Halvimmat lennot

Aloittaja international, lokakuu 17, 2004, 23:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mikkis2

INKAA: Laitoin sulle tollasen yksityisviestin koskien ausseihin menoa tammikuun alusta tai jopa marraskuun lopussa,matkaseura puuttuu vielä osittain,mahdollisuus olisi mennä marraskuun lopussa thaimaan kaverin luokse ja jatkaa tammikuussa ausseihin. Mikä sulla on suunnitelma?

Mikkis

mikkis2

Lainaus käyttäjältä: Inkaa - lokakuu 12, 2010, 00:07
Lippujen hinnat nousee kokoajan. Kattelin Air Asian kautta lentoja, mutta ruokineen ja tavaroineen ne nousi yli 800 euroon, kun taas Kilroylla samalle päivälle lennot maksaa jotain reilu 700 euroa. Ehkä oon mukavuudenhaluinen tällä kertaa ja lennän suorinta tietä kikkailematta pahemmin? :D
Muita lähdössä tammikuun alussa?

Jep,oisin lähdössä näillä näkymin. Laittelen sulle täällä joka suunnalta viestejä kun tiedä onko noi mennyt perille mitä oon naputellut:). Heh,mut ilmottele!

Inkaa

Hahah, yksityisviesti luettu ja vastattu!  :XXXX
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

phoque

Mää oon tammikuun lopulla lähössä takaisin Ausseihin ja tässä (viisumia odotellessa) oon katellut lentovaihtoehtoja ja huomasin inka ihan saman, että hinnat on noussu kauheasti. Ostin viime vuonna Oulu-Hki-Shanghai-Sydney -lennot (Finnair ja Air China) tasan 600€ vertaa.fistä ja nyt ei tuollaisella mukavuudenhaluisella reitillä saa lähellekään samaa hintaa. Nyt lähtee sen verran paljon kamaa mukaan (jos tuota kerran opiskelemaan vuosiksi lähtee), että maksan ihan mielelläni sen muutaman kympin lisää, ettei tarvi Lontoon kautta lähteä kikkaileen, kuten edellisellä tulomatkalla (Air Asia seikkailu). Finnairilla saa nuorisolippuna Seouliin (Etelä-Korea) menolipun 360€, että taidan lähteä sitä kautta, että saan kaipaamani Korea-seikkailuni =) Sieltä en oo sitten taas älyttömän halpoja lentoja Ausseihin löytänyt, mutta etsintä jatkuu!

(Finnairilla saa yllättävänkin halpoja lippuja nuorisoalennuksella eri Aasian kohteisiin, btw)

Inkaa

Noora,

mä en oo ees jaksanut ruveta selailemaan noita Finskin Aasian lentoja (eikös sinne just auenny jokin uus reitti?), mut täytynee tsekkailla sitten varaamisvaiheessa. Aika radikaaleja muutoksia muuten kerenny tapahtumaan tänään jo parissa tunnissa. Mut toivon mukaan sieltä joku ei-ihan-maailmaa-kaatava-lento lähtee messiin.
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

Jens

Lainaus käyttäjältä: Inkaa - lokakuu 12, 2010, 00:07
Lippujen hinnat nousee kokoajan. Kattelin Air Asian kautta lentoja, mutta ruokineen ja tavaroineen ne nousi yli 800 euroon, kun taas Kilroylla samalle päivälle lennot maksaa jotain reilu 700 euroa. Ehkä oon mukavuudenhaluinen tällä kertaa ja lennän suorinta tietä kikkailematta pahemmin? :D
Muita lähdössä tammikuun alussa?
Kilroylta tilasin liput 6.1 -lähtevälle lennolle (+paluu joskus - ei voi muistaa). Hintaa tuli yhteensä 1661,54e, joista matkaliput olivat muistaakseni ~1380e. Eipähän tarvii stressata myöhästyvänsä Air Asian lennolta, ja pääsee myös juuri kehutulla Cathaylla Amsterdam-Hong Kong-Sydney :)

Inkaa

Jens, kamalan hintaset! Mut mä mietin omaa paluulippuani sit myöhemmin, enhän vielä tiedä minne sen lipun ostan!  ;)
Mut tosiaan toi on mullakin pointtina, haluun pelata varman päälle tossa seuraaviin koneisiin ehtimisissä, joten ne pari sataa lippuihin lisää ei tunnu niin pahalta, kun tietää, ettei jää esimerkiks Abu Dhabiin!  :pepsodent
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

Veli123

Suosittelen käyttämään http://www.vertaa.fi-palvelua, johon on koottu monien matkatoimistojen haut. Sain viikon varoitusajalla 1200 meno-paluun Brisbaneen. Seuraavalla viikolla olisi ollut n.1000 euroa. Suosittelen ehdottomasti ottamaan meno-paluun, sillä varauksella, että paluupäivän muuttaminen on halpaa ja helppoa.

