Ausseihin syksyllä 2011 lähtijääääääääät!

Aloittaja helllmii, tammikuu 26, 2011, 01:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

helllmii

Olen itse kesällä 19 vuotta täyttävä välivuotta pitävä nuori nainen.Olen harkinnut lähteä Australiaan 2-6 kuukaudeksi reissaamaan.En vain oikein tiedä vielä kummalle rannikolle itään vai länteen. Wa:ssa kauniit rannat ja luonnonpuistot plus sukellus houkuttelisivat kun taas idässä Melbourne ja muut suurkaupungit. Mitä te olette mieltä , kumpa rannikko on ollut mieluisin? Toinen asia olisi se että kuinka paljon rahaa olisi varattava kuuden kuukauden reissulle jos aikoo myös matkustaa ja tehdä retkiä , eikä ruoastakaan tarvitsisi tinkiä? olen hankkimassa working holiday viisumia ja aikomuksena olisi tehdä töitäkin mutta palstoja lukiessaki olen huomannut ettei sen varaan voi laskea että töitä aina löytyisi.Ja kyllä ,olen lukenut reissun kustannuksiin liittyviä palstoja täältä ennenkin mutta niistä ei ole ollut apua. Olisiko kellään esittää omia kokemuksiaan rahan menosta? olisi mukava kuulla että millä rahalla saa suunnilleen tälläisen matkan?kuinka kauan pärjää esim 4 tonnilla( ei sis lentoja) ?  ja sitten vielä olisiko kukaan lähdössä kanssa australiaan seuraavana syksynä? : ) olisi mukava tutustua muihinkin lähtijöihin. see'ya! ;)  :XXXX

i-point

Itse saatan lähteä myöhäis syksystä tai alkutalvesta vähän kattelemaan paikkoja.

tomppa89

Ite tal hetkel toista viikkoo sydneys ja aion olla toukokuun loppuu asti. ja sit ehkapa samalla viisumilla lahtee uudestaa syksylla ja jatkaa sita kolme kuukautta taas holiday viisumil. who knows. sen vaa sanon et ala nyt jo keraa rahaa taa o pirun kallis mesta. mut siistii o ollu kyl =))))

Micka

Itse olen lähdössä näillä näkymin lokakuun alussa Melbourneen, ja sieltä eteenpäin, tiedä sitte minne : D Ainakin kevääseen asti aion olla reissunpäällä, ja tarkoitukseni olisi löytää baarialan töitä. Koskaan aiemmin en ole sillä mantereella käyny, mutta nyt se pitää valloittaa. Rahatilanne ei ole vielä selvillä, sillä keväällä on myös kuukauden Kreikan reissu, mutta kesällä ehtii tienaamaan joko siellä tai täällä Suomessa.

helllmii

minäkin olisin lähdössä vasta  joskus lokakussa :) ja joo nyt rahaa vaan keräämään!

Lilya

Nyt antaa myös tällä tytöllä elämäntilanteet myöten, joten kevään armottoman raatamisen jälkeen ja valmistuttuani tradenomiksi (toivottavasti) ajattelin palkita itteni ja suunnata kohti Australiaa rahasäästöistä riippuen, joko elokuussa tai myöhemmin syksyllä. Niin kun varmaan monella muullakin, niin tarkotus olis kans tosiaan reissailla, juhlia  ;) :XXXX ja sitten etsiä paikan päältä jotain hevosalan hommia. Eikä millään malttais odottaa  8)

moroder

Syys-lokakuussa olisi tarkoitus lähteä, kassan kerääminen ainakin on jo aloitettu  :)
Mietin sellaista, että jos aloittaisi mantereen tutkimisen lännestä päin Perthistä ja siitä jatkaisi sitten itärannikolle, mutta katotaan

Kristanna

Itselläni olisi tarkoituksena suunnata Lontoosta Air Asialla joko Melbourneen tai Perthiin tuossa marras-joulukuussa riippuen nyt vähän kaikesta. Katsoin, että yhdensuuntainen lento (Kuala Lumpurissa vaihto) tulisi maksamaan noin 500e. Tietenkin siihen päälle lento Lontooseen, mutta on silti halvimmista päästä mitä olen katsonut. Olen miettinyt auton ostoa, koska se toisi reissuun pientä vapautta. Tuo raha-asia onkin sitten jännä juttu. Jotkut sanovat lähteneensä ihan tonnilla reissuun ja nauttineet suuresti, mutta jotkut ovat säästäneet jopa 8000e. Kukin tallaa tyylillään. :)



P?tkis

Minäkin ilmoittaudun joukkoon iloiseen!
Syyskuussa siis lähtö edessä ja itä-rannikolle Sunshine Coastin alueelle on suunta :)
Ens kuussa alkais full time job, joten eiköhän sitä saa jonkun verran syyskuuhun mennessä säästettyä,
vaikka toki tarkoitus onkin heti ettiä töitä.

