Halvimmat lennot

Aloittaja international, lokakuu 17, 2004, 23:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

international

Olen juuri hankkimasta Hesasta Sydeyhin lentoa ja mietinkin, että sattuisikohan kukaan teistä tietämään halvinta mahdollista lentoyhtiöitä? Opiskelija kun olen, luulen että KIlroy tai STS ovat halvimmat mutta en ole vielä ottanut selvää. Entäpä netin kautta varattavat lennot? Onko teillä tietoa niistä?

jirvinen

itsehän varasin lentoni kilroy:n kautta (lennän Austrian Airlines:llä), hintaa tuli 700e (pelkkä meno). netissä se kävi oikein kätevästi. kuitenkin olen ymmärtänyt, että lennon voisi saada paljonkin edullisemmin. kokeiles etsiä täältä foorumista tuon search:n (http://www.dundernews.com/viestitaulu/misc.php?action=search) avulla, kokeile myös www.google.com

lue myös tämä:
http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=979

uniedu

Moi!

Omien kokemuksieni myötä näyttää siltä, että suuri merkitys lentojen edullisuuten on myös sillä, kuinka taitava ja viitseliäs henkilö sinua palvelee. Yritä löytää hyvä. Olen saanut todella kirjavia lentohintoja eri lentoyhtiöiden ja matkanjärjestäjien kautta (mm. Kilroyltä aivan poskettoman ehdotuksen). Hakukoneiden etsimissä vaihtoehdoissa on suuria eroja ja aikaa palaa...niitä löydät netistä pilvin pimein.

Tuttavani kehoitti minua liittymään Australian New Zealand Friendship Societyyn MyPlanetin kautta. Liittymismaksu oli nimellinen ja liityin. Minun tapauksessani se tiesi hyvää palvelua, alennusta matkoihin ja "halpoja" lentohintoja... Tosin emme ole perillä vielä...  

Hommasin juuri lennot 4 henkilölle (2 aikuista ja 2 lasta). Meno-paluu Tukholmasta Sydneyyn, stopoverit mennen-tullen Kuala Lumpurissa, yht. 5000 euroa (ei hotelleita). Lähtö 11.1.05 ja paluu syyskuussa -05 (aika muutettavissa). Pelkät suorat lennot (meno-paluu) olisin saanut meille vielä joulukuun alun lähdöillä n. 4000 euroon, mutta jouduin skippaamaan.

uniedu

Terhi

Moi International,

Jos sulla on aikaa ja viitseliaisyytta, niin kannattaa muistaa myos edulliset lennot Australiaan Lontoosta kasin. Eli netin kautta vaan etsimaan halpoja lentoja Lontoosta pain... Rahaa varmasti jaa saastoon, mutta tietysti aikaa menee seka lentojen etsimiseen etta myos matkantekoon, mutta mikali sulla ei ole kiiretta, niin samallahan saat kokeaksesi pienen seikkailun...:)

concept-

LainaaAlkuperäinen postittaja Terhi
Moi International,

Jos sulla on aikaa ja viitseliaisyytta, niin kannattaa muistaa myos edulliset lennot Australiaan Lontoosta kasin. Eli netin kautta vaan etsimaan halpoja lentoja Lontoosta pain... Rahaa varmasti jaa saastoon, mutta tietysti aikaa menee seka lentojen etsimiseen etta myos matkantekoon, mutta mikali sulla ei ole kiiretta, niin samallahan saat kokeaksesi pienen seikkailun...:)

totta. itse katoin just noita lentoja ja halvin minkä löysin oli 540 ? pelkkä meno ja sit vaan tampereelta ryanairilla lontooseen 15  ?.