Monet australialaiset ystäväni käyttävät Air Asiaa, josta sitten matkaavat Jet Starilla puuttuvat yhteydet. Mitä aiemmin varaus on tehty, sitä hulppeammin hinta saattaa yllättää.

Tein testihaun AirAsialla: Lontoo (STN)-Melbourne toukokuu 2011 meno: 300 puntaa.

Inkaa

http://top10matkatarjoukset.com/halvat-lennot/air-asian-100-miljoonaan-matkustajan-ale-pompi-esim-australiaan-asti-850ella-meno-paluu-helsingista-tai-kuala-lumpuriin-alle-500ella/

Air Asia juhlii 100 miljoonan matkustajan rajapyykkiä, ja on tämän johdosta laittanut myyntiin läjän lippuja erittäin edulliseen hintaan. Huom: Air Asia on Aasian "ryanair".

Air Asian kotikenttä on Kuala Lumpurissa josta yhtiö lentää lähes kaikkialle. Suomalaisen näkökulmasta (paitsi Aasiassa ristiin rastiin lentäminen) tämä tarjous on mielenkiintoinen myös sen takia että yhtiö lentää Intian Mumbaista esim. Kuala Lumpuriin alle 60€:lla (meno-paluu). Mumbaihin taas pääsee erittäin edullisesti juuri Helsingistä. Esim. 12-21.4.2011, Helsinki-Mumbai 428€
Ja Kuala Lumpurista Air Asialla lentää vaikka Australian Melbourneen asti alle 350€:lla (meno-paluu). Näin pomppimalla, Australiaan pääsee alle 850€:lla.

Air Asian tarjoukseen klikkaamalla http://www.airasia.com/my/en/promotion/rr1420408.html

Liput varattavissa 13.10 2010 – 17.10 2010
Matkustusaika: 1.4 2011 – 11.8 2011
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

mikkis2

Noh niin lento ostettu,kokonaiset 450 tuli yhteis hintaa Perthiin Air Asialla Lontoosta ja Lontooseen tietysti ensiksi ryanairilla. Lähtö olisi ypöyksin 29.11 ja tarkoitus olisi vierailla Uudessa-Seelannissa myös. Että reissukaveria sitten vaan:)?!

Mikko

Karri

Itsellä osui myös kohdalle kohtuuedulliset lennot - lähtö maaliskuun lopussa ja paluu (alustava) heinäkuussa, HKI-SYD-HKI yhteensä 1050e!
Ebookersilta ja poptravelilta bongailin tikettejä, koin ne paremmaksi kuin Kilroyn. Kilroylla oli halvimmillaan tarjota n.1350e, tosin heillä lienee muutosmahdollisuudet paremmat. Mikäli ymmärsin oikein nyt ostettujen lippujen muutosehtoja, niin 100e maksaa paluupäivän säätö. Toivottavasti onnistuu. Ja lennot lutviintuu helposti finnairin ja etihadin siivin, ei tarvitse lähtee Airasian lontoon rulettiin, vaikka siinä olisi ehkä säästänytkin.

Ajoittain tuntuu hassulta tuo lentojen hinnoittelu - hinnat tuntuu pomppivan miten sattuu eri päivinä, joten ei auttanut kuin tuli persiin alla varata kun edullisin osu kohdalle...

cienega

Hei! Mina olen tosi tyytyvainen omista lennoistani. JetStarin alelipulla Tokyoon 250 AUD, ja Kilroyn nuorisolipulla Helsinkiin 450 euroa. Hinta oli mielestani oikein mukava pelkasta menolipusta, ja reitti mika ihanin!

phoque

Menolippu taskussa täydellisenä vihdoin. Helsinki-Seoul Finnairilla nuorisolipulla 340e ja 400e Seoul-Guangzhou (Kiina)-Sydney (nämä China Southernilla) ja Sydney-Brisbane Qantasilla. Seoulista eteenpäin löyty lennot pakettina, kun jaksoin tarpeeksi kauan hakukoneita käyttää. 740 euroon oon super duper tyytyväinen, kun noin ihanat pysähdyksetkin välillä :D Maistuu varmaan sitten opiskelu perillä paremmin, kun saa pikkusta lomaa viettää matkalla :P

