Halvimmat lennot

Aloittaja international, lokakuu 17, 2004, 23:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Raiwå

j Irvin nen :XXXX

Zuji



Halvin matka Austrian airlines/ Lauda Air  $1450. siis Aussi ruplia ei Eu Kopeekoita:roue
Äkkiseltään voin sanoa, että saat halvemmalla.

Olex lähettäny Jamison Travelille emailia?



Tuumaa




:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

jounij

Huomautettakoon, että Tupu Jamison Travelista on matkalla vielä vissiin noin viikon verran. Eli ei pidä hermostua, jos ei tule heti vastausta.


Tietää
Jouni
Canberra

jirvinen

LainaaAlkuperäinen postittaja raivo
j Irvin nen :XXXX

Zuji



Halvin matka Austrian airlines/ Lauda Air  $1450. siis Aussi ruplia ei Eu Kopeekoita:roue
Äkkiseltään voin sanoa, että saat halvemmalla.

Olex lähettäny Jamison Travelille emailia?



Tuumaa




:coolh

ray :XXXX :)

mistähän sä ray tuon hinnan repäsit? halvin lento austrian air: lla minkä zuji:lla löydän on 1659 dollars.  et ois vaan kattonu väärään vuoden aikaan?

pitääpä laittaa tuolle kyseselle henkilölle emailia ja kattoo joskos hän löytäis edullisen lennon minulle.

jounij

LainaaAlkuperäinen postittaja jounij
Huomautettakoon, että Tupu Jamison Travelista on matkalla vielä vissiin noin viikon verran. Eli ei pidä hermostua, jos ei tule heti vastausta.

Tupu itse asiassa tulikin takaisin jo tänään.


Korjaa
Jouni
Canberra

jirvinen

eipä tupu pystynyt minulle edullista lentoo hankkimaan... siis ainakaan vielä...

pitäskö tässä nyt sitten vaan odotella, josko sieltä tulis lisää tarjouksia vai kandeisko mun varata toi lento niin piaan kuin mahdollista?

Raiwå

Jirwinen :XXXX

Eikös se sinunkin hinta ollut $ 300 halvempi kuin se Lontoon kautta hyppivä?

Nyt täytyy tunnustaa, että laitan aina hakuni Flexinä että saan mahdollisimman laajan kuvan tilanteesta.

Mutta mutta, tänään osui eteen yksi tarjous joka voisi sopia nenäksi sinunkin naamaan :pepsodent

Lähtöpäiviä runsaasti Touko & Kesäkuussa.

Ja aina luotettava Zuji oli mesta.


Search Criteria Airline and Price Departure Date Return Date Departure Flight Return Flight

Sydney, Australia to Helsinki, Finland
Date Range From
May 2006 To Sep 2006
1 Adult
Economy Class

 Vietnam Airlines
 1 Adult =  AUD   1202.00
Service Fee  =  AUD   0.00
 
Subtotal =  AUD   1202.00
 Select departure date
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

jirvinen

kiitti vaan raivo, mut tuolla vietnam airilla ei ole yhtään vapaata paikkaa (tai siis niin ainakin zuji näyttää) kesäkuun puolen välin tienoilla. muutenkin toi lentoyhtiö kuulostaa vähän oudolta, onko kukaan lentänyt vietnam airilla?

tämmösiä vaihtoehtoja oon miettiny:

1. Austrian Airlines, Sydney - Helsinki $2026.62(inc. tax), ehkä parin päivän stop over kuala lumpurissa.

2. Emirates, Sydney - Lontoo $1717.12 (inc tax), ehkäpä stop over dubaissa ja/tai lontoossa, sitten lontoosta ryanairilla tai jollain vastaavalla suomeen.

