(Ei ainakaan) Sademetsäradio 4EB FM 98.1

Aloittaja Rockola, marraskuu 07, 2006, 19:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Rockola

Sademetsäradion vuoden 2007 ensimmäinen lähetys keskiviikkona 24.1.2007 klo 5.15pm alkaen.

Tällä palstalla näkyneen palautteen ohella olen saanut marras-joulukuun lähetyksistä mm. seuraavanlaista palautetta: "Toivottua on että musiikki olisi meidän jäsenille mielekästä musiikkia." Toivoisinkin nyt, että kaikki palstaa lukevat ja Sademetsäradiota kuuntelevat, jotka ovat myös 4EB:n jäseniä, lähettäisivät U2U:na tai sähköpostina sademetsaradio_AT_rinta-koski.net mielipiteensä siitä, millainen musiikki on heistä "mielekästä".

Ja kaikki Sademetsäradiota ja muita 4EB:n Suomi-radion lähetyksiä kuuntelevat, jotka EIVÄT vielä ole 4EB:n jäseniä, kipin kapin liittymään, vaikka nykyään jäsenmaksun hinnalla taitaakin saada jo 10 kiloa banaaneja. Ohjeet 4EB:n verkkosivulla http://www.4eb.org.au/
Wovon man nicht sprechen kann, dar?ber mu? man schweigen

Rockola

LainaaOriginally posted by Rockola
Sademetsäradion vuoden 2007 ensimmäinen lähetys keskiviikkona 24.1.2007 klo 5.15pm alkaen.
Ja vielä muistin virkistykseksi, tämähän on siis huomenna, eli Sademetsäradio taas eetterissä keskiviikkoiltapäivän ratoksi. Brisbanessa ja lähialueilla FM 98.1 MHz ja missä vaan webcastina...

Sademetsäradio - osapuilleen mielekkään suomenkielisen rytmimusiikin erikoisohjelma jo vuodesta 2006!
Wovon man nicht sprechen kann, dar?ber mu? man schweigen

Disturbance

JO vuodesta 2006 :pepsodent

[size=-1](Hyva kun muistutit muuten, olin laittanut tan taas vaaran paivan alle kalenterissa! :peukkuy)[/size]
"Who lives in Cairns?"
"Baked beans, spaghetti, tuna..."

Disturbance

Kiitti Ola kivasta lahetyksesta, vastentahtoisesti vaantaydyin tunnin hujahdettua ration aaresta, mutta hymy huulilla. :)

Kiva kun mainostit meidan Grumpy Young&Old Finnsia ja myos Puistojameja, alkoi oikeen potuttamaan etten paase mukaan todistamaan, minkalaisen letkan saatte porukkaa kasaan! :nuttu:

Taytyy sanoa etta tosiaan banaanimittari on viela hiukan isoissa numeroissa, mutta senpa nakee jahka palaan maisemiin joskos sita pitais ottaa osaa. Nainpa tulis enemman maksajia ja hintakin ehka alenis, jos alettais soittaa enemman iloista musaa? Sulla on kanssa hyva radioaani :)
"Who lives in Cairns?"
"Baked beans, spaghetti, tuna..."

eevis

Juu erittäin hyvä radioääni, jopa kuvaillessa miten päin se kundi nyt oli sen valkohain suussa... :P Hyvää ja monipuolista musaa on ollut lähetyksissä, go Sademetsäradio! :XXXX
Dees - We will bloody bounce back!!!


Rockola

Kiitokset taas kehuista ja pysykää kanavalla, sillä
LainaaSademetsäradio jälleen eetterissä 4EB:n taajuudella 98.1 MHz sekä webcastina ke 7.2.2007 klo 5.15-6.15pm :cool:
Ensi keskiviikon ohjelmassa muistellaan taas manan majoille mennyttä muusikkoa sekä soitetaan muutenkin osapuilleen mielekästä suomenkielistä rytmimusiikkia - stay tuned!
Wovon man nicht sprechen kann, dar?ber mu? man schweigen

Rockola

Heads up! :roue
LainaaSademetsäradio jälleen eetterissä 4EB:n taajuudella 98.1 MHz sekä webcastina ke 7.2.2007 klo 5.15-6.15pm :cool:
Eli huomenna keskiviikkona vartin yli viisi Queenslandin aikaa, luvassa jälleen tuttua ja taatusti tuntemattomampaakin osapuilleen mielekästä suomenkielistä rytmimusiikkia :D
Wovon man nicht sprechen kann, dar?ber mu? man schweigen

Disturbance

Kalenterissa on. Nyt pitaa sitten vaan paasta nettikaffilaan kuuntelemaan. :)

Ja sitte ihan rauhallisesti Ola, kylla sa kerkiit kaiken lukeen hitaamminkin :peukkuy
"Who lives in Cairns?"
"Baked beans, spaghetti, tuna..."