petra

Moi,

Bongasin taman paivan lehdesta Qantasin tarjouksen, jossa kahdestaan matkustaessa toinen matkustaa puoleen hintaan. Kampanja paattyy ikava kylla tanaan :sorry Matkustamisajankohdassa ja perilla olossa oli rajoituksia (kuten yleensa kampanjoissa ;)) Mutta ehkapa jollekin onnekkaalle paivat sattuvat natsaamaan

http://www.qantas.com.au/regions/dyn/uk/specials/birthdaySale?lk=promouk

Petra

eevis

Joo ja Sta:lla oli aikas hyviä tarjouksia Ausseihin nyt:
http://www.statravel.fi/?id=221
Dees - We will bloody bounce back!!!


smattila

Austrian Airlines ja Lauda Air myivät 17 vuotiaalle pojalleni  Helsinki  - Wien - Kuala Lumpur - Sydney edestakaisen lennon alle 1600 eurolla kuukauden ajaksi jouluna 2004. Niillä olisi ollut pari sataa euroa halvempikin matka (varausluokka), mutta sen ajat eivät sopineet hänelle. Käsittääkseni tällä hinnalla saa lipun myös aikuinen, olisi sitten opiskelija tai ei. Varaus oli Internetin kautta luottokortilla noin kolme kuukautta etukäteen. Liput tulivat hänelle postissa. Hän käytti saman yhtiön samoja lentoja. Vaihtoaika Wienissä on jotain neljä tuntia, siis turhan pitkä, mutta Kuala Lumpurissa menee aikaa vajaa tunti ja sen saa olla koneessa. Käsittääkseni matka tuotti hänelle etupisteitä niin paljon, että hän pääsee Helsingistä edestakaisin joskus myöhemmin minne tahansa Euroopassa itävaltalaisten tai Lufthansan kyydissä. Paljon nopeampi matka kuin Lontoon tai Ateenan kautta ja paljon halvempi kuin Finnair - Qantas lennot.

Sakari, Canberra

LainaaAlkuperäinen postittaja international
 Entäpä netin kautta varattavat lennot? Onko teillä tietoa niistä?

Anski

Itse lensin juuri tuolla samalla lennolla (hel-wien-kuala lumpur-syd) Sydneeyn viime maaliskuussa. Ostin lippuni STAlta ja maksoin siita vahan reilut 1200 euroa, sisaltaen verot ja peruutusturvan. Kuala Lumpurissa meni noin vajaa tunti, mutta koneesta piti kylla poistua, etta saivat vahan siivottua paikkoja. Silloin kone oli tosi tyhja ja oli tilaa maata, saa nahda miten nyt kun lennan kotiin samaa reittia reilun kahden viikon paasta. Kylmaan suomeen...:itke

tiiao

Kilroy travelsin kautta tuli Hki-Wien-Sydney lennon hinnaksi vain 470e! oikea hinta oli n.800 mutta opiskelijakortti saa ihmeitä aikaan :D ja lentoyhtiönä Austrian Airlines.
Kannattaa suoraan soittaa matkatoimistoon, koska netistä ei kaikkia (halvimpia) löydy

jirvinen

LainaaAlkuperäinen postittaja tiiao
Kilroy travelsin kautta tuli Hki-Wien-Sydney lennon hinnaksi vain 470e! oikea hinta oli n.800 mutta opiskelijakortti saa ihmeitä aikaan :D ja lentoyhtiönä Austrian Airlines.
Kannattaa suoraan soittaa matkatoimistoon, koska netistä ei kaikkia (halvimpia) löydy

noi hinnat vaihtelee tosi paljon sesonkien mukaan, esim. itse lennän tammikuun puolessa välissä, joka on keskellä sesonkia, ja sen takia maksaakin vähän enemmän

tiiao

LainaaAlkuperäinen postittaja jirvinen
LainaaAlkuperäinen postittaja tiiao
Kilroy travelsin kautta tuli Hki-Wien-Sydney lennon hinnaksi vain 470e! oikea hinta oli n.800 mutta opiskelijakortti saa ihmeitä aikaan :D ja lentoyhtiönä Austrian Airlines.
Kannattaa suoraan soittaa matkatoimistoon, koska netistä ei kaikkia (halvimpia) löydy

