Griffithin yliopisto

Aloittaja sanzu, maaliskuu 31, 2005, 22:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sanzu

Eli siis kiinnostaisi lähteä kyseiseen yliopistoon opiskelemaan. Kävin tällä viikolla iec:n toimistossa ja sain kasan esitteitä. Alkaa tuntumaan että kaikki on todellakin vaan rahasta kiinni ja harmittaa jos kaikki jää vaan siitä kiinni.

Ajattelin jos jollain olisi kokemusta kyseisestä yliopistosta. Itse ihastuin Brisbaneen kun olin viisumilla kiertelemässä viime vuoden lopussa ja tämän vuoden alussa. Mielestäni se on ihana kaupunki kaikin puolin.
Opiskelut täällä kotimaassa ei ota onnistuakseen ja veri vetää Ausseihin. Olisi mahtavaa jos joku osaisi auttaa ja kertoa kokemuksista.

-sanzu

sanzu

Miten ihmisillä on varaa yleensä lähteä opiskelemaan Australiaan? Mun haave Brisbanen ihanasta yliopistosta taitaa kaatua rahotuspulmiin... :itke
Voiko tää oikeesti mennä näin?!?!?!
Kokemuksia, ajatuksia, ehdotuksia...

eevis

sanzu :D

ala nyt viela heita kirvesta kaivoon, opiskelu on tosiaan sikakallista verrattuna Suomeen, mutta kuitenkin sita moni taallakin tekee, eivatka kaikki ole porhoja... eli apurahat vaan kehiin. useimmilla (tai varmaan kaikilla) aussiyliopistoilla on omat sivut ulkomaalaisia opiskelijoita varten, silla tannehan lappaa porukkaa vahan sielta sun taalta. Griffithin kansainvalisille sivuille ( http://www.gu.edu.au/international/ ) taytyisi rekisteroitya sisaan, mutta jos et ole jo sita tehnyt, mene vaikka sielta tutkimaan noita apurahavaihtoehtoja, josko joku olisi sinun tilanteeseesi sopiva. kylla taalla tiedostetaan, etta opiskelu on kallista, joten apurahoja on, mutta tietysti niista myos sitten kilpaillaan sitakin enemman. mutta aina joku nekin saa, ja jos vaan jaksaa useampia hakea niin mistas sita tietaa jos tarppaisi. tsemppia vaan ja toivottavasti sielta loytyy jotain sopivaa! :peukkuy
Dees - We will bloody bounce back!!!


kati80

MOI Sanzu

Ma opiskelin Griffithissa 2001, tilanteesi kuulostaa samalta kuin missa tilanteessa mina silloin olin. Olin ollut vaihtari 1998 ja veri veti takaisin ausseihin, vanhemmat halusivat etta minusta tulisi jotakin joten keksin etta lahden Griffithiin yliopistoon. Mitaan apurahoja en koskaan saannut. Lysti oli tosi kallista. Jos oikein muistan maksoi yksi lukukausi elli helmikuusta-heinakuuhun 12 000 markkaa.

En halua sinua masentaa mutta mina lopetin lukemiset kesken rahan takia. En ole rikkaasta perheesta enka voinnut olettaa vanhempieni pulittavan puolivuosittain tuollaisia summia.

Ala jota opiskelin oli kylla mielenkiintoinen. Luin BA of Criminal Justice ja BA Behavioral Science.

Kerron mielellani muitakin juttuja Griffithista jos haluat jotain erityista tietaa. =)  KATI

eevis

Juu eipä Suomea ainakaan kehitysmaaksi voi laskea, että sillä perusteella saisi noita apurahoja... Mutta mistä hait apurahoja Kati, Sanzulle ois varmaan hyödyllistä tietää?

