ISKATER!

Aloittaja osiris3, heinäkuu 10, 2003, 23:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

osiris3

Morjez!
Olet mennyt saman firman kautta kuin minä menen kuukauden kuluttua..voitko kertoa onko kaikki mennyt ok ja entäs työpaikka?Niin onko äijä kayny testaan jo paikalliset yöklubit ja tsiikannu minkälainen se beibe-tarjonta ollut..?:)

Best regards

Osiris3

iskater

kaikki on ihan kivasti edelleen mennyt, kuten viimeksikin kirjotin.

emma oo viel mitaan ehtiny tekee. ota ihan rauhassa. tanaan alan vasta mistaan mitaan ymmartamaan. tahan saakka oon vaan seissy silmat paassa ja ihmetelly mita kello on ja mita tahan aikaan pitaa tehda.

eli en oo mitaan tyota edes harkinnut, enka ihan heti aiokaan. kunhan katselen ensin ymparilleni.

palaan toiseen kysymykseen myohemmin....mikas paiva tanaan.....perjantai :XXXX:XXXX

iskater

beibe-tarjonta ja baarit. :D  heh mitas tahan nyt.....

on sitten sen verran iso kaupunki taa sydney tahan matkan alkuun. kylla loytyy valinnanvaraa kaikesta. ihmisia tulee jatkuvasti vastaan, luulis sullekin jotain loytyvan :D
baarit klubit ja pubit. ihan pelkastaan georgen kadulla on niin paljon paikkoja etta viikossa on kiiretta ehtia ne kaikki katsastamaan. ja sitten kun loytyy joka lahiosta viela muutama. paha on menna sanomaan mika on kenenkin makuun. eikohan taalta kuka tahansa loyda jotain omaan makuunsa. ja kysymalla loytaa!
sellanen kummallisuus tassa on tullu vastaan etta monessa paikassa vaativat mustat kengat jalkaan etta paastavat sisaan.
scubarissa on rapukisat maanantaisin, tai oiskohan ne ollu tiistaisin. etta lyodaan vetoa mika rapu on nopein. on se hauskaa.

nyt pitaa menna. huomenna lisaa matkatarinoita!

Jaaks

Iskater :D

Tuo nyt oli vahan tumppi tarina ;)

Kerro nyt vahan enemman mita olet touhuillut ja milta Aussi elama tuntuu :?? (jos se nyt kestaa paivanvalon) ja onko odotukset vastannut todellisuutta tai painvastoin ?

Ne rapukisat on hauskoja, mutta kun tulet Brisbaneen sinun taytyy menna Story Bridge Hotelliin, jossa on perinteiset torakkakilpailut.  On nimittain hieman nopeampi tempo kuin rapukilpailuissa:D

Cheers
Jaaks

iskater

no myonnetaan, se oli tumppi tarina :??

ei,kaikki jutut ei kesta paivanvaloa, mutta jos yritan ne itse sensuroida jo tassa vaiheessa niin te moderaattorit paasette vahemmalla.

mitas ma taalla nyt oon ollu......9paivaa. ja oon kavelly jalat rikki. se ei oo ehka kaikkien juttu. mut ihan mua varten, kavelly katuja minne sattuu ja tunnin kavelyn jalkeen kysyny satunnaiselta ohikulkijalta etta tiedatko missa ma oon ja miten taalta paasee pois. nakee kivasti ymparistoa. eilen kavin kylla jo ostamassa viikon travelpass:n jolla saa siis reissata julkisilla viikon ajan niin paljon kun ehtii. seuraava ymparistoon tutustuminen onkin se silmat kiinni ja sormi metrokartalle ja sinne mennaan minne sormi on osunut ja sit kattellaan taas lisaa.
metrot ei sitten kulje enaa kovin moneen suuntaan tai suunnasta keskiyon jalkeen. busseja kasittaakseni kulkisi, vaan niita on vaikea loytaa. taksilla kulkeminen on suomeen verrattuna halpaa. ja kun eilenkin illalla olin metroasemalla puol kahden aikoihin, oli siella joku muukin, niin voihan sen taksin taysin tuntemattomankin kanssa jakaa, ja halvemmaksi tulee (HUOM! taa temppu ei taida olla niita suositeltavia!)

kings crossilla on paljon hostelleja ja baareja. ja sitten sita hamaraporukkaa. etta siella pain kulkeminen umpitunnelissa ei ole suositeltavaa, tai ma en suosittele, ihan mista kukakin tykkaa :??

suomesta kun tahan aikaan vuodesta tulee on kello sekasin viimeistaan kun aurinko laskee viidelta. sita kun on tottunut etta sitten nukkumaan kun on pimeaa. sita on saanut hetken ihmetella etta olenko nyt tosissaan pikkukakkosen jalkeen menossa jo nukkumaan.

