Hammaslääkärin Skilled Independent

Aloittaja Lalalala, kesäkuu 08, 2010, 03:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lalalala

Hei!
Olen muuttamassa Australiaan mieheni luokse tammikuussa 2011. Pohdin mikä viisumi olisi järkevin. Olen hammaslääkäri ja haluaisin toki harjoittaa ammattiani. Olen jo hakenut lupaa ADS:ltä hammaslääkärin toimen harjoittamiseen, mutta pääsen suorittamaan viimeisen vaiheen kokeen aikisintaan kesäkuussa 2011, ja vasta sen jälkeen voin hakea Skilled Independent Visaa.
Ilmeisesti järkevintä olisi hakea tuolle tammikuu-kesäkuu (tai milloin saankaan Skilled Independent Visani) ajalle Spouse visa (avoliitto)?
Kuinka kauan kestää saada Skilled independent Visa jos hakee sen onshore? Jotkut täällä saaneet 6kk ja toiset odottelee puolentoista vuoden jälkeenkin vielä.
Saanko Spouse visalla tehdä töitä (jotain muuta kun hammaslääkärin tietenkin)?
Entä kuulunko sosiaaliturvan piiriin jos joudun sairaalaan tms (luonnollisesti hankin yksityisen sairasvakuutuksen).
Ja vielä: entä omaisuuteni Suomessa (asunto ja vuokratulot), miten suhtautuvat veroviranomaiset siellä? Saanko siirtää Australiassa tienaamaani rahaa takaisin Suomeen tilille?

Olisin todella kiitollinen avusta. Linja on ollut kuumana Berliiniin viimeiset 4kk enemmän tai vähemmän mutta kaikenkattavaa konkluusiota ei ole tullut.

Kiitos,
Laura