Verovapaa auto

Aloittaja Pauliina, maaliskuu 25, 2003, 18:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Rockola

LainaaOriginally posted by Fränk
Haikeana olen katsellut australian hintoja.. On ne vaan niin paljon halvempia..

Taallakin pitaa silti katsoa, mita ostaa ja mihin hintaan. Esimerkiksi 80-luvun etumoottoriset Porschet ovat kalliimpia kuin Suomessa. Johtunee mm. siita, etta niita on taalla aika vahan.
Wovon man nicht sprechen kann, dar?ber mu? man schweigen

susuli

Porscellahan sita suurin osa tyomatkansa ajaakin..:pyhimys

"onneksi" olen niin koyha etta tarvitsee katsella vain niita Holdenin hintoja:roue
-LIFE IS LIKE A CIGARETTE, SMOKE IT TO THE BUTT-

Tapio

Toi rahdin hinta kuulostaa hieman korkealta. Oma autoni (Volvo) maksoi 1100 euroa suunta + satamamaksut noin 300 euroa. Jos aikoo käyttää auto kauemmin kuin 1 1/2 vuotta Australiassa se kannattaa ehdottomasti ostaa sieltä. Jo pelkkien vakuutuksien kanssa oli suunnattomasti vaikeuksia. Lisäksi pienillä paikkakunnilla poliisit pysäyttivät auton välittömästi kun huomasivat oudot (suomen vienti)kilvet ja ratin väärällä puolella. Eli en suosittele!!

"Tuonti on kallista ja aikaavievää. Jos työnantaja maksaa rahdit, kannattaa tuoda. Rahtaus maksaa yhteen suuntaan satamakustannuksineen n. 3500 ? ja matka vie n. 50 päivää."

RUU

LainaaAlkuperäinen postittaja laatire1
Vakuutusta ei saa yleensä, jollei auto löydy australian markkinoilta.

Minä kun ajattelin asiaa niin, että jos olen niin pölhö että innostun miettimään auton tuomista Euroopasta, tutkin mahdollisuudet ostaa se Englannista. Ratti jo valmiiksi oikealla, teknisistä spekseistä en tiedä mutta tuskin kovin kaukana aussi-vaatimuksista.

Se on selvä, että vakuutusyhtiöillä voi olla vaikeuksia laskea vakuutusta, jos malli on tuntematon. Entä, jos malli on myynnissä mutta hankitaan eksoottinen moottori (esim diesel) :o? Mahtavatko vakuutusmatemaatikot selviytyä laskennasta silloin?
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Rockola

Tuossa vahan vinkkia niille joiden mielesta Australiasta ei loyda autoa ellei sita mukanaan tuo:

QFleet loses millions on car stockpile
Wovon man nicht sprechen kann, dar?ber mu? man schweigen

marX

LainaaAlkuperäinen postittaja RUU
Entä, jos malli on myynnissä mutta hankitaan eksoottinen moottori (esim diesel) :o? Mahtavatko vakuutusmatemaatikot selviytyä laskennasta silloin?

Käytännön vinkkinä muistutettakoon, että täällä diesel on bensaa kallimpaa, joten tuotakin kannattaa pohtia tarkkaan.
\"Turku on Suomen Teisko\"

Elina

Moi!

Mulla on autona Suomesta tuotu diesel moottorinen, vastaava malli löytyy täältä pelkästään bensana. Vakuutuksen saa mutta halpaa se ei ole.

t. Elina

Kristoffer

Hei!

Näin täysin uutena taulu-käyttäjänä aloitan "urani" heti suoraan kyselemällä vähän verovapaasta autosta.

Eli olen asunut abaut 4 vuotta täällä Ausseissa, tällä hetkellä Sydneyssä. Mutta nyt vaikuttaa hivenen siltä että paluu Suomeen olisi ajankohtaista tuossa heinä/elokuussa 06.

Ja kovasti olen miettinyt tuota verovapaan auton hankkimista.

Eli onko täällä taululla kirjoittavilla moisesta kokemuksia/vinkkejä miten tuo ihan käytännössä kannattaa tehdä? Vai kannattaako ennemmin unohtaa koko projekti?

Ymmärtääkseni tässä täytyisi omistaa tuo auto ensin 6kk ennenkuin sitä voi roudata Suomeen? Tällä hetkellä minulla siis ei ko autoa vielä ole hankittuna.

Onko se auto oltava fyysisesti käytössä/omistuksessa ihan täällä Ausseissa vai pystyykö sen auton noin kivasti poimimaan mukaansa tuossa Suomeen saapuessa autokaupasta esmes Hesassa?

Kummassa päässä (Oz/FIN) kannattaa olla autokauppaan yhteydessä, kyse siis yksisuuntaisesta Oz->FIN muutosta?

Noh, tuossahan noita kysymyksiä oli jo ihan yllinkyllin näin alkuun, olen erittäin kiitollinen kaikesta mahdollisesta avusta jotta saisin jonkinlaista kokonaiskuvaa moisesta projektista, ja mistä oikein kannattaa aloittaa.

T. Kristoffer

Rockola

LainaaOriginally posted by Kristoffer
Eli olen asunut abaut 4 vuotta täällä Ausseissa, tällä hetkellä Sydneyssä. Mutta nyt vaikuttaa hivenen siltä että paluu Suomeen olisi ajankohtaista tuossa heinä/elokuussa 06. Ja kovasti olen miettinyt tuota verovapaan auton hankkimista.

Vilkaisepa Suomen tullin sivu Muuttoajoneuvojen tuonti Suomeen, siellä on vastaus useimpiin kysymyksiisi.
Wovon man nicht sprechen kann, dar?ber mu? man schweigen

kris

Joo, suosittelen tota saksalaista Holdeenii! :cool:
T: Krisse