3. ????, sydney - amsterdam, kööpenhamina tai tukholma $xxxx, sitten vaikka sinisellä ykkösellä helsinkiin

Austrian Airlines on hyvä siitä puolesta, että yleensä ei tarvitse lentokentillä hirveästi odotella yhdistäviä lentoja (tai siis näin oli ainakin kun tänne lensin, wien:ssä kaks tuntia ja kuala lumpur:ssa sama)

Mimmoinen lentoyhtiö on Emirates? Entäpä mimmoinen matkailukohde on Dubai ja Kuala Lumpur? Kumpi on turisti ystävällisempi?

puuh, eiköhän se tästä :pepsodent

Marika

Jirvinen, Lisaa early bird hintoja ensi kesaksi loytyy taalta:
http://www.bestflights.com.au/cgi-bin/06_201_d/flights?mainlist

Itse olen miettinyt myos koska kesan lentoja kannattaisi varailla, mutta aloitin juuri uudessa tyopaikassa, joten voipi olla, etta jaa hyvin viime tippaan, jos saan edes vuosilomaa etuajassa pitaa. Ei varmaan kannata viikon jalkeen alkaa kyselemaan tyonantajalta...

riaapa

LainaaAlkuperäinen postittaja jirvinen
Mimmoinen lentoyhtiö on Emirates? Entäpä mimmoinen matkailukohde on Dubai ja Kuala Lumpur? Kumpi on turisti ystävällisempi?

Jirvinen,

Emirates on jo vuosia ollut vertailuissa top5:ssa, eli kyseessä on ihan laadukas lentoyhtiö. Olen lentänyt kerran Emiratesilla ja olin kyllä erittäin tyytyväinen. Ruoka oli tosi hyvää, henkilökunta todella ystävällistä ja leffat sai (ainakin sillä lennolla jolla me lennettiin) jokainen aloittaa silloin kuin itseä huvitti leffaa katsoa. Ainut "huono puoli" oli, että koneessa on (tai oli ainakin vuonna 2000) tupakoivien osasto, joten täytyy olla tarkkana että lähtöselvityksessä muistaa mainita ettei halua sinne istumaan.

En tiedä Dubain ja Kuala Lumpurin turistiystävällisyydestä mitään, mutta jos Dubaissa haluaa kentältä pois eikä ole viisumia etukäteen, niin se on aika hinnakas Dubain kentällä hankkiessa. Muuten kenttä on varsin loistokas ja viihtyisä. (Meillä oli Dubaissa 8 tunnin välilasku, ja viisumin kalleudesta johtuen emme käyneet itse Dubain kaupungissa lainkaan.)

LainaaAlkuperäinen postittaja Marika
... mutta aloitin juuri uudessa tyopaikassa, joten voipi olla, etta jaa hyvin viime tippaan, jos saan edes vuosilomaa etuajassa pitaa. Ei varmaan kannata viikon jalkeen alkaa kyselemaan tyonantajalta...

Onneksi olkoon uuden työpaikan johdosta Marika! Itsellä oli sama tilanne vuosi sitten, että aloitin uudessa työpaikassa ja oli Suomen loma suunnitteilla huhtikuuksi. Toin asian esiin ennen kuin allekirjoitin sopimuksen, ja sovimme jo heti alkuun että voin ottaa vuosilomaa etukäteen Suomen reissua varten. Vinkiksi vastaisuuden varalle...
Riina

Marika

Kiitos Riiapa, parin viikon koulutuksen jalkeen osaan (toivottavasti) neuvoa yksityisten sairasvakuutuksien suhteen myos dunderilaisia :eureka

Suomen loman suhteen taytyy nyt odottaa koeajan paattymista ja sen jalkeen neuvotella etukateislomasta..