Lentolipuista sen verran, että itse löysin Kilroyn sivuilta edukkaat liput, 651e Helsinki-Brisbane :)

Pepsa

Huhhahheijarommiapullo  :XXXX VIISI kuukautta ! ! ! Onhan siihen aikaa mutta paljon vähemmän se on kuin vuosi saati sitten kaksi  8) Elokuun lopulla siis lento Sydneyyn. Viisumi check, lennot nat jet...



desertpunk

Lainaus käyttäjältä: Kristanna - helmikuu 19, 2011, 03:54
Itselläni olisi tarkoituksena suunnata Lontoosta Air Asialla joko Melbourneen tai Perthiin tuossa marras-joulukuussa riippuen nyt vähän kaikesta. Katsoin, että yhdensuuntainen lento (Kuala Lumpurissa vaihto) tulisi maksamaan noin 500e. Tietenkin siihen päälle lento Lontooseen, mutta on silti halvimmista päästä mitä olen katsonut. Olen miettinyt auton ostoa, koska se toisi reissuun pientä vapautta. Tuo raha-asia onkin sitten jännä juttu. Jotkut sanovat lähteneensä ihan tonnilla reissuun ja nauttineet suuresti, mutta jotkut ovat säästäneet jopa 8000e. Kukin tallaa tyylillään. :)

Mistä olet katsonut noita lentoja? Nappasin kokeeksi päivämäärän 22.11 jolle Air Asia tarjoaa lentoa Lontoo-Perth 250e.. (tosin air asian sivuilla annettu hinta ei ole lennon lopullinen hinta, matkatavaroista laskutetaan erikseen, vakuutuksesta erikseen, itsevalitusta istumapaikasta laskutetaan myös.. hintaan saa lisätä ylimääräisen 50e) Lontooseen ryanairilla 50e.

Suosittelen auton ostoa tai vaihtoehtoisesti voit etsiä matkakumppaneita vailla olevia autollisia ihmisiä gumtree.com.au:sta. Itse ajoin  lähes ympäri ämpäri mantereen omalla autolla, enkä olisi voinut kuvitellakaan mitään muuta vaihtoehtoa.

syd11

Moikka kaikki,
olen lähdössä Australiaan kesäkuun lopulla ('11) Sydneyhin au pairiksi suunnilleen 9-11 kuukaudeksi. Eniten minua parhaillaan askarruttaa lennot ja niiden varaaminen. Olen siis hankkimassa tätä Working Holiday-viisumia ja olen katsellut lentoja erinäköisiltä sivuilta netistä. Juttu on vaan niin et, no ensinnäkään en vielä edes tiedä tarkkaa mahdollista paluupäivämäärää, mutta monilla sivuilla olen törmännyt sellaiseen ongelmaan, etten edes vielä voi asettaa paluupäivämäärä yli ensi vuoden helmikuun. Ja no joka tapauksessa, olisin viipymässä Australiassa ainakin ensi vuoden maaliskuun loppuun saakka. Sitten olen jostain ymmärtänyt niin, että se viisumi vaatisi, että sulla on oltava myös paluulennot jo ostettuna? Onko jollain enemmän tietoa, onko asia näin? Vai voitko sä lähteä working holiday viisumilla pelkän menolennon kanssa maahan ja hankkia sen paluulennon sit myöh. ?