Pakko kyllä tähän lisätä, että täällä Monashissa meidän pulju on saamassa uusia tiloja, ja aamupalaverissa sitten vaan tiedottivat että juu ei päästäkään aikataulussa muuttamaan, koska tilat eivät ole vielä valmiit, koska ei ole tullut tarpeeksi ulkomaalaisia opiskelijoita...as in uudisrakennusta rahoittamaan... :confuse :( Eli tottakai ne haluavat hyötyä ulkomaisista tänne tulijoista, niinhän Suomessakin ovat alkaneet kai miettiä ulkomaalaisille isompia lukukausimaksuja ettei veronmaksajien rahoilla kouluteta muille maille osaavaa työvoimaa jne. jne. kun suurin osa kai ei kuitenkaan jää Suomeen tutkintonsa tehtyään. No sitten kauaskatseisemmin voi tietysti ajatella networking ulkomaille niiden opiskelijoiden kautta...

...mut aaaanyways, sori menee filosofiseksi näin pienessä kankkusessa, pointti oli kuitenkin että eiköhän kannata selvittää nuo apurahamahdollisuudet kuitenkin ennen kuin luopuu haaveistaan, ettei jää sitten myöhemmin harmittamaan ettei edes yrittänyt!
Dees - We will bloody bounce back!!!


kati80

Ma en hakenut mitaan apurahoja enka niihin paljoa paneutunutkaan, tuntui liiaan vaikealta. Olis ehka pitanyt??

Tsemppia Sanzulle.  =)

sanzu

Kiitos kovasti avusta...ei kai sitä toivoa vielä ole menetetty mutta hitaasti etenee asia. Ehkä joskus tulevaisuudessa. Nyt veri vetää Ausseja enemmän Uuteen-Seelantiin (ihan vaan vähän enemmän) mutta siellä on kyllä opiskelu yhtä kallista.
Mutta katsotaan miten asia etenee. :)

sanzu

Haluisin vielä jatkaa mun haveen etenemistä. Eli kun olen selannut Griffithin kursseja ja niitä on niin satoja etten tiedä mikä vastaisi omaa mielenkiintoa. Että onko kellään kokemuksia esim. luonnontieteisiin/maantieteisiin liityvistä kursseista. Olen lukemut ja kirjottanut lukiossa mantsan eli joku siihen alaan liittyvä kurssi kinnostaisi. :)
Ja kun sais vielä ittestään irti noiden raha-asioiden suhteen jotain. Hinku Ausseihin, etenkin Brisiin, on niiiiin kova ettei se helpota varmaan koskaan.

eevis

sanzu :D

Olisitko siis tekemässä vain jotain yhtä kurssia/kurssikokonaisuutta, vai koko tutkintoa? Se varmaan ratkaisee myös paljon rahoituksen saamisen kannalta. Ja tuota kurssitarjontaa täytyis kai vaan sun itse plärätä, eihän muut voi tietää, mikä susta ois kaikkein mielenkiintoisinta. :)

Puhdasta maantiedettä Griffithillä ei taitaisi olla (en löytänyt kurssitarjonnasta haulla), mutta entäs heidän ympäristö- ja ekologiatarjontansa? Maantiedettä opettavat yliopistot on listattu täällä, sieltä vois löytyä vinkkiä muiden kuin Griffithinkin tarjonnasta QLD:ssä. Lisäksi googlettamalla löytyi Central Queensland Uni, Bondilta kestävän kehityksen ohjelma, Sunshine Coastilta ympäristötiedettä, mitä toki löytyy monesta muustakin QLD:n yliopistosta. Näiden eri yliopistojen tasoista voi joku muu antaa mielikuvaa, joistain on jo kirjoitettukin, haulla löytyy. Että kurssitarjontaa kyllä löytyy, ongelmana tietty rahoituksen järjestäminen, mutta kuvittelisin koko tutkinnon tekemiseen apurahaa löytyvän helpommin kuin vain jonkun lyhyen kurssin tekemiseen. :confuse Toivottavasti lykästää!
Dees - We will bloody bounce back!!!


eevis

IEC:ltä lähestyttiin foorumiamme tällaisella tiedotteella, huomio Sanzu ja muut... :)

*********************************

IEC julistaa haettavaksi apurahan opiskeluun Griffith Universityssä, Australiassa