Timo

Minultakin pisteet Emiratesille. Paras yhtiö, millä olen lentänyt. Erityisen mukava muisto oli se, että kun sain syödä posliinilautaselta kunnon ruokailuvälineillä lentoemon käydessä välillä tarjoilemassa lisää. Tämä tapahtui normaalissa turistiluokassa tarjoushintaisella lipulla vielä. Oli joku unohtanut koneesta minun erikoisruoka-annokseni. Viisi minuuttia asiasta murjotettuani minulle tuotiin kapteenin pahioittelut ja se posliinilautanen, jolle pari lentoemäntää kävivät loihtimassa ties mistä löytämiään kasvisruokia.

Palvelu oli tosiaan kohteliasta, muttei lipevää, koneet siistejä ja teknisesti hyvin varustettuja. Parhaat leffakanavat olivat ne, joilla välitettiin koneen keulaan ja alle asetettujen kameroiden ottamaa kuvaa ympäristöstä. Erityisesti laskeutumista Sydenyn lentokentälle oli mukava seurata niiltä.

Emiratesin koneella saavuin maahan melko tarkalleen 3 vuotta sitten. Sen jälkeen en olekaan maasta poistunut, enkä ensimmäistä Suomen-lomaakaan ihan vielä viitsi tai raski pitää, tiedä jos edes 4 kuukauden päästä, jolloin tulee vuosi täyteen ensimmäisessä työpaikassa ja saan pitää 4 viikon loman.

Rockola

LainaaOriginally posted by jirvinen
onko kukaan lentänyt vietnam airilla?
Joo, mutta ainoastaan kotimaan lennon Saigonista Nha Trangiin. Ihan hyvin kone nousi ilmaan ja tuli vielä alaskin.
Wovon man nicht sprechen kann, dar?ber mu? man schweigen

jirvinen

kiitoksia kaikille vastauksista!!

toi marikan antama linkki oli mainio, kuitenkin monissa noissa tarjouksissa oli viimenen voimassa olo päivä aivan liian lähellä minulle, ja joissain tapauksissa zuji:sta sai paremman tarjouksen.

toi emirates:han kuulostaa ihan kelpo yhtiöltä ja saattaapi olla että sillä sitten tullaan lentämään lontooseen, ja sieltä sit jollain suomeen.

tietääkö kukaan kuinka paljon maksaa muutaman päivän "turisti(?)viisumi" dubaihin, jos sen hommaa etukäteen?

jirvinen

royal brunei:lta näyttää ilmestyneen aikas hyvä tarjous kanssa: Sydney-London $1260 (plus tax)

kellään kokemuksia kyseisestä yhtiöstä?

Tanja74

Tänään viimeksi tutkailin hintoja. Ebookersin kautta sain hinnan Helsinki-Perth, Tukholman ja Kuala Lumpurin kautta 1354?, se on siis meno-paluu. Mutta sama yhtiö Ruotsista tarjoaa matkaa Tukholma-Perth, Pariisin ja Singaporen kautta hintaan 1089?. Matkan päiväyksenä oli 14.3.
Olisikohan kerrankin otettava se matka naapurista...?

texxex

damn it, tanja... Pitääkin tsekata tuo tukholman tarjous, ihan nappi aika mulle olisi lähteä, kiitoksia:)

lenkaeska

Hei ! suunnitellaan tulla kenguruita katsomaan, helmi/maaliskuulla. Löysin aika edullisia lentoja Lontoo-Perth
http://www.cheapflights.co.uk/flights/Perth/Heathrow/
Mitä näistä sanotaan ?:eye:

MH

Hei!

Jos teidän täytyy jo lähtiessä etsiä halvinta vaihtoehtoa niin voin kertoa että Australia on ihan väärä maa teille.

lenkaeska

Täh, miten niin ?

MH

Lennä Australiaan niin asia valkenee sinulle hyvinkin nopeasti.

lenkaeska

Niin tehdäänkin.  Millä sinä lennät ?

MH


lenkaeska

Ja miksi ?  Onhan finnair vielä kalliimpi.....

MH

LainaaAlkuperäinen postittaja lenkaeska
Ja miksi ?  Onhan finnair vielä kalliimpi.....

