Suomalaisia SA:ssa?

Aloittaja Papu, joulukuu 17, 2003, 23:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Papu

Tervehdys kaikille!

Olen tässä jo jonkin aikaa seuraillut keskustelua täällä ja saanut enemmän kuin kullanarvoisia vinkkejä Australian matkaani varten.

Olen siis helmikuussa tulossa sinne opiskelemaan, ja olisinkin kysynyt onko täällä foorumissa väkeä Adelaidesta? Moderaattoreiden neuvomaa hakua käytin, mutta ei kovin hyvin tärpännyt.. Melko moni näyttää olevan akselilla Melbourne-Sydney-Brisbane.

-Laura :D

jounij

Tottahan toki suomalaisissa löytyy, mutta enimmäkseen eläkeikäistä porukkaa. Täältä löytyy Adelaiden Suomi-Seuran yhteystiedot:

http://www.dundernews.com/aus/wmview.php?ArtID=59


Opastaa
Jouni
Canberra

johki72

Papu:D

Kyllahan taalla Adelaidessa suomalaisiakin on,ainakin piipahtamassa.Mutta halusitko nyt vaan tietaa noista vakituisista asukeista vai...?

Ihan viihtysa kaupunki mun mielesta ja todella helppo kulkea paikasta toiseen.Rantojakin loytyy ihan kohtuullisen matkan paasta citysta.Itse taytyy tietty kehaista tata Glenelgia missa olen viihtyny jo kolmisen viikkoo:D:D:D

Johanna

Papu

Huomenta! (joo-o, Suomessa on aamu, niin pimeä sellainen ettei ulos näe...)

Niin niistä Adelaiden asukeista, ihan kaikenalaisia suomalaisia ajattelin, työläisiä, opiskelijoita jne. Sen tiesinkin että eläkeläisiä on, mutta onko yhtään nuorempaa porukkaa  ;)

Paljon olen kuitenkin hyvää kuullut alueesta, joten innolla odotan reissua sinne. Ainakin 1,5 v siellä hurahtaa, Masteria kun yopistossa suorittelen...

-Laura :D

Kati

Papu,

Itse olen asunut Adelaidessa jo jonkin aikaa. Ensin tulin opiskelemaan ja nyt asun aussi-poikaystavani kanssa ja haen oleskelulupaa. En ole taalla ollessani suomalaisiin tormannyt ja opiskellessani takalaisessa yliopistossa olin ainoa suomalainen. Eli liikaa suomalaisia ei taalla Adelaidessa ole. Ota yhteytta jos haluat, voin nayttaa kaupunkia.

Kati

Papu

Hieno homma Kati, laitan yhteystiedot UTUna. Itsekin olen tormannyt jotakuinkin kaikkiin muihin kansalaisuuksiin, mutten juuri suomalaisiin... :)

McMaster

Terse!

Tässä lähdössä perjantaina kohti Adelaidea. Olen tulossa töihin ja tarkoitus olisi jäädä kenties pysyvästi. Työpaikka jo on sieltä:XXXX

Tiistai aamuna pitäisi koneen laskeutua kello 7.00... Vähän jänskättää jo:D

Papu

Moi ja tervetuloa!

:XXXX

Itsella nyt kolme viikkoa taalla oleskelua takanapain.. Opiskelut alkaa ensi viikolla, joten "loma" alkaa olla ohi... :(

Minkas alan toita taalla tulet tekemaan?

McMaster

LainaaAlkuperäinen postittaja Papu
Moi ja tervetuloa!

:XXXX

Itsella nyt kolme viikkoa taalla oleskelua takanapain.. Opiskelut alkaa ensi viikolla, joten "loma" alkaa olla ohi... :(

Minkas alan toita taalla tulet tekemaan?
Ihan metalli hommia vaan, CNC-koneistajaksi näin ainakin alkuun. Tulen Toolcraft nimiseen firmaan joka sijaitsee Hope Valleyssä.