A

Lainaus käyttäjältä: syd11 - maaliskuu 22, 2011, 21:15
Moikka kaikki,
olen lähdössä Australiaan kesäkuun lopulla ('11) Sydneyhin au pairiksi suunnilleen 9-11 kuukaudeksi. Eniten minua parhaillaan askarruttaa lennot ja niiden varaaminen. Olen siis hankkimassa tätä Working Holiday-viisumia ja olen katsellut lentoja erinäköisiltä sivuilta netistä. Juttu on vaan niin et, no ensinnäkään en vielä edes tiedä tarkkaa mahdollista paluupäivämäärää, mutta monilla sivuilla olen törmännyt sellaiseen ongelmaan, etten edes vielä voi asettaa paluupäivämäärä yli ensi vuoden helmikuun. Ja no joka tapauksessa, olisin viipymässä Australiassa ainakin ensi vuoden maaliskuun loppuun saakka. Sitten olen jostain ymmärtänyt niin, että se viisumi vaatisi, että sulla on oltava myös paluulennot jo ostettuna? Onko jollain enemmän tietoa, onko asia näin? Vai voitko sä lähteä working holiday viisumilla pelkän menolennon kanssa maahan ja hankkia sen paluulennon sit myöh. ?

Vaikka siellä WH n  ehdoissa paluulippua vaaditaankin, niin harvalla sitä löytyy ja hyvin ovat maahan pääseet. Jos kuitenkin haluat sen etukäteen hommata niin mm. kilroylla  löytyy vuoden  voimassa olevia lippuka,joissa saa sitä paluupäivää vaihtaa oisko noin. 85 e muutoshintaa .Tosiaan aluksi sen saa sinne mm helmikuuhun, sitten pari kuukautta ennen  vaihdat sen myöhemmäksi.
cheers

syd11

Hei taas,
vielä semmostakin kyselisin, että mistä porukka on kattellu noita lentoja? Mistä kandeis ettii, jotta löytäis mahd. halvalla? Ja onko jollai antaa ihan ylipäätään hyvii vinkkei noihi lennonjärjestys asioihin?

Kiitän jo valmiiksi  :)

desertpunk

Lainaus käyttäjältä: syd11 - maaliskuu 23, 2011, 05:37
Hei taas,
vielä semmostakin kyselisin, että mistä porukka on kattellu noita lentoja? Mistä kandeis ettii, jotta löytäis mahd. halvalla? Ja onko jollai antaa ihan ylipäätään hyvii vinkkei noihi lennonjärjestys asioihin?

Kiitän jo valmiiksi  :)

Air Asia on halvin mitä olen tältä puolen palloa löytänyt, jetabroadista voi kans koittaa metsästellä. Suomesta Lontooseen vaikka Ryanairilla.

www.airasia.com
www.jetabroad.com.au

MissPenguin

Yksi halvahko lentovaihtoehto on myös Air Berlin Helsingistä Bangkokiin ja sieltä Jet Starilla Ausseihin. Esimerkkinä elokuun puolessa välissä HKI-Berlin-BKK 422€ ja BKK-Melbourne n.260€. Aikataulut myös natsaa ettei tarvi olla yötä. Yhteensä siis tästä tulee reilu 680€. (laukut sisältyy hintaan, samoin jotain snackseja Air Berlillä, Jet Starin ruokapolitiikasta en tiedä)

http://www.jetstar.com/gx/en/index.aspx
http://www.airberlin.com/site/start.php?LANG=eng

Jos samalle ajankohdalle kattoo Air Asialta Lontoo-Melbourne niin se maksaa noin 600€. Siihen sitten päälle laukut, ruoat, lento Lontooseen ja mahdolliset lenttokenttäkuljetukset tai yöpymiset niin menee varmasti yli 700€.

Itse olen myös suuntaamassa myös Ausseihin syksyllä (välipysäkkinä Indonesia) ja luultavasti lennän Air Berlinillä ja Jet Starilla.

P?tkis

Muistakaahan noita lentoja varaillessa, että esim Ryanairin lentohinnaksi ei todennäköisesti jää se 50e, koska matkatavaroista velotetaan erikseen, 20-50 euroa (noin suurinpiirtein) per laukku. Ekstrakilot on 20e per kilo. ( :o) Ja ainakin itsellä matkatavaraa tulee ihan kiitettävästi mukaan  ;)

Toinen juttu mikä kanssa kannattaa pitää mielessä, jos järkkäilee itse noita lentoja ostamalla ne erikseen eikä pakettina on et jos joku lennoista on myöhässä ja missaat jatkolennon niin sitten jäät jonnekin matkan varrelle oman onnes nojaan. Jos taas oot ostanut lennot pakettina perille asti, jatkolento hommataan veloituksetta. Ja koskaan kun ei tiedä mitä noitten lentojen kanssa käy.. Itse kattelin suosiolla vaan "pakettilentoja", juuri noiden mahdollisten myöhästymisten takia ja myös sen takia, että matkatavarat on sitten tsekattu perille asti eikä tarvi niistä huolehtia matkan välillä.