Jaa, milloinkas Finnair on ruvennut Australiaan lentämään??

jirvinen

kyllähän finnair lentää aussilaankin, helsinki - bangkok - sydney taitaa olla ainut reitti.

MH

LainaaAlkuperäinen postittaja jirvinen
kyllähän finnair lentää aussilaankin, helsinki - bangkok - sydney taitaa olla ainut reitti.


Kerro mulle se kenttä Australiassa mihin Finnair lentää. Lippuja Finnair kyllä myy sinne mutta ei se sinne lennä vaan käyttää esim. Qantasin palveluita.

Jaaks

Jirvinen,

Finnair ei lennä Australiaan eikä täältä pois omilla koneillaan, mutta on kyllä olemassa päivittäinen "code-shared flight" Qantasin kanssa juuri Sydney - Bangkok - etc ..... eli Sydneystä lennetään Qantasin koneella vaikka onkin Finnairin lentolippu :D

World Aviation

ja Oneworld Alliance kautta varmaan löytyy muitakin samanlaisia yhteistyökumppaneita ympäri maailman.

jampe

Kannattaa tsekata lähdöt tukholmasta. Saimme syksyllä liput HEL>Tukholma>Lontoo>sydney>cairns>melbourne>lontoo>tukholma>helsinki,
yhteensä 1400 EUR. Tukholmaan pääsee halpalennolla muutamalla kympillä. Paras löytämäni lentojen hakukone netissä on SMT:n www. matkakauppa.fi (vaikka tilaisi muualta).

Löysi sellaisia hintoja joita muut ei näytä, tässä tapauksessa qantas/british airways tarjous. Tukholmasta pääsee tyyppilisesti 1000 eurolla ausseihin ja takaisin.:peukkuy

jirvinen

LainaaKerro mulle se kenttä Australiassa mihin Finnair lentää. Lippuja Finnair kyllä myy sinne mutta ei se sinne lennä vaan käyttää esim. Qantasin palveluita.

no anteeksi tyhmyyteni...

MH, how about taking chill pill size of a hockey puck?

en ymmarra mita vaaraa on siina, etta yrittaa loytaa edullisimman vaihtoehdon lentaa tanne?! ainakin opiskelijan budjettissa jokainen saastetty lantti on kotia pain!

MH

LainaaAlkuperäinen postittaja jirvinen


en ymmarra mita vaaraa on siina, etta yrittaa loytaa edullisimman vaihtoehdon lentaa tanne?! ainakin opiskelijan budjettissa jokainen saastetty lantti on kotia pain!


Yritin vain kertoa että jos budjetti on tiukka ei Australiaan kannata lähteä ollenkaan. Maa ei todellakaan ole mikään halpa paikka elää ja asua ja jos töitä ei heti löydykkään niin kotiinlähtö voi koittaa yllättävänkin nopeasti.

lenkaeska

Kuules, MH, taisit sitten tulkita jotain ihan pieleen. Olemme yleensä saaneet tuhotuksi 6-8 t ? parin viikon keikoilla. Mutta käytämme harkiten tai ainakin yritämme.

MH

LainaaAlkuperäinen postittaja lenkaeska
Kuules, MH, taisit sitten tulkita jotain ihan pieleen. Olemme yleensä saaneet tuhotuksi 6-8 t ? parin viikon keikoilla. Mutta käytämme harkiten tai ainakin yritämme.

En suinkaan olin siellä just kolme viikkoa ja toi summa riitti just just hotelleihin

lenkaeska

Ja yksi juttu vielä, mistä ihmeestä sait minun kysymyksessä päähäsi että olisimme töihin menossa ? ...........
(Hei ! suunnitellaan tulla kenguruita katsomaan, helmi/maaliskuulla. Löysin aika edullisia lentoja Lontoo-Perth
http://www.cheapflights.co.uk/flights/Perth/Heathrow/
Mitä näistä sanotaan ?)................

