Rahansiirto edullisesti

Aloittaja Silppu, elokuu 20, 2005, 18:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Silppu

Suosittelen käyttämään kansainvälisessä rahansiirrossa Moneybookersia.  :peukkuy Kaikki hoituu kätevästi netissä.

Hintaa siirrolle tulee 2,30? riippumatta rahamäärästä, ja aikaa menee siirrolle menee noin viikko.

Nopeinta siirto on, jos on Nordean tili Suomessa ja Nationalin tili Australiassa. Ensimmäiseen rahansiirtoon kannattaa varata enemmän aikaa, kun tarkistavat mm. henkilöllisyyden. Kopio henkilöllisyyspapereista täytyy lähettää sähköisesti joko liitetiedostona tai faksina ennenkuin siirto kokonaan onnistuu.


http://www.moneybookers.com

-Silppu :D

jklan

Ei kai tuo rahansiirto muutenkaan niin kallista ole? Ainakin minulle Osuuspankissa sanottiin siirrosta menevän kuuden euron kertamaksu summasta riippumatta eikä muuta. Siis kun sen itse tekee verkkopankissa. Toivttavasti tiesivät mistä puhuivat...

hellgren

jklanin kanssa samoilla linjoilla. OP otti 6,5e palvelumaksua ja rahat oli parissa paivassa commonwealthin tililla. Kurssi oli hyva vs. kateinen ja ilmeisesti commonwealthkaan ei isompia ottanu. Eli homma toimii ja oltiin tyytyvaisia!

Jaaks

jklan,

LainaaOsuuspankissa sanottiin siirrosta menevän kuuden euron kertamaksu summasta riippumatta eikä muuta.

Eikä mitään veloitusta tässä päässä :?

Hellgren,
LainaaOP otti 6,5e palvelumaksua ...

ja ilmeisesti commonwealthkaan ei isompia ottanu...

6,5e on jo $AU11 joka sekin on liikaa nettipankin käytöstä, jossa sivut omistava pankki ei juuri tee yhtään mitään.
Et siis ilmeisesti tiedä jos CBA laskutti mitään tai et ainakaan katsonut :confuse

eevis

Hmm täytyypä tarkistaa tuo Moneybookers ensi kerralla kun rahaa lähettää, meinaan nyt Westpacin nettipankista itse lähettämällä maksaa $20 riippumatta summasta kertapläjäyksenä (pankin kassalla kun täti näpyttelee niin $30, ryöstöä kaikki tyynni siis), ja sitten vielä Suomen päässä Säästöpankki rokottaa vastaanottamisesta muistaakseni jotain 3 euroa. Ilmeisesti siksi kun raha tulee Nordean kautta, Säästöpankki on niin pieni tekijä... :confuse Kiitti Silppu vinkistä! :god:
Dees - We will bloody bounce back!!!


Matkailija

Hei,

ihan tyhmä kysymys, mutta kiinnostuuko pankki/verottaja, mikäli haluaa siirtää n. pari tuhatta euroa tai enemmän Suomesta Australiaan?

Jaaks

Australian pankkilain mukaan kaikki rahansiirrot, nostot  tai talletukset yli AU$10,000 pankin tulee ilmoittaaa valtiolle, oli ne sitten mihin suuntaan tahansa ja vaikka Australian sisälläkin eli voihan siitä verottajakin kiinnostua.

MH

Tilisiirto Op:n ja ANZ välillä jos on OP:n bonus asiakas ei maksa mitään ja rahat näkyvät tilillä parin päivän kuluttua.

TomiP

Amerikassakin on tuo 10000$ rajana, mikä pitää ilmoittaa. Ja varsinkin käteinen, koska lähes sanomattakin on selvää, että terroristit maksavat kaiken käteisellä. Verottajasta en tiedä, mutta jokainen ulkomaalainen voi olla mahdollinen terroristi ja jos on pätäkkää millä ostaa esim. aseita, niin kyllä se tutkitaan. Australiankin joukkoja on ollut Irakissa, joten lienee siellä sama käytäntö.