Aika itsestään selväähän nää varmaan monelle on, mutta ajattelinpa muistuttaa kuitenkin  :)

Prefix

Annanpahan tahan ketjuun myos omaa nakokantaani.. ..yritin sita jo Abu Dhabissa valilaskun aikaan, mutta kentan netti tokki.. Elikka siis, lensin itte tanne Ausseihin talla vkolla Hki-Lontoo-Abu Dhabi-Melbourne -reittia ja yhtioina mulla oli Finnair ja Etihad, varasin matkani joulukuun puolessa valissa ja maksoin vajaa 800€. Itse tosiaan suosittelisin ostamaan kaikki lennot samaan pakettiin, jotta ei tartte murehtia laukusta valilaskujen aikaan ja neuvoisin muutenkin hieman katsomaan niita lentoyhtioita, lennot ovat kuitenkin NIIN pitkia, etta kannattaa panostaa niihin lentoihin paremmilla yhtioilla, ainakin itse voin kehua Etihadia varsin lampimasti. Yksi asia mita myoskin kehottaisin tarkkailemaan on noi valilaskut - ittella oli 10h stoppi jo Lontoossakin, mutta sekin oli aivan tarkoituksella ja sen jalkeen olin 14h Abu Dhabissa, jotta paasin kaymaan kylalla. Ehdottomasti suosittelen kunnon stopoveria ennen sita vikaa lentoa, vois olla aika rankkaa lentaa n.20h vain parin tunnin ventalla. Se vika, ittella 13,5h lento, oli aika tiukka veto ja ellen tosiaan olisi paassyt rentouttamaan itteani valilaskun aikaan olisi se lento ollu aarimmaisen rankka.. Mutta kaikki tavallaan.

Lentojen etsimiseen kaytin itse SkyScanneria

www.skyscanner.net

Loppakorva

Lainaus käyttäjältä: Pätkis - maaliskuu 26, 2011, 04:52
Toinen juttu mikä kanssa kannattaa pitää mielessä, jos järkkäilee itse noita lentoja ostamalla ne erikseen eikä pakettina on et jos joku lennoista on myöhässä ja missaat jatkolennon niin sitten jäät jonnekin matkan varrelle oman onnes nojaan. Jos taas oot ostanut lennot pakettina perille asti, jatkolento hommataan veloituksetta. Ja koskaan kun ei tiedä mitä noitten lentojen kanssa käy.. Itse kattelin suosiolla vaan "pakettilentoja", juuri noiden mahdollisten myöhästymisten takia ja myös sen takia, että matkatavarat on sitten tsekattu perille asti eikä tarvi niistä huolehtia matkan välillä.

Toi on niin totta.

Me otettiin Kilroylta lennot (noin 3 kk ennen lähtöä) ja hinnaksi tuli joku 610 euro per naama kun käytiin ihan matkatoimistossa varaamassa (käsittelymaksu joku 30/henk vai mitä se nyt oli) ja maksettiin nuo travelcarditkin siinä samassa (taisi olla 12 e/henk). Meillä siis one-way liput vaan, mutta mielestäni ei kovin paha hinta. Hinnat näytti vaihtelevan ihan kivasti jopa päivästä toiseen joten otettiin vaan edullisin mahdollinen päivä kun meillä aikatalulu kuitenkin jousti sen verran.


Edit: Niin ja lentoreitti siis Helsinki-Sydney. :)

hyper9999

Heipä hei kaikki,

olen 29-vuotias helsinkiläinen mies ja nyt pitkään muhinut haave toteutuu tänä kesänä tai alkusykysystä. Eilen laitoin netissä viisumihakemukseen menemään ja huomenna tulee kiinteistönvälittäjä käymään katsomassa asuntoa. Tästä se lähtee!

Jännittää, pelottaa, hermostuttaa ja kaikkea! Mutta pakko mennä kun vielä pystyy. Yksi hyvä paikka katsoa lentoja on myös www.expedia.com, ja pikaisen vilkaisun jälkeen meno-paluu Helsingistä olisi noin 1135 euroa. Tosin, kuten monet ovat huomanneet, ei paluulentoa saa ihan tasan vuoden päähän lähtöpäivästä. Mutta ei liene ongelma.

