Palomies-Hoitotason ensihoitaja/sairaanhoitaja työt?

Aloittaja mikkis2, toukokuu 05, 2016, 03:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mikkis2

Hei,

Muutama vuosi takaperin haettiin sairaanhoitajia ja ensihoitajia Ausseihin ja ajattelin kirjoitella tänne tutulle palstalle asiasta. Itse toimin palomiehenä ja valmistun kesällä hoitotason ensihoitajaksi. Ausseissa on tullut kierrettyä ja kartoitan mahdollisuuksia työllistyä siellä ja saada mahdollisen kontaktin tätä kautta. Olisko kenelläkään tietoa miten mies sairaanhoitajista,ensihoitajista ja palomiehistä on pulaa ausseissa ja onko niistä? Perth kiinnostaisi suuresti,mutta muutkin paikat myös toki. Kiitos jo etukäteen jos jaksatte vastailla:)!

Silppu

Suosittelen että hankit ensiksi pr-viisumin, sitten aika työläät sh-rekisteröitymiset kuntoon ja muutto haluamallesi alueelle. Jos ja kun ammattisi löytyy SOL listalta, niin työvoimapulaa alallasi varmastikin on, varsinkin kasvukeskuksien ulkopuolella. Ilman kunnon viisumia ja vähäisellä paikallisella kokemuksella on Ausseissa helposti paikallisia heikommalla oksalla.

Tunnen yhden paikallisen palomiehen, joka ennen viran saamista kärkkyi useita vuosia paikkoja Sunshine Coastilta ja kävi töissä 150 km päässä. Sunshine Coastille rakennetaan uutta yliopistosairaalaa, joten varmaan sinne rekrytoidaan paljon sairaanhoitoalan ihmisiä lähivuosina. Tosin uusia halukkaita tulijoitakin riittää. Luulen, että työtilanne vaihtelee suuresti alueittain.

mikkis2

Kiitos kattavasta vastauksesta,asia varmasti on niin kuin kuvailet. Soitin vaan joskus 3v sitten suomen työkkärin sivuilla olevan ilmoituksen kautta firmaan joka haki sairaanhoitajia ja tuolloin kyselin sairaankuljettajan paikoista mielenkiinnosta ja kerrottiin että kielikokeet tulisi tehdä muun muassa myös. Englantiin ja arabiemiraatteihin rekrytoidaan aika usein myös työvoimatoimiston sivuilla ja työllistymisprosessi hoidetaan kokonaisuudessaan heidän kautta. Olisi mahtavaa muistaa/tietää tuon työn tarjoajan nimi ja saada viisumi ja muut hakemukset käyntiin sitä kautta.

Taika

Pyöriikö tällä foorumilla ketään, joka nyt töskentelee sairaanhoitajana Australiassa?  :) Olisin kiinnostunut tietämään lisää.

sToked

Sairaanhoitajista on kylla pulaa (tai ainakin pateville tyo aina loytyy), mutta rekisterointi on se hankala ja kallis osuus. Mulla on pitka threadi tassa samassa tyoelamaa - osiossa joka natsii lukasta ja ahpran sivuilta sit erikseen loytyy tanhetkiset rekisterointiohjeet ja vaatimukset. Mut kuten ylempana mainittiin, eka viisumi ja sitten rekisteronti. Voi toki yrittaa rekisterointia jo suomesta kasin ja sit ettia sponssi ja koittaa sitakautta, mut jos ahpra vaatii bridging kurssin tekemisen ni sit joutuu student visalla tulemaa ja sen jalkeen sit sponssit/PR-viisumit.

Taika: ma oon Gold Coast University sairaalassa ensiavussa/lasten teholla ja kylla lampimasti suosittelen tanne tulemista jos oikeesti loytyy halua/taistelumielta :D huikea paikka edistaa omaa uraa ja palkat kohdillaan.

Taika

sToked: Jesh mahtavaa. Mä etsiskelen sen threadin. Laittelen sulle myös viestin.  :peukkuy