Australiaan saapuessa työpaikan tiedustelu?

Aloittaja SallaMaria, maaliskuu 08, 2011, 18:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SallaMaria

Hei,

olen menossa Sydneyyn asumaan nyt maaliskuussa. viisumihakemukseen laitoin meneväni tekemään seasonal workia.
Mitään paikkaa ei kuitenkaan varmuudella ole tiedossa. Riittääkö lentokentällä vastaukseksi että olen menossa tekemään sitä työtä, mutta että valmista paikkaa minulla ei ole? mikäli asiaa siis tiedustelevat. Toiseksi, kuulemma kysytään todella tarkkaan mihin suuntaa lentokentältä, pitääkö paikkansa? Kolmanneksi, onko kokemuksia varallisuuden tiedustelemisesta Australiaan saavuttaessa? Olen kuullut että jotain 5000 euroa pitäisi olla varallisuutta, todisteena tiliote. Miten on? kiitos! :)
Salla Maria

Jens

Lainaus käyttäjältä: SallaMaria - maaliskuu 08, 2011, 18:48
viisumihakemukseen laitoin meneväni tekemään seasonal workia.
Mitään paikkaa ei kuitenkaan varmuudella ole tiedossa. Riittääkö lentokentällä vastaukseksi että olen menossa tekemään sitä työtä, mutta että valmista paikkaa minulla ei ole? mikäli asiaa siis tiedustelevat.
Kyllä. Mutta tuskin kysyvät.
Lainaus käyttäjältä: SallaMaria - maaliskuu 08, 2011, 18:48Toiseksi, kuulemma kysytään todella tarkkaan mihin suuntaa lentokentältä, pitääkö paikkansa?
Ei pidä. Itse laitoin vain hostellin nimen - en edes osoitetta tai mitään. En tosin tiedä miten reagoivat jos ei ole majoitusta varattu etukäteen.
Lainaus käyttäjältä: SallaMaria - maaliskuu 08, 2011, 18:48Olen kuullut että jotain 5000 euroa pitäisi olla varallisuutta, todisteena tiliote. Miten on? kiitos! :)
Todennäköisemmin voitat lotossa kuin että kysyvät tilin saldoa.

Goon

Ei kannata ottaa turhaa stressiä lentokenttämuodollisuuksista. Itse saavuin Perthiin ja lentokentän täti kyllä kyseli, että onko majoitusta, mutta kun vastasin kieltävästi niin kysäisi vain, että mihin olen menossa. No koska ei ollut yksinkertaisesti mitään hajua mihin kentältä lähden niin vastasin, ettei mitään hajua, kai sitä kaupungin keskustaan pitäisi mennä. Seuraava kysymys oli, että tiedänkö miten pääsen keskustaan, johon jälleen vastasin, että ei ole hajuakaan (en ottanut selvää oikeastaan ollenkaan koko kaupungista ennen saapumista). Tämän jälkeen sitten löikin leiman passiin ja toivotti tervetulleeksi Australiaan.

Eikä kyllä kysellyt mitään pankkitilin saldoa tms. Taisi kysäistä onko työpaikka valmiina, mutta vastasin kieltävästi eikä sen jälkeen kysellyt siitä enempää.

Prefix

Noihin kenttamuodollisuuksiin.. ..itte tulin viikko takaperin Melbourneen, tyyppi katto mun passia ja ku mainittin, et tata paivaa on odotettu 1,5v ni hemmo vaan kysy, et mita suunnitelmia johon vastasin, et ei mitaan hajua, kunhan koitan nauttia maasta - 'Good on ya mate, off you go'.. ..ei mitaan kyselyja mistaan sen enempaa..

Taa on easy maa tulla eurooppalaisena ja finskina, no worries  :)