Terrorismi

Aloittaja Lomalainen, elokuu 09, 2007, 02:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Milka

Aikis,

Joskus vuonna yks' ja kaks' Suomessa oli jonkun firman mainoslauseena: "Jokaisessa meissa asuu pieni lehma."

Ja nyt sitten jokaisessa meissa asuu myos pieni rasisti.  :pepsodent Vaikka en ole mikaan pieni tytto, niin taitaa tulla ahdasta...  :pepsodent

Lomalainen

Itse en ole rasisti. Rasismihan on syrjintää rodun perusteella, mistä nimityskin tulee.

Vastustan (tai oikeammin pelkään) kaikkea totalitaarista fanatismia, jossa sivullisille voi käydä huonosti, olivat fanaatikot sitten minkä värisiä tahansa.

Halla-aholta taas uusi osuva kirjoitus:

http://www.halla-aho.com/scripta/oma_aani_kuuluville.html

Lomalainen

Jahas, luin tuolta etusivulta juuri uutisen siitä, että teillä Ossilassa yleisin yhteysnopeus on 256 kb/s. Ei ihme, ettei linkkaamieni dokumenttien katsominen viehätä.  :o

Toivottavasti saatte pian nopeammat ja halvemmat yhteydet sinnepäin. Miniminopeus taitaa olla 512 kb/s, että juuri ja juuri voi katsella filmejä netissä, en muista, koska siitä on niin pitkä aika kun minulla oli niin hidas yhteys.  :confuse

Keskustelua yhteysnopeuksista voidaan käydä muilla palstoilla, mutta laitoin tämän tänne, koska oli aiemmin noista linkkaamistani videoista juttua.

Hannu

Tässä on hyvä artikkeli siitä, mitä suomalaiset islaminuskoiset todellisuudessa ajattelevat islamilaisen puolueen perustamisesta Suomeen. Toivottavasti tämä liennyttää suurimmat pelot.

http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts=1,3:1002:0:0,4:2:0:1:2007-09-13,104:2:485408,1:0:0:0:0:0:

Marginaalisen pieni osa islaminuskoisista on fanaattisia, ja nämä muutamat ihmiset värittävät epämiellyttävään sävyyn kaikki kansat Marokosta Indonesiaan. Aivan samoin vain marginaalinen osa kristityistä on fanaattisia. Yksi näistä fanaattisista kristityistä sattuu olemaan maailman tärkein mies, joten ei ihme, että jotkut islaminuskoiset pitävät kaikkia kristittyjä pelottavina - Suomesta Argentinaan.

arixmel

You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

Lomalainen

Lainaus käyttäjältä: Hannu - syyskuu 13, 2007, 13:38
Tässä on hyvä artikkeli siitä, mitä suomalaiset islaminuskoiset todellisuudessa ajattelevat islamilaisen puolueen perustamisesta Suomeen. Toivottavasti tämä liennyttää suurimmat pelot.

http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts=1,3:1002:0:0,4:2:0:1:2007-09-13,104:2:485408,1:0:0:0:0:0:

Marginaalisen pieni osa islaminuskoisista on fanaattisia, ja nämä muutamat ihmiset värittävät epämiellyttävään sävyyn kaikki kansat Marokosta Indonesiaan. Aivan samoin vain marginaalinen osa kristityistä on fanaattisia. Yksi näistä fanaattisista kristityistä sattuu olemaan maailman tärkein mies, joten ei ihme, että jotkut islaminuskoiset pitävät kaikkia kristittyjä pelottavina - Suomesta Argentinaan.



Linkkaamassasi uutsisessa Abdirahim Hussein piti islamilaisen puolueen tuloa hyvänä asiana. Haastatelluista 3 oli puoluetta vastaan ja yksi puolueen kannalla.

Sitäpaitsi on aika mautonta verrata USA:n presidenttiä muslimiterroristeihin. Maallanne kuuluu olevan lämpimät suhteet USA:n kanssa, mitä pidän vain hyvänä asiana. Veikkaisin että Australialle hyvistä suhteista on vain hyötyä.

Jaaks

Lomalainen,

Mielestäni nyt jo riittää tämä Islamin ja muun lietsominen.  Jokaisella on omat mielipiteensä terrorismista ja aivan täysin kunkin uskonnosta riippumatta.
Australiassa ja tietääkseni Suomessakin on uskonnonvapaus ja minkään uskonnon tai niihin uskojien herjaaminen julkisesti ei ole hyväksyttävää ja joissain maissa jopa lain mukaan rangaistava teko.

Nuo kaikki linkkisi ovat hyviä jollekin joka on asiasta kiinnostunut ja haluaa siihen perehtyä, mutta eivät kaikki mielestäni oikein sovi tämän foorumin keskustelun luonteeseen.

Sinähän oikeastaan perehdytät lukijoita, jotka eivät ole niistä vielä tietoisia, Islamin perusteisiin ja ajatustapoihin ? eli tulee pakostakin mieleen, että oletko todellakin niitä vastaan vai "piilomainostatko" ja myyt heidän uskontoaan ja periaatteitaan omalla tavallasi ??