noi hinnat vaihtelee tosi paljon sesonkien mukaan, esim. itse lennän tammikuun puolessa välissä, joka on keskellä sesonkia, ja sen takia maksaakin vähän enemmän
äääh, ei se ollutkaan 470e. Oli tullut näppäilyvirhe kilroyn tädille laskua kirjoittaessa. maksoikin 770e. 300 on kuitenkin suhteellisen suuri raha opiskelijabudjetissa:(

monster

Heipparallaa kaikki,
oon lahdossa ekaa kertaa Suomeen (ihanaa!!) ;-), ja ajattelin kysya tietaako kukaan mista saa edullisia lentoja Suomeen tai Saksaan?? En ole opiskelija enka edes alle 26-vuotias, eli pitais hankkia ihan tavallinen lippu...
Olis tosi kiva saada pari vinkkia kun se lento on niiiiiin kallis!!

monster

Jaaks

Monster :D

Koititko tuota Haku laatikkoa :?

http://www.dundernews.com/viestitaulu/misc.php?action=search

Ja laita sinne hakuun vaikka "halvat lennot"

naana85

Minkä hintasia lentolippuja ootte ostellu Sydneyhin? Parin viikosta päästä pitäs käydä ostaa lentoliput ja aattelin et mitä hintaluokkaa ne on ollut.. ? Tietää vähän ostaako itse halvalla vai kalliilla. Syyskuun alussa ois tarkotus lähteä.

Onnistuukos sellainen, että ostaa vain menolipun ausseihin? Sitten sieltä ostais paluu lipun, eikös se oo halvempaa siellä?
Pelottaa vähän noi lentoliput.. muutenkin lento, silleen et koneen vaihto ja kaikki.. kääk, nehän kentät on niin isoja, että niihin eksyy!! :?

Marika

Finnairilla&Quantasilla on aika hyva tarjous Ausseista Suomeen pain.

Finnair & Qantas Special to over 65 cities.....May-Dec 05!!
Price: From $1689 return plus taxes

Finnair have always had very unique deals on the market which gives you so many choices of getting over to the UK and Europe.

You can choose to fly from Australia to Singapore-Bangkok-Hong Kong-Beijing-Tokyo-Osaka or Shanghai with Qantas or Australian Airlines.

From Asia you can then take your pick by either flying with Finnair over to Helsinki and onwards to any of the featured cities, or you can fly with Qantas to any of their UK/Europe gateways London, Paris or Frankfut.

The main stipulation on this deal is that at least one of the long haul flights from Asia to Europe or vice versa MUST be on Finnair but the other can be on Qantas.

Maximum stay away is 3 months.

You are allowed a total of four stopovers on the journey in addition to your point of turnaround.

Please note that for travel to some destinations in Europe you will need to purchase extra coupons due to airline routings. These are available from $150.00 each.

Here are a few examples of routings allowed on this special deal.

Sydney-Bangkok-Helsinki-Manchester-Helsinki-Singapore-Sydney.

Perth-Singapore-London-Helsinki-Hong Kong-Perth.

Melbourne-Singapore-London-Lisbon-London-(extra coupon)-Helsinki-Tokyo-Melbourne.

You are allowed to fly to any of the following cities within Europe on the featured prices...

Amsterdam-Aberdeen-Barcelona-Belgrade-Berlin-Bergen-Billund-Bologna-Brussels-Bucharest-Budapest-Cologne-Copenhagen- Dublin-Dusseldorf-Edinburgh-Frankfurt-Geneva-Glasgow-Gothenburg-Hamburg-Helsinki-St Petersburg-Lisbon-London-Lyon-Malaga-Madrid-Manchester-Marseille-Milan-Moscow-Munich-Naples-Newcastle-Nice-Oslo-Paris- Pisa-Prague-Riga-Rome-Sofia-Stockholm-Stuttgart-Tallinn-Venice-Verona-Vienna-Vilnius-Warsaw-Zurich.

