Kirjoittaja Aihe: WH viisumista lento kysymyksiä  (Luettu 1924 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa peetra

• Piltti
  • *
WH viisumista lento kysymyksiä
« : Marraskuu 21, 2010, 06:50 »
Moikka! Olen tammikuussa lähdössä Austraaliaan ja pitäsi nyt saada selville että täytyykö hankkia etukäteen myös paluu lento vai voinko ostaa sen sitten Australiasta??  Minulla on siis jo WH-viisumi hankittuna.Ja jos hankin lennon vasta sieltä miten suuri summa miun pitää todistaa että miulla on rahaa paluu lentoo ja riittääkö oma koti koneelta tulostettu netti pankin kuitti?
Kiitos jos joku pystyy antamaan vastauksia.

Poissa Matthewson

• Piltti
  • *
Vs: WH viisumista lento kysymyksiä
« Vastaus #1 : Marraskuu 21, 2010, 11:58 »
Hei

Viime vuonna samaa pohtiessani törmäsin sellaiseen maagiseen rajaan kuin $5000. Itse ostin paluulipun jo etukäteen, joten en joutunut kenellekään selostamaan omaisuuttani. Käytännössä jos pidemmänkin aikaa Australiassa viettää, eikä ole ihan heti menossa töihin niin tuo summa on ihan itsensäkin takia hyvä olla olemassa. Asuminen ja syöminen kun ei ole ilmaista suomalaisiin hintoihinkaan tottuneelle, ja varmasti olisi mukava tehdä vapaa-ajallakin jotain.

Mikäli tekee mieli ostaa paluulippu, mutta ei vielä tiedä paluupäivää, niin monet matkatoimistot tarjoavat muutettavia lentolippuja. Eli jos otat paluun vaikkapa ensi vuoden huhtikuulle, mutta tuletkin maaliskuussa toisiin aatoksiin. Tällöin maksat matkatoimistolle 50-100 euron muutosmaksun, ja he hommaavat uuden paluulipun haluamallesi päivälle.

Tuloste nettipankista varmaankin riittää, mikäli sitä tarvitaan, enkä ole kuullut että ketään olisi käännytetty rajalla, jos tilillä onkin vain "pari tonnia" rahaa.