Au pairiksi Australiaan kesä- tai heinäkuussa

Aloittaja Kinney, huhtikuu 30, 2011, 05:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kinney

Hei!

Olen 18-vuotias abi Helsingistä. Ylioppilaskirjoitukset on nyt suoritettu ja saan lakin 4. kesäkuuta, joten olen ajatellut viettää välivuoden ennen pyrkimistä yliopistoon ja lähteä heti kyseisen päivän jälkeen au pairiksi Australiaan. Voin tarpeen tullen lähteä myös heinäkuussa.

Olen käynyt Mannerheimin Lastensuojeluliiton kurssin lastenhoitamisesta viime kesänä ja toimin heidän virallisena lastenhoitajanaan. Tästä linkistä voi lukea tarkemmin lastenhoitajan työnkuvastani: http://www.mll.fi/perheille/lastenhoito/ (sama sivu löytyy myös englanniksi: http://www.mll.fi/en/short_term_child_care_services/). Mannerheimin Lastensuojeluliitto järjestää myös jatkokoulusta lastenhoitajilleen, viimeksi olin esimerkiksi erityishoitoa vaativiin lapsiin liittyvässä koulutuksessa. Kesän jälkeen olen tehnyt kaiken kaikkiaan 125 tuntia lastenhoitotyötä ja saan varmasti kokemusta ainakin vielä 75 tuntia lisää, sillä minulla ei ole koulua toukokuussa ja voin siten työskennellä täysipäiväisesti lastenhoitajana. Lapsia on ollut maksimissaan neljä ja heidän ikänsä ovat vaihdelleet kahdeksasta kuukaudesta 12 vuoteen. Vanhemmat ovat jättäneet minut lasten kanssa yksin kotiinsa ja voin sanoa tehneeni kaikkea lasten kanssa: leikkinyt heidän kanssaan, ollut heidän kanssaan ulkona, valvonut heitä, valmistanut ruoan, pitänyt paikat siistinä, vaihtanut vaippoja, pannut heidät nukkumaan.

Olen mielestäni sosiaalinen ja tulen toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Lisäksi kuvailisin itseäni positiiviseksi, luotettavaksi, kunnianhimoiseksi, ahkeraksi, rehelliseksi, ulospäinsuuntautuneeksi, joustavaksi ja suvaitsevaksi. Koulussa olen saanut hyviä numeroita. Olen lukenut kattavasti lasten kehityksestä psykologiassa, mistä on varmasti hyötyä lasten kanssa työskentelemisestä  ja ollut lisäksi kaksi viikkoa kestäneessä työelämään tutustumisharjoittelussa päiväkodissa 9. luokalla. Olen myös toiminut  9. luokalla tukioppilaana uusille 7. luokkalaisille ja lukion toisella luokalla taasen tutorina ensimmäisen vuoden opiskelijoille. Tehtävänäni oli kertoa heille koulusta, auttaa heitä sopeutumaan, neuvoa heitä ja olla tarvittaessa tukena. Työkokemusta minulla taasen on 1,5 kuukauden kaupassa työskentelemisestä sekä kuukauden toimistotöistä Helsingin kaupungin palkanlaskentaosastolla. Tämän lisäksi olen käynyt SPR:n järjestämän ensiapukurssin vastikään ja hallitsen siten ensiavun perustaidot (myös lapsiin liittyen).

Englantia olen opiskellut 9-vuotiaasta lähtien ja olen käynyt monta englannin kielen kurssia, joten uskon, että englannin kielen taitoni on jo oikein hyvä (olen käynyt myös englannin kielen suullisen kurssin, osallistunut siellä tehtävään kielitaitoa mittaavaan testiin ja saanut tästä todistuksen). Muutama vuosi sitten olin kolme viikkoa kielikurssilla Englannissa. Lisäksi olen lukenut ruotsia, saksaa, italiaa ja espanjaa, joista parhaiten osaan kahta ensimmäistä.

Tahtoisin työskennellä au pairina, koska olen pitänyt lapsista niin kauan kuin muistan enkä tiedä parempaa tapaa viettää välivuotta kuin työskennellä au pairina - olen unelmoinut au pairina työskentelystä monta vuotta. Ollessani yläasteella työharjoittelussa lastentarhassa ja työskennellessäni lastenhoitajana nautin joka hetkestä enkä tunne, että tekisin varsinaisesti töitä. Tunnit lasten kanssa menevät nopeasti ja minulla on hauskaa heidän kanssaan. Nautin heidän kanssaan olemisesta, leikkimisestä ja juttelemisesta ja olen siksi varma, että au pairina työskentely olisi minun juttuni. Ajattelen, että voisin olla hyvä roolimalli lapsille, opettaa heille monia asioita (myös suomea, ruotsia ja saksaa, mikäli perhe tahtoo niin) ja olla rakastava ja huolehtiva mutta myös tarpeeksi tiukka. Lisäksi olen aina tahtonut työskennellä ulkomailla, oppia tuntemaan uusia kulttuureita ja nähdä maailmaa - Suomi tuntuu liian tavalliselta ja pieneltä. Olisi myös mukavaa kehittää englannin kielen taitoani.

Käyn parhaillaan autokoulua ja saan ajokortin pian. Ennen ulkomaille lähtöä tulen varmasti ajamaan päivittäin perheemme autolla, joten tulen saamaan rutkasti ajokokemusta.

Mikäli kiinnostuit, laitathan viestiä sähköpostiini: kinney-(at)hotmail.com (myös yksityisviestiä voi lähettää). Minulta löytyy myös Skype.

Kiitos!