For a supplement of $100 per person you are allowed to fly to any of the following cities...Enontekio-Ivalo-Joensuu-Jyvaskyla-Kajaani-Kemi-Kittila-Kokkola-Kuopio -Kuusamo-Mariehamn-Oulu-Rovaniemi-Tampere-Turku-Vaasa.

http://www.bestflights.com.au/cgi-bin/05_201_d/flights?maindetails=7051

shallowlittlebitch

naana

buukkasin itselleni lipun sydneyyn muutama minuutti sitten kilroy travelsilta, lähtöpäivä on 3.9. ja hintaa yhdensuuntaiselle lipulle tuli 600,81 euroa. lento menee helsingistä wieniin ja wienistä sydneyyn austrian airlinesilla, perillä 4.9 iltapäivällä sikäläistä aikaa. olen lähdössä wh-viisumilla (on jo hankittu) enkä ostanut vielä paluulippua, sillä en tiedä aionko olla maassa 2 vai 12 kuukautta vai jotain siltä väliltä, enkä edes sitä palaanko suomeen vai kenties irlantiin tai englantiin vai lähdenkö koluamaan aasiaa...

varmaan sataan kertaan tarkistin asian, ja tulin siihen tulokseen että yksisuuntaisella lipulla pääsee maahan jos on riittävästi rahaa mukana paluulipun ostamiseen. kilroylta taas selvisi, että paluulipun voi ostaa vaikka heiltä, jos sen sitten joku perheenjäsen tai kaveri minulle postittaa australiaan, eli jos ei muuta kautta löydy kohtuuhintaisia paluulippuja niin ainakin sitä kautta.

statravelilla ja kilroylla näytti molemmilla olevan lippuja n. 600 eurolla per suunta. päädyin ostamaan lippuni kilroylta, koska olen heidän palvelujaan useasti käyttänyt ja hyvin ovat palvelleet!

nyt sitten vaan kärvistellään viimeiset kaksi viikkoa koulussa, ja sitten niska limassa tarjoilu- ja baarihommia koko kesän ja ankaralla budjetilla mennään, jotta saan matkakassan kasaan, tässä vaiheessa ei ole vielä senttiäkään säästössä :)

aurinkoista kevättä (ja teille onnellisille siellä ausseissa, mukavaa talvea) kaikille, enää 108 päivää minulla täällä kotisuomessa... :hahhaa

Sonjah

Huhtikuussa 2006 olisi tarkoitus lähteä pariksi kuukaudeksi takaisin ausseihin, maahan missä vietin vaihto-oppilasvuoteni. Ja nyt olenkin alkanut etsimään halpaa lentoa ja järjestelemään reissua muutenkin. Joten kaikki halvat lentoehdotusvinkit tulisi tarpeeseen??
Tarkoitus olisi lentää joko Darwiniin tai Brisbaneen ja sieltä alas Sydneytä ja Canberraa kohti ehkäpä bussilla.
Kaikki vinkit siis tervetulleita!!:):peukkuy
Sonja Hella

mita

Heipsan Sonjah :)

  Aiheesta on keskusteltu ihan hirmusti ennekin taalla.Tuolla ylhaalla on hakulaatikko,sinne kun kirjoittaa lennot tai halvat lennot niin varmasti loytyy luettavaa.Opiskelijoille ja nuorille halvimmat edestakaiset ja yhdensuuntaiset lennot loytyvat Sta-travelilta ja Kilroylta.

          :XXXX    Mita

susuli

Suosittelen Intiakeskusta, ise lensimme Helsinki- Peking- Sydney parhaan sesongin aikaan 1150?/ hlö ja äitini tuli perässä saman girman lipuilla Helsinki- Hong Kong - Cairns 1100?.

 www.intiakeskus.fi
-LIFE IS LIKE A CIGARETTE, SMOKE IT TO THE BUTT-

Sonjah

Moi,

Kiitoksia paljon vinkeistä!Näillä päästään varmasti ausseihin asti:):)!!