asuminen hostelleissa 18-28dollaria yolta, mita olen tasta keskustan ymparistosta loytanyt. kauempaa varmaan saa halvemmalla. niin, ja jos nyt joku ihmettelee paljonko on dollari niin se on 60senttia. eli kun kerrot hinnat kuudella ja otat nollan pois niin lahelle pitais paasta. taisin jossain aiemmin jo mainitakin, etta paivassa selviat ruokailuista alle 5dollarilla kun itse kokkaat etka osta seven elevenista. chinatownista loytaa ainakin halpaa. ja jos ei oma kokkaaminen suju niin kahdesti kun paivassa syot niin 10dollarilla selviaa, allekin voi paasta.

nahtavyyksia. en nyt osaa kertoa kovinkaan kattavasti. pelkastaan mita olen itse ehtinyt kaymaan ja mita olen ajatellut kayda. ooppera talo, harbour bridge, royal botanical garden, bondi beach, manly, torni keskustassa (mikakohan sen nimi on, joku tower :) ) akvaario ja elaintarha, darling harbour, circular quay.....nyt alkaa muisti patkia. puistossa on joku ilmanen museo, mikakohan ois ollu.......art gallery on NSW, jossa opin tanaan ettei se soitin oo dingeridoo vaan.....no enhan ma tieda miten se kirjotetaan. joku viisampi ehka? power house museum on ilmanen jokasen kuukauden eka lauantain, ajattelin kayda tarkastamassa.

tyot. en oo vielakaan tarttunu. oon vahan kahden vaiheilla, kun oikeestaan tekis mieli jatkaa vaan matkaa ja ajatella tuota "tyota" vasta kun alkaa rahat selvasti vahenemaan. ja toisaalta sita vois jo valmiiks nii sit vois pidempaan vaan reissata. noh, viikon olen ainakin viela sydneyssa, saas nahda sitten. seuraavaksi aion kayda canberrassa, ehka viikon reissu, tai viis paivaa. sen nakee sitten. jonka jalkeen rantaa ylos. sellanen asia on kayny askarruttamaan, etta mistakohan loytaa oikeasti parhaat tarjoukset ja halvimmat matkat. kun kaikki kovasti kaikkea mainostavat, mutta tassa asiassa ei voi luottaa siihen mita wtc:ssa sanovat, tottakai myyvat vain omia tuotteitaan. selvasti loytyy halvempiakin matkoja. toisaalta mika on palvelun taso millakin yhtiolla, toiset ajavat suoraan kaupungista toiseen kun toiset kiertavat kaikki pikkukylat ja nahtavyydet, joita sinaansa olisi mukava kayda kaikkia katsomassa. paha sanoa.

no nyt tuli jo vahan enemman tarinaa. kylla sita vielakin riittaa, vaan kun on nalka. ei pysty enaa keskittymaan kirjoittamiseen.
joo ja niita sensuroituja juttuja saa kun kysyy sahkopostin kautta ;)

Sydneysta raportoi

Visa

:XXXX

Jaaks

Kiitos Visa  :god::god:

Nyt tuli huippu asiaa.

Jatka samaan malliin niin Brisissa odottaa vaikka BBQ ja pari :XXXX:XXXX

Cheers
Jaaks

Heidi

Iskater, jos haluat rannikkoa ylospain matkatessasi kierrella nahtavyyksien kautta, suosittelen Oz Experience nimista firmaa. Jos taas haluat menna suoraan kaupungista toiseen Grayhound on hyva vaihtoehto ja niilla on usein tarjouksia tietyilla reiteilla. Mina ostin aikanaan jo Suomesta kasin (Kilroy) Oz Experience lipun valille Cairns-Sydney, tosin kaytin sita muistaakseni vain Airlie Beachille asti ja myin sitten suunnitelmien muututtua lippuni. Siina on nimittain se hyva puoli, etta vaikka lippu on nimella varustettu, henkilokohtainen lippu sen voi kuitenkin myyda eteenpain, kunhan vain ilmoittaa kyseiselle firmalle nimenmuutoksesta. Homma toimii niin, etta kun haluat matkustaa eteenpain, soitat vain kyseiseen firmaan ja bussi tulee hakemaan sinut esim. hostellistasi tai melkein mista vain. Voit matkustaa rannikkoa ylospain pienissa patkissa kerrallaan ja voit viipya kussakin paikassa niin kauan kuin haluat. Kyllahan se on tavallaan vahan sellaista luokkaretkimaista touhua, mutta hyva vaihtoehto itsekseen reissailevalle, tapaat nimittain takuulla kivoja tyyppeja ja naet sitten tosissaan niita paikkoja, jotka Grayhoundilla matkustaessasi vain vilahtaisivat ikkunasta, tuskin edes sitakaan.