Kristanna

Olen vähän etukäteen liikenteessä kun reissun alkamisajankohta on vasta 2011 syksyllä/talvella. Olen kuitenkin jo vähän tehnyt taustatutkimusta ja löytänyt erittäin halpoja lentoja Air Asialta Lontoosta Perthiin tai Melbourneen. Onko jollain kokemusta Air Asian toimivuudesta, lisämaksuista etc.? Kyseessä on ensimmäinen reissuni yli valtamerten, joten nämä lentoyhtiöt ovat vähän vieraita, vielä. :)



aitto-oja

Lainaus käyttäjältä: Kristanna - joulukuu 17, 2010, 01:31
Olen vähän etukäteen liikenteessä kun reissun alkamisajankohta on vasta 2011 syksyllä/talvella. Olen kuitenkin jo vähän tehnyt taustatutkimusta ja löytänyt erittäin halpoja lentoja Air Asialta Lontoosta Perthiin tai Melbourneen. Onko jollain kokemusta Air Asian toimivuudesta, lisämaksuista etc.? Kyseessä on ensimmäinen reissuni yli valtamerten, joten nämä lentoyhtiöt ovat vähän vieraita, vielä. :)

Lensin AirAsialla Gold Coast-Kuala Lumpur-Bali-Kuala Lumpur-Lontoo. Omalla kohdallani kaikki toimi hyvin, kunhan muistaa varata ateriat lennolle etukäteen, maksaa matkatavaroista jne. Gold Coast-Kuala Lumpur-Lontoo tuli maksamaan kaikkineen kuluineen $500 eli noin 330 euroa. Mielestäni hinta oli enemmän kuin kohdallaan, eikä mitään ylimääräistä säätämistä ollut. Plussana mainittakoon vielä, että soitin asiakaspalveluun noin 3viikkoa ennen lähtöpäivää ja siirsin KL-Lontoo -lentoa noin 16 päivää myöhäisemmäksi, koska halusin käydä välissä Balilla. Vaikka uusi lento oli alkuperäistä kalliimpi, tästä ei koitunut minulle YHTÄÄN mitään lisäkustannuksia (paitsi luonnollisesti KL-Bali-KL). Rohkeasti vaan lennot varaukseen!

Silppu

Nopeille tänään aprillipäivänä 1.4.2011 lentoja kaksi yhden hinnalla Air Asialla marras-helmikuussa tiettyihin kohteisiin.

http://www.airasia.com/au/en/promotion/rr0591102.page

ode87

http://www.airasiachart.com/

http://www.budgetflightfinder.com/

Näitä sivustoja tutkimalla löydät taatusti edullisimmat lentovaihtoehdot.

Suosittelen!

PS: Matkustakaa sesongin ulkopuolella, mieluiten arkipäivinä ja koittakaa löytää charter tai standby lento.

Haagalainen

Lainaus käyttäjältä: ode87 - huhtikuu 01, 2011, 15:59
http://www.airasiachart.com/

http://www.budgetflightfinder.com/

Näitä sivustoja tutkimalla löydät taatusti edullisimmat lentovaihtoehdot.

Suosittelen!

PS: Matkustakaa sesongin ulkopuolella, mieluiten arkipäivinä ja koittakaa löytää charter tai standby lento.

ode87, mitä reittejä olet Suomen ja Australian välillä charter ja standby lentoja käyttäen yleensä lentänyt?

ode87

Charterhintoja kannattaa tiedustella matkatoimistoista ja standbyhintoja suoraan lentokentiltä. Carrier hinnat eli lentoyhtiöiden omat hinnat ovat suht edullisia.

Standby - lento on ns äkkilähtö suoraan lentokentältä eli lentolippua ei osteta matkatoimistosta / netistä vaan lentokentältä bongataan mahdollisimman halpa lento seuraavaan kohteeseen ja sellaiselle lennolle johon pääsee. Matka Australiaan voin kestää useamman päivän mikäli lentää standbyna. Suurimmilta ja vilkkaimmilta lentokentiltä luulisi saavan standbylentoja suht nopeasti ja edullisesti.

Lentoreittinä ehdottaisin yhtä stoppia jollakin Euroopan vilkkaalla lentokentällä ja sieltä Aasian kautta Australiaan.

Esim: Helsinki / Tukholma / Tallinna - Amsterdam / Frankfurt / Lontoo Heatrow / Pariisi Char de gaulle - Hong Kong / Peking / Bangkok / Kuala Lumpur - Sydney / Melbourne / Perth / Brisbane

Haagalainen

Lainaus käyttäjältä: ode87 - huhtikuu 13, 2011, 05:42
Charterhintoja kannattaa tiedustella matkatoimistoista ja standbyhintoja suoraan lentokentiltä. Carrier hinnat eli lentoyhtiöiden omat hinnat ovat suht edullisia.