Sonja
Sonja Hella

Nykke

Citytoursilla (ainakin Turussa toimisto) oli ihan kohtalainen tarjous Australiaan lyhyeksi ajaksi lentäville (max 45 vrk perillä). Hinta oli jotain 880? + verot. Veroja virkailija sanoi tulevan 100-200? välillä, en jäänyt ihmettelemään sen enempää kun itse olen kauemmin perillä :)

Jos siis lyhyemmäksi ajaksi Australiaan visiteeraamaan niin kannattaa tarkistaa :)

Lontoosta pääsee edelleen halvalla...olikos tuo nyt cheapflights.co.uk misä löysin lentoja 600? luokkaa menopaluu joten tuo kannattaa myös tarkistaa. Tuottaa tosin pientä vaivaa kun halvimmat lennot vaativat puhelinsoiton..

// Nykke

stary

Paljonko ovat maksaneet lippunne Australiaan?
Itse oon sinne mieheni kans lähdössä ja ajattelin vähän alottaa tällaista vertailevaa tutkimusta.. :roue

Aika halvaksi tulee Helsingistä matkustaminen esim. Frankfurtiin..ym muihin euroopan kaupunkeihin ja sieltä Ausseihin.

Intiakeskus on myös katsastamisen arvoinen lentoyhtiö. (n.1100e Sydneyhyn)

Pistelkääpäs omia hintojanne.:P

stary


Reeko

Mun lennot oli 1640e Kilroyltä ilman mitään alennuksia.
Helsinki-Amsterdam-kuala lumpur-Brisbane.
Samaa reittiä takasi joskus 2006 syssyllä jos ei mitään hirveitä takapakkeja tuu.
Lähtö on 25.9. Amsterdamissa pikanen koneen vaihto ja Kualalumpuriin viikoksi härväämään ennen Brisbanea.

Nykke

Löysin mielestäni tosi edullisen opiskelija / alle 26 vee lennot Sydneyhin:

Helsinki - Pariisi (Finnair) Pariisi - Singapore (Air France) ja Singapore - Sydney (Quantas). Yksi maksuton pysähdys esim Singaporessa ja hinnaksi tuli vain 636?. Tämä Arean kautta ja ilmeisesti myös Kilroylta :)

// Nykke

juures

Lähetään kaverin kans lontoosta 12.9 kuala lumpurin kautta sydneyyn by malesian airlines, takas sit joskus vuoden päästä, päivä on vielä avoin.. Hintaa tuli lennolle about 900egee mikä on kyllä rather cheap!! =)

Australia; WE R COMING!!!

stary

Luin netistä että noilla euroopassa toimivilla korteilla voisi saada alennusta lentolippuihin jos on alle 26v..

http://www.isiccard.com/isiccard/template.asp?pageId=93

Esimerkiksi kun en ite ole opiskelija enää niin tuolla ITYC (international youth travel card) - kortilla näyttäisi saavan aika tuntuvat alennukset.. kantsii siis hyödyntää! :roue

Disturbance

Mistähän sellasen Suomessa sais, ilman että on opiskelija?
Jostain tuolta etelän mailtahan niitä saa feikkeinä ihan muutamaan dollariin... ;)
"Who lives in Cairns?"
"Baked beans, spaghetti, tuna..."

Emppu

ITYC-kortin saa alle 26 vuotias esim. kilroylta tai sta travelilta. Maksaa 15 ?.

susuli

Sellaisesta feikistä on sitten kiva palaa jossain Manilan lentokentän tullissa.. Voin kertoa että ystävälleni tarjottiin juuri läjää (paria miljoonaa) rahaa toisen ihmisen kakun sovittamisesta.. ko tyyppi oli palanut väärästä paperista tuolla Aasiassa "oikeuden kehdossa".
-LIFE IS LIKE A CIGARETTE, SMOKE IT TO THE BUTT-

jounij

Tuskin on mitään vaaraa ITYC:iä (International Youth Travel Card) käyttämällä jäädä mistään "vääryydestä" kiinni, jos täyttää kortin voimassaoloehdon, eli on alle 26 vuotias "youth".