Yksi tuttava on tällä hetkellä Australiassa, ja pari on käynyt. Kaikki ovat tulleet elävänä takaisin. Ajattelin suunnata itse Sydneyhin ainakin aluksi ja hakusessa olisikin kämppis tai kämppiksiä. Jos olet lähdössä samoihin aikoihin, ota yhteyttä!

ape

Morjestaa!

Lähtöön aikaa 120 päivää! Eli lähtö 17.8 mutta Sydneyyn saavutaan vasta kuukautta myöhemmin, paluu sitten joskus vuoden sisällä Perthistä :)

Eli lähössä parikymppiset tyttö ja poika. Nyt on kova työnteko ja säästökuuri päällä  ;)

Hippis

Tervehdys kaikki reissuun lähtijät!
Valmistun toukokuun lopussa Nuoriso ja vapaa-ajan ohjaajaksi, palkinnoksi lähden kaverin kanssa heinä-elokuun maissa kiertelemään itä-rannikkoa =)  Olis kiva kuulla muitten reissu suunnitelmista tuohon aikaan!?! Kirjotelkaa tänne tai s-postiin!? =)

Railakasta kesän ja reissun odotusta kaikille! 8)

-19v miehen alku-  :coolh
s-posti: konsta.kursula@kotiportti.fi

Rasse

Vielä on reilu 4 kk lähtöön aikaa! 1.9. startataan mieheni kanssa kuukaudeksi reissuun. Lennämme ensin Singaporeen, sieltä sitten parin päivän huilin jälkeen eteenpäin Ausseihin. Reittimme siellä on Adelaide-Melbourne-Sydney ja Darwin. 8)

Sydneyssä on mieheni tarkoitus juosta tässä tapahtumassa: http://www.sydneyrunningfestival.com.au/ Onko kenelläkään kokemusta tästä?

Käytiin maassa viimeksi vuonna 2000 ja sellainen ikävä jäi silloin että pakko on päästä takaisin. :XXXX

Raula

Heips, täällä  myös syksyllä 19-vuotta täyttävä tyttö, jolla suunnitelmissa viettää välivuosi Australiassa. Yksin matkaan lähdössä ja jännittää valmiiksi jo niin pirusti, mutta silti odotan innolla :) Päivämäärää ei ole vielä tiedossa, viisumi olisi tarkoitus hankkia tässä parin viikon sisään ja lentoja alkaa  miettimään tarkemmin. Joka tapauksessa, matkaseura kelpaisi hyvin, koska veikkaan että melko hukassa siellä isolla mantereella tulen yksin olemaan. Sen suurempia matkasuunnitelmiakaan en ole vielä ehtinyt tekemään, kuitenkin töitäkin on tarkoitus tehdä, vähän mitä eteen sattuu.
Sähköpostini on laura.a.virtanen@gmail.com ja olisi kiva kuulla teistä muistakin, jos teillä on suunnitelmissa samaan aikaan lähteä matkaan, tai muuten vaan tutustua tai nähdä :) !

P?tkis

Jee viisumihakemus laitettu meneen :) Ja jossain jo sanottiin heti samantien, että viisumi ois myönnetty, mutta odottelenpa
nyt kuitenkin jotain vahvistusta :)
Mites muilla valmistelut sujuu?

saraaa

Olen 18-v nuori nainen ja meinaan viettää välivuotta ainakin tammi-helmikuuhun saakka, ellen pidempäänkin. Mieki oisin lähössä siinä heinäkuun paikkeilla, kunhan saisin alkuun itselleni majapaikan. Joitain tuttujen tuttuja Ausseissa asuu, hieman eripuolilla maata kylläkin, mutta Brisbanesta tai Melbournesta todennäköisimmin starttaan. Sitten ajatuksena on ollut tehdä jotain töitä ja lomailla ja kierrellä vähän maata, ainakin Sydneyssä haluaisin käydä. Viisumi on jo hankittuna. Olen myös lähdössä yksin, joka vähän jänskättää ja matkaseura ei olisi todellakaan pahasta. Kertokaa jos olette lähdössä samoihin aikoihin: chi_@windowslive.com  :)

