Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia farmeista tai hedelmätarhoista? 2nd Working Holiday viisumi  (Luettu 6295 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kirsik

• Piltti
  • *
Onko kellään kokemuksia farmeista tai hedelmätarhoista länsi Australiassa? Ajattelin mennä kokeilemaan maaseudulla työskentelyä hakeakseni toista working holiday viisumia.

Tai onko muista alueista kokemusta?

Poissa Jiniba

• Piltti
  • *
Itse olen ollut toissa lammasfarmilla Mooran ja Carnarvonin lahella, seka karjatilalla Halls Creekin lahettyvilla. Hienoja kokemuksia, ja rahaakin jai hyvin saastoon kun on taysyllapito (majoitus tosin on aika vaatimaton).

Hedelmia en ole Lansi-Australiassa ollut poimimassa, mutta ainakin Kununurrassa haetaan usein tyontekijoita. Siella tosin taytyy yleensa itse loytaa majoitusta hostellista tai muualta, ja kuulemani mukaan ainakin melonifarmeilla tyo on tosi raskasta.

Poissa kirsik

• Piltti
  • *
Moi Jiniba,

Kiitos tiedosta. Miten hait töitä? Löysitkö nämä Gumtreestä, kyselitkö hostelleista vai seikkailitko ympäriinsä kysellen eri farmeilta jos heillä on töitä?

Poissa MK

• Mänkki
  • **
Omat kokemukseni ovat reilun 6 vuoden takaa. Olin muutaman kuukauden Donnybrookissa, Red Rabbit hostellissa, joka hommasi töitä aina omenan poiminnasta tomaattien poimintaan sekä talojen kunnostukseen. En tiedä, mikä Red Rabbitin tilanne on nykyisin. Oli Donnybrookissa toinenkin työtä tarjoava hostelli, jonka nimeä en nyt millään muista.

WA:n lisäksi olen ollut töissä myös itärannikon farmeilla Gattonissa ja Bundabergissa, sekä Victorian ja NSW:n rajamailla Mildurassa ja Daretonissa.

Poissa Jiniba

• Piltti
  • *
Yhdelle farmille paasin tutun kautta, toiselle kyselemalla Landmark-myymaloista, ja kolmas loytyi hostellin ilmoitustaululta. Hyvin usein sana kulkee maaseudulla, joten vaikka yhdella farmarilla ei olisi toita tarjolla, he usein tietavat jos toisella farmilla tarvitaan apua. Tsemppia tyonhakuun!  :peukkuy

Poissa kirsik

• Piltti
  • *
Paljon kiitoksia kummallekkin vastauksista!Eiköhän sitä jotain näillä vinkeillä löydy.. :)

Poissa juston

• Piltti
  • *
    • Kootut kommellukset Australliassa
Itse  olin mm. Margaret Riverillä, siellä oli kourallinen firmoja, jotka palkkas työntekijöitä keräämään viinirypäleitä. Työstä sai 2nd viisumiin kerättyä päiviä. Suht. helppoa ja mukavaa hommaa. Laitan matkakertomukset-osioon siitä juttua.

Löysin myös pari hyvää vapaaehtoisduunia, josta sain vieraanvaraista kohtelua ja viisumipäiviä runsaalla kädellä.
Vastauksia kysymyksiin ja matkakertomus: http://minnematka.com/content/view/68/60/