Leokatti

Mitä mitä?? Mitä tapahtui Sademetsäradiolle ja Rockolalle  :o :o?? Ei jaksa Kari Tapiota ja kumppaneita... sori vaan  :-*

Itse tuoppini jäljet mä tunnen... ahistaa!!!!  :'(

Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

Rockola

Lainaus käyttäjältä: Leokatti - helmikuu 21, 2007, 17:30
Mitä mitä?? Mitä tapahtui Sademetsäradiolle ja Rockolalle  :o :o?? Ei jaksa Kari Tapiota ja kumppaneita... sori vaan  :-*

Itse tuoppini jäljet mä tunnen... ahistaa!!!!  :'(
Niin, 4EB:n Suomi-radio lähettää suomenkielistä ohjelmaa joka keskiviikko, mutta ohjelman nimi ei suinkaan ole aina Sademetsäradio... seuraava lähetys on todennäköisesti maaliskuun lopulla.
Wovon man nicht sprechen kann, dar?ber mu? man schweigen

Leokatti

Hupsis! Minä kun luulin, että sitä ihan useammin  :-[... aikaerosta johtuen ohjelma on hankalaan aikaan ja yleensä olen tuohon aikaan iltapäivästä tallitöissä, eilen sattumalta vielä koneella. Nooh - yritämme maaliskuussa sitten uudelleen.
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

Rockola

Lainaus käyttäjältä: Rockola - helmikuu 21, 2007, 17:41
Lainaus käyttäjältä: Leokatti - helmikuu 21, 2007, 17:30
Mitä mitä?? Mitä tapahtui Sademetsäradiolle ja Rockolalle  :o :o?? Ei jaksa Kari Tapiota ja kumppaneita... sori vaan  :-*

Itse tuoppini jäljet mä tunnen... ahistaa!!!!  :'(
Niin, 4EB:n Suomi-radio lähettää suomenkielistä ohjelmaa joka keskiviikko, mutta ohjelman nimi ei suinkaan ole aina Sademetsäradio... seuraava lähetys on todennäköisesti maaliskuun lopulla.
Seuraava 4EB:n lähetys, jossa olen äänessä, kaikuu eetteriin ke 28.3.

4EB:n suomenkielisen ryhmän ohjelmatoimikunta on erikseen kieltänyt minua käyttämästä ohjelmasta nimeä Sademetsäradio. Siispä tuolloin kuullaan ohjelma, jonka nimi ei ainakaan ole Sademetsäradio. Pysykää siitä huolimatta kanavalla...
Wovon man nicht sprechen kann, dar?ber mu? man schweigen

Rockola

Lainaus käyttäjältä: Timo - maaliskuu 07, 2007, 10:30
Lainaus käyttäjältä: Rockola - maaliskuu 07, 2007, 10:05
4EB:n suomenkielisen ryhmän ohjelmatoimikunta on erikseen kieltänyt minua käyttämästä ohjelmasta nimeä Sademetsäradio.

Ja mitkähän olivat kiellon perustelut ?  Vai vaivauduttiinko niitä edes kertomaan?

Tässä 4EB:n suomenkielisen ryhmän ohjelmatoimikunnan terveiset kaikille Sademetsäradion kuuntelijoille:

LainaaPäätimme vielä muistuttaa  sinua.Koska radio 4 EB kenelläkään ryhmällä ei ole erikoisnimellä toimivaa radio  lähetystä.
Pyydämme sinua toimimaan muiden ryhmien tavoin ja poistamaan Sademetsänimellä toimivan lähetyksesi ja
käyttämään tunnussäveleessä ainoastaan käyttettyä nimeä radio 4 EB suomenkielinenohjelmalähetys.
Wovon man nicht sprechen kann, dar?ber mu? man schweigen

Leokatti

Älä sano... Miksi ei Sademetsäradio?? Mikä vika siinä nimessä on??  :-\

Jaa, eikös ne muutkin ryhmät voisi sitten käyttää vähän mielikuvitusta myöskin? Täytyy kyllä sanoa, että kuulostaa hyvin tutulta purnaukselta..