Henriikka

tsau! täytän kesällä 20v ja tulin muutama viikko sitten takaisin noin 2 kuukauden reissulta ausseihin (itärannikko!) ja malesiaan. jäi vähän toi reissuvaihe päälle ja nyt on suunnitteilla lähteä syyskuussa ausseihin ja uuteen seelantiin , mielellään vuodeksi :--)
yks frendi lähtee syksyllä ja on puolisen vuotta, ja ite sit kelasin jäädä koko vuodeks kun sen working holidayn saa tosiaan vaan kerran... edellisen reissun olin perus turistiviisumilla! oon siis ylioppilas keväältä 2010 ja näyttää nyt sitä että tulee ainakin se 2-3 välivuotta ennen ku haen opiskelupaikkaa, mutta ei mulla ole kiire. mielummin reissaan nyt ja opiskelen sitten kun on motivaatiota.

olis tosi kiva tutustua vähä ihmisiin jotka on siellä/on menossa jne. yritän saada heti duunia kun pääsen sinne, joten kaikenlaiset vinkit kelpaa!

Henriikka

Heii sitä mä vielä mietin, että eihän ne yleensä niitä paluulippuja tsekkaa kun noita viisumeja hoitaa? en vielä tiedä tulisinko takas toukokuussa vai syyskuussa 2012 eikä yhtään huvita päättää nyt miten on ku ei ikinä tiedä miten asiat järjestyy siellä :D ootteko muut ostanu vaa menolipun?!?! tai aikeissa ostaa vaan menolipun?! olen siis lähdössä syyskuussa 2011.

clochette

Moikka! Olen tällä hetkellä reissussa Aasiassa, mutta täältä olisi tarkoitus elo-syyskuussa jatkaa Ausseihin WH visalla. Lentoja ei vielä ole, mutta ajattelin ostaa AirAsialta liput Balilta ehkä Perthiin, kun vaikuttavat todella edullisilta. Perth ei ole kuitenkaan vielä lukkoonlyöty. Olen 25v nainen ja ollut reissussa nyt vähän vajaa neljä kuukautta. Olisi tosiaan kiva kuulla, minne porukka on menossa ja mahdollisesti treffaa paikan päällä! Luvassa on ainakin itsellä melko pian laskeutumisen jälkeen asunnon ja duunin metsästystä...sen verran on rahaa reissatessa jo palanut ;)

Hippis

Tasan 2KK lähtöön =) Törmäillään itä-rannikolla! :XXXX

Matkakuume nousee...

Miksu88

Morjensta!

Täällä olis 22-vuotias jäbä. Tulin Australiaan tuossa toukokuun alussa ja nyt tehnyt keittiöhommia Sydneyssä siitä lähtien. Itsellä meni se 5 päivää saada töitä, mutta tuuria oli tietenkin matkassa. Tarkoituksena säästää Sydneyssä rahaa vielä ainakin noin viisi viikkoa, ehkä enemmänkin. Riippuu tosiaan täysin siitä pankkitilin saldosta.

Jos porukkaa on tällä hetkellä Sydneyssä tai olette tulossa niin ottakee yhteyttä. Illat ja viikonloput kuluu töissä niin sosiaalinen elämä on välilä aikas rajoittunutta.

Mika

sannatu

Mooi!

Tasan 2 kuukautta on enää lähtöön, can't wait! Meitä on kolme noin 25-vuotiasta tyttöä lähössä reissuun, elokuun 27. päivä suunnataan Aasiaan pariksi päiväksi Bangkokiin ja Singaporeen. 2. syyskuuta saavutaan sitten itärannikkolle Brisbaneen. Pari viikkoo alussa meinattiin lomailla, esim. Gold Coastin suunnilla ja sitten täytyykin yrittää jo hakea töitä. Voi olla, et palataan Brisbaneen tai jatketaan töitä hakemaan pohjosempaan, kaikki on vielä hyvin avoinna. Brisbane olis kyllä myös mukava paikka asustella vähän pitempään, voi olla et yritetään hakea sieltä töitä ja vuokrata asuntoo joksikin aikaa. Onko kenelläkään nyt viime ajoilta kokemusta, että miten Brisbanesta löytyy töitä? Pätkätöistä wh-viisumilla olisi siis kyse.

Brisbaneen/itärannikolle noille ajoille suuntautuvat ilmoitelkaa, olisi mukavaa nähdä porukalla! :)

sannatui@suomi24.fi

conspiracy

Moikka!