Neuvoo backpacker vm. 1997 :??

iskater

Heidi, kiitos. nain olin asian vahan ymmartanytkin, kun kovasti ovat tata oz kokemusta mainostaneet. taitaa kuulua juuri taman firman pakettiin. kunhan taalta ei-niin-lampimasta sydneysta paasen niin kerron miten tein ja mita oli tana vuonna.

sellanen asia tuli eilen mieleen. kun kavin katsomassa olympia puistoa, oli muuten huikean kokoinen paikka. sinne paaseminen oli vahan hankalaa. niin. etta kun nalka paasi yllattamaan eika siella muutakaan ruokaa ollut nakyvilla kun mcdonalds. ja siina tiskilla mulle tarjoili sellanen korkeintaan 14 vanha poika??? eihan ausseissa oo lapsityovoimaa? mika juttu taa oli? joku tyoharjoittelu, miks niin nuorilla, ei kai? ma hamaannyin tosi pahasti miks mun tiskin toisella puolella oli lapsi?

juu, ja eilen tuli sita elokuvamaista suurkaupungin tuntua kun kings crossilla kavellessa nelja poliisia autoa ja ambulanssi pysayttivat keskella tieta ja hyppasivat autoisa aika vauhdilla. joku aasialainen nuori oli vetanyt aseen esiin hotellissa, ei kai ollut ehtinyt ampua, ei selvinnyt ihan mulle, mutta poliisit sen raudoissa taluttivat. suurkaupunki, ja parasta seutua.

to be continued....

Jaaks

Iskater,

Lapsityovoimaa :??:??  Eihan toki.

"CHILDREN AND YOUNG PEOPLE ACT  - SECT 7
7 Who is a child? For this Act, a child is a person who is under 12 years old."

"Light Work and Artistic Performances - Articles 7 and 8
Article 7(1) provides that national laws or regulations may permit the employment or work of young persons of between 13 and 15 on "light work" which is:
(a) not likely to be harmful to their health or development; and
(b) not such as to prejudice their attendance at school, their participation in vocational orientation or training programmes approved by the competent authority or their capacity to benefit from the instruction received.[34] "

Et silleen

:D:D:D

Jouko

Iskater,

Tuut varmaan huomaan että, lähes kaikki suuret valintamyymälät ja useimmat palveluammatit käyttävät juuri tuota "lapsi" työvoimaa hyväkseen täysin sumeilematta. Halvimmillaan nämä ovat kun he ovat siinä 14v. (noin $4.90 - $8.00 h) ja kun ne täyttävät 17 tai 18 v.niille annetaan yleisesti monoa peräsimeen koska silloin pitäsi lainmukaan maksaa parempaa palkaa.


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Raiwå

Iskateeri :)

Olin kadottanu sun numerosi, ja siinä koko hepun täälläolo oli muistista kadoksissa :)

Katsoppas U2U niin laitan sinne numeroni, soita ja tule käymään lentokentällä, olen siellä suurimman osan viikosta.

Vai on jo sitten keskikaupunki nähty :o

Oletkos kiivennyt sillalle ????:XXXX

:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

iskater

no nii, nyt on numero puhelimen muistissa. yritan huomenna paasta sangysta ylos niin etta ehdin jotain tekemaan.

ma ainakin luulen ett alkaa keskikaupunki olla jotenkin koluttua, tosin en oo yhteenkaan kauppaan ehtiny sisalle (paitsi ruokakauppoihin). mut se on niin vaarallista aluetta ett taidan toistaseks pysya kauppojen ulkopuolella. siita tulee nopeesti kallista.

sillalle en oo kiivenny. kaks syyta. emma varmaan uskaltais :D sinne ottamatta yhtaan rohkasevaa, siis vaan yhta, korkeintaan kahta. ja kuulemma puhalluttavat kiipeamaan aikovia. toiseks se on tosi isoa bisnesta. rahastavat 120dollaria kiipeamiselta (eikos se niin ollut, eli ihan sikahintaista) ja kun sillalle katsoo niin aina siella on ryhma kiipeamassa.
mutta tornistakin naki aika kauas, mut eihan se oo yhtaan extremea :(

myohempaan

Jaaks

Just niin Iskater :D:D:D

Eihan tuollaisesta huvista kannata maksaa.  Sinne pitaa kiiveta pimealla ilmaiseksi ja niin ettei kukaan nae. :D:D:D
Siina on sita extreme tunnetta sitten.  Varsinkin jos jaa kiinni :D:D:D

Raiwå

Jaaxz & Izkater :)


Iska voi kokeilla rikkoa y?kiipeilyll??n vanhan enn?tyksen ;)

olivat yl?kaaren korkeimmasta kohdasta,yhten? Sunnuntaiaamuna l?yt?neet Woolworthsin ostosk?rryt t?ynn? VB t?lkkej? (tyhji?).

:XXXX:XXXX

korkeus tien pinnasta 64m, meren pinnasta 134m matalan vuoroveden aikana.

:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

osiris3

Olen kuullut t?st? sillasta ja katsonut kuviakin mutta onko se tod.niin suuri..?Ja minne siell? kiivet??n, jotain portaita pitkin sillan korkeimpaan rakenteeseen asti vai??

Yst?v?llisin terveisin

Osiris3 (2vkoa ja 6 pv suomen kamaralla, sitten Sydney!!)

