Allianssin Work&Travel-ohjelma

Aloittaja Kenkuru, tammikuu 01, 2003, 19:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Raiwå

Suosittelen lämpimästi Working holiday Viisumia.
Ja etsikää itse työnne tännetultuanne, jos kaikki kerran käy.

:)
Ray Virta
Sydney

It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

jhzan

Hei!
Katsokaas osoite: www.worktravelcompany.fi
Olen itse lähdössä toukokuussa work & travel companyn kautta. Viisumi oli minun mielestä helpompi hoitaa heidän kautta.

Repe

No niin niin, mut ku, hintaa niitten lentolipussa näyttää olevan halvimmillaankin puoltoista aussi tonnia liikaa..;)
Repe

mita

Halvimmat lentoliput mitä olen löytänyt ovat olleet kilroy travelsilla.N.1000 euron pintaan meno-paluu.

Larska

Terve kaikille!

Elikkä itellenikin tuli tuossa postissa tuo Work & Travel Companyn esite. Olen ajatellut itse lähte ko. organisaation järjestämälle matkalle Ausseihin. Askarruttaa tässä vain se kuinka paljon tuon ohjelman kautta oikeasti voi säästää aikaa (paperisodat yms.) ja/tai rahaa? Ja se, kuinka paljon tuommoisen (tuote)matkan hinnaksi tulisi perus lentoreittivaihtoehdolla (EUR 1960,-) ja mitä muuta tulee maksaa, kun verrataan siihen vaihtoehtoon, että lähtisin täysin omin nokkineni reissaamaan ja työtä etsimään?

Eli selkeämmin sanottuna, paljonko Work & Travel Company "vetää välistä" ja tuleeko se halvemmaksi tai paljonkin helpommaksi käyttää tuommoista yritystä apuna? Onko siis tuo 1960 euroa se maksu itse "tuotteesta" eli koko matkasta+palveluista? tietenkin lisäksi tulee kaikki pakolliset maksut (viisumit, vakuutukset jne.), jotka olisivat myös yksinään lähtijöilläkin. Vai?

Toiseksi jäi askarruttamaan asuminen Australiassa. Miten se käytännössä tapahtuu Working Holiday -viisumin kanssa (vuokralla vai millä)? Jos nyt kuviteltaisiin matkan kestoksi koko vuosi.

Kiitos kaikille jo etukäteen, toivottavasti onnistun aikeissani ja pääsen kokemaan Australiaa :)

lisää kysymyksiä kyllä riittää..;)
World\'s for discovering.

sari

moi! joo, niin meitäkin ois täällä pari tyttöö jotka ois lähössä ens heinäkuussa ausseihin just tämän work & holiday viisumin kauttá. että ois kyllä tosi kiva jos tänne vois kirjottella ne joilla on jo kokemuksia tästä viisumista ja sen hakemisesta:)
me ollaan hakemassa allianssin kautta, mutta jotenkin tuntuu että ne paperit ja lääkärintarkastukset ja muut on aika hankalia...toisaalta taas se sitten kuulostaa ainakin halvemmalta vaihtoehdolta mitä se toinen (en muista nimee). ollaan myös mietitty, että mietenköhän helposti sen viisumin yleensä saa? koska ei ois kovin kiva jos on just kaikki tehny valmiiks ja sitten tuleekin että sitä viisumia ei myönnetä...
hyviä neuvoja kaivataan!:)

Pinki

Minä juuri sain viisumini ja tänään maksan matkani. Allianssin kautta lähden 18.02 täältä suomesta, parhaan vaihtoehdon Kilroyltä sain, vain yksi vaihto Viennassa 1411e kaikkine hiluineen.

Jos kiinnostaa postitella, ei muuta kuin osoitetta kehiin!

Pinki

Niin juu, viisumin saanti kesti noin 8viikkoa, vaikka sanoivat että noin 4-6 viikkoa. Mutta joulu kai sotki asioita.

Lääkärintodistusta ei tarvitse alle vuoden oleskeluun. Kun pari kertaa lukee sen pumaskan läpi, niin huomaa että ihan helppo se on täytellä.

Onnea matkaan!

peippo

Working holiday viisumista

Working holiday viisumin tilaaminen ja täyttö oli ainakin omasta mielestäni ihan helppoa, ilman mitään välikäsiä. Tilasin paperit Austaralian suurlähetystöstä Helsingistä, täytin ja lähetin Berliiniin. Muutamien viikkojen kuluttua (tosi nopeasti) tuli passi takaisin ja siinä oli viisumi vuodeksi.