Kun maailma tasapäistyy, niin persoonat sivuun väistyy...
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

Jouko

Ola noi Sademetsäradion lähetykset ovat olleet todella positiivinen juttu, jatka vain hyvää työtä!

Taitaa olla luonnon laki toi että noita puukkoja tulee varjosta selkään yhteisen hyvän nimissä. Kas kun sisältöön ei puututtu syyllä että se poikkeaa muusta suomenkielisestä lähetyksestä melkoisesti. 

Idea, voisko noita puistojami musia saada lähetettyä joko livenä tai nauhalta Sademetsäradiossa eiku suomenkielisenohjelmalähetysseuran ohjelmassa.

Eiköhän liitytä kaikki jäseneksi.


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Aikis

Ihan noin sosiaalipsykologisesta mielenkiinnosta, tarkentaisiko joku vielä että mikä tää ohjelmatoimikunta oikein on? Kuka sen on asettanut ja mistä se koostuu ja mikä sen tehtävä on? Ja mikä merkitys on sitten tällä 'jäseneksi liittymisellä' jota täälläkin usein mainostetaan.


Rockola

Lainaus käyttäjältä: Jouko - maaliskuu 07, 2007, 11:48
Taitaa olla luonnon laki toi että noita puukkoja tulee varjosta selkään yhteisen hyvän nimissä. Kas kun sisältöön ei puututtu syyllä että se poikkeaa muusta suomenkielisestä lähetyksestä melkoisesti.

On toki puututtu. Minulta on toivottu, että "musiikki olisi meidän jäsenille mielekästä musiikkia". Tähän totesin olevani jäsen ja soittavani pelkästään mielekkääksi kokemaani musiikkia. Sittemmin olen kuullut, että soittamani musiikin suhteen on tullut paljon palautetta. En tosin tiedä, millaista, koska tätä palautetta ei ole välitetty edelleen minulle.

Lainaa
Idea, voisko noita puistojami musia saada lähetettyä joko livenä tai nauhalta Sademetsäradiossa eiku suomenkielisenohjelmalähetysseuran ohjelmassa.

Pysy kanavalla ke 28.3...

LainaaEiköhän liitytä kaikki jäseneksi.

Tähän haluaisin mainita, että 4EB:n jäsenmaksukausi alkaa heinäkuussa ja päättyy kesäkuuhun. Alkuvuodesta liittymällä voi jatkaa jäsenyyttään kaudelle 2007-2008 maksamalla $10 ekstraa eli yhteensä $35. Jos liittyy nyt ja maksaa vain $25, jäsenyys on maksettu vain kesäkuun loppuun, jolloin ei esim. pääse vuosikokoukseen maksamatta seuraavankin kauden maksua (ks. alempana).

Lainaus käyttäjältä: Aikis - maaliskuu 07, 2007, 11:56
Ihan noin sosiaalipsykologisesta mielenkiinnosta, tarkentaisiko joku vielä että mikä tää ohjelmatoimikunta oikein on? Kuka sen on asettanut ja mistä se koostuu ja mikä sen tehtävä on? Ja mikä merkitys on sitten tällä 'jäseneksi liittymisellä' jota täälläkin usein mainostetaan.

Ohjelmatoimikunnan valitsee suomenkielisen ryhmän vuosikokous, jossa kaikilla jäsenillä on yleinen ja yhtäläinen äänioikeus. Viime vuonna vuosikokous oli muistaakseni elokuussa Brisbanen Suomi-talolla, en tuolloin valitettavasti itse päässyt paikalle. Kokouksessa ei voi äänestää valtakirjalla vaan kokouksessa on oltava läsnä, mikäli mielii äänestää. Ohjelmatoimikunnan vastuulla on toiminnan käytännön pyörittäminen eli mm. lähetysaikojen jakaminen ja, toimikunnan puheenjohtajan omin sanoin, "Suomiradion toimikunnan tehtävä on katsoa että ohjelmat osapuilleenkaan ovat jäsenten toiveidenmukaisia."