Silppu

Moneybookersissa on myös yläraja, 10 000? kerralla. Syynä lienee rahanpesuun liittyvät säädökset. En tiedä onko sitten lisäksi tuota  10 000 US$ rajaa.

Moneybookersilla on käytäntö, että ensin raha laitetaan perinteisellä tavalla nettitilille, jossa sen voi lähettää nopeasti toiselle Moneybookers tilille. Omalta Moneybookers tililtä nostetaan rahaa sitten taas perinteiselle tilille. Näin pankki välttää kansainväliset siirtomaksut, ja saa pidettyä halvemmat hinnat. Itse asiassa nuo kulut saattavat olla parhaassa tapauksessa olla 2,30?/siirto. Ja aikaakin voi kulua vain 2-3 vrk. Vähintään 5 vrk kannattaa kuitenkin varata.

Perinteisten pankkien tilillepanot ja -otot voi tehdä vain omalle ja omalta tililtä. Näin pyritään estämään väärinkäytöksiä.

Lisäksi palvelua voi käyttää verkkorahana ostoksilla internetissä (esim. Skype-Out).

-Silppu

hellgren

Jeppis, mullakin tais olla jotain bonuksia, joten op velotti ehkä tuon summan sieltä.. Commonwealthissa sanoivat, että se on max 8 taalaa mitä ottavat. Noh, siirtosumma oli sitä luokkaa kuitenkin, ettei nuo kulut mielestäni siinä karmeesti enää painaneet. Itse kun tykkään suhteuttaa kulut helppouteen, palvelun tarjosi kuitenkin oma pankki, ei kolmas osapuoli. Ja homma pelas, rahat tilillä nopeemmin, kuin osasin odottaa. Tietty, jos tuo moneybookersin tuoma vaiva on mitätön, niin miksi ei siirtoa voisi tehdä sitäkin kautta, muutaman euron siinä säästää näemmä. Ehkä eri tilanne, jos tekee paljon pieniä siirtoja.

Minua kuitenkin hieman ahdistaa siirrellä kovalla työllä tienattuja tuhansia euroja maasta toiseen, joten käytän ennemmin kotimaassa tarjottuja oman pankin palveluja siltä varalta, että jos jokin menis pieleen.. No, pitkälti omalla vastuulla nuo taitaa olla (eli tietoja syötettäessä tarvii olla tarkkana), mutta kuvittelisin ongelmien selvittelyn olevan helpompaa op:n, kuin moneybookersin kanssa. Mutta tämähän menee jo ohi aiheen :)

Eli, kulut suomessa 6,5e (tosin menivät kai bonuksista) ja ausseissa muistaakseni 8taalaa, eli yhteensä 6,5e + 8aud. Tarkistin kyllä tiliotteesta, että sain sen mitä odotinkin saavani.

meikalainen

UUSI kysymys aiheeseen liittyen-Mites, kun on suuri laina kyseessa, ja tarkoitus ottaa se suomesta/ ja sitten taytyy siirtaa tietenkin tanne....kun ostetaan asunto. Onko kokemuksia?Tuleeko matkyja taalla?Ja paljosta olis kyse?

Jaaks

Meikalainen,

Miksi tulisi Matkyja :?  Kysehan on otetusta lainasta eika ansio- tai muusta tulosta.

Itsellanikin on osa talosta rahoitettu ulkomaisella rahalla eika ole koskaan mitaan kyselyja tullut.

Emppu

Nordean hinnastossa "oma siirto" on maksuton, eli jää kysymys paljonko aussipankki velottaa.

ms_halfway

Nordean solo-nettipankissa tosiaan 'oma siirto' on maksuton, mutta kyse onkin siirrosta omalta nordean tililtä toiselle nordean tilille *itse pyöritelly rahaa kahden tilin välillä enemmän kun laki sallii*.

Kävin kysymässä Nordean pankista ja siirto solon kautta ulkomaiselle tilille maksaa 6,75 e kertalaaki ja rahojen siirtymisessä kestää yleensä viikko (kuulemma siirto on aussipankin tiedossa nopeammin, mutta aussi päädyssä menee se pari päivää kunnes raha on nostettavissa, liekö varmistelevat että raha tosiaan on siirtynyt :confuse ).

