Kalastus-charterit

Aloittaja Tiimi10, syyskuu 09, 2003, 12:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tiimi10

Moikka taas!

Onkos teilla tietavaisilla kokemusta kalastusretkista, joita paikalliset jarjestavat turistien iloksi?

Mulla on kayttamatta synttarilahjaksi saamani "voit valita jonkun sellaisen elamyksen, jota muuten ei tulisi tehtya".

Olemme menossa Jervis Bay:lle katsomaan valaiden muuttoa ja sukeltamaan hylkeiden ja delfiinien sekaan, mutta samalle keikalle voisi yhdistaa myos kalastusreissun.

Oma kalastuskokemus rajoittuu madon uittamiseen ja muutamaan virvelointikeikkaan, jolloin lahinna on tullut pideltya vieheella jarven pohjaa paikoillaan. :D Intoa loytyy ja seikkailua ja huumoria, joten tarkeimmat on kai kasassa.

Jaaks

Tiimi 10 :D

On kokemusta, mutta ei kyllakaan siella NSW:n puolella.

Tosi hauskaa hommaa ja chartereiden jarjestajat yleensa tietaa mista mitakin kalaa saa, joten usein on saaliskin lahes taattu :o

Siella Jervis Bayn alueella ei nay montaa kalastusmatkojen jarjestelijaa olevan (luultavasti, koska lahes koko lahtihan on "Marine Park" ), mutta on siella ainakin yksi jota voisit kokeilla :

http://www.jervis-bay-nsw.com.au/posting/frame/frame.asp?entryid=30&url=http://www.shoal.net.au/~jbcharters/

Cheers
Jaaks

Korjaus edelliseen:  loytyi toinenkin  

http://www.jervis-bay-nsw.com.au/posting/frame/frame.asp?entryid=217&url=http://www.simosafloat.com.au

[Editoitu 9/9/03 - Jaaks]

jounij

Moi Minttu!

Olen liki 100% varma, että jok' ikisestä tuon alueen pikkukaupungista löytyy näitä kalastusmatkojen järjestäjiä. Läheskään kaikki eivät ole vepissä esillä, mutta kaupunkien info-pisteissä niitä näkyy aina mainostettavan. Matkalle mahtaa päästä melko lyhyelläkin varoitusajalla ainakin tähän aikaan vuodesta (koulujen kohta tulevaa kevätlomaa välttäen). Kallista lystiähän se on, mutta sinua sekään ei kuulosta rajoittavan. Jos sinulla ei ole paljoa merellistä kokemusta, ota varmuuden vuoksi mukaan jonkinlaisia matkapahoinvointipillereitä.

Kannustaa

[Editoitu 9/9/03 - jounij]
Jouni
Canberra

Tiimi10

Kiitos kannustuksesta Jaaks ja Jouni!

Olinkin tuolle Simo-sedalle jo ennen postitustani tanne lahettanyt sahkopostitiedustelun, etta millaisia reissuja ja mihin hintaan, mutta ei ole Simosafloat viela kellunut koneelleen vastaamaan.

Lahinna hintahaarukka kiinnostaisi mua, silla, vaikka Jouni muuta epailee, on pakko todeta todeta, etta hinnat  rajoittaa tekemisiani. Siksi haluaisinkin tietaa etukateen, etta mita se hauskuus maksaisi, notta raaskiiko flikat törsätä siihen huvihin.

Jerviksen reissulle lahdetaan sukelluskerhon kanssa, ja sukellukset (4 venesukellusta) +ruoat+majoitus (2 yota) +matkat on mun mielesta edulliset (300 audia). Mun pitais viikon sisalla ilmoittaa kerholle, etta jaadaanko me Jervikselle vai tullaanko myos paluukyyti kerholaisten autoilla.

Jaaks

Tiimi 10 :D

Ala odottele Simo-sedan e-mailia :eye:
Ei ehka tule koskaan - soita :D

Se mita Jouni sanoi noista hinnoista on ikava kylla totta (kalleuskin on tietysti suhteellista).