Jäseneksi liittymisen merkitys on oman näkemykseni mukaan se, että jäsenmaksulla voi tukea Suomi-radion toimintaa ja että ohjelmat suunnataan jäsenille. Sen ohella jäsenet voivat ehdottaa toisia jäseniä (eivät itseään) ohjelmatoimikuntaan. Lisäksi vuosikokouksessa voi äänestää ehdolla olevia jäseniä. Vuosikokouksessa voidaan ilmeisesti tehdä muitakin radion toimintaan vaikuttavia päätöksiä, kuten esim. 2004, jolloin on kuulemma päätetty, että 4EB:n Suomi-radio ei enää halua omia webbisivuja.

Ohjelmatoimikunnan mandaattiin kuulunee, että jäseniä, myös sellaisia, jotka eivät olleet vuosikokouksessa äänestämässä, tulisi kuunnella ohjelmia suunniteltaessa, ainakin näin olen ollut ymmärtävinäni. Minähän en ohjelmatoimikuntaan kuulu enkä siten ole päättämässä 4EB:n suomenkielisenohjelmalähetyksen asioista, teen vain ohjelmia satunnaisesti. Ohjelmatoimikunnalle voi lähettää sähköpostia osoitteeseen finnish at 4eb.org.au mikäli aiheesta haluaa lisää tietoa, minä en valitettavasti osaa kertoa enempää.
Wovon man nicht sprechen kann, dar?ber mu? man schweigen

RUU

Tällainen sivu löytyi ja siitä voi aavistella, että v 2004 tai 2005 (milloin tieto sitten on ollutkin kuranttia) ainakin osa toimittajista on ollut jo vähän enemmänkin kuin hiukan yli 20-v. Tai siis luulen vain nimien perusteella, enhän minä niitä Suomi-talon kantiksia tunne.

Ja tässä reitti radioaseman jäsenyyslomakkeeseen niille, jotka haluavat käytännössäkin tukea sademetsissä(kin) kuunneltavaa ohjelmaa.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

jounij

Ja pohjimmainen syyhän tähän jäsenyyskysymykseen on se, että 4EB on niin sanotulla yhteisölisenssillä toimiva radioasema. Tällaisten radioasemien varojenhankintamahdollisuudet ovat lakisääteisesti paljon, paljon rajoitetumpia kuin kaupallisten (tai valtion omistamien) radioasemien. Suurin osa radiotoiminnan aiheuttamista menoista pitää siis kerätä jäsenmaksuina niiltä kuuntelijoilta, jotka välittävät ko. aseman ohjelmistosta tarpeeksi paljon liittyäkseen toimintaa ylläpitävän yhdistyksen jäseniksi. Tai noh, eihän radioaseman kuunteleminen tietenkään ole velvoite yhdistykseen liittyneille jäsenille, eli kannatusjäseneksi voi liittyä kuka tahansa yhdistyksen jäsenyysehdot täyttävä kandidaatti.


Australialaista yhteisöradiokäytäntöä valaisee
Jouni
Canberra

MH

Oskohan niin että Olan lähetyksen aikana kuuntelijoita on aika paljon enemmän, eli vaikuttaako siellä taustalla taas se perisuomalainen kateus ja pikkusieluisuus. Mitähän jos täältä kaikki laittais palautetta ohjelma toimikunnalle olisi niilläkin muutamaksi päiväksi luettavaa.

Aikis

Sen tuoksu (siis kateuden kantavan voiman) väkisinkin tulee mieleen...ja kuppikuntamaisuuden, jota olen suomalaisyhteisöissä muuaallakin ihmetellyt!

Kiinnitin nimittäin huomiota myös siihen että tuolla Ruun liittämällä verkkosivulla (kiitos) oli liuta linkkejä mm ihan melkein tyhjänpäiväiseen toiseen ulkosuomalaissivustoon, mutta EI dunderiin! Mutta se on ihan linjassa sen kanssa mitä muuallakin olen huomannut: vain meidän porukka on jeeee ja muiden kanssa ei haluta olla tekemisissä. Ja sitten kun tulee joku uusi suomalainen (huomaa tämä hierarkia on merkittävä juttu eli kuinka kauan olet maassa ollut) ja menestyy vaikkapa mainiolla radio-ohjelmalla, sitä täytyy ruveta tökkimään.

