Kirjoittaja Aihe: Skilled Independent saatu! Mutta "Evidence of their visa placed into passport???  (Luettu 3253 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa patek

• Piltti
  • *
Vihdoinkin sain Skilled Indepent visan. Aikaa kului n. 6 kk hakemuksen jättämisestä.
Nyt olisi tarkoitus mennä sinne syksyllä tutustumaan eri kaupunkeihin.
Mutta visa kirjeessä jonka sain sähköpostitse oli tämä kumma teksti jota en ymmärtänyt.

Evidence of your visa
It is recommended that all visa holders obtain evidence of their visa in their current passport.
They can have evidence of their visa placed into their passport at any of the department’s offshore
offices with visa evidencing facilities.

Lähin piste on Berliinissä. Onkohan sinne pakko mennä vai voiko tuon tehdä sitten Austraaliassa kun saapuu lentokentälle? Onko kokemuksia?

Poissa RUU

• Global Moderaattorit
  • Herootes
Patek, onneksi olkoon viisumin saannista! Ja tuo 6 kk oli tosi nopea aika.  :peukkuy

Tuo evidence tarkoittaa käytännössä tarraa, jonka DIAC liimaa passin sivulle. Kuten ohjeissa sanottiin, sen saa lähetystöstä, ei lentokentältä. Itse asiassa ette todennäköisesti edes pääsisi Australiaan asti ilman sitä tarraa (lentoyhtiöt tarkastavat viisumin voimassaolon viimeistään viimeisen välilaskun kohdalla, yleensä jo Suomessa).

Helpoin tapa on kaivaa DIACin ohjeet esiin (täälläkin monesti kerrattu) passien postittamisesta Berliiniin ja paluupostin maksamisesta.
http://www.germany.embassy.gov.au/beln/evidencing.html toivottasti auttaa alkuun.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Poissa patek

• Piltti
  • *
Joo, enpä ajatellutkaan, kiitos paljon. Niinpä tuossa tosiaan lukee. Tuntuu vain epävarmalta lähettää koko perheen passit postitse. Taidanpa käväistä Berliinissä kesälomalla.

Poissa RUU

• Global Moderaattorit
  • Herootes
Tuntuu vain epävarmalta lähettää koko perheen passit postitse. Taidanpa käväistä Berliinissä kesälomalla.
Juuri näitä tilanteita varten on kirjattu posti. Niin ovat liikkuneet monen muunkin passit Suomen ja Saksan väliä.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Poissa pinkus

• Knihti
Korjatkoon joku jos annan nyt vaaraa tietoa mutta mun viisumit (Student ja Skilled Independent) on kummatkin olleet eletronisia. Skilled independentin kun sain, ohjeissa oli tuo sama maininta, mutta mun ymmartaakseni se oli lahinna tyon hakemista ym. tilanteita, joissa viisumin olemassaolo tulee todistaa, varten. Ulkomaille matkustaessani ei viisumitarraa ainakaan student visan aikana tarkistettu (mulla ei itse asiassa edes ollut viisumitarraa), vaan passi skannattiin lentokentalla ja viisumitiedot tulivat sitten kasittelijan ruudulle nakyviin. Viisumin myontamisesta kertova sahkoposti (jossa nakyi mun nimi ja viisumin numero) oli mulla aina matkalla mukana silta varalta etta tekniikka pettaa tai jotain muuta odottamatonta sattuu.

Olen Skilled independentilla kaynyt Suomessa kerran, tosin silloin mulla oli tyopaikan vaatimuksesta se tarra passissa, mutta jos nyt oikein muistan niin silloinkin passi vaan skannattiin ja leimattiin (tosin siina matkasta vasyneena olisi kylla hyvin voinut jaada huomaamatta viisumitarran tutkiminen  ;) )

Kannattaa siis kuitenkin ehka ottaa varman paalle ja hankkia se tarra etukateen  :pepsodent

Niin ja onnea viisumin saannista!  :XXXX

Poissa Boomerang

• Piltti
  • *
Working Holiday viisumi oli pari vuotta takaperin elektroninen, sain tarran passiin Sydneyn keskustassa Immigration toimistolta.
Skilled Independent Work viisumi tuli alkuvuodesta ja sekin e-muodossa. Kaikki toimii nykyään e-muodossa.

Poissa katjamaaria

• Mänkki
  • **
Onnea viisumista!

Suosittelen tarran hakemista passiin. On niin monta kertaa joutunut nayttamaan viisumitarraa eri yhteyksissa (Medicaressa, centrelinkissa, pankissa, matkustellessa...hohhoijakkaa...listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkaa), vaikka sen pitaisikin olla taysin elektronisessa muodossa ja saatavissa useille organisaatioille. Eli tuo elektronisuus on aika uusi juttu ja tuntuu, ettei sita viela oikein hanskata.

Poissa jounij

• Herootes
Ei ole kyse elektronisen visan "hanskaamisesta". Se ”elektroninen” tässä yhteudessä tarkoittaa ja tulee varmaan pitkälle tulevaisuuteen tarkoittamaan ainoastaan sitä, ettei sinun tarvitse hankkia mitään viisumitarraa passiisi ennen maahan saapumista. Eli se viisumin ”elektronisuus” on tarkoitettu palvelemaan ainoastaan maahanmuuttovirastoa ja helpottamaan maahanmuuttajalta vaadittavia toimia siten, ettei passia tarvitse postittaa etukäteen mihinkään viisumin saamiseksi.

Australian muilla viranomaisilla ei ole pääsyä maahanmuutoviraston tietojärjestelmään, josta viisumin olemassaolon voisi tarkistaa. Australian yksityisyyden suoja on niin vahva, että henkilötietojen vaihto viranomaisten kesken on suuressa osassa tapauksia kielletty, vaikka siitä monasti olisi etua asioiden hoidon helpottumisena myös eri valtion virastojen asiakkaillekin. Australiassa ei ole olemassa edes vastaavaa henkilötunnusta kuin Suomessa, jota kaikki viranomaiset voisivat/saisivat käyttää. 1980-luvulla sellaisen käyttöönottoa suunniteltiin, mutta asiaa vastaan syntyi kansanliike, joka sai aikaan asiasta kansanäänestyksen. Tuossa kansanäänestyksessä kansa hylkäsi yhtäläisen henkilötunnuksen luomisen ja käyttöönoton.

Valistaa
Jouni
Canberra

Poissa riaapa

• Herootes
Viittasikohan Katjamaaria tuohon VEVOon?

http://www.immi.gov.au/managing-australias-borders/compliance/info-employers/evo-orgs.htm

Eli se elektronisuus olis nyt tarjolla vähän muillekin organisaatioille kuin maahanmuuttovirastolle. Kovasti sitä DIAC yrittää mainostaa, mutta ilmeisesti se tarran tarkastus on niin syvään juurtunut ettei kovin moni organisaatio innostu tuosta VEVOsta...

Riina
Riina

Poissa katjamaaria

• Mänkki
  • **
Riina,

oikein arvasit, viittasin juuri siihen.
Kaytannon kokemus kuitenkin osoittaa, etta systeemi ei viela oikein kaytannossa toimi.
Toivottavasti kuitenkin jatkossa, olisihan se helpompaa itsellekin. :)