Luottokortti reissuun

Aloittaja surfdude, toukokuu 31, 2012, 06:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

surfdude

Joo eli tarviiko mun hankkia luottokorttia mun wh-reissulle?
Kun eikös jotkut hostellit esim. vaadi luottokorttia varauksen yhteydessä?
Tai ylipäätään tarviiko siellä luottokorttia missään mahdollisissa paperisodissa, mitä tulee vastaan?

Ja jos nyt ei aivan pakko ole luottokorttia hankkia niin olisiko se kuitenkin järkevää?

jounij

Vähintäänkin hyödyllinen ja on ainakin autoa vuokrattaessa käytännössä välttämätön.


Tuumaa
Jouni
Canberra

surfdude

No itse en ainakaan autoa pysty edes vuokraan kun en oo edes 21. Mut tarviiko käytetyn auton ostossa luottokorttia? (en kyl keksi mitään syytä miks tarvis)

Ja eiks se oo muutenki niin et luottokorttia ei edes saa jos ei ole vakituisissa töissä?

Hammersmith

Lainaus käyttäjältä: surfdude - toukokuu 31, 2012, 19:11
Ja eiks se oo muutenki niin et luottokorttia ei edes saa jos ei ole vakituisissa töissä?

Opiskelijat saattavat joissain tapauksissa saada.

Joka tapauksessa saat ainakin Visa Debit kortin mistä tahansa Suomalaisesta pankista. Itse olen kierrellyt maailmaa S-pankin Visa debitin kanssa jo vuosia, varannut hotelleja, tehnyt nettiostoksia eikä maksu ole epäonnistunut kertaakaan (mitä nyt Suomessa saa tottua siihen, että muissa kuin S-ryhmän kaupoissa kassalla ihmetellään voiko tuolla bonuskortilla muka maksaa).

surfdude

Tarkotatko tolla nyt niiku pankkikorttia esim. visa electronia. Sellanenhan multa tietenki löytyy.

surfdude

"Nämä tarvitset asunnonvuokraukseen
Hakukirje (vältä termin "nuori" käyttöä yksinään, kerro olevasi "young professional", jotta sinut otetaan tosissaan, eikä ajatella, että olet bilehirmu), jossa kerrot itsestäsi ja asunnon tarpeestasi. Korosta luotettavuuttasi, siisteyttäsi ja sitä, ettei sinulla ole lemmikkejä.
Referenssikirje edelliseltä vuokranantajalta (äärimmäisen suositeltava!)
Palkkakortti edellisestä työstäsi
Referenssikirje työnantajalta (jos nykyistä ei ole, niin edelliseltä)
Valokopio passista
Tiliote pankistasi (paikallinen tai suomalainen)
Luottokortti   "

Eli tällänen pätkä löytyi tältä sivulta:
http://www.rantapallo.fi/matkavinkit/muuttajan-opas-nain-paaset-alkuun-australiassa/

Onko tosiaan niin, että jos ei ole luottokorttia niin en voi missään vaiheessa mennä vuokralle mihinkään asuntoon!!!???


Hammersmith

Lainaus käyttäjältä: surfdude - kesäkuu 01, 2012, 07:57
Tarkotatko tolla nyt niiku pankkikorttia esim. visa electronia. Sellanenhan multa tietenki löytyy.

Visa Electron käy usein luottokortista, mutta ongelmana on siihen liittyvä varmennus, joka rajaa kortin käyttökelpoisuutta. Debit kortti on eri tuote, jossa ei ole tätä rajoitusta. Uskoisin sen myös riittävän auton tai asunnon vuokraamiseen.

Goon

Ei sitä välttämättä tarvitse, jos nappaat sen verran käteistä/matkashekkejä mukaan, että pärjäät pari viikkoa. Sitten heti ensimmäisenä päivänä paikalliseen pankkiin avaamaan tili. Kortti tulee viikossa tai parissa ja voit käyttää sitten sitä (itselläni Mastercard Debit). Kunhan toki siirrät ensin rahaa sinne sinun Aussitilillesi.