Tuttuahan tuo on kotikulmien kuvioista, mutta että kun vielä ulkomaillakin piskuiset suomalaiset jaksavat tuhlata voimavarojaan hajoittamiseen ja turhanpäiväiseen pätemiseen. Kun yhteistyöllä saataisiin vaikka mitä aikaan. Voi meitä.

eevis

Halojaa... joo ei muuta kuin tsemppiä Rockolalle, jatka rokkaamista Sademetsäradiossa, hitto vie kyllä mä ainakin ajattelen sitä sillä nimellä vaikka ois mikä suomenkielinenohjelmalähetys... On se kumma kun joku tuo hiukan ammattimaisuutta ohjelmaansa ja tekee sille oman teemansa jne. niin eihän se tiettykään ole hyvä...  ::) pitää laittaa positiivista palautetta Sademetsäradiosta menemään 4EB:lle, jos ne nyt vaikka senkin lukisivat vaikka ei käy yleiseen kaanoniin.
Dees - We will bloody bounce back!!!


jounij

Vaikka suomalaiset usein ovat kateellisiakin (mutteivät välttämättä muita kansalaisuuksia kateellisempia), niin tässä tapauksessa uskon kuitenkin siihen, että 4EB:n suomalainen ohjelmatoimikunta on maksaneiden jäsenten asialla. Sellaisia - ja vain sellaisia - ohjelmia tuotetaan, jollaisia maksaneet jäsenet haluavat. Mielelläni näkisin, että todistaisitte minun olevan väärässä, mutta muistakaa kuitenkin samalla "pyhässä uhossanne" 4EB:n jäseniksi liittyessänne, että 4EB:n ohjelmat on kuitenkin tehty ensisijassa Brisbanen lähialueella asuvien suomalaisten nautittavaksi. Internetitse ohjelmanautintonsa onkimaan pystyvillä on kuitenkin muitakin vaihtoehtoja saatavilla! Ehkäpä tuo ohjelmatoimikunnan vuosikokouksessa äänestämisen henkilökohtainen läsnäolovaatimus on tehty tällaista tilannetta silmällä pitäen?

Mutta vielä kerran korostaen: ko. ohjelman entisenä toimittajana olisin siis erittäin mielissäni, jos nuoremmatkin 4EB-yhdistyksen jäseneksi liittyneet jäsenet saisivat omaa jäsenmääräänsä vastaavan määrän mieleistänsä ohjelmaa kuultavakseen - ja siten myös jatkaen suomenkielisen ohjelman tulevaisuutta Australian eetterissä!


Brisbanen seudun suomalaisia aktiivisuuteen kannustaen
Jouni
Canberra

Rockola

Muistin virkistämiseksi:

huomenna keskiviikkona 28.3. klo 5.15-6.15pm itärannikon aikaa

ei ainakaan  kuulla Sademetsäradiota

(selvyydeksi vielä: eetteristä kajahtaa tuolloin ohjelma, joka kuulostaa Sademetsäradiolta ja tuoksuu Sademetsäradiolta, mutta jota ei kuitenkaan saa sanoa Sademetsäradioksi...)

4EB:n taajuudelta 98.1MHz (Brisbane ja lähialueet) ja sama webcastitse netitse (ohjeet 4EB:n verkkosivulta)

Ohjelmassa luvassa mm. tunnelmia Suomipop-puistojameista, ajankohtaisia uutispläjäyksiä meiltä ja muualta, helluntaiseurakunnan svengaavia menovinkkejä, katsaus 4EB:n Suomi-radion verrattomaan sävelaarteistoon jne. eli pysykää kanavalla ja nauttikaa valtavasti!
Wovon man nicht sprechen kann, dar?ber mu? man schweigen

Aikis

Vaikka nyt ihan täältä sivusta ja asiaan kuulumattomana kommentoinkin, niin minusta on kyllä todella kurjaa ja kansallinen häpeä jos tälle Olan mainioksi havaitulle ohjelmalle nyt jotenkin sitten käy köpelösti (pientä katkeruuden yms. poikasta on kuultavissa) tai toimittaja lyö hanskat tiskiin - vain sen takia että jokun porukka sairastaa 'not invented here'-tautia (joka on niin yleinen sairaus joka puolella maailmaa!)...te jotka voitte, niin koettakaa nyt jotain vaikuttaa asiaan, olette varmaan jo yrittäneetkin!