Jaaks

Osiris :D

Yep, onhan se melko suuri ja siltaa kiivetaan ylos toiselta puolelta ja alas taas toiselta.

http://www.sydney.com.au/bridge.htm  
http://www.discoversydney.com.au/things/shb.html

Cheers
Jaaks

iskater

ei taalla enaa oo ollenkaan ollu niin kylma. eilen oli.
sellanen on tullu mieleen....etta miten on noi abot taalla selvinneet? onko niilla ollu joitan kengurun nahkoja vai mita? kun niita yleensa nakee vaan valkosessa maalissa ja aika vahissa vaatteissa. etta kun kasittaakseni niita taallakin on majaillut ennen eurooppalaisten tuloa. miten ne taalla kylmassa?

jos se kylmyys nyt jatetaan.
ensimmainen asia mita huomas kun bussista hyppas ulos, ilma on paljon parempi kun sydneyssa. siis raikasta ja puhdasta.
bussi canberraan maksaa suunnilleen 30 dollaria suunta. hostelli missa olen, 20aud yolta, ja taso nousi huikeasti sydneysta. uima-allas on, kuntosali, tv joka huoneessa, isompi parempi keittio, BBQ parveke. ihan suomen hotellien tasonen, paitsi etta on neljan hengen huone. tosin olin kaks ekaa yota yksin. ei taalla ainakaan talvisin hirveesti oo reissaajia. eika taida muutenkaan olla.....mun mielesta kaymisen arvonen. nahtavyydet kannattaa katsastaa sielta jounin tylsilta sivuilta, ne on siella sen verran hyvin. en voi mitaan lisaa.
yli 300 tuhatta taallakin kuulemma asuu. vaan ei silta tunnu. kadut on lahes autioita, ja autojakin kulkee ohi melko harvakseen. taitavat kaikki olla toissa? mutta pikkukylamainen vaikutelma tulee. paitsi kaikki puistot ja nahtavyydet, niita riittaa.

mitas viela?
taalta loytaa australialaisia, kun sydneyssa tyrmasi vain muihin matkalaisiin.
eika 3h matka tanne ollut pitka, nopeasti meni kun maisemat vaihtuu. ei ainakaan ole sita suomalaista metsaa metsan peraan.

taas loppuu aika koneella.
nettiin paaseminen on taalla hankalampaa, siis kohtuullisen hintaisen ja kuntoisen koneen loytaminen.

i'll be back :D

Jaaks

Iskateri :D:D:D

Kiitos taas kullanarvoisesta tiedotteesta (nimenomaan muille uusille tulijoille)

Jatka samaan tahtiin:P
Nyt on jo Brissie BBQ melkein putkessa :D

Cheers
Jaaks
:XXXX

Raiwå

Jaax :)


Iskateer tykk?? BBQ:st?, ja varsinkin siit? saatavasta poltetusta safkasta :)

Teepp?s sille meren antimista jotain hyv??, itse tarjosin laitumelta sit? aitoa.



:coolh

PS:  Ei juo ollenkaan alkoholia, vain maitoa.
Korkeintaan j?iden kanssa. :)
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Jaaks

Raiwo :coolh

Sitten pidetaankin aamiais BBQ ja heeps and heeps of Moreton Bay Porrage :D:D:D

jounij

Canberra vaikuttaa pienelt? kaupungilta l?hinn? kahdesta syyst?:

- Ensimm?isen Wodeniin rakennetun tornitalon valmistumisen aikoihin kaupungin suunnittelus??nn?st?ss? kiellettiin oliko se nyt yli 7-kerroksisten talojen rakentaminen. Kaupunki halutaan tarkoituksella pit?? luonnonl?heisen lempinimens? Bush Capital (korpip??kaupunki) mukaisena.

- Suunnittelulla on estetty isojen kaupunkien tuntomerkkin? pidettyjen liikenneruuhkien syntyminen. Kun koko kaupunkia on alettu rakentamaan vasta noin 90 vuotta sitten, ovat suunnittelijat osanneet ajatella jo moottoriliikennett? jne.

Liikenteen kaupungin asukaslukuun n?hden v?h?isen? pito on onnistunut melko hyvin muun muassa siksi, ett? kaupunkiin on tehty 5 erillist? keskusta: itse City, Woden, Belconnen, Tuggeranong ja viel? rakenteilla oleva Gungahlin. Ideana on ollut, ett? jos asut vaikkapa Belconnenin alueella, sinun ei periaatteessa koskaan tarvitse poistua sielt? ainakaan palveluja saadaksesi.

Vierailijoista t?m? tietysti tuntuu ihmeelliselt?, kun v?ke? ei sitten n?ek??n asukasluvusta etuk?teen p??ttelem?ll??n tavalla. Mutta jos l?htee ajamaan kaupungin pohjoisimmasta Gungahliniin kuuluvasta kolkasta etel?isen Tuggeranongin etel?isimp??n osaan, alkaa tuolla noin 50 kilometrin matkalla vierailijankin ajatuksiin iskostua, ettei ole kyse ihan pienest? kyl?st?. Ja mik? mukavinta: tuon matkan tekemiseen ei hyvien tieyhteksien vuoksi kulu ruuhkaisimpaankaan aikaan juuri yli 45 minuuttia. Sydneyss? saman matkan ajaminen alle puolentoista tunnin lienee mahdottomuus? Noh, onhan Sydneyn liikenteess?kin nyky??n tapahtunut parannusta uusien pikateiden valmistumisen my?t?, mutta niiden k?ytt? on kuitenkin maksullista.