Itsepä taidan tukeutua edellä mainittuun palveluun vaikka se vähän verottaakin. Tarkoitus kuitenkin siirtää pitkälti koko suomen tilin potti kerralla (round about tonni) ja sit myöhemmin katsotaan miten toimin joululahjarahojen sun muiden siirtämisen kanssa.

meikalainen

JUU totta tuo nordea...olin vastaamassa samaa! Tuo on sentään edullista, täältä australiasta maksaa 30 dollaria ulkomaille siirto!!Huhhuhh, kyllä täällä pankki osaa veloittaa kaikesta, jopa rahan nostosta vaikka käyttäisi omaa pankki automaattia-tai pankkikortin käytöstä kaupassa!Nyt sitä vasta osaa arvostaa suomalaista pankkia!!

mette

LainaaAlkuperäinen postittaja meikalainen
JUU totta tuo nordea...olin vastaamassa samaa! Tuo on sentään edullista, täältä australiasta maksaa 30 dollaria ulkomaille siirto!!Huhhuhh, kyllä täällä pankki osaa veloittaa kaikesta, jopa rahan nostosta vaikka käyttäisi omaa pankki automaattia-tai pankkikortin käytöstä kaupassa!Nyt sitä vasta osaa arvostaa suomalaista pankkia!!


Suomesta  rahansiirto tänne Ausseihin tosiaankin on halvempaa  , vaan  sopii mulle oikein hyvin :peukkuy Harvemmin rahaa lähettelenkään Suomeen päin. Jos oikein muistan,  Nordeasta siirto on  siinä 12e , jos  haluaa sen nopeamman palvelun, jolloin rahat perillä neljän päivän sisällä. En tuotakaan nyt pidä aivan mielettömänä hintana. Eikös saman verran joudu Suomessa pulittamaan paria laskua maksaessaan ?

meikalainen

jep, no hyvä jos sinulla tuohon suuntaan...meillä päinvastainen tilanne.Kun tulot on täällä ausseissa, mutta velat suomessa...joten tuleepa lähetettyä aina suomeen päin. Ja myös pelkästään asunnon vastikkeen maksaminen joka kuukausi suomeen, nostaa hintaa!!mutta thats life....

Silppu

Kyllä se Moneybookers toimii toiseenkin suuntaa. Täytyy vain asettaa australialainen tili ensisijaiseksi tiliksi (Huom! Voit olla ensisijaisen tilin käyttäjä vain yhdessä maassa).

Jos haluaa rahansiirrot molempiin suuntiin, niin kannattaa kaverin tili asettaa ensisijaiseksi toiseen maahan, ja siirtää rahat itselle verkkotilillä. Helppoa, halpaa, nopeaa ja turvallista.

Ja hintaa tulee alle 2e. Mutta saahan sitä maksaa 30 taalaakin jos  katsoo jonkun toisen paremmaksi vaihtoehdoksi...

Toinen edullinen vaihtoehto on käyttää PayPalia, jota en ole itse kokeillut. Onko kellään kokemuksia siitä?
http://www.paypal.com

Silppu

Ps. Vinkki henkilöllisyyden todistamiseen, jos ei ole skanneria kotona: Ota digikuva (esim. passista) ja lähetä se liitetiedostona.

eevis

Kiitos Silppu viela tuosta moneybookers-vinkista, hyvin on toiminut mulla ja halvalla olen paassyt. :god:

Tuossa ensisijaisessa tilissa on viela rajoituksena, etta sen on oltava siina maassa, missa ilmoittamasi kotiosoite on. Ei hyvaksynyt mm. mulla ykkostiliksi suomalaista, kun ilmoitin aussiosoitteeni sinne. No enpa tieda miten ne niita osoitteita tarkistelee, joten tiedoksi vaan jos joku haluaa hiukka säätää ensisijaisen tilinsa kanssa... :)
Dees - We will bloody bounce back!!!


jounij

LainaaAlkuperäinen postittaja meikalainen
kyllä täällä pankki osaa veloittaa kaikesta, jopa rahan nostosta vaikka käyttäisi omaa pankki automaattia-tai pankkikortin käytöstä kaupassa!Nyt sitä vasta osaa arvostaa suomalaista pankkia!!