Tuosta asumisesta Australiassa. Niin ensi alkuun ainakin Pack backerseissä voi yöpä suht edullisesti. Jos jää pysyvämmin johonkin paikkaan, niin kannattaa varmaan etsiä huonetta jostain omakotitalosta. Ne on vähän kuin suomalaiset soluasunnot.

H.A.

Hei Pinki!

Oot ilmeisesti jo Australiassa? Jos luet tätä palstaa, niin ottaisitko minuun yhteyttä, sähköpostini on h80@luukku.com.
Suunnittelen itsekin lähtöä ja haluaisin kuulla muiden kokemuksia, mutta en tiedä ketään joka ois vielä lähtenyt.

Marika

Moi,

Itsekin olen lähdössä Ausseihin ensi syksynä ihan omatoimisesti. Kertokaapas kaikki, jotka olette hakeneet viisumin www.immi.gov.au nettisivujen kautta, että miten homma toimi? Sieltä saa ilmeisesti jonkun sähköpostivahvistuksen, jonka kanssa sitten marssitaan rohkeasti Ausseihin vai? Kuinka kauan ennen lähtöä viisumi kannattaa hakea eli astuuko se voimaan vasta, kun saapuu maahan?

Lentohintoja olen itsekin vertaillut, ja huomannut kuinka ne tuppaavat kallistumaan, kun maassaoloaika pitenee. Malaysian ja Austrian Airlinesilta näyttäisi lentoliput irtoavan vähän yli 1400 eurolla 6 kk:n lipuilta. Halvimman British Airways&Quantas -yhdistelmän löysin vajaalla 1700 eurolla.  

Jarkko

Kappas, täällähän iso lössi Ausseihin lähtijöitä.
Itse olen lähdössä 7.4, eli kohta alkaa lähtöpaniikki vaivata. Olisi kiva olla yhteydessä muihinkin lähtijöihin ja voin toki itse kertoilla omia kokemuksia, jos jotakuta se nyt kiinnostaa =) Itse menen tuon work and travel companyn kautta ja tarkoituksena olisi mennä maailman ympäri. Ei ehkä halvin mahdollinen vaihtoehto, mut samapa tuo. Jos joku siellä ausseissa jo hortoilee, niin pistäkääpä mailia vaikka lahnis@city.fi -osoitteeseen.

-Jarkko

Repe

Hei Sari

Nopein, helpoin ja edullisi tapa on hakea sähköinen viisumi netin kautta suoraan, tosin tarvitset luottokortin. Viisumin saa parissa päivässä kivuttomasti e-mailin välityksellä tietokoneellesi ilman mitään välikäsiä.

Viisumi maksaa netikautta siinä 90 euroa ja lennot saa halvalla Kilroylta, asuntoja löytyy ja jos haluu säästää niin nois backpack paikoissa asustelee ihan mukavasti ja niitä on melkeen joka paikassa. Hyvä puoli niissä on kanssa et siinä tapaa paljon muitaki matkalaisii ja niilt saa paljon hyviä neuvoja.

Löysin muuten tämmäsen missä voi tehdä kuivaharjoittelua :D
www.immi.gov.au/e_visa/onlinetut.htm

Linkki viisumikaavakkeeseen.
https://www.ecom.immi.gov.au/visas/jsp/index.jsp?visaType=WORKING_HOLIDAY
Repe

Kenkuru

Moi,

Ollaan tässä suunniteltu Australian suuntaan lähtöä, yhtenä vaihtoehtona tällähetkellä on Allianssin (http://www.alli.fi/nuorisovaihto/australia.html) nuorisovaihto. Kyseinen ohjelma sisältää viisumin, opastusta ym. sälää. Onko kenelläkään kokemuksia/ tietoa millainen ko. ohjelma on, siis kannattaako satsata vai lieneekö pelkkää rahastusta

Olemme pariskunta (27-v), koulutuspohjana ammattikorkeakoulu minulla kaupallinen, vaimollani sosiaaliala. Olemme kumpikin olleet muutaman vuoden työelämässä. Minä mobiilialalla yritysasiakkaiden parissa ja vaimoni päiväkodinjohtajana. Aiomme lähteä reissuun noin vuodeksi ja käytännössä lähes mikä tahansa työ kelpaa.

Kommentteja Allista tai muista mahdollisuuksista voi heittää myös mailiosoitteeseen: laitine@hotmail.com:o