Valistaa

Jouni
Canberra


P.S. Soita Iskater mulle!
Jouni
Canberra

datapair

Iskater

Ilmeisesti olet l?yt?nyt sellaisen k?mp?n Canberrasta jota min?kin havittelen.

Hinta ja taso vaikuttavat kohtuullisilta, mutta l?ytyyk? my?s yhden hengen huoneita.

Kaverini tosin asuu Canberrassa, mutta en oikein halua asua muiden nurkissa.

Aikomukseni on tulla sinne joskus marraskuussa noin kuukaudeksi.
Ehk?p? tuolloin alkaa sesonkiaika?

Jotenkin t?h?n malliin Sidney, Canberra, Brisbane josta sitten takaisin Sveanmaalle.

terveisin Tapio

MiKaK

Iskater!

Mielenkiinnolla tulee luettua noita juttuja mit? kirjottelet, kun on itsekkin sinne p?in tulossa! :D

Kuinka tarpeellisena koit sen "perehdytt?mispaketin"? Eli kuljetuksen kent?lt?, orientaation ym.. Meinasin kyll? itsekkin sellaisesta maksaa.. :??

Jouko

Iskater,

Eik?h?n ne kelit siit? l?pene kun kev?t l?hestyy, suomalaisen voi olla hieman vaikea uskoa miten kylm?? Ossilassa voi olla.
No hyv?n? puolena voi pit?? sit? ett? kylmemm?ksi ne eiv?t yleens? tule, ja l?mpim?mp?? on odotettavissa.

Onko noissa hostelleissa joissa olet vierailut l?mmityst?, vai hoituuko se ison peittokasan avulla?

Ainakin t??ll? QLD:ss? n?keen usein aamulla porukkaa aamulla aamutakeissa ulkona l?mmittelem?ss? kun sis?ll? on niin ?lytt?m?n kylm?:o

Moreton bay wau:XXXX


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

mette

Iskater :D

Joukon jo lupaillessa ilmojen l?mpenemist? kev??n l?hestyess? yksi varma merkki kev??n tulosta ovat magpielinnut.Magpiet puolustaessaan pesi?ns? ja poikasiansa joillakin alueilla eritoten saattavat hy?kk?ill? ihmisten kimppuun.En tied? miten paljon on per?? ihmisen hiusten v?rill? kenet magpie valitsee,vaan viime kev??n? magpien hy?k?tess? kahdesti minua kohti paikallaolijat sanoivat sen johtuvan vaaleista hiuksista.
Ajattelin ett? olisi hyv? n?ist? isoista mustavalkoisista linnuista antaa varoituksen sanat.
Muistan joskus lukeneeni jonkun menett?neen n?k?ns?kin magpien hy?k?tess?.Viime vuonna lehdiss? kirjoiteltiin jostain butcher-magpiesta?Miten mulle tulikaan mieleen Hitckockin elokuva linnut kaikesta t?st??
 
Pid?h?n itsesi l?mpim?n? Iskater :D

Jukka

Hei Mette,

Ei ainakaan t??ll? Sydneyss? ole viel? magpie:n pesimiskausi, siihen menee viel? muutama kuukausi. Oon t?iss? yhden yliopiston vieress?, opiskelijat kulkevat puiston l?pi paikalliseen ostoskeskukseen sy?m??n. Kun noi linnut pesii niin puiston molemmissa p?iss? on risuja, joita voit ottaa p??nsi suojaks! Siis risu mukaan kun meet puistoon, ja risu pois kun tuut pois puistosta.

Samassa puistossa mua kerran yks n?ist? linnuista iski takaap?in korvaan, sattui aika lailla. En muuten oo blondi, mutta hiuksia on aika v?h?n.

Jukka

Heidi

Mina jouduin kanssa noitten maggien hyokkayksen kohteeksi ja siita jai ikuinen kammo. Tama tapahtui pohjois-Queenslandissa, olin kavelemassa yksin rannalle pikkutieta pitkin eika ristin sielua missaan. Yhtakkia huomasin ylapuolellani leijailevan linnun varjon ja koska olin kuullut naista hyokkayksista, aloin paniikissa juoksemaan ja huitomaan hattuani paan ylapuolella. En loukkaantunut, mutta saikahdin pahan kerran, silla lintu pyyhkaisi takaapain paani ohi monta kertaa, niin etta siivet vaan hipaisivat paatani. Biitsilta takaisin tullessani paatin kavella vahan vilkkaampaa tieta pitkin, mutta sama toistui uudelleen. Olin niin peloissani, etta lopulta liftasin kyydin takaisin kotiin!

Nykyisella asuinpaikallani en ole joutunut hyokkayksen kohteeksi, mutta aina kyseisia lintuja pesimaaikaan nahdessani olen erittain varuillani. Se voi nimittain tosissaan sattua, niin kuin Jukka sanoi. :mad: :mad:

mette

LainaaAlkuper?inen postittaja Jukka
Ei ainakaan t??ll? Sydneyss? ole viel? magpie:n pesimiskausi, siihen menee viel? muutama kuukausi.

