Tarvitsenko omaa luottokorttia?

Aloittaja ann0, heinäkuu 12, 2010, 04:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ann0

Hei,

lueskelin vanhoja viestejä läpi mutta tyhjentävää vastausta en löytänyt tai sit kaikki tiedot oli vaan niin hajanaisia, joten tarvitsenko ausseissa omaa luottokorttia? miksi? miksi ei? on tullut puolesta ja vastaan, onko ihan turha?

lähden syyskuussa ja nyt täytyisi jollain konstilla luottokortti saada. Olen 19v tyttö ja osaikatöissä, onko kokemuksi myönnetäänkö korttia? olen kuullut että masterin saa esim nordealta helpommin. Hm mulla on vaan menolento joten paluulippuun kortti olisi aika kätevä kun netistä ostaa..? entä hostellit? täytyykö maksaa luotolla ja onko yleensäkin pakko varata etukäteen?

Kokemuksi kortin hankinnasta ja tarpeesta?! kiitos paljon!

-anna :god:

phoque

Mulla oli visa electron mukana, mutta sitä ei tullut ollenkaan käytettyä sen jälkeen kun sain heti ensimmäisellä viikolla tuon australialaisen pankkitilin avattua ja siihen oma visa (electron). Vaikkei mulla heti tuloja ollutkaan niin siirsin tarpeeksi rahaa tuonne aussitilille omalta suomitililtä ja sitten vaan makselin ja nostelin sillä aussikortilla. Luottokorttia ei tarvinnut ollenkaan, sillä löytyihän tuosta aussikortista kuitenkin tuo visa-ominaisuus. Esimerkiksi iPhonea ostaessani sain kuulla, että siihen ostoon kelpaa ainoastaan australialainen luottokortti, mutta kunhan siitä kortilta paino credit-vaihtoehtoa, kaikki oli ok! Luottoa ei kortissa ollut, mutta meni sitten sen visan kautta kuitenkin.

Jos sun ei tarvitse ostaa mitään luotolle, ei sitä luottokorttia ole tarve hankkia vain jonkun bookaamisen takia. Tuolla ihan tavallisella pankkikortilla ei ollut mitään ongelmaa varata. Riippuu kauheasti, että mihin aikaan oot missäkin, että tarviiko varata etukäteen. Maksaa saa (lähes) aina pelkästään käteisellä. Joskus kortilla maksaessa otetaan se joku 1-2% 'käsittelymaksuja'. Minun mielipiteeni!

Inkaa

Mä käyttelin omaa Electronia paikallisen pankkikortin kanssa ihan ilman ongelmia. Varaukset sun muut hoidin electronilla (Osuuspankki) tai käteisellä. Verified by visa -toiminto vaan nettipankista päälle niin kyllä se skulaa! Luottokorttia ei kyllä munkaan mielestä kannata hommata buukkauksia varten. Jos tulee tilanne jolloin tuo mahtipontinen electron ei käy, on aina mahdollista siirtää rahaa jonkun luottokortillisen tilille ja maksaa sitä kautta  :)
Kai  ???  :XXXX
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!