Standby - lento on ns äkkilähtö suoraan lentokentältä eli lentolippua ei osteta matkatoimistosta / netistä vaan lentokentältä bongataan mahdollisimman halpa lento seuraavaan kohteeseen ja sellaiselle lennolle johon pääsee. Matka Australiaan voin kestää useamman päivän mikäli lentää standbyna. Suurimmilta ja vilkkaimmilta lentokentiltä luulisi saavan standbylentoja suht nopeasti ja edullisesti.

Lentoreittinä ehdottaisin yhtä stoppia jollakin Euroopan vilkkaalla lentokentällä ja sieltä Aasian kautta Australiaan.

Esim: Helsinki / Tukholma / Tallinna - Amsterdam / Frankfurt / Lontoo Heatrow / Pariisi Char de gaulle - Hong Kong / Peking / Bangkok / Kuala Lumpur - Sydney / Melbourne / Perth / Brisbane

ode87, odotamme edelleeen että kerrot käytännön kokemuksiasi charter ja/tai standby lennoistasi Suomen ja Australian välillä. Jutuistasi saa sen käsityksen että olet niitä tehnyt.

jounij

Charter-lentoja ei mahdeta tällä välillä ihan joka vuosi lentää. Joskus 1990-luvun puolivälissä Sydneyyn saapui iso liuta Seura- tai Apu-lehden lukijoita osana lehden järjestämää maailmanympärysmatkaa. Tuo matka saattoi tapahtua charter-lennolla, mutten ole asiasta varma. Suomesta saattaa ehkä hyvällä lykyllä päästä Bangkokiin asti charter-lennolla, mutta odottaessa saattaa käydä aika pitkäksi.


Funtsii
Jouni
Canberra

Haagalainen

Lainaus käyttäjältä: jounij - huhtikuu 14, 2011, 14:05
Charter-lentoja ei mahdeta tällä välillä ihan joka vuosi lentää. Joskus 1990-luvun puolivälissä Sydneyyn saapui iso liuta Seura- tai Apu-lehden lukijoita osana lehden järjestämää maailmanympärysmatkaa. Tuo matka saattoi tapahtua charter-lennolla, mutten ole asiasta varma. Suomesta saattaa ehkä hyvällä lykyllä päästä Bangkokiin asti charter-lennolla, mutta odottaessa saattaa käydä aika pitkäksi.


Funtsii

Yes. Charter tai standby lennoilla Suomen ja Australian väliä lentämään yrittäminen on mielestäni niitä lentomatkustamisen epätoivoisimpia keinoja. Ei kaukana siitä että yrittäisi kuuhun lentää 8).
Toisaalta. Nuo 10 reissua mitä olen toistaiseksi Australiaan ja osin vielä vähän pidemmällekin NZ'taan tehnyt, on olleet halpoja ja huolettomia lentämisen osalta. Jos olisi riittävästi aikaa ja rahaa, olisihan se ehkä jonkin sortin extreme kokemus notkua "lentomatkalla" parhaimmillaan muutama viikko.

Kristanna

Vieläkin on liput ostamatta, sattuneista epäonnisista syistä. Nyt taas olen tutkinut eri hintoja, yhtiöitä ja reittivaihtoehtoja. Matkustusajankohta olisi loka/marraskuu. Skyscannerilla ja vertaa.fi:stä olen saanut hinnaksi about 700e. Hankalaksi etsinnän tekee se, että kun valinnan mahdollisuus on niin laaja. Millään muulla ei ole väliä kun, että lento lähtisi joko Helsingistä tai Lontoosta ja joskus päätyisin Melbourneen. Voisin jopa hengailla Aasiassa päivän, kaks, viikon. Onko teillä rakkaat kengurumaan fanittajat joitain hyviä ideoita mistä lähtisin tätä vyyhtiä purkaamaan? Kiitos jo etukäteen!  :XXXX



Raula

Moi! Itse oon lähdössä elokuun lopussa ekaa kertaa wh-viisumilla ausseihin, ja toukokuussa ois tarkoitus tulla takaisin. Varasin tänään pitkän harkinnan jälkeen omat lippuni Kilroylta. Hintaa tuli edestakaisiin matkoihin n.1180€ Se oli omasta mielestä kaikista paras vaihtoehto. Lennän frankfurtin ja abu dhabin kautta.