Jukka :D

Ei t??ll? Brisbanessakaan,kev?t antaa odottaa viel? noin pari kuukautta .

Mette

jounij

Kohta s??det??n puistoissa k?velij?ille kyp?r?pakko...


Ennustaa
Jouni
Canberra

Raiwå

Jouni :)

meik?l?inen teinii?ss? harrasti niiden Maggien vastaterroria.
Kun tuli pesiminkausi, laitoimme pr?tk?kyp?r?t p??h?n.
Ja kun tunnin h?yl?si edestakaisin puistoa fillarilla, tuli Maggie toisii ajatuksiin.
T?m? siis kipeineen nokkineen :)


:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

iskater

datap

yhden hengen huoneita loytyy myos, mutta niista saa maksaa reilusti enemman, en muista mita olen lukenut ja kysynyt, mutta sitten liikutaan jo 50aud ja ylospain jos haluaa oman huoneen, eli melkeinpa sama jos hotelliin menet.
marraskuussa taitaa olla jo enemman sesonki, ei taida canberra olla niita huippusuosittuja lomakkohteita, mutta tuskin silloin enaa saat neljan hengen huonetta pelkastaan itsellesi.

mikak

perehdyttamispaketti. noh, itsessaan ne infot ja tiedot mita saat, ei tule paljoa uutta kun taalla ahkerasi lueskelet. mutta apu TFN, super, puh liittyma, kamppa, tyo, ensimmaisten oiden majoitus, kaikki alennukset ja lisat mita tulee. mielestani ehdottomasti sen arvoista, siis ultima travel ja work&travel company. allianssillakin on se joku ohjelma....mutta se ei ole laheskaan saman tasoinen mita on wtc ja ultima.

yhdessakaan hostellissa jossa olen ollut ei ole ollut lammitysta. mutta kylma ei ole sisalla tullut, peittoja on ollut tarpeeksi, talot ehka joten kuten eristetty, ei ole ihan yhta kylma kun ulkona. ja mita enemman on muita samassa huoneessa sen lampimampi.


canberrassa on muuten muutama todella hyva sauna :D

ei-enaa-niin-kylma-canberra, ei tosin lamminkaan, sopiva.


uusi ongelma on ilmaantunut. sahkopostia tulee paljon paivittain, ja dunderissa on kiire raportoida, ja juhliessa tulee melkein kaikkean kanssa lupailtua pidettya yhteytta ja vaihdettua s-posti osoitteet ja puhelinnumerot. aikaa kuluu paljon ja aina enemman kiire kun alkaa olla niin paljon kontakteja. mukavaahan se on. mutta.....jos kahdessa paivassa pasen sydneyssa ajan tasalle posteihin vastaamisissa ja dunderin tapahtumissa olen tyytyvainen.

:XXXX

Jaaks

Iskater :D

Keep up the good work my son.
Don't worry about the others.
(and forget the s*it e-mails for the girls)
There's plenty around :XXXX

iskater

juu toissa. em maa kai tasa muute kirjottais vaan kun pistooli ohimol niin ei kai tasa muukaa auta:??
kolme tuntia niita posteja aamulla rustailin mutta niistakin nyt hetkellisesti selvinnyt. ettei hata ollut sen suuruinen kuin pelkasin.

kunhan tahan alkuun teen sellasen huomion ettei nyt ihan loogisessa jarjestyksessa tuu naa mun jutut. mut on niin kivaa jatkaa tohon iskater! otsikkoon niin ei muukaan auta.

eli kun joku sitten paattaa lahtea ausseihin W&H-viisumilla, ja vaikka lomallekin, niin suurin osa naista seuraavista asioista loytyy taalta foorumista, jostain. ja siina kun oma laiskuus iskee niin joudutte takaisin haku-konetta kayttamaan. (w&h-viisumin ehdot loytyy hakukoneesta)

ensin tietysti paatoksen tehtyanne joudutte valitsemaan lahdetteko ihan omin nokkinenne vaiko jonkun yhtion kautta. (tietaakseni suomessa kolme yhtioita jotka jarjestavat valmiita w&h paketteja, allianssi, ultima travel seka work&travel company, ja taas niita hakukoneella etsimaan)

kun se viisumi on sielta sitten tullut tulee mieleen etta pitaisi varmaan sinne ausseihin jotenkin paasta, lentaminen tulee monella ensimmaiseksi mieleen. wtc (work&travel comp) hoitaa lennot puolestasi, kahdella muulla saat ilmeisesti itsekin hoitaa lentosi, saattavat jotain tarjota. mista sitten saan edullisimmat lennot ja milla yhtiolla kannattaa lentaa (hae lennot, oikein hakukoneesta). ja milla yhtiolla sitten lennatkin kannattaa hankkia yhtion kanta-asiakas kortti. pisteita ropisee tanne ausseihin lentamisesta niin mukavasti etta niilla pisteilla lennat eurooppaan ja takaisin (toisilla yhtioilla). jos hankit finnairin tai sas:n kortin niin quantas on niiden molempien kanssa yhteistyokumppani, eli saat myos quantaksella lentamistasi lennoista pisteita joko finnairin tai sas:n kortillesi.