McMaster

Morjens, taalla sita nyt sitten ollaan ensimmaista paivaa, hostellin nettikahvilasta kirjoittelen. Lammintahan taalla on mutta paljon miellyttavampaa kuin esim Kuala Lumpurissa, jossa olin pari paivaa ennen tanne tuloa, ei laheskaan niin kosteaa kuin siella. Tuleva pomo noukki mut lentokentalta ja naytti tulevaa tyopaikkaa, ihan jees lafkalta vaikuttaa. Mutta se siita, aika loppuu kohta koneelta, tervetuloa mina:cool:

p.s. Huomenna pitaa kayda ostamassa aurinkolasit ja aurinkorasvaa... Muuten palaa iho...

Jaaks

McMaster :D

Tervetuloa Australiaan :XXXX

Toivottavasti kaikki menee niinkuin olet ajatellutkin :D

Cheers
Jaaks

aa12345

Tervehdys!

Yritan vaikka tata kautta saada tietaa lieneeko meita suomalaisia enemmankin taalla Adelaidessa/lahiseuduilla?

Melbournessa lyhyen aikaa asustellessani tavattiin muutaman kerran Suomi porukalla, ja olisi kiva taalla tehda samoin!

Meidan perheeseen kuuluu myos pieni 1v tytto, jonka mielellani soisin kuulevan enemmankin suomen kielta...

Terkuin, A

Kati

A,

Onhan meita taalla ainakin muutama, alla linkissa Adelaiden suomalaisten viestiketjua.

http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=854

Itse asun Adelaidessa aussi-poikaystavani kanssa, ja tanne on tarkoitus jaada pysyvasti. Muutama vuosi taalla on jo vierahtanytkin.

Olisin kylla kiinnostunut tapaamaan lisaa suomalaisia, mutta ihan lahiaikoina se ei onnistu, koska lennan Suomeen 26.5. ja siella olen kokonaiset 5 kk. Ota yhteytta U2U:lla jos haluat ja voidaan koittaa jarjestaa jotain kunhan tulen lokakuun lopulla takaisin.

Oletko taalla ihan pysyvasti ja missa pain Adelaidea asustelette, jos saa kysya?

Kati :)

Illias

aa,

Pistin sulle tuomosen u2u viestin (jos osasin)

Tv,
illias

Papu

Moi aa.
Kylla meita naemma taalla Adeidessa on, itse tulin tanne vuoden alusta opiskelemaan. Laitahan utulla yhteystietoja jos vaikka kahvilla haluat kayda.

-Papu

McMaster

Nyt kun on tullut taalla Adelaidessa oleiltua jo sellasen 7kk, niin mistahan nama Adelaiden suomalaiset mahtaa loytya. Onko kenties joku "kerhotalo" yms. Kun on tullut kaikenlaista tassa nyt mieleen.

Esim kiinnostaisi kokeilla kenties rugbya tahi footya, kun kokoakin loytyy tarpeeksi, mutta kun ei ole mitaan hajuakaan mista voisi asioita tiedustella. Eika interwebbikaan oikeen mitaan aiheesta kerro.

Muutenkin olisi ihan mukava tavata muita pidempaan taalla oleskelleita suomalaisia.

johnnie


McMaster

Mika jottei, olis ihan mukava tavata muitakin suomalaisia taalla. Autoa en ole hommannut, mutta jos ei ole bussien ulottumattomissa, niin ei se ole mikaan ongelma.

johnnie


McMaster

Thanks!
Really looking forward to this!

johnnie


McMaster

Great, thank you.  And getting there shouldn't be that difficult, as I work close to that area (Holden Hill), and go to work every week trough North Eats road.

Oh, date? :P

johnnie


helisee

Hei!

Onko adelaidessa suomiseuralla minkaanlaista toimintaa?
Olen olut taalla nyt parisen kuukautta. kavin katsomassa finnish hallilla, mutta se on kiinni eika minkaanlaisia lippusia tai lappusia ilmoittamassa aktiivisuudesta...

:XXXX

Heli

jounij

Tämän dundernews-sivuston etusivun (jonne pääset vaikkapa klikkaamalla tämän sivun oikeassa yläkulmassa olevaa talon kuvaa) vasemmassa laidassa on linkki Osoitteita -> Suomi-seurat. Sieltä löydät Adelaiden Suomi-Seuran sihteerin puhelinnumeron. Eikun soittamaan!


Kehottaa
Jouni
Canberra