Jos haluat voit vertailla eri yrittajien hintoja : http://www.australianfishingcharters.com.au/

Loytyi muuten hakukoneella leikkiessa Charterfirma jonka omistaja on Joel Hautala :?? ja viela Brisbanessa.  taytyypa ottaa selvaa miehesta.  Tunteeko kukaan :??

http://www.australianfishingcharters.com.au/singlepage.asp?coid=799

jounij

Omien kyselyideni perusteella koko päivän kalastusreissujen hinnat asettuvat välille $120 - $180 / henkilö.

Ainakaan minä en Hautaloita tunne.

Toteaa
Jouni
Canberra

coppola

Kannatta mennä kalastuslaivalle töihin niin voipi saad sen 100-200$ päivä ja taastui on semmonen kokemus mitä et muuten saa.. Et edes maksamalla.

Jaaks

Coppola

Kuka tekee toita alle $200 paiva :??:??

Ei kannata edes nousta sangysta :mad:

Menehan toihin hummerin pyynti veneille Ita Australian ulkopuolelle niin tiedat mita tyonteko on ja kuinka rahaa tulee :o

Tietysti saaliista riippuen, mutta jopa noin $45,000 parissa  kuukaudessa (ja cash) :D  revi siita sitten huumoria :D:D:D

Surffari

Onko itse kokemusta tuosta Hummerin pyynnistä?

Jaaks

Surffari :D

Ei ikava kylla ole, eika ole koskaan ollut tarvis menna noihin "extreme jobs" vaikka muuten tulee vahan extreme harrastuksia tehtyakin.  Tyokokemusta on kyllakin Pohjanmeren katkaraputroolareilta :D  Ei varmaan yhta rankkaa hommaa, mutta voin sanoa, etta varmaan takuulla kylmempaa :o ja on ne aallot siellakin yli 20 metrisia :))

Muuten ihan tosissaan, nuo hommat on erittain haluttuja, mutta niihin on erittain vaikea paasta (viela vaikeampi kuin oljynporauslautat) ja taytyy oikeastaan olla jonkun sukulainen  tai jonkun oikean hyva tuttu sielta ulko saarilta, sorry.

Tiedan, etta se raha on aivan uskomatonta , mutta myoskin kuolemanriski on uskomattoman suuri:o
Ja se , etta palkka on tietty prosentti saaliin maarasta on myoskin riski - entas jos vene hajoaa, etteka pystykaan olemaan siella kahta kuukautta vaan tulette saman tien takaisin hinattuina :??:

Ps.
Coppola halusi vain mainostaa menemista toihin kalastus Charter veneille ja tienaan $100/ paiva :??  siksi tuo kommentti.

Voisin kylla kertoa sinulle monta hyvaa reissu juttua ja vaikka kertoa yhdesta Tyynen Valtameren ylityksesta (matkalla Suomesta - Australiaan) 20 metrisella veneella jolloin kohtasimme kaksikin Hurrikaania (tai oikeastaa Cyclonia, etelaisella pallonpuoliskolla kun ollaan) ensimmainen  tapahtui juuri lahdettyamme Galapagos saarilta ja seuraava Marquesas saarien jalkeen matkalla Tuamotun Atolleille juuri ennen Tahitia ja tuuli n 170-200 km/t)
ja pisin matka ilman nakematta maata tai muita aluksia oli vain 42 paivaa ja korkein mitattu lampotila +55 :D:D:D  ja on kuule tosi hyvia valokuviakin siita reissusta.  Jopa Seura Lehti julkaisi tayden tarinan matkasta Suomesta Tahitille asti   :D:D:D

Cheers
Jaaks :XXXX

[Edited on 23/9/03 by Jaaks]

[Edited on 24/9/03 by Jaaks]

Kenkuru

Mikä vuosi/ lehden numero on kyseessä Jaaks. Olisi mielenkiintoista lukaista juttu

t. Kenkuru

Jaaks

Kenkuru :D

Alkaa no 38/1982 ja jatkuu 39,40,52/53,
6/1983,7,20,30,36 :D:D:D

Jos et loyda sielta, niin minulla on kaikki kopiot taalla, jotka voit lukea taalla ollessasi
 ( of course with  a :XXXX )

Cheers Mate