vakuutukset kannattaa hoitaa ennen matkalle lahtoa (hakusanat medicare ja vakuutus)

kansainvalisen ajokortin saat suomesta viikossa, mutta voit saada myos paivassa. (ajokortti)

kansainvalisella opiskelijakortilla saat lukuisia alennuksia. samoin YHA VIP ja NOMANDS korteilla, jotka ovat kaikki aussi yhtioita reppumatkaajille.

kaytannon asiat kannattaa hoitaa jotenkin mallilleen kotipuolessa jos lahtee vaikka puolen vuoden matkalle. asut sitten vuokralla tai missa vaan. hyva olisi jos joku kotona voi katsoa lapi mita postia saat, on ikavat viivastymiskorot jos puhelilasku eraantyy vuodella. puhelinliittyman saa myos suljettua maara-ajaksi jonka jalkeen saat sen uudelleen kayttoosi.

pakkaat  ja ihmettelet mita mukaan. ja kaikki vain 20kg mita saat lentokoneen ruumaan joudut kantamaan koko matkasi ajan, sen lisaksi mita satut matkalla ostamaan. voisin suositella kevyesti pakkaamista. (enka suosittele valkoisia vaatteita, pyykatessa hankalaa tehda kaksi koneellista, kaikki tahrat nakyy, yms.)eika kannata unohtaa etta australiassakin voi olla kylma (lampotiloista). adapterin tarvitset vaikka nyt kannykan lataamiseen. suomesta on vaikea loytaa, ja maksavat suomessa enemman. taalta loydat useimmista kaupoista tai kioskeista, 5-20dollaria. (adapteri)

rahaa. hyva idea vaihtaa pieni summa 50-100euroa jo suomesta lahtiessasi, etta saat ensimmaiset maksut hoidettua etka joudu ensimmaiseksi ajattelamaan rahan vaihtoa australiaan paastyasi. suomesta saa siirrettya rahaa australialaiselle pankki-tilille melko kivuttomasti. matkashekkeja saat pankeista mukaasi, ja luottokortti mukana on pelkkaa plussaa.

lennot suomesta kestaa n.20h ja yleensa joudut jossain odottelemaan viela muutaman tunnin koneen vaihtoa. lentokoneessa tarjotaan ruokaa, muista myos juoda, mielellaan vetta koneessa tarjottavan alkoholin lisaksi. nestehukka yllattaa helposti ja sitten onkin hyva olo.

australiassa, joko?
todennakoisesti suomesta lahtiessasi olet saanut pelkastaan elektronisen viisumi. joten joudut hakemaan tarran DIMIAsta. sydneyssa george streetilla paarautatie aseman takana, iso oranssi talo. ja jos kayt aamulla ennen kymmenta ett joudu jonottamaan tunteja. jos ja kun tyoskentelet tarvitset TFN:n eli tax file numberin, ultima ja wtc auttavat sen hakemisessa. jos eivat auta. taytat muutaman sivun yksinkertaisia kaavakkeita ja viet paperit verovirastoon, sydneyn keskustassa....samassa talossa missa on se iso nakoala torni. kolmannessa kerroksessa jos oikein muistat. siella tati antaa sinulle valiaikaisen todistuksen, silla saat jo tehda toita. TFN:si saat 28pvan jalkeen.
puhelin kortti on hyva hankkia jos aikoo puhua pitkia puheluita suomeen (hyva tietaa) ja kannykkaan hankkia pre paid kortti. 25dollarilla saat 20dollaria puheaikaa. en tieda onko kenellekaan selvinnyt onko niissa liittymissa mitaan suuria eroja? kun liittymaa avaat soitat palveluntarjoajallesi joka kysyy passin numerot syntyma-ajan, nimen, osoitteen. vahan kaikenlaista. eli, opettele miten tavutat oman nimesi englanniksi, sita ne aina kysyy.
pankki-tilin saat avattua ensimmaisen kuuden viikon aikana passiasi nayttamalla, sen jalkeen tarvitset lisaa todistuksia henkilollisyydestasi. siinakaan ei mitaan kummallista ole, nimesi saat taas tavuttaa.

hostelleissa jos et osaa asua, opit. tietysti jos rahaa on niin saat aina oman huoneen. koululomien aikaan on hyva varata huone etukateen, muuten asia yleensa hoituu vain sisaan kavelemalla. (lue koulujen loma-ajat foorumin ulkopuolelta, australia-infosta) hostelleja on monen hintaisia ja tasoisia. keittioissa on tilaa ja asioita erittain vaihtelevasti. jossain on vain viihtyisampaa kuin toisaalla, tasta tuskin loydat mistaan mitaan infoa. kaikkien netti-sivuilla lukee miten kaikkealla on yhta mukavaa seuraa ja hyva henkilokunta. ja mita sitten huoneissa onkaan. naita yleisia infoja http://www.lonelyplanet.com http://www.vipbackpackers.com
kimppakamppa on hyva vaihtoehto jos aiot viipya pidempaan yhdessa paikassa. ilmoituksia loydat netista seka puhelinpylvaista, ainakin. ja wtc:n toimiston seinalta.