Food for thought:
The Pope and Islam


Lomalainen

Lainaus käyttäjältä: Jaaks - syyskuu 13, 2007, 21:33
Lomalainen,

Mielestäni nyt jo riittää tämä Islamin ja muun lietsominen.  Jokaisella on omat mielipiteensä terrorismista ja aivan täysin kunkin uskonnosta riippumatta.
Australiassa ja tietääkseni Suomessakin on uskonnonvapaus ja minkään uskonnon tai niihin uskojien herjaaminen julkisesti ei ole hyväksyttävää ja joissain maissa jopa lain mukaan rangaistava teko.

Nuo kaikki linkkisi ovat hyviä jollekin joka on asiasta kiinnostunut ja haluaa siihen perehtyä, mutta eivät kaikki mielestäni oikein sovi tämän foorumin keskustelun luonteeseen.

Sinähän oikeastaan perehdytät lukijoita, jotka eivät ole niistä vielä tietoisia, Islamin perusteisiin ja ajatustapoihin ? eli tulee pakostakin mieleen, että oletko todellakin niitä vastaan vai "piilomainostatko" ja myyt heidän uskontoaan ja periaatteitaan omalla tavallasi ??


Food for thought:
The Pope and Islam



Ok. Myönnän että saattoi mennä hiukan pitkälle tämä keskustelu joka alkoi Gold Coastin uutisesta. Ylläpito saa poistaa puolestani vaikka koko keskustelun jos katsoo ettei keskustelun linja noudata asialinjaa. En piilomainosta enkä mainosta mitään. Erikoinen näkökanta että mainostaisin islamia.  :confuse   Miten ihmeessä tuohon johtopäätökseen päädyit?

En ole myöskään pyrkinyt tietoisesti herjaamaan kenekään uskoa. Kukin uskokoon mihin tahtoo, kunhan siitä ei koidu sivullisille haittaa. Tuo uutisvuodon linkki on eräästä Uutisvuoto-nimisestä keskusteluohjelmasta, jossa esiintyy mm kansanedustaja Tommy Taberman ja kirjailija Jari Tervo, pitkälle vietyä huumoria.

Olen yllättynyt reaktiostasi. Luulin että olemme samoilla linjoilla tässä keskustelussa, sen käsityksen sain aiemmista viesteistä. Mutta ei tämä minulle maailman tärkein keskustelunaihe ole. Sinä voit ylläpitäjänä vapaasti poistaa koko keskusteluketjun jos se on asiaton tai ei muuten vain kuulu palstan luonteeseen. Muokkasin viestiäni siltä osin, että poistin tuon vitsinä tehdyn uutisvuodon linkin, huumori kun voidaan ottaa tosissaan, sen myönnän.

riaapa

Kiitos Jaaks!!  :peukkuy  :peukkuy
Riina

Aikis

Kerrankin minäkin sanon että hyvä Jaaks - tuota juuri moderaattoreilta odotinkin! Puhutaan tosiaan mieluummin jostain muusta.

Miksi täällä ei ole lentosuukko-hymiötä?

Lomalainen

Lainaus käyttäjältä: Aikis - syyskuu 14, 2007, 05:43
Kerrankin minäkin sanon että hyvä Jaaks - tuota juuri moderaattoreilta odotinkin! Puhutaan tosiaan mieluummin jostain muusta.

Miksi täällä ei ole lentosuukko-hymiötä?

Ahdistava aihe, kieltämättä. Mielelläni puhun minäkin jostakin muusta. Älkää nyt sitten enää jatkako tätä keskustelua, sovitaanko että uutiset sen terroriepäillyn mahdollisesta myöhemmästä kohtalosta jätetään linkkaamatta tänne? Luetaan sitten vaikka uutisista siitä, tai yksityissähköpostina toiselle, mutta ei tänne, koska siitä syttyy kuitenkin sota. Tämä on vain ehdotukseni, moderaattorit päättävät asiasta lopullisesti. Käykö tämä?

jounij

Minä ainakin tulkitsen Jaaksin kehoituksen siten, että lopetetaan nyt [kaikkien] muslimien terroristeiksi mustamaalaaminen tällä foorumilla. Terrorismista aiotaan varmaan keskustella vastaisuudessakin, jos ja kun aihetta ilmenee, olivatpa terroristit minkä hyvänsä uskonlahkon kannattajia. Sinänsä itse en näe mitään väärää muslimikeskustelussakaan (yksinpuhelussakaan?), mutta ehkä moinen keskustelu olisi kannattanut aloittaa oman otsikkonsa alla eikä sotkea sitä terrorismi-keskusteluun.