Ole varma että se on lomamatka.

lenkaeska

oho, no minä kyllä en laita 8000 euroa eli 48000 markkaa hotelleihin, en edes vahingossa. Kolmessa viikossa. Onhan se sentään 400 euroa per päivä. Kyllä minulle kelpaa vähän halvempikin. Kiitos kuitenkin neuvoistasi.

MH

LainaaAlkuperäinen postittaja lenkaeska
oho, no minä kyllä en laita 8000 euroa eli 48000 markkaa hotelleihin, en edes vahingossa. Kolmessa viikossa. Onhan se sentään 400 euroa per päivä. Kyllä minulle kelpaa vähän halvempikin. Kiitos kuitenkin neuvoistasi.

En mäkään aiemmin mutta vanhemmiten sitä tulee aina vain mukavuuden haluisemmaksi.

Hyvää Lomaa kuitenkin:D:D

Raiwå

Jirvinen & Lenkaeska :eye:

Ei ole koskaan pahaksi hakea halvinta mahdollista lentoreittiä, matkatakseen paikasta toiseen.
Meille näitä kysymyksiä 'mitä mieltä olette' lentoyhtiöistä on tullut pilvin pimein ajan saatossa.
Tosin ette ole niitä nähneet, jos olette vasta vähänaikaa olleet seurassamme.
Mutta se vanha toistuva hampaiden kiristely tuosta Hakulaatikon käytöstä ei lopu koskaan.

Mitä mieltä voi kukaan olla lentoyhtiöstä? kaikki on henkkoht kokemuksia, ja ei aina edes monikertainen sellainen.
Pitäisikä sitten jonkun ottaa ja roskata koko lentoyhtiön maine, jos sattui v,,,,,nen lentoemo kohdalle yhdellä lennollani kyseisessä firmassa?

Jokainen lentoyhtiö antaa saman palvelun kuin muutkin! Kentältä kentälle ilman välilaskuja, ja kaikki muu onkin sitten siitä kiinni, minkälainen vuoro osuu kohdalle?
Ei lentokoneet sen erinlaisempia ole, niissä matkaa vain erinlaisia ihmisiä erinlaisissa olosuhteissa riippuen kanssamatkaajista & henkilökunnasta?

Lennon halpuus on laaja käsite, onko se edullinen minkä takia, on markkinoiden sanelema asia.
Huonoilla jatkolennoilla tai yhteyksillä voi olla suuri merkitys.
Esim halpislennot Lontoosta ovat ja ainoastaan siksi, että sinun pitää ensin päästä sinne Lontooseen?
Ei sieltä eteenpäin ole ongelmia lentoje saamisessa, ja halvallakin.
Koskaa en ole nähnyt lentojen halpuuden johtuneen, huonon palvelun, tai sen takia ettei lentoyhtiö ole vienyt sakkia sinne mihin lipussa luki.
Vain huonoilla yhteyksillä ja myöhästymisillä saadaan aikaan tuollaiset olosuhteet.
Mutta mitäpä sitä ei kärsisi halvan lipun takia?
Päätän jouruni vanhalla sanonnalla jota käytämme alallamme ahkeraan tänäpäiväkin.

'Bitterness of poor quality remains long after sweetness of low price is forgotten' :pepsodent


Tuumaa




:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

texxex

Tuli muuten mieleen tällainen, että ainakin ruotsin kilroylla pääsee bankkokiin vähän päälle 400 euron menopaluu... Suomesta sinne onkin jo 700 eukkoa. Kannattaisiko ottaa tuo bankokin lento, ja sumplia siitä sitten itseään eteenpäin?

Kuinka paljon halvemmaksi luulisitte ko homman tulevan.