Myönnettävä stipendi on lukukausimaksun arvoinen (n. 5000 ?) ja
se annetaan Freemover -vaihto-opiskeluun helmikuun 2007 lukukaudelle.
Griffith University on monitieteinen ja laadukas yliopisto, jonka pääkampukset sijaitsevat Brisbanessa ja Gold Coastilla.
Tarjolla on laaja valikoima oppiaineita kuten
* kaupallinen ala * tekninen ala * yhteiskuntatieteet * ympäristöala * humanistinen ala * urheilutieteet
* terveystieteet * oikeustiede * kasvatustiede * taidealat * luonnontieteet * viestintä * matkailu

Perustiedot apurahasta
Arvo: 1 lukukauden maksuton opiskelu (n. 5000 ?)
Lukukausi: helmikuu 2007 - kesäkuu 2007 (lukukausi 1, 2007)
Opiskeluala: mikä tahansa Griffithin tarjoamista
Edellytykset: hakijan tulee olla opiskellut suomalaisessa korkeakoulussa vähintään vuoden ajan

Katso tarkat  hakuohjeet IEC:n nettisivuilta http://www.ieconline.fi
Hakemus liitteineen tulee toimittaa IEC:lle 30.11.2006 mennessä!

International Education Centre Finland (IEC) edustaa ulkomaalaisia
yliopistoja Suomessa -kauttamme voit lähteä lukukauden vaihtoon tai lyhyemmäksi aikaa
yhteistyöyliopistohimme, Australiassa, Uudessa-Seelannissa, Kanadassa, Englannissa tai Havaijilla.

Lisätietoa:
International Education Centre Finland
Kaivokatu 10 D, 00100 Helsinki
email. finland@ieconline.net
puh. 09 6124 0271
web: http://www.ieconline.fi
Dees - We will bloody bounce back!!!


kukka

Moi Sanzu

Olen aina halunnut muuttaa ausseihin ja kävinkin Brisbanessa huhtikuussa. Tajusin että viisumin hakemin/saaminen ei olekaan niin helppoa joten päätin toteuttaa toisen haaveeni: opiskelu ulkomailla/toisen tutkinnon suorittaminen ulkomailla. :)

Kävin jokin aika sitten IEC:n toimistossa ja päätin laittaa hakemuksen Griffitin yliopistolle (hakemus täytetty ja vien sen itse IEC:n konttorille). Toivon aloittavani helmikuussa 2007. Tiedän että se on kallista mutta niitä apurahoja kannattaa todella hakea niin ausseista kuin myös omalta paikkakunnaltasi. Aina kannattaa yrittää. :peukkuy Niin aioin minäkin tehdä. Myös joka palkasta menee niin iso summa kuin mahdollista säästötililleni. MUista että myös KELA maksaa asumistukea ja opintorahaa ja saathan myös valtion takaamaa lainaa jos tarvis.

Itselläni on siinä mielessä hyvä tilanne koska voin asua parhaan ystäväni luona Brisbanessa joten rahaa ei heti asumiseen kulu niin paljon.:D Toivon myös että kunhan opiskelut ovat alkaneet sujua saan löydettyä töitä josta tulee extra rahaa.

Ystävät ja perhe ihmettelevät että miksi jätän hyvän työn ja eikö opiskelupaikka löydy lähempää! :o Ajattelin että jos ei nyt niin ei sitten ehkä koskaan.

Joten tsemppiä ja laita  apuraha hakemuksia menemään. Mutta kannattaa myös muistaa pitää jalat maan pinnalla.
:peukkuy:god::D
Kukka

Pepsa

Moiks Kukka :D

Sitähän ne kyselee etteikö nyt sitten lähempää..? Mutta jos lähtee niin lähtee sitten kunnolla ja sinne mihin on aina halunnut, eikö. Haikailin tuolla yhessä topikissa Queenslandin yliopistosta inffoa, vaan meinaan nyt ihan ensin edistyä Griffithin kanssa. Menossa tiistaina IEC:n toimistolle ja vaikka olisi tietty aikasemminkin voinu näitä paperihommia hoitaa niinh onhan tässä vielä aikaa! :D Helmikuuhun '07 meinasin minäkin tähdätä vaan katsellaan kutsuuko kukaan mihinkään. Jatkot ja kenties me joskus tavataan, vaan siihen ehkäänkin on vielä matkaa!