Oon 18-vuotias tyttönen ja lähdössä myös Ausseihin elokuun lopussa. Viisumi löytyy, mutta lennot puuttuu. Ajattelin viettää pari yötä Bangkokissa ja sieltä sitten jatkaa Sydneyyn (jos en eksy Bangkokkiin...). Sydneystä matka jatkuu luultavasti Canberraan.  8) Jos ootte lähössä samoihin aikoihin, niin laitelkaahan viestiä conspiracy@luukku.com. Ja kiva ois tietysti nähdä muitakin siellä päin, ettei ihan suomenkieli pääse unohtumaan... :pepsodent

korkki

tammikuu 2012 pitääs iskiä jalaat australian santaan,suuntana aluuksi sydney,sen enempää en ookkaa sit viälä suunnitellu mutta jospa sitä jotain raksa hommaa löytyys raavaalle kirvesmiehelle.

jarkko84

 :XXXX Moi kaikki aussilassa olevat ja sinne aikovat.  :) Oon nytten ollut 8 kuukautta australiassa ja sain nuo farmipaivat tayteen niin aattelin olla toisen vuoden putkeen. Eli vasta toukokuussa 2012 menisin takasin suomeen... jos sillonkaan.  ;) Oon nytten Brisbanessa ja aion pyorahtaa thaimaassa ja tulla takasin elokuun 2 paiva ja  ja ettia jonkunlaisen pitempiaikaisen tyon. Oon jo jonkun verran kattellu noita kamppia kun en millaan tahtois jaksaa koko aikaa asua backpackerpaikassa 6-30 ihmisen kanssa samassa huoneessa. Eli jos jollain on samoja aikomuksia voi pistaa sahkopostia jarkko84x@gmail.com
Myos neuvoja voi kysya ja vaikka kahvilla tai kaljalla voitais pyorahtaa. Oon 27-vuotias kundi etela-pohjanmaalta.

Pauski

Ollaan lähdössä poikaystäväni kanssa matkaan syyskuun lopussa. Viikko Hong Kongissa, sit Sydney. Sen pidemmälle ei olla suunniteltu. Saa nähdä minne tie vie. :D Jos jollakulla on vuorkata huonetta niin olemme kiinnostuneita.
Ole yst?v?llinen ihmisille kun olet matkalla huipulle, sill? tulet tapaamaan heid?t taas palatessasi pohjalle.

ica

Heippa! Miekin oon tulossa WH-viisumilla Australiaa äimistelemään. Tarkoitus astua maahan syyskuun alkupuolella, en tiedä vielä yhtään mihin päin suuntaisi ensin, mutta sitä ennen käyn ainakin Hongkongissa, sukelluskurssin Thaimaassa ja oleilen pari viikkoa Singaporessa. Olen 24v tyttöhenkilö ja yksin matkassa.

Lainaus käyttäjältä: jarkko84 - heinäkuu 05, 2011, 16:51
... Oon nytten Brisbanessa ja aion pyorahtaa thaimaassa ja tulla takasin elokuun 2 paiva ja  ja ettia jonkunlaisen pitempiaikaisen tyon. ...
Missä päin Thaimaata aattelit käydä? Oon ite Bangkokissa suunnilleen 19.-20.7. ja parin päivän palloilun jälkeen siirryn Koh Taolle. Laittele viestiä jos olet huudeilla, käyään vaikka bissellä :)

Hippis


Kilmer

Morjesta!

Sama suunta olis kuin teilläkin eli tossa syyskuun lopussa Melbourneen tulossa ja sieltä töitä ja kämppää etsimään. Eli jos joku tarvii kämppistä (oon 25v mies) tai muuten vaan seuraa niin mielellään siellä porukkaa näkisin! Mulla on pari tuttua siellä suunnalla joten heiltäkin varmasti apua saadaan... Vastailkaa tänne tai voi laittaa suoraan mailiinkin viestiä jnm.hinkkanen@gmail.com

Jokatapauksessa hauskaa reissua kaikille!!!

- Joni

tonikos

Perjantaina 9.9. olis tarkotus olla Australian Sydneyssa kahden kaverin (kaikki parikymppisiä miehiä) kanssa, siitä jatketaan kylläkin matkaa heti Canberraan, jossa oleskellaan ainakin tovi ja hoidetaan kaikki asiat mahdollisia töitä ja elämistä varten kuntoon. Tällä hetkellä suunnitelma on se, että hengaillaan Ausseissa toukokuun loppuun asti, ajasta n. kolmasosa ajateltiin ihan vain lomailla ja loppuaika tehdä töitä.