 2012, 15:13 »
Jos löydät töitä mahdollisimman pian niin rahat riittää kyllä. Itse olen ollut 3 viikkoa Perthissä. ( w&h visa ) ja hyvin on uponnut 1000e Itsellä oli se 5000 aud mitä " vaaditaan " mutta ei kyselty lentokentällä mitään vaikkei meillä ole edes paluulippuja. Mutta tosin nopeasti töiden hakuun niin kyllä pärjäät :) Minunki tämä lomailu täytyy lopettaa ja lähteä töiden hakuun: D

Poissa Hoyryjyra

• Mänkki
  • **
« Vastaus #4 : Kesäkuu 10, 2012, 09:36 »
kaveri parjasi 900 eurolla 7kk, tosin teki toita matkan aikana, mitaan lappuja ei kyselty tai tilitietoja. 2 wh viisumia kayttanyt, maahan tullessa ei mitaan kyselty. nyt kolmannella kerralla olen taalla lomalla ja halusivat tarkistaa etta rahat riittavat elamiseen kun en voi toita tehda. ekalla viisumilla tuskin on mitaan ongelmia rajalla ;)

Poissa MH

• Herootes
« Vastaus #5 : Kesäkuu 12, 2012, 01:52 »
Itse en moisella budjetilla lähtisi mihinkään. tulee kotimatka äkkiä vastaan jos ei töitä löydykkään. Vaikka joku muu olisi työllistynytkin heti ei se tarkoita sitä että sinulla kävisi yhtä hyvä tuuri. Täältä löytyy lukuisia esimerkkejä porukasta jotka on joutunut lähtee takas suomeen silti vaikka budjetti on ollut viisinkertainen tuohon ilmoittamaasi. Tolla varmaan asuu kk hostellissa jos syö pellkiä nuudeleita tms halpaa. Mihinkään ei ole varaa matkustella paikanpäällä. Mikäli joku sitä ei vielä tiennyt niin Australia vaikka niin hohdokkaalta tuntuukin ei ole mikään halpa maa asua ja elää ja koska välimatkat on järkyttävän pitkiä maksaa matkustelu kaupungista toiseen yllättävän paljon vaikka käyttäisi halvimpia vaihtoehtoja.