Uskoo
Jouni
Canberra

Paula_Liina

ja tarkennus: korttia saa käyttää 26-vuotiaanakin kunhan se on hankittu ENNEN 26-vuotispäivää (kortti on voimassa vuoden hankinta-ajankohdasta). :)

Dingodriver

Palaan takaisin Brisbaneen muutaman vuoden Suomessa oleskelun jälkeen.
 Mistähän löytyis menolippu. En mahdu enään opiskelijaluokkaan.
 
 Kyselee, Alex

eevis

Dingodriver :D

noita vinkkeja halvoista lennoista loytyy foorumista paljon vaikka haullakin, mutta edullisia paikkoja on ainakin ebookers.com (GB tai FI), Seat24.com (SE) ja vaikka se Intiakeskus. lisaksi ilmeisesti Finnairilla on juuri joku kuulemma halpa kampanja menossa, kannattaa varmaan sekin tsekata. ja kyllahan nuo Kilroy ja STA:kin myy muille kuin opiskelijoille lippuja. lisaksi itse olen saanut Arean kautta useasti halvat lennot. etta ei kun surffaamaan, good luck!
Dees - We will bloody bounce back!!!


Streamer

LainaaAlkuperäinen postittaja Paula_Liina
ja tarkennus: korttia saa käyttää 26-vuotiaanakin kunhan se on hankittu ENNEN 26-vuotispäivää (kortti on voimassa vuoden hankinta-ajankohdasta). :)

Ainakin minulla voimassaoloaika loppui sen kuun loppuun kun täytin 26, eli kortti oli voimassa vain noin 9 kuukautta kun olin sen syksyllä hankkinut. Kyse oli nimenomaan siitä Youth travel cardista.:nuttu:
\"Takaisin luontoon. Elämme vain kerran. Hiiteen velvollisuudet.\" -Muumipappa-

Raiwå

Kaikille :)

www.zuji.com.au
On aika hyvä hakuportaali lentolipuille.
Sieltä löytyy halvimmasta kalleimpaan, ja siltä väliltä :)

Muistaa pitää, että matkatoimistot ostavat ne hyvät lähtökohdat tukkuna, ja loput sitten myydään netissä :pepsodent
Mutta jos ei ole niin tarkkaa lähtökohtaa asettanut itselleen, sieltä löytää varmasti myös itselleenkin sopivan.

Ja pitää taas huutaa kovalla äänellä Jamison Travelin puolesta.
Ottakaa Pesosen Tuulaan yhteys, ja katsokaa jos vaikka yllättyisitte :roue





:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

eevis

...ja sen kunniaksi tarjoaa aika hyvia lentotarjouksia Australian sisalla ja Ausseista ulkomaille, tarjoukset taitaa paattya 23.11.05 tai kun paikat loppuu... :) Matkustusaika 17.1.-31.3.2006.

Kotimaan tarjoukset
Ulkomaan tarjoukset

:cool:
Dees - We will bloody bounce back!!!


salama

Mun edestakainen lippu (Helsinki-Pariisi-Singapore-Brisbane) maksoi vajaa 1300 euroa (opiskelija, Kilroy). Tultiin elokuussa tänne ja kohta on kotialähtö edessä.

Niin ja mulla kanssa päättyy ISIC- korin voimassaoloaika tän matkan jälkeen (täytin kesällä 27).

jirvinen

heipä hei!!

tässä suunnitelen talvilomamatkaa (kesä siellä) takas suomeen, ja mietinkin mistähän sitä edullisimman matkan löytäs. tällä hetkellä edullisin on ~1000 euroa lontooseen ja takas, ja siitä pitäs sitten päästä suomeen ja takas lontooseen. lontoosta eteenpäin noin 200 euroa meno paluu, eli 1200 euroa olis kokonais hinta. onko toi paha, vai luuletteko että on mahdollista löytää edullisempi vaihtoehto? mikäs on paras aika hommata lento, jos olen menossa kesäkuussa? mahdollisimman aikaseen, kolme kuukautta ennen, jne?