Riippuu pankista. ANZ:ista saat tavallisen tilin maksamalla vitosen kuukaudessa, jonka senkin voi tietyt ryhmät (= ANZ:iin asuntovelalliset, opiskelijat ja vähintään 500 pankin osaketta omistavat) saada "anteeksi". ANZ:in omista automaateista saa nostaa rahaa niin monta kertaa kuin haluaa tuohon vitosen hintaan. Jopa laskujen maksaminen ja rahan siirto muille australialaisille tileille pankin internet-palvelua käyttäen on ilmaista. Kerran olen siirtänyt rahaa Suomeen päin, mutten enää muista, paljonko se maksoi. Ei kuitenkaan muistaakseni lähellekään 30 doltsukkaa. Veikkaanpa, ettet Suomesta saa yhtä halpaa tiliä.


Vihjaisee ANZ:in tyytyväinen asiakas
Jouni
Canberra

MH

LainaaAlkuperäinen postittaja jounij


Riippuu pankista. ANZ:ista saat tavallisen tilin maksamalla vitosen kuukaudessa, jonka senkin voi tietyt ryhmät (= ANZ:iin asuntovelalliset, opiskelijat ja vähintään 500 pankin osaketta omistavat) saada "anteeksi". ANZ:in omista automaateista saa nostaa rahaa niin monta kertaa kuin haluaa tuohon vitosen hintaan. Jopa laskujen maksaminen ja rahan siirto muille australialaisille tileille pankin internet-palvelua käyttäen on ilmaista. Kerran olen siirtänyt rahaa Suomeen päin, mutten enää muista, paljonko se maksoi. Ei kuitenkaan muistaakseni lähellekään 30 doltsukkaa. Veikkaanpa, ettet Suomesta saa yhtä halpaa tiliä.


Vihjaisee ANZ:in tyytyväinen asiakas

Juuri näin mulla on Ausseissa ANZ tili ja Suomessa OP. Anz maksaa 5doltsua kuussa ja Op asuntolaina asiakkaalle ilmainen eli ei kuluja mistään.

eevis

hehheh kun nyt mainostuslinjalle mennaan niin Westpacilla on myos tuo samanlainen vitosen kuukausipaketti, olen ollut tosi tyytyvainen nitten palveluun sun muuhun. PAITSI siihen etta ne ulkomaan tilisiirrot on niin pirun kalliita. No, moneybookers ratkaisi sen ongelman. :)
Dees - We will bloody bounce back!!!


riaapa

Täytyy kai minunkin pitää oman pankkini puolia... HSBC:llä ei ole kuukausimaksuja ollenkaan!!! Rahaa saa nostaa HSBC:n automaateista veloituksetta niin usein kuin haluaa, samoin EFTPOS-ostostelusta ei veloiteta mitään, joten vaikka HSBC:n automaatteja on erittäin harvassa, niin ei se haittaa koska voi ottaa "cash out" aina ruokaostosten yhteydessä. Nettipankin kautta laskujen maksu ja siirrot muille australialaisille tileille ovat nekin ilmaisia. Ainoastaan jos jostain syystä käyttää muun pankin automaattia useammin kuin viidesti kuussa, niin he alkavat veloittaa jonkun pikkusumman per nosto, mutta kuten sanottua, ei muiden pankkien automaatteja tarvitse käyttää kun on tuo cash out vaihtoehto. Korkoakin he maksavat rahoilleni, joten en voisi olla tyytyväisempi. :pepsodent Ainut vaatimus tilin avaamiseen on, että täytyy tallettaa minimi 2000 dollaria tilille ennen kuin se aktivoituu. Mutta heti tilin aktivoiduttua voi rahat ottaa käyttöön.

Nimim. "Jo Lontoon ajoista saakka HSBC:n tyytyväinen asiakas"
Riina

jounij

LainaaAlkuperäinen postittaja MH
LainaaAlkuperäinen postittaja jounij
Veikkaanpa, ettet Suomesta saa yhtä halpaa tiliä.