Oli siellä kyllä muistaakseni sydneyykin 700 euron menopaluu, tukholmasta siis. Piru vie, aina meitä suomalaisia rahastetaan. Tältä puolelta aluevesiä kun lähtee niin 1300 brisbaneen saa varautua helposti:(

Antakaapa kommenttia tuosta thaimaan lennosta. 200 e suuntaansa EI kuulosta pahalta hinnalta;)

Tossa vielä sivu http://www.kilroytravels.se/

jirvinen

no tulipa tässä nyt sitten lennot hommatua roayl brunei:lta, sydney - lontoo. kesäkuun puolessa välissä on lähtö ja takaisin heinäkuussa. koko paketille tuli hintaa 1600 dollaria. ei paha minun mielestäni. tarkoituksena hommata lennot lontoosta suomeen sitten myöhemmin.

me varasimme lentommen flighcentre:stä. tiesittekö että flightcentre tekee price match:ia!! he lupaavat tarjota lennot 50 dollaria halvemmalla kuin mikään muu aussi matkatoimisto. me ensin tulostimme tarjouksen zuji.com:sta ja sen kanssa marsimme flightcentr:iin, jossa he meille sitten varasivat lennot.

minä kerron sitten kokemukset royal brunei:sta heinäkuun jälkeen. etukädeltä jo tiedän, että matkalla ei tarjoilla alkoholia :itke pitää varmaan tax-free joumat juoda lennon aikana :P

hothead

LainaaAlkuperäinen postittaja texxex
Tuli muuten mieleen tällainen, että ainakin ruotsin kilroylla pääsee bankkokiin vähän päälle 400 euron menopaluu... Suomesta sinne onkin jo 700 eukkoa. Kannattaisiko ottaa tuo bankokin lento, ja sumplia siitä sitten itseään eteenpäin?

Kuinka paljon halvemmaksi luulisitte ko homman tulevan.

Oli siellä kyllä muistaakseni sydneyykin 700 euron menopaluu, tukholmasta siis. Piru vie, aina meitä suomalaisia rahastetaan. Tältä puolelta aluevesiä kun lähtee niin 1300 brisbaneen saa varautua helposti:(

Antakaapa kommenttia tuosta thaimaan lennosta. 200 e suuntaansa EI kuulosta pahalta hinnalta;)

Tossa vielä sivu http://www.kilroytravels.se/


Noista Kilroy SE:n lennoista... Tosiaan täältä Ruotsista saa joskus edullisempia lentoja Aussilaan, mutta Ruotsin Kilroylta varattaessa on sinulla oltava osoite Ruotsissa. Jos ei ole, sinun on varattava liput puhelinpalvelusta (+46 771 545 769) ja liput on haettava heidän toimistostaan Ruotsissa (ks. nettisivut). Voit yrittää kysellä jos he joustavat asiassa e-lippujen osalta, mutta suosittelen kuitenkin kääntymään Suomen Kilroyn puoleen. Heiltä saa nykyään myös "vanhustenlippuja" eli siis ei tarvitse olla opiskelija/alle 26 v.

Jos olet alle 26 tai opiskelija, tsekkaa jetweb.se http://www.jetweb.se/ josta löytyy halpoja lentoja Tukholmasta/Göteborgista/Kööpenhaminasta Australiaan (ja kaikkialle muuallekin), eikä toimitusosoitteen tarvitse olla Ruotsissa. Sitten vaan varaamaan Blue1:lta http://www.blue1.fi/ liityntälentoa, esim Hki-Kööpenhamina n. 50eur!

Useimmiten liput Bangkokista/Singaporesta Australiaan ovat niin kalliita, että kannattaa jättää seikkaileminen sikseen ja varata koko matka jo Suomesta. Tsekkaa kuitenkin vaikkapa Thai Airwaysin ja Singapore Airlinesin webbisivuilta, kuinka monta oravannahkaa matkat Bangkokista nykyään maksavat.

Tsemppiä t:nimim. lippujen metsästämisen ihanuus...

Assa

Miksi ette katso ihan Kilroyn Suomen tarjouksia?