Touristiviisumi ja Suomesta maksettavat palkkatulot.

Aloittaja Inkaa, helmikuu 06, 2014, 04:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Inkaa

Noniin, niin se matka lähenee täällä lähtöään. Mulla on siis edessä noin kolmen kk:n pituinen loma edessä Ausseissa ja lennot hankittuna sinne ja takaisin. Töitä voin tehdä suomalaiselle työnantajalle, jolloinka tietenkin verot sun muut maksan Suomeen, voiko tästä olla HAITTAA asiaa kysyttäessä? Mulla on siis paikat kavereiden luona, missä asun ilmaiseksi eikä tarkoituskaan tehdä töitä vaan ottaa chillisti ja hankkia hyvä rusketus ennen yliopiston aloittamista Euroopassa (tästäkin tietenkin varaan dokumentit mukaan!) :) Tällä hetkellä kun en ole täysin varma mitä mulla tilitiedoissa tulee laskeutumispäivänä olemaan. Rahaa mulla on mukana varmasti käteistä ja sitten lisäksi Suomen säästötilillä, mutta mulla taitaa mun palkka tulla vasta seuraavalla viikolla laskeutumispäivästä. Riittääkö tästä näyttää työsopimus palkanmaksupäivineen ja rahasummineen? Voinko siis olla estetty tulemasta maahan, jos mulla ei laskeutumishetkellä ole tarpeeksi varoja käytettäväksi kolmen kk:n reissuni aikana? Lähtö koittaa tosiaan pian niin tämä panikointi nyt alkaa iskeä ja en selailulla löytänyt mun tilanteeseen sopivaa aihetta. Sori sekavasta viestistä taaaaas vaihteeksi, kaikki vastauksen otan kiitollisena vastaan  :XXXX
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

Anssi

Todennäköisyys joutua suomalaisena turistina tuollaiseen tarkistukseen lienee aika lähellä nollaa. Kannattaa ehkä jättää duuniin liittyvät dokumentit himaan, luulevat vielä että haet töitä. Kyllä ne sitten vaikka soittelee pomollesi jos eivät usko (lähde: Border Security).

Inkaa

Kiitos Anssi,

näin mäkin ajattelisin. Mulla on siellä kuitenkin Aussi vastassa joka vahvistaa mun asuintilanteen, joten eiköhän se oo sillä selvä? Myöskin, onko pahaksi sanoa että mä teen töitä Suomeen vai kannattaako jättää mainitsematta?
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

RUU

Inkaa, maahan tullessasi menet muiden mukana passijonoon, tarjoat passisi & maahantulokorttisi tarkastettavaksi ilman mitaan mutinoita mistaan muusta. Tulli lukee passin, tarkastaa etta sinulla on viisumi eika heidan jarjestelmansa halyta mistaan (kuten vakavia rikoksia, tms), ja leimaa passin. Siina se 99% matkustajista. Helppoa ja nopeaa, ihan samalla tavalla kuin Suomeen saapuessa (niille, jotka kulkevat rajatarkastuksen lapi).

Jos rahoista kysytaan erikseen, kerrot niinkuin tilanne on: sinulla on nyt X euroa, ja saat loput palkoistasi paivana Z. Jos asumisesta kysytaan jotain, kerrot suunnitelmasi. On kuitenkin aika erikoista, etta sinut poimittaisiin passijonosta kyseltavaksi, joten voit ihan rauhassa kulkea massan mukana maahan.

Tervetuloa!
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Inkaa

Kiitos RUU myöskin,

näinhän se kaikella järjellä menee, mutta ne kuitenkin aina jollain tavalla pelottaa, vaikka ei syytä olisikaan. Samalla tavalla kun autoa ajaessa poliisiauto kaahaa jossain niin heti hyppää sydän kurkkuun, jos tiedätte mitä meinaan. Eiköhän tää sitten oo tällä selvä, kahden viikon päästä oon koneessa ja siitä "muutamien" tuntien päästä taas ihanassa maassa niin voi heittää ton eurooppalaisen stressihatun pois!  :XXXX
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

sunrise.

Hieman asian vierestä mutta:Jouduin kerran kysymysten kohteeksi Brisbanen kentällä tullessani Suomesta,se oli toinen matka vuoden sisään.
Olin juuri saanut laukkuni hihnalta kun naisvirkailija tuli luokseni ja kysyi tympeästi "Aika monta matkaa vuoden sisään,kuinka rahoitat nämä?
Vastasin yhtä tympeäsi:Käyn töissä ja säästän" Jätin naisen siihen ja kävelin tilanteesta pois,huomasin vain että jotain hän papereihinsa merkitsi ???
Tämän jälkeen olen sahannut väliä ainakin 4 kertaa eikä mitään kysymyksiä tai muuta.

Inkaa

Joo, onhan näitä yhtä monenlaista virkailijaa kuin matkaajaakin. Mä oon vaan sellainen stressipärrrs ja pessimisti että olen aina varma että asiat menee jotenkin huonosti. Ja hyvähän se on varautua. Kuitenkin uskon, että kaikki tulee menemään ihan fine, ja infoan kyllä tänne sitten jos ei. Lisäkysymyksiä saattaa tulla sitten jos sen "ulkomaanmatkan" tekee saadakseen tulla maahan uudestaan taas kolmeksi kuukaudeksi, ainakin näin olen kuullut että joillain on. Mun viisumi on siis joulukuuhun asti voimassa ja multiple entry, joten se on onneksi kuosissa. Vähän asian vierestä, mikä on Sydneyssä ja muualla nyt julkisten wifien tilanne? Mä tosiaan teen töitä Suomeen (tarvittaessa), mutta ihanintahan sitä olis tehdä jossain nettikahvilassa beachilla tai kaupungilla ihmisiä tsekkaillen, kun frendin luona sisätiloissa ;)
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

Inkaa

Ja maassa oltu jo kuukauden verran eikä sisääntulossa mitään ongelmia :) Turha siis stressailla! En tosin tiedä näkeekö ne paluulennon automaattisesti koneelta, tuskinpa vaan? Mullakin nyt paluupäivä muuttunee pidemmälle loppuvuotta, kohta voi jo alkaa pohtia suuntaako NZ vai Indonesiaan viisumia uusimaan :P
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!