Juuri näin mulla on Ausseissa ANZ tili ja Suomessa OP. Anz maksaa 5doltsua kuussa ja Op asuntolaina asiakkaalle ilmainen eli ei kuluja mistään.

Ennen kuin myönnän hävinneeni "veikkaukseni", niin kerropa MH, paljonko sinulle maksaa yhden laskun maksaminen OP:n palvelua käyttäen. (Minullakin on Suomessa OP:n tili, joka on muuten ilmainen, mutta jokaisesta tilisiirrosta siellä peritään muistaakseni 2.50 egeä.)


Utelee
Jouni
Canberra

eevis

Riina :D

hmm kuulostaa aikas hyvalta... :peukkuy taisi olla tuolla Bank of Bendigollakin jotain vastaavaa, nyt kun he ovat kovasti laajentamassa koko maahan.
Dees - We will bloody bounce back!!!


MH

LainaaAlkuperäinen postittaja jounij


Ennen kuin myönnän hävinneeni "veikkaukseni", niin kerropa MH, paljonko sinulle maksaa yhden laskun maksaminen OP:n palvelua käyttäen. (Minullakin on Suomessa OP:n tili, joka on muuten ilmainen, mutta jokaisesta tilisiirrosta siellä peritään muistaakseni 2.50 egeä.)


Utelee

Kuten sanoin Ei mitään. Tämä edellyttää tietyn suuruista talletusta tai asuntolainaa pankista. Päin vastoin noilla em. jutuilla kertyy op:n bonus tilille bonusta jota sitten vähennetään noihin kuluihin. Mulla kertyy bonusta enemmän kuin pystyn käyttämään kuluihin joten pankki maksaa mulle rahana käyttämättömät bonukset tilille joka on ollut n.100e/vuosi (miinus verot 29% vai oliko se 28%) eli vaikka bonus asiakkaaksi liittyminen maksoi aikoinaan muistaakseni 500mk olen sen saanut jo moneen kertaan takaisin.

Jounin "kiusaksi" voin sanoa että minulle "maksetaan" siitä että käytän Op:n tiliä:pepsodent:pepsodent


Täältä lisää aiheesta:http://www.mainio.net/subject_area.asp?path=1;1132;80223;81151

Aikis

Just joo, mitähän varten tämä armas Westpacci multa perii kympin kuukaudessa..? Savings tili ja eftpos... täytyyköhän mennä ihmettelemään.

Kyllähän noita palvelumaksuja Suomen pankitkin noin yleensä ottaen (tuo MH:n tarina oli vähän uutta) ainakin meiltä on osannu aina periä.

MH

LainaaAlkuperäinen postittaja aikaihminen
tuo MH:n tarina oli vähän uutta


Mullahan tää on ollut käytössä vasta seitsemän vuotta:pepsodent

Sitä en tiedä kuinka pitkään toi on ollut käytössa mutta ei se mikään uusi asia ole. Kannattaa aina välillä kysellä muualtakin vaihtoehtoja kuin "omasta" pankista voi yllättyä positiivisesti:D

jounij

LainaaAlkuperäinen postittaja MH
Jounin "kiusaksi" voin sanoa että minulle "maksetaan" siitä että käytän Op:n tiliä:pepsodent:pepsodent

Kylläpäs kiusaa :pepsodent !

Noh pahus, ei kai auta muu kuin myöntää hävinneeni tämän veikkauksen!


Kuitenkin hymyillen
Jouni
Canberra

Nepp

Itse siirsin OP:n tililtä ANZ:n tilille OP:n verkkopankin kautta. OP veloitti siirtomaksun ja lisäksi ANZ 10 dollarin vastaanottomaksun. Mielestäni OP ei siirtänyt hirmu hyvällä kurssilla, tosin siirsin noin 3000 e ja isommassa summassa näkyy pienikin kurssiero... Ja ANZ:ssä mulla oli tili, jolta sai nostaa rahaa ilman maksua muistaakseni 5 kertaa kuussa. Tein silleen että nostin aina viikon käyttörahat kerralla, joten ei tarvinnut maksaa tilin käytöstä mitään. Voin suositella muillekin matkailijoille.

