Gympie-Queensland

Aloittaja evlehtime, kesäkuu 05, 2003, 22:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Heidi

Mulle tuli Gympiesta ensimmaisena mieleen Gympie Muster, suuri vuosittainen country music festival, joka jarjestetaan elokuussa. Olen ollut Gympiessa yota kerran tai pari ohikulkumatkalla pohjois-Queenslandiin, kivantuntuinen pieni paikkakunta. Sielta ei ole pitka matka (siis aussimittakaavassa!) Fraser Islandille, Noosaan tai Brisbaneen, etta ei varmaan ole mitaan vapaa-ajanvietto-ongelmia!!

Antoisaa tyoharjoittelua!

Heidi :cool:

Tony

Kuten jo jossain vaiheessa aiemminkin tuli todettua, niin Gympien ja Brisbanen välistä löytyvät nuo maanmainiot Glasshouse vuoret tai paremminkin 300-500 m korkeat nyppylät. Jos kiipeäminen kiinnostaa ja kuntoa haluat kohentaa, niin ei muuta kuin Beerwahia ja Tibrogargania valloittamaan. Niitä kukkuloita kun kapuaa edestakaisin täydellä vauhdilla, niin se käy hyvästä intervalliharjoittelusta (tekisi muuten Aki-Petterillekin hyvää, vai mitä mieltä olet Raivo?). Päivän päätteeksi, kun kaikki kukkulat on tarkastettu ja suuta mukavasti alkanut kuivata, niin eikun paikalliseen hotelliin muutamalle midille:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX. Täydellinen päivä.

:)Tony

Jaaks

Merina,

Gympie on oikeastaan vanha kullankaivuupaikka.  Kaupunki perustettiin 1867 kun Mr James Nash loysi kultaa alueelta. Siella on vielakin Australian 8. suurin kultakaivos.  

Muuten Gympie on nykyaan lahinna lapikulku paikka, mutta ?lahistolla? loytyy vaikka mita.
Jo mainittujen Fraserin ym lisaksi: Hervey Bay, Rainbow Beach, Tin Can Bay ja oikeastaan koko Cooloola-region on hyvin mielenkiintoinen.

Qld Forest Research Institutin metsaviljelmat ovat jo nahtavyys sinansa.  Gympien ja Maryboroughin itapuolella on uutta istutettua metsaa silmankantamattomiin ja Tin Can Baysta Maryboroughiin johtavalla tiella on yksi pisimpia Queenslandin paallystettyja  suoria tieosuuksia; yli 12 km ilman pienintakaan kaarretta; siina helposti tulee uni.

Sisamaan puolella ja hieman etelaan pain loytyy lukuisia viinitarhoja, Maleny, Montville pienet vuoristo ja sademetsakylat joissa pidetaan uskomattomia viikonloppumarkkinoita.
Hieman lisaa lanteen pain (ehka 150 km) on South Burnett-alue; Kingaroy, Kumbia, Wooroolin etc.  Hienoa ?vihreaa? maanviljelysaluetta lukuisine viinitarhoineen ja metsaviljelyksineen.
Minulla on itsellanikin osuus yhdessa Kingaroyssa olevassa puufarmissa.

Ota yhteytta kun olet taallapain, ainakin jos tulet joskus Brisbaneen niin  voidaan jarjestaa vaikka pikku BBQ.
mob (+61 ) 0411 542 289 home (+61) 07-3396 4582

Cheers
Jaaks

:XXXX:XXXX:XXXX

[Editoitu 5/6/03 @: Jaaks]

jounij

Hei Jaaks!

Onko sinun kotipuhelimesi suuntanumero tosiaan 08? Eikö enää nykyään kaikkien QLD:n puhelimien suuntanumero ole 07?

Mihinkään ei voi enää luottaa, arvelee

Jouni
Canberra
Jouni
Canberra

Jaaks

Jouni,

Kylla se on 07, mutta luulen etta Jouko kavi vaihtamassa sen piruuttaan :D:D:D:D:D:D

PS. Kiitos tarkaavaisuudesta :)

[Editoitu 6/6/03 @: Jaaks]

[Editoitu 6/6/03 @: raivo]

evlehtime

Heippa!

Kiitos hyvistä vinkeistä. Olen jo aika fiiliksissä lähdössä. Olisi todellakin mukava tavata Brisbanessa, sillä aion ehdottomasti siellä ainakin käydä. Pakko yrittää ottaa "kaikki" irti 2,5 kuukaudessa. Palaillaan!

Merina

:)

Raiwå

Jaaks !!
On se Jouko aika piru ??? :??:coolh:coolh

:XXXX:XXXX:XXXX
Ray Virta
Sydney

It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Raiwå

Tony :)

Taitaa olla liikaa liikuntaa yhdelle kuukaudelle ???:P

Mutta suosittelen kaikille kyseistä rundia, paitsi jos ei satu olemaan kuntoa.

Tämä luokittelu nousee ylitse tyypillisen sohvasankarin luokittelun :??:XXXX
Ray Virta
Sydney

It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Jaaks

Meikalainenkin sohvasankari on tehnyt tuon lenkin, mutta siella paasee onneksi melko pitkalle nelivedolla.

Sen lenkin jalkeen on sitten hyva asettautua Ettamogah Pubiin jos vaan on joku joka ajaa kotiin.

:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX

Muille tiedoksi, etta tuo Ettamogah on hyvin kuuluisa "sarjakuva pubi".  Se on rakennettu tarkaksi jaljennokseksi ko sarjakuvasta  ja sen erikoisuutena on, etta yksikaan sen seinista ei ole suora.  Kannattaa poiketa kun ajatte ohi.

Lahelta loytyy myos Steve Irwin's (Crocodile Hunter) Australia Zoo.  Todella nakemisen arvoinen paikka.

Cheers
Jaaks

evlehtime

Heippa!

Olen lähdössä viikon päästä Australiaan työharjoitteluun 2,5 kuukaudeksi Queenslandin Forest Research Instituteen. Ajattelin vaan kysyä, että onko jollain enemmän tietoa Gympiestä ja siitä, mitä kannattaisi sielläpäin mennä katsomaan vapaa-aikoina?

Kiitos!

Merina