-Pepsa



Wildur

Pepsa, Sanzu ja muut Australiassa opiskelemisesta kiinnostuneet: kai tiedätte, että olette oikeutettuja Suomen opintorahaan ja -lainaan myös ulkomailla koko tutkintoa suorittaessa?

Eihän tuo opintotuen määrä päätä huimaa, mutta mulla on moni kaveri pystynyt sillä ja kesätöillä itselleen Englannissa opiskelemaan tutkinnon. Englannissa kuitenkin nuo elinkustannukset ovat huomattavasti korkeammat kuin Australiassa, joten uskoisi että voisi teilläkin onnistua! Tietysti lainaa on tässä tapauksessa otettava :(.

Opintorahahan ei ole hurja (259,01 ?/kk yliopistossa), asumislisä 210?/opiskelukuukausi ulkomailla korkeakoulussa opiskeltaessa (ulkomailla vakisumma vuokrasta riippumatta joitain halpamaita lukuunottamatta) ja laina ulkomaille on 440?/opiskelukuukausi. Lainan voi nykyään Suomessa normaalisti nostaa kahdessa erässä vuosittain MUTTA (tätä kaikki Kelan tädit ei muuten tiedä ellette valoita asiasta:eureka) ulkomailla opiskelen lukukausimaksujen maksamista varten ainakin mun kaverit on saanut nostaa koko vuoden lainat kerralla heti syksyllä.

Kannattaa käydä Kelan sivuilla selvittämässä tuota lisää!

Onnea matkaan! :peukkuy Toivottavasti rahoitus järjestyy, on se ulkomailla opiskelu ja elämäminen ainakin mun elämään niin paljon rikastuttanut!

Pepsa

Jeps kiitos kannustuksesta Wildur! :D Asia etenee vaikka haluisi tehdä enemmän ja nopeemmin... Lainaan on turvauduttava kun ei kukaan jostai syystä lahjota tollasta summaa! :eye: :D Kelaa ollaan pläräilty ja niinhä siellä tosiaan lukee että kerralla saa jos tarve vaatii, ainakin jostain olin niin lukevinani. Varmaan kannattaakin, koska siitähän menee kai jotain maksuja kun siirtävät niitä rahoja toiselle puolelle maalimaa... Ulkomailla jo oleiltu ja kun en täällä Suomessa nähtävästi osaa yhtään olla, niin näin on tehtävä! :D



kukka

Moi Pepsa
Tsemppiä hakemukseen ja muista kysyä IEC:ltä mistä kannattaa apurahoja hakea. :taala Se kannattaa aloittaa mahd. pian siitä kun on saanut tiedon opiskelupaikasta.
Olen itsekin menossa IEC:n konttorille ensi viikolla hakemukseni kanssa. Odotan innolla tulevaa!
Jos kaikki menee hyvin niin varmaan nähdään sitten Brisbanessa! Laita silloin tällöin viestiä ja kerro kuulumisia.
T.Kukka :D

arixmel

Tulee aina mieleen etta pitaskohan menna takas yliopistoon kun kavelee tuon Griffithin city campuksen ohi (se siina brisbanen southbankilla) eli jos joku on griffithille menossa ja on valinnan mahdollisuus...tuo paikka nayttaa mainiolta oikeessa elamassa
http://www.griffith.edu.au/about/south-bank.html
kait siita loytaa lisaa kuvia googlesta
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

Pepsa

Iiiiks! tässä sitä venaillaan ulkomaan postia vieläkin. Mitä enempi aikaa kuluu niin sitä hermostuneemmaksi tulee. Alan jo epäilemään koko asian ideaa, omat päähänpistoni tuntien ja mietin mihin osastolle tämä juttu nyt kuuluukaan. :o Laskeskelen uudelleen budjettia ja sehän onkin näköjään täynnä JOSseja, jos sitä tätä. Vaan eikös se mokoma sana sisälly kaikkeen? Epäilys meinaa siis iskeä. Muttamutta, näin pitkälle jopa päästy niin jospa nyt kuitennii odottelisi ja pitäisi pöksyt jalassa ettei jänö mahdu kyytiin! :) Vai kuin?