eevis

aikis :D

mulla Westpacin vitosen pakettiin kuuluu tuo savings-tili (tai siis everyday ja hiukka parempikorkoinen säästötili), EFTPOS/ATM-kortti ja nettipankki. ja rajattomasti nostoja omista automaateista, vieraista maksaa muistaakseni jopa pari doltsua per nosto (mutta cash outilla senkin voi tietty välttää).
Dees - We will bloody bounce back!!!


susuli

Höh, ei Sampo vaan anna ilmaisia tilejä asuntolaina- asiakkaille.. Saan tilistäni 50% alennusta tilinhoitmaksuista omatessani 40 000? lainaa..
-LIFE IS LIKE A CIGARETTE, SMOKE IT TO THE BUTT-

RUU

LainaaAlkuperäinen postittaja jounij
Veikkaanpa, ettet Suomesta saa yhtä halpaa tiliä.

LainaaAlkuperäinen postittaja susuli
Höh, ei Sampo vaan anna ilmaisia tilejä asuntolaina- asiakkaille.. Saan tilistäni 50% alennusta tilinhoitmaksuista omatessani 40 000? lainaa..

Kyllä sitä voi vähilläkin kuluilla selvitä Suomessa. Aiemmin oli kulut 0 e, vapaat nostot + nettipankki, ja tileille edes jotain korkoa (toisin kuin Sammossa ja Nordeassa).
Nyt nuo mokomat ovat tosin rajoittaneet ilmaisten pankkiautomaattonostojen määrää, ylimääräisistä kynitään 0,50 e/nosto. :peukkua
Terveiset siis Handelsbankenista.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

MH

LainaaAlkuperäinen postittaja susuli
Höh, ei Sampo vaan anna ilmaisia tilejä asuntolaina- asiakkaille.. Saan tilistäni 50% alennusta tilinhoitmaksuista omatessani 40 000? lainaa..

Sempä takia vaihdoin Leoniasta (nykyinen Sampo) kaikki pois ja Op hoiti kaiken paperisodan ja kustannukset mun ei tarvinut muutakuin antaa valtakirja Op:lle. En edes käynyt Leoniassa ja tämäkin ilman kuluja. VERTAILU KANNATTAA:nuttu::nuttu:

Emppu

Tarkoittaako tuo Nationalin "Fee waiver for minimun monthly balance $3000." että jo tuo määrä löytyy tililtä niin kuukausimaksua  ei tarvitse maksaa?

jounij

Sitäpä juuri se tarkoittaa.


Vahvistaa
Jouni
Canberra

pohjomi

Optimisesti ajattelen, että toukokuussa Suomeen palatessani, minulla olisi käyttämättä jääneitä australian dollareita:sormetr...onko kenelläkään kokemusta: kannattaako  a) ylimääräiset dollarit kuljettaa käteisenä Suomeen ja vaihtaa siellä euroiksi, b) käteisenä Suomeen ja tallettaa siellä suomalaiselle tilille, c) tallettaa dollarit täällä aussitilille ja tehdä tilisiirto suomalaiselle tilille? Eli miten menee palvelumaksut ja valuuttakurssit...dollareita toivottavasti muutama tuhat ja pankki täällä ANZ, Suomessa Sampo.

Emppu

Oikeesti ei oo kokemusta, mutta olettaisin etta taas molemmissa pankeissa haykataan n. kuuden euron lovi siirrosta. Kateisen siirtaminen on siis varmasti halvempi vaihtoehto ja vahemman turvallinen. netista varmaan loytyy suomalaisten ja sussipankkien vaihtokurssit, niin voi sit vertailla kumpia kannatta siirtaa. ja sit on toi moneybookers joka on varmaan sahkoisista siirroista edullisin. Mutta naa nyt oli mutuveikkauksia.

Leokatti

Kun kyse ei ole tuon suuremmasta summasta niin minä veisin käteisenä. Elektronisesta siirrosta St George veloittaa 20 dollaria ja OP Suomen päässä viimeksi 6.70 euroa.
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.