Kirjoittaja Aihe: Apua viisumiasiaan  (Luettu 4020 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Murgi

• Piltti
  • *
Apua viisumiasiaan
« : Heinäkuu 09, 2005, 05:30 »
Moi!

Tarkoitus ois lentää Ausseihin ens maanantaina. Viisumiasian piti olla jo kunnossa, mutta tuli viime hetken mutkia matkaan, enkä ole varma ehdinkö saada opiskelija viisumiani ajoissa ennen lentoani, eikä lentolippuja voi vaihtaa.

Kysymys: Voinko lentää Australiaan ilman viisumia ja hakea sitä sitten kun olen maassa?

Emailissa sanottiin: If you travel to Australia before your student visa has been granted, you will have to withdraw this application, lodge a new one in Australia and pay a new visa application charge.

Miten siis viisumiasiat tarkastetaan kun tulee maahan? Voidaanko mut käännyttää takaisin Suomeen jo portilta vai saanko jäädä maahan hakemaan uutta viisumia? Ihme säätöä:confuse

Kaikki apu ja vinkit otetaan vastaan!

Poissa Jaaks

• Global Moderaattorit
  • Herootes
  • Moderaattori
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #1 : Heinäkuu 09, 2005, 05:54 »
Murgi,

Lainaus

Voinko lentää Australiaan ilman viisumia ja hakea sitä sitten kun olen maassa?

Et pääse edes koneeseen ilman mitään viisumia.

Jos tulet tavallisella turistiviisumilla (ETA), niin sitä et voi normaalisti muuttaa miksikään toiseksi viisumiksi Australiassa ollessasi. WH viisumin voit vaihtaa opiskelijaviisumiksi jos täytät ehdot.

Poissa Nepsu

• Piltti
  • *
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #2 : Heinäkuu 09, 2005, 06:45 »
Helou!
Viisumiasiaa minullakin...Olen tallahetkella maassa WH-viisumilla, mutta haluaisin kovasti tietoa mita mahdollisuuksia mulla ois se muuttaa/sita jatkaa jonain muuna...tarkoitus olisi tyoskennella taysipaivaisesti ja jatkuvasti. Skilled viisumiin ei pisteet riita ja sponsoria en usko saavani talla hetkella...
Enta onko kellaan kokemusta www.liveinaustralia.com.au:n palveluista vai onko ihan rahastusta koko homma?
Immin sivuilla olen tuntitolkulla surffaillut ja hakua kayttanyt, joten olisin kiitollinen ihan selkokielisista neuvoista...Kiitosta!

Poissa Jaaks

• Global Moderaattorit
  • Herootes
  • Moderaattori
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #3 : Heinäkuu 09, 2005, 07:29 »
Nepsu,

WH viisumin voit vaihtaa toiseen viisumiin, jos täytät ehdot siihen toiseen.
Unohda se "liveinaustralia.com", jos et itse saa pisteitä kasaan niin eivät saa hekään ja silti maksat :peukkua

Poissa susuli

• Muriaanien kuninkas
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #4 : Heinäkuu 09, 2005, 13:43 »
Nepsu!!
Jos ihan rehellisen mielipiteen (ilman omakohtaista faktaa) haluat, minusta nuo liveinaustralia ym agentti jutut on ihan rahastusta. Omat on rahasi, saa kokeilla, mutta kuulemani mukaan ko. firmoilla ei olla kovin pitkälle pötkitty..
Tule takasin, kerää työkokemus pisteet skillediin ja that´s it. Näin meidän perheessä ollaan juuri menettelemässä..
-LIFE IS LIKE A CIGARETTE, SMOKE IT TO THE BUTT-

Poissa Nepsu

• Piltti
  • *
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #5 : Heinäkuu 13, 2005, 04:01 »
Tyokokemusta loytyy, vaan ei viela suoritettua tutkintoa...ja lisaksi ei taida olla tuo hospitality ala kaikkein arvostetuimpia, kun listalta edes loytynyt tarjoilijan ammattinimiketta...Well, taytyy viela tutkia paremmin...

Poissa Jaaks

• Global Moderaattorit
  • Herootes
  • Moderaattori
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #6 : Heinäkuu 13, 2005, 04:39 »
Lainaus

...ja lisaksi ei taida olla tuo hospitality ala kaikkein arvostetuimpia, kun listalta edes loytynyt tarjoilijan ammattinimiketta...

Ei ole kysymys mistaan "ammattien arvostuksesta", jos ne on listalla vaan ammateista joihin halutaan ihmisia eli on tyovoimapulaa.

Poissa susuli

• Muriaanien kuninkas
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #7 : Heinäkuu 13, 2005, 12:31 »
Näin estetään työttömien lisääntyminen maahanmuuttajien muodossa. Muuten, olematta hetkeäkään rasisti, miksihän Suomen valtiolla ei ole samanlaista systeemiä :hahhaa

Poissa MH

• Herootes
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #8 : Heinäkuu 13, 2005, 19:32 »
Lainaus
Alkuperäinen postittaja susuli
Näin estetään työttömien lisääntyminen maahanmuuttajien muodossa. Muuten, olematta hetkeäkään rasisti, miksihän Suomen valtiolla ei ole samanlaista systeemiä :hahhaa

Nyt aletaan olla asian ytimessä:god::god:

Poissa susuli

• Muriaanien kuninkas
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #9 : Heinäkuu 14, 2005, 06:58 »
You got it:D

Poissa Janiika82

• Piltti
  • *
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #10 : Elokuu 17, 2005, 13:05 »
Nyt kun tuli viisumeista asiaa niin:

Olen lähdössä parin viikon päästä Ausseihin sairaanhoitajaksi ja viisumia ei kuulu. Mietin tässä että voinko siis hakea sitä ETA viisumia, mennä sinne Aussilaan ja odottaa siellä että se mun sponsor visa tulee selväksi? Sittenhän mulla olisi kaksi viisumia voimassa, eli onko se ihan laillista. Laitoin kysymyksen tästä ihan DIMIA:lle mutta epäilen että se vastaus kestää enemmän kuin mulla on aikaa...

Kiitos etukäteen!:D

Poissa Jaaks

• Global Moderaattorit
  • Herootes
  • Moderaattori
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #11 : Elokuu 17, 2005, 13:28 »
Janiika,

ETA on turistiviisumi ja sitä et ikävä kyllä voi vaihtaa miksikään muuksi kun olet täällä ja jos haet ETA, niin se toinen viisumihakemuksesi peruuntuu automaattisesti eli kaksi viisumihakemusta tai viisumia ei voi olla voimassa samaan aikaan - sorry.