-pepsa



eevis

Pepsa :D No worries, kyllä se siitä. :XXXX:):peukkuy
Dees - We will bloody bounce back!!!


Pepsa

Hei vaan hei :)

Kariutuivat sitten ne suunnitelmat. Joidenkin kiemuroitten ja kohtalon oikkujen kautta sain sittenkin opiskelupaikan täältä Suomen maasta ja aloitin siis AMK-opinnot syyskuussa. Kuka tietää vaikka Master kutsuisi sitten muussa maassa mutta toistaiseksi opintotaipale alkoi täällä kotomaassa.

MUTTA, aion tässä siltikin matkata ausseihin! Toiveena ensi kesä, Suomen kesä siis. Siitä lisempää myöhemmin. Paree pitää suu tällä erää supussa kunnes ne liput todella on taskussa ja asia jotakuinkin varma. :D

-pepsa-



maailmalla79

LainaaAlkuperäinen postittaja sanzu
Miten ihmisillä on varaa yleensä lähteä opiskelemaan Australiaan? Mun haave Brisbanen ihanasta yliopistosta taitaa kaatua rahotuspulmiin... :itke
Voiko tää oikeesti mennä näin?!?!?!
Kokemuksia, ajatuksia, ehdotuksia...


voi teitä lapsia, antakaas kun setä kertoo miten opiskelut rahoitetaan.

a) ensin paiskitaan vuoden verran työtä suomessa puoelen vuoden sisällä (rahat säästetään)
b) lennetään australiaan ja kirjottaudutaan yliopistoon ja hankitaan työ
c) tehdään 2-3 pv töitä ja 3-4 pv koulua viikossa + lomilla töitä
d) otetaan opintolainaa
 koulut on kalliita mutta eläminen halpaa. rahaa saa työtä tekemällä, ei tietenkään kivaa mutta eipä sillemitään voi. itte saanut kustannettua 42 k koolmessa vuodessa (9000 euroo lainaa = 14 k) hahvilatyössä. suosittelen

Aikis

Kuulostaa epailyttavan helpolta ja yksinkertaiselta Maailmalla79!!

maailmalla79

no joo, yksinkertastahan se on. Helppoo? 3 päivää koulussa ja 3 töissä on aika tiukka tahti mutta siihen tottuu. LAskeskelin että jos olisin opiskellut suomessa niin olis saman verran velkaa ellei enemmän mutta elämänlaatu ei olis lähelläkään nykyistä. Ittelle kahviladuuni ollu taivaan lahja. Hyvin tunteja ja ok palkka, en tiedä miten onnistuis muilla aloilla.

Jaaks

Maailmalla79 :pepsodent

Ainakin sinulla tuntuu olevan asenteet kohdallaan ja osaat nauttia elämästäsi aivan kuten pitääkin :peukkuy  

Helppoa ja yksinkertaistahan se onkin kun sen vain oivaltaa :pepsodent

iluvatar

Mä pääsin Griffittiin sisälle.. Onks siel muita suomalaisii?

Pepsa

Helou aim bäk!  :pepsodent

Joo on aikomukset selvenneet sitten viime kerran. Aioin aikaisemmin koko tutkintoa suorittamaan ausseihin ja griffithiin hain (btw pääsin sisään! mutta hylkäsin sen siis...). Nyt aion hakea vaihtoon, semester 2 mutta vasta ensi vuonna, koulussa jo puheltu open kanssa jne. Mutta en taidakkaan hakea tonne griffithiin koska sattumien kautta alakin on lähes eri ja sittemmin olen saanut tuttuja tuolta WA suunnalta jotenka eiköhän se matka sitten loppuviimeksi Perthiin kohdistu.  ;)



NF

Iltaa...