sydneyssa, wake up! on todella korkeatasoinen, ja sen hintainen. maze keskustassa ainakin mainostaa itseaan sydneyn halvimpana, keskustassa saattaa ollakin. halpaa on, mutta eipa tarvitse liikoja odottaa tasosta, ei silti ole huonoin paikka jossa sydneyssa olen kaynyt. valitettavasti en muista mika oli sen kehnoimman paikan nimi. mutta ei sinne vahingossa kavele sisaan. jolly swagman backpackers kings crossilla on mukava ja kodikas, seka kohtuullisen hintainen.
canberrassa citybackpackers on toistaiseksi paras hostelli jossa olen ollut. ja toiseksi halvin. jos kukaan canberraan eksyy.

pistooli ohimolla nukahti jo, eihan tassa mennyt ees tuntia. ehkapa tassa on jotain pienta alkuun.

muistakaa, vain yhden henkilon mielipiteita ja kokemuksia. (ja varmasti paljon kirjotusvirheita) minun, eli ei valttamatta edes kovin luotettavia. mutta ensimmainen joka tanne on jaksanut naita talla tapaa rustaa.

torstaina blue mountainsille ja perjantaina newcastleen.

ja nyt :XXXX:XXXX:XXXX

Jaaks

Cheers Iskater :D

Jatka vaan naita juttujasi tanne oman otsikkosi alle, sita vartenhan se on :D

Siella saa moni kotimaassa olla kiitollisia sinun tarinoistasi ja ainahan niissa pitaa vahan "legendaa" olla mukana.

Oletko siis jo matkailemassa pohjoiseen pain - Newcastle ja niin :??  Pysahdyppa Port Maquariessa (mukava rantakaupunki ja tosi hyva hotelli- oikein menopaikka ja huoneet vain $20/yo) ja seuraavaksi Coffs Harbour jossa voit tormata paikkakunnan poikaan Russel Croween.

Sen jalkeen onkin paljon hyvia paikkoja koko rantaseutu taynna - alaka vaan missaa Nimbin ja Byron Bay:D:D

iskater

hetkinen??? enhan ma sulle ollu viela kertonu tata mun suunnitelmaa??

perjantaina newcastleen junalla, silta bussilla, port maquarieen ja edelleen coffs harbouriin ja byron bayhin. sitten nimbin ja sielta gold coast. sen pidemmalle en viela ollu suunitellu... raivo tai jounij kerto tan sulle eikos?

Jaaks

Iskater :D

En ole jutellut Raiwon tai Jounin kanssa sitten sinun maahan tulosi :??

Kunhan vain ajattelin antaa oman ehdotukseni matkareitiksi :??

johki72

Hyv? hyv? Iskater!!!:D:D
Juuri t?ll?ist? tietoa olen kaivannut.(ja varmaan moni muukin)
Mainiota!

Johanna

Tony

Vai ett? NIMBINIIN!

Puolisen vuotta sitten ensimm?isiss? kirjoituksissani taisin mainita t?st? varsinaisesta hippikyl?st?. En tied? onko paikka muuttunut kymmeness? vuodessa mitenk??n, mutta ainakin silloin, kun me siell? k?vimme, niin kyl?nraitti oli t?ynn? zombeina vaeltavia huumeh?rh?j?, jotka kokoajan olisivat halunneet tehd? kauppoja. Heti kun auton sai parkkeerattua, niin joku lasittunein katsein harhaileva kirpunpes? oli ikkunaa koputtamassa ja kauppoja hieromassa. Muuten ihan mielenkiintoinen paikka, mutta ne haisevat zombit. Lapsiani en ainakaan sinne viitsisi vied?, mutta ehk? se on n?kemisen arvoinen paikka nuorelle aikuiselle, kunhan et vaan Iskater l?hde niiden h?rh?jen kelkkaan.

 L?hell? sijaitseva Shannon Market oli sitten jo mielenkiintoisempi paikka, vaikka kyll?h?n siell?kin sit? "vaihtoehtov?ke?" vaelsi. Hyv?? ruokaa ja kaikenlaisia mielenkiintoisia performanssitaiteilijoiden esityksi?, suosittelen.

:)Tony

Heidi

Ei ole tainnut paikka paljon muuttua sinun kayntisi jalkeen Tony, tosin minun Nimbinin vierailustanikin taitaa olla jo viitisen vuotta. Ihan janna paikkahan se on, aika epatodellinen oikeastaan, kun huumeet ovat noin avoimesti esilla. Jotain avaruuskakkua siella meillekin tarjottiin, ei otettu. :cool:

Tony

Onko t?ll? Nimbinill? vastaavanlainen asema kuin K?piksen Kristianialla, vai eiv?tk? NSW:n poliisit muuten vain viitsi puuttua niinkin n?kyv??n huumekauppaan?
Iloinen hippimeininki on sin?ns? ihan mielenkiintoinen asia, mutta kun n?m? paikkakunnan paakarit ovat kyll? j??neet koukkuun v?h?n ytympiinkin aineisiin kuin omilla resepteill? leipomiinsa luontaistuotekakkuihin.:??:??:??

:)Tony