Tuumaa
Jouni
Canberra

Jaaks

Aivan oikein tulkittu Jouni  :peukkuy

Tokihan terrorismista saa keskustella ja niin tuleekin.  Myos eri uskonnoista ja/ tai muista aatteista voi niihin sopivissa aiheissa ja tilanteissa keskustella niin kauan kun keskustelu on asiallista ja varsinkin maltillista eika tietoisesti esita virheellista tai minoriteetin tekojen perusteella yleistavaa kuvaa kaikista kyseisen uskon tai aatteen kannattajista.

Aikis

Lainaus käyttäjältä: Aikis - syyskuu 14, 2007, 05:43
Puhutaan tosiaan mieluummin jostain muusta.


Kuin jonkun tietyn uskonnon olemuksesta. Terrorismista ja sen lieveilmiöistä - kuten piiloterrorismi - jatketaan toki.

Siinä nimittäin mennään alueelle joka ensikin on käsittääkseni on forumin säännöissäkin rajoitettu, toiseksi ennemmin tai myöhemmin loukkaa jonkun vakaumusta, kolmanneksi päädytään väittelyyn, jossa yleisesti ottaen useimpien kirjoittajien (krisitilliset) arvot on nostettava esiin - ja sitten viimeistään joku älähtää!

Mun mielestä.

Mutta Lomalainen, mikä sinua ahdistaa? Tai minkä luulet jotakuta toista ahdistavan? Terrorismin vai islamin vai uskonnoista puhumisen?

Minä ainakin mielelläni väännän aiheesta kuin aiheesta, mutta maailmassa on paljon herkkähipiäisiä ihmisiä ja sitä varten foorumeille on luotu joitakin perussääntöjä...Paitsi sitten että on olemassa ihan erikseen portaaleja, muslimeillakin omansa (en laita linkkiä, ettei sitä tulkita mainokseksi) joissa käydään todellisia arvokeskusteluja.

Lomalainen

Jounij: En ole mustamaalannut kaikkia muslimeja terroristeiksi, en missään vaiheessa. Olen puhunut siitä pienestä osasta, jotka ovat tiedotusvälineissä näkyneet.

Jaaks: Luulen ettei tällainen nettipalsta ole sopiva paikka keskustella uskonnosta ja politiikasta, kyseessä on niin suuret tunteet, että viestin tulkinta muuttuu sen mukaan kuka viestiä lukee. Lisää ongelmia tulee siitä, ettei täällä netissä näe toisen keskustelijan eleitä ja ilmeitä, jotka muodostavat viestinnästä hyvin suuren osan. "Hymy huulessa" laadittu kirjoitus saatetaan tulkita vihan puuskassa kirjoitetuksi. Ilmiön tuntevat kaikki jotka netissä vähääkään chattailevat. Luitko muuten yksityisviestini? En ehkä osannut lähettää sitä, koska en ole ennen niitä lähetellyt...

Aikis: Aihe on ahdistava, tai ainakin painostava. Itse en ole ahdistunut, jos sitä tarkoitat. Lisää ahdistusta syntyy, kun oma sanoma tulkitaan väärin. En ole rasisti, en suvaitsematon, en ole leimannut enkä leimaa kaikkia muslimeja terroristeiksi. Ahdistun kyllä jos tätä ei uskota!

Jaaks

Lomalainen  8)

Kiitos, kyllä sain yksityisviestisi.

Lainaus käyttäjältä: LomalainenLuulen ettei tällainen nettipalsta ole sopiva paikka keskustella uskonnosta ja politiikasta

Juuri siitä syystä ehdotinkin tämän Muslimi innostuksen lopettamista, koska oli vain ajan kysymys, että joku olisi "ärähtänyt" ja itseni tuntien se olisi hyvinkin voinut olla minä itse  :pepsodent  (olen sen tehnyt ennenkin ja joskus ihan tarpeettomasti)
Minulla on useita muslimi ystäviä täällä ja he ovat kaikki ihan tavallisia työtätekeviä, perheestään hyvin huolehtivia ihmisiä etkä voisi tietää heidän olevan muslimeja elleivät he sitä itse kertoisi, eli siis ovat ihan tavallisia valkoisia eurooppalaisia.  Sattuu vain olemaan heidän henkilökohtainen valintansa.

Älä suotta ahdistu ystävä hyvä, kyllä me uskomme sinua ja aikaisempien viestiesi vilpittömyyttä  :XXXX

ps. 17 vuotta Nokialla itsekin asuneena ymmärrän ahdistuneet ja painostavat tunteet  (only kidding)   :D

jounij

En sanonut enkä tarkoittanut sinun, Lomalainen, väittäneen kaikkien muslimien olevan terroristeja. Laitoin tuon sanan "kaikkien" hakasulkuihin siksi, että sitä ei kukaan keskustelun osanottaja ollut sanonut, mutta jotkut lukijat saattavat silti tulkita, että esimerkiksi sinä tai linkittämiesi kirjoitusten laatijat olisivat voineet niin ajatella. Eli korostin sitä käsitystä, joka jollekin olisi saattanut syntyä. Mutta nythän asia on selitetty puolin ja toisin, joten mitään vahinkoa ei ole tapahtunut.


Selventää
Jouni
Canberra