Tarkotus ois tulla sinne, goldcoastille, vaihtoo ens syksyks tai näin oon ainaki ajatellu... Meinas vaa tulla vähä kiire ku meinasin jo luopuu ajatuksest ja keskittyy duunii... mut sit ku kaveri on siel nyt lähettelemäs kuvii tänne päin ja muisteltu broidin vaihtovuotta Hawaiil ni ei täs prkl muuta voi ku hakee... Toisen vaihtoehton oon miettiny tot Hawaii mut aussit kiinnostanu aina enemmän, ja sen kuukaudne minkä siel oon ollu ni aiai...

Ongelmaks saattaa muotoutuu toi kielitesti ku ei taida enää seuraavan kerran tulokset keretä mukaa, mut kait ne voi jälkikäteenki pistää... no menos huomen juttelee noitte iec tyyppien kaa kait ne osaa jotain kertoo...

Mites siel toi opiskelija ja muu elämä(!) on verrattun suomen vastaavaa..? Jenkeis homma tuntuu ainakin pohjoismaalaisten ja saksalaisten kaa onnistuvan liiankin hyvin...

Mites muuten toi opiskelu ja sen vaatima aika verrattun suomalaisee yo:hon...

Pepsa

Haudihou  :)

Aika vierähtelee eteenpäin joskus aika vauhdilla. Millanen tilanne teillä kaikilla on? Opiskelutko etenee tai sinne päin ollaan matkalla, vai onko tielle pomppinu jotain hidasteita? Kiinnostaisi kuulla. Itse toistaseksi vaihtoon lähdössä mutta vasta ajan päästä, ei siitä sen enempiä vielä tiedossa  :confuse Haut tossa syksyllä.

-pepsa



Qatar

Hei vaan! Olen hakemassa Deakinin tai La Troben yliopistoon Melbourneen lukukaudeksi 1/2009. Suunnitelmat ovat vielä alkuvaiheissa, ja suurimpana ongelmana on rahoitus. Haluan hankkia rahat etukäteen Suomessa ollessa, koska haluan sitten Ausseissa viettää täyttä opiskelijaelämää ;) Voi olla, että menee lainarahan piikkiin koko reissu. Puolen vuoden opiskelun jälkeen olisi tarkoitus jäädä vielä töihin WH:lla. Olisi kiva kuulla tuoreita opiskelukokemuksia! Onko Deakinin kaupallisen alan opinnoista kokemuksia?

Heikkis

Moi!

Mä opiskelen tällä hetkellä Melbournen yliopistossa. Rahapuolesta sen verran, että täällä on yllättävän kallista. Asumisesta keskustassa saa helposti pulittaa $200/vko. Jos säästät muutaman tonnin, nostat opintotuet ja lainat niin niillä pitäisi pärjätä täällä kuitenkin ihan kohtuuhyvin (minä olen pärjännyt). Jos haluat matkustella paljon, niin sitten hieman enemmän rahaa. Ilmeisesti kuitenkin tulet tienaamaan WH-aikana, joten voit matkustella silloinkin.

-Heidi

pinkus

Ma oon taalla Latrobessa opiskelemassa.. Ite oon taalla pidemman aikaa mutta mulla oli taalla ruotsalainen kaveri joka teki just saman kun sinakin aiot, siis puol vuotta taalla opiskelemassa ja sit WH-viisumilla jatkoaikaa.. Se kavi Uudessa Seelannissa farmilla muutaman kuukauden toissa sita WH-viisumia hakiessa ja sen jalkeen tuli takasin Australiaan matkustelemaan ja toita tekemaan. Hanella oli lainaa jonkun verran ja saastoja myos. Sen ensimmaisen puolen vuoden aikana han ei toita tehnyt mutta sitten WH-visalla taalla ollessaan kylla oli kokopaivatoissa ja ihan hyvin parjasi.. Ja sano kylla etta ei sita kokemusta voi edes rahalla mitata, maksaa nykyaan tyytyvaisena velkojaan takaisin ;)

Qatar

Kiva kuulla kannustavia kommentteja! :) Nyt sitten pitäisi vielä malttaa pysyä täällä Suomessa reilun vuoden verran! Reissasin vuoden 2006 vaihteessa pari kuukautta Australiassa (josta kuukauden Melbournessa), joten periaatteessa tiedän mitä on vastassa, mutta tietysti on eri asia mennä opiskelemaan ja töihin. Vielä jos löytyy kokemuksia Deakinista niin hienoa!

Moskito

Tervehdys!

Olen lähdössä Griffithiin opiskelemaan tämän kuun lopulla, ja mielessäni pyörii (monen muun asian lisäksi, luonnollisesti) asumiseen liittyvät asiat. Olin ajatellut asuvani kampuksella (Gold Coast), koska se tuntuu hyvältä keinolta tutustua muihin opiskelijoihin ja on tietenkin lähellä itse koulua. Olen kuitenkin kuullut, että olisi (taloudellisesti?) kannattavampaa hankkia asunto/kimppa-asunto vapailta markkinoilta.

Kysynkin nyt, että onko kellään kokemuksia (Pros & Cons) kummastakaan, eli GC:n kampuksella asumisesta, tahi sitten ihan vuokra-/kimppakämpästä GC:lla?

Kiitos etukäteen!

pinkus

On kokemusta kummastakin :)

Asuin collegessa (Melbournessa) vuoden ennen kimppakamppaan muuttoa. Mulle se oli taydellinen ratkaisu koska kuten sanoit siina tutustui helposti ihmisiin ja sai vahan aikaa tutustua maahan ja asettua aloilleen. Vuoden paasta oli sitten helpompi muuttaa kimppakamppaan kun osasi hoitaa yksinkertaiset asiat kuten sahkon, kaasun, puhelimen, internetin ja collegesta sain suosituskirjeen real estatea varten. Collegesta loytyi myos ystavia joiden kanssa muutin yhteen vuoden jalkeen. Sahko, kaasu, vesi, internet ym. kuuluivat hintaan mutta kyllahan se siita huolimatta on kalliimpaa kun asunnossa asuminen. Olin 20 kun muutin collegeen, eli siella asuvien vanhemmasta paasta ja vuosi oli mulle tarpeeksi -omaan kotiin oli ihana muuttaa vuoden jalkeen mutta kokemuksena college oli ainutkertainen ja mulle ainakin tosi hyva paikka aloittaa elama Australiassa.


Moskito

Oon itse asiassa justiinsa sitä miettinyt, että koska mun koulu kestää ainoastaan vuoden, niin on varmaan helpompaa asua vaan kampuksella se aika. Tosin mulla ikä rullaa jo 28:aa, joten voi mennä meno mielenkiintoiseksi nuorempien kanssa... :)

iluvatar

Griffith tarjoaa ainaki Nathanin kampuksella 'mature age' asuntoja vähän aikuistuneemmille, kannattaa katella sieltä nettisivuilta ja laittaa hakemukseen toivomus. Niitä on sitten järjestetty joku muutama kämppä erikseen. Kampuksella tutustuu ehdottomasti paremmin jo ihan senki takia että se asukkaille järjestetään barbecuita ja muuta ohjelmaa kun taas koko kampuksen laajusia tapahtumia on lähinnä vaan market-päivät. En tosin osaa sanoa varmaksi, en ole opiskellu gold coastilla mut nathanilla ja asunu kanssa.

Neffie

Hei!

Minä ja kaverini ollaan tän kuun lopussa menossa Griffithiin, Gold Coastille opiskelemaan vuodeksi. Kaikki muu on hoidettu paitsi asunto. Kampuksella asuminen kuulostaa tosi kivalta mutta me taidetaan vuokrata oma kämppä jostain Southportista sillä voi olla että kaverit tulee käymään eikä se varmaan sovi kampuksella. Vai onko kellään tarkempaa tietoa? Sphere (spheregoldcoast.com.au) asuntokomplexin asunnotkin näyttää tosi upeilta, mutta taitaa siellä olla sama ongelma... Mutta Kilroylta ja netistä ollaan saatu sellasta infoa että kämpän löytää helposti joten toivotaan parasta.

