Muutama kysymys WH Viisumista

Aloittaja Sushi, elokuu 22, 2010, 03:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sushi

Hei mulla olis muutama kysymys WH Viisumista. Poikaystäväni asuu Australiassa, hän ei kuitenkaan ole alkuperäisin sieltä. Olemme päättäneet muuttaa yhteen ja ainut viisumi mikä minulle tulee mieleen saada nyt näin äkkiä on WH viisumi. Eli kauanko kestää saada vastaus viisumin lähetettyä koneen kautta? Mulla ei ole kun Visa Electron kortti eli onko sillä mahdollisuus maksaa viisumini? Olen jostain lukenut että se on mahdollista jotenkin. Viisumin myönteisen vastauksen saatua voinko lentää Australiaan ilman viisumia maahan? Asuisimme Brisbanissa eli en voi hankkia viisumia Sydnin lentokentältä. Eli mitenkäs toimia tässä tilanteessa?? Ja tarkistetaanko jossain se 5000 dollarin matka raha?

Jens

Lainaus käyttäjältä: SushiEli kauanko kestää saada vastaus viisumin lähetettyä koneen kautta?
Jos ei mitään erikoisuuksia ole, niin 30min-2päivää yleensä.
Lainaus käyttäjältä: SushiMulla ei ole kun Visa Electron kortti eli onko sillä mahdollisuus maksaa viisumini?
Riippunee pankista, että voiko sitä käyttää visana.
Lainaus käyttäjältä: SushiViisumin myönteisen vastauksen saatua voinko lentää Australiaan ilman viisumia maahan?
Meni vähän ristiin, mutta jos saat myöntävän vastauksen, saat lentää Australiaan. Sinä et kuitenkaan saa olla Australiassa kun viisumihakemus laitetaan, tai sillon kuin se hyväksytään.
Lainaus käyttäjältä: SushiJa tarkistetaanko jossain se 5000 dollarin matka raha?
Eipä ole tällä foorumilla vissiin keneltäkään tätä tarkistettu.

Sushi

Siis tarkoitan sitä että kun saan sen hyväksynnän oleskella maassa sen 12kk niin voinko heti lentää sinne Australiaan ilman viisumi merkintää passissani:) Eli otanko mukaan lentokentälle sen tulostetun paperin missä todetaan että minulle on anettu lupa WH viisumille? Riittääkö se ''viisumiksi''? Ja mitä papereita tarvitsen töiden hakuun? Tietysti työhakemus, työtodistukset ja verokortti?

Jens

Lainaus käyttäjältä: Sushi - elokuu 22, 2010, 05:06
Siis tarkoitan sitä että kun saan sen hyväksynnän oleskella maassa sen 12kk niin voinko heti lentää sinne Australiaan ilman viisumi merkintää passissani:) Eli otanko mukaan lentokentälle sen tulostetun paperin missä todetaan että minulle on anettu lupa WH viisumille? Riittääkö se ''viisumiksi''?
Kyseessähän on siis sähköinen viisumi. En nytten muista tarvitseeko sen sähköpostitse tulleen lapun mukaan - tuskin siitä haittaakaan on, mutta tarran passiin saat sitten Ausseissa Dima:n toimistolta (Löytyy mm. Sydneyn lentokentältä).

hmclehto

Tyonhakuun tarvitset CV.n, Taxfile numeron, jonka haet verotoimistosta kun tulet maahan. Verokorttia et taalla tarvitse. WH visalaisilta otetaan sama veroprosentti ainakin takavuosina oli 29% ??? Jos et hae Taxfile numeroa verottavat melkeinpa puolet palkastasi. Tyonantajat haluavat myos nahda viisumisi, jonka siis haet Immin toimistosta Brisbanesta, jos sinne kerran olet menossa. Medicare korttia kysyvat myos usein, joten hae sekin Medicare toimistosta, joita on yleensa useita joka kaupungissa.

Good luck! WH viisumi hakemus prosessi on ihan piece of cake, joten no worries.

Sushi

KIITOS kaikille:) Tarvitsenko mun mennä heti sinne verotoimistoon Taxfile numeron takia vai vain sillon kun aijon tehdä vai töitä? Ja tarkistetaanko kuntoni siellä Mrdicare:issä?? Mites toimin täällä Suomessa sitten, ilmoitanko jollekkin muuttavani Austraaliaan 12 kuukaudeksi? Eli pitääkö minun kirjautua Austraalian listoille jossakin? Anteeksi tyhmistä kysymyksistä mutta tämä kaikki on ihan uutta minulle.

Jens

Lainaus käyttäjältä: Sushi - elokuu 22, 2010, 18:49
KIITOS kaikille:) Tarvitsenko mun mennä heti sinne verotoimistoon Taxfile numeron takia vai vain sillon kun aijon tehdä vai töitä? Ja tarkistetaanko kuntoni siellä Mrdicare:issä?? Mites toimin täällä Suomessa sitten, ilmoitanko jollekkin muuttavani Austraaliaan 12 kuukaudeksi? Eli pitääkö minun kirjautua Austraalian listoille jossakin? Anteeksi tyhmistä kysymyksistä mutta tämä kaikki on ihan uutta minulle.
Olen käsittänyt että TFN:n tarvitset vasta sillon kun saat jotain verotettavaa.

Jos olet yli vuoden ulkomailla, sinun tulisi palauttaa kelakortti, muuten ei taida olla mitään. Ja mikäli haluat, voit ilmoittaa ulkoasiainministeriöön matkastasi ( http://formin.finland.fi/public/default.aspx?nodeid=36581&contentlan=1&culture=fi-FI )

jounij

Veronumeron saanti saattaa kestää jonkun aikaa, eli kyllä sitä kannattaa hakea heti, kun on saapunut maahan ja on joku osoite, johon verotoimisto voi sen numeron postittaa. Tarvitset sen periaatteessa ennen kuin työnantajasi maksaa sinulle ekaa liksaasi, tai muuten liksasta peritään se jo aiemmin mainittu melkein puolet veroa.

Medicaressa ei tehdä mitään tarkastuksia (tuskinpa Kelankaan toimistoissa Suomessa tehdään?).


Toteaa
Jouni
Canberra

Sushi

Vielä olis sellasta kysyttävää että tarvitseeko minun ottaa jotain tiettyjä rokotteita/röngekuvia??? En ole aikaisemmin käynyt Ausseissa mutta olen täysin terve. Veljeni sanoin että tarvitsen todisteen siitä että olen terve ennen maahan saavuttua, hänelle ei myönetty viisumia Ausseihin ennen kun hän toimitti nämä kyseiset todistukset Austraaliaan, tosin hän oli siellä vain 3kk työharjottelussa. Kysytäänkö tätä WH viisumin hakiessa?

jounij

Luultavasti suurimmalta osalta hakijoita ei kysytä. Jos viisumihakemuksesi käsittelijä arvelee olevan jonkinlaisen riskin (esim. jos olet ollut pitkään jossakin maassa, jossa tartuntataudit ovat yleisiä), niin sitten sinulle tulee pyyntö toimittaa lisäselvityksiä. (Tämä kuten kaikki muutkin kyselemäsi asiat selviävät muuten tämän foorumin aiemmista keskusteluista.)


Toteaa
Jouni
Canberra