RUU

Koska vanhempia, kokeneempia ja viisaampia kannattaa toisinaan uskoa, muotoilen asiani seuraavasti:
en halua kuunnella ainakaan Sademetsäradiota eli olisiko jollain kenties tallenteena tuo viime viikon lähetys?
Meikäläisellä on tuo ajankohta aina pielessä kun se osuu lapsiperheen ruuhkatunteihin, jolloin perhe ei hiljenny radiolähettimen ympärille (eikä ainakaan isä vetäydy kirjastoon tupruttelemaan viskin kera), joten on ikäänkuin jäänyt kuulematta ainakin Sademetsäradion lähetyksiä.

Sitten vastaanotetaan oikein mieluusti näppäriä vinkkejä siitä, miten sen saisi nauhoitettua. Toki voisin käyttää samaa keinoa, jolla nappasin Jukka Leppilampea ja Outi Terhoa talteen kauniissa nuoruudessa eli C-kasetti ja määräaikaan stereoiden ääreen odottamaan aloitusta, mutta se on aika tylsä tapa. Kai siihen on nasevampiakin menetelmiä, kuten softa (Winotoosa veryuneXPerienced'lle), joka nappaisi joko streamin tai linjasisääntulon talteen. Huippua tietenkin on, jos siinä toimii ajastus muuten kuin ainakin Sademetsäradion mukaisesti.
Timo? Ari? Heidi?  :pepsodent Onko jollain jo täydessä vireessä jokin hieno patentoitu systeemi, jonka voi teollisuusvakoilla ja kloonata?
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

RUU

Lainaus käyttäjältä: Timo - huhtikuu 02, 2007, 13:16
tallenteiden, samoin kuin jopa tv-ohelmien nauhoitus videokasetille, on Australian lain vastaista

Mitä ihmettä, olenko minä rikollinen, jos nauhoitan TV-ohjelmia VHS/DVD/kovalevytallentimelle katsoakseni ne myöhemmin? Tuleeko minusta rikollinen, jos kytken radion PC:n linjasisääntuloon ja kaappaan signaalin talteen kuunnellakseni ohjelman myöhemmin? Miten minä nyt kuuntelen Sademetsäradiota myöhemmin illalla?
Mikä tässä kuviossa sitten on enää sallittua? Nymmää ihmettele valla mahottomasti!
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Rockola

Lainaus käyttäjältä: RUU - huhtikuu 02, 2007, 13:35
Lainaus käyttäjältä: Timo - huhtikuu 02, 2007, 13:16
tallenteiden, samoin kuin jopa tv-ohelmien nauhoitus videokasetille, on Australian lain vastaista

Mitä ihmettä, olenko minä rikollinen, jos nauhoitan TV-ohjelmia VHS/DVD/kovalevytallentimelle katsoakseni ne myöhemmin?
Et ole ollut rikollinen enää muutamaan kuukauteen, sitä ennen kyllä (niinkuin aika moni muukin). Lakia muutettiin viime joulukuussa.

http://www.ag.gov.au/www/agd/agd.nsf/Page/Copyright_IssuesandReviews_CopyrightAmendmentAct2006
Wovon man nicht sprechen kann, dar?ber mu? man schweigen

arixmel


Ruu,
tuossa mietiskelin sinitaivasta katsoessa etta pitasko lahtea kyntotoihin vai jouda toinen kuppi kahvia..meni kahvin puoleen ja samalla tuli mieleen parikin ratkaisua tuohon sun nauhoitus ongelmaan.

ensiksi en ole laiskuuttani edes katsonut tuota streamia ja sen nauhoitusta, nykyaan loytyy varmaan useita ohjelmia suoraan streamin nauhoitukseen,,,mutta jos ajateltaisiin nain niikuin seuraavaa astetta siita c-kasetista ja ajastimella.

notta tosissaan tuommoinen scheduler,,,windowsissahan on se valmiina joten silla