Ziigmund

Hei

Ensimmäistä viestiä kirjoittelen,pitkään seuranneena täytyy olla tyytyväinen,että tämän foorumin löysin,paljon tietoa on tarttunut mukaan.Aiheeni koskee otsikon mukaista yliopistoa - ja miksei pari muutakin,mutta pääasiassa Griffithiä.Koska Kilroy ei kaikesta kalastelusta huolimatta suostunut antamaan mitään tietoja mahdollisuuksistani,niin kysynpä täältä,jos täällä ei niin paljon olisi virkamiesmäistä toimintaa ;)

Hain Bachelor asteen tutkintoihin La Trobeen,Curtiniin ja Griffithiin.Tarkoituksenani olisi opiskella kaupallista alaa,International Business oli aika useassa firs preference.Tein IELTS kokeen,mistä sain seuraavanlaista

Kuuntelu 6.0
Lukeminen 6.0
Kirjoittaminen 6.0
Puhuminen 5.5 (tosin aihe tuli niin puskista,kun olla ja voi  :nuttu:

Ylioppilasarvosanani ovat seuraavanlaiset

Äidinkieli B
Englanti C
Matematiikka(lyhyt) C
Yhteiskuntaoppi M
Historia M
Psykologia M

Päästötodistukseni keskiarvo on 7.0,olen lukenut pitkän matematiikan oppimäärän tosin 5 keskiarvolla :peukkua

Täällä on varmasti paljon kohtalontovereita joko samassa vaiheessa tai jo vaiheen ohittaneita,minkälaiset mahdollisuuteni on päästä ylläoleviin opinahjoihin?

- Ziigmund


pinkus

Moi Ziigmund,

Ma oon La Trobessa just viimeistelemassa Bachelor of International Business-tutkintoa. Ainakaan kolme vuotta sitten La Trobeen ei tarvinnut tehda IELTSia jos tulit IEC:n (vai oliko se kirjainyhdistelma jotain muuta..) kautta, jos lukion lopputodistuksessa englannin arvosana oli vahintaan.. oliskohan se ollut 8.
C:n papereilla on kuuleman mukaan ainakin aikoinaan paassyt Business-alaa opiskelemaan.

En voi valitettavasti kertoa etta mitka mahdollisuudet sulla on paasta sisaan mutta kohtahan se selviaa :) Kerro miten kavi!


jeesus

Moro!

Minä myös opiskelen Griffithillä Gold Coastin kampuksella nyt syyslukukauden. Otin vähän varaslähtöä ja tulin tänne Australiaan jo kolme viikkoa sitten. Täällä on nyt reissattu itärannikkoa pohjoseen veljen kanssa. Huomenna ois tarkotus lentää täältä Cairnsista Gold Coastille.

Itellä on aika lailla sama tilanne ku Neffiellä eli kaikki muut asiat on hoidossa, mutta asunto puuttuu. Ens viikolla vois paikan päällä vähän tutkailla eri vaihtoehtoja. En tiedä vielä menenkö asuntolaan vai etinkö oman kämpän. Asuntolassa kyllä tutustuis paljon ihmisiin ja se ois helppo ratkasu kun kaikki olennainen kuuluisi hintaan. Toisaalta taas tommonen kimppaomakotitalo ois ehkä vähän mukavampi ja saattais päästä halvemmallaki.

Tuossa on linkkejä Gold Coastin opiskelija-asuntoloihin:
www.griffithuv.com.au
www.nexusplace.com
www.universityvillage.com.au
www.seqrents.com.au/unisquare
www.metrooncentral.com

Ja tuolta löytyy jotain vaihtoehtoja yksityisiltä markkinoilta:
http://www.gugcaccommodation.com/accom/view/accom

Ja Spheressä ois aika näppärän näkösiä kämppiä, tiedä sitten hinnasta....


Aikis

Aivan off topic ja ihan jeesusteluakin (ja ylpeä siitä) mutta silti ihmettelen ja psykoanalysoin heti tätä edellistä nimimerkkiä...Miksi ihmeessä sinulla on tuollainen?  :confuse :peukkua >:D :D Oliskohan tuolla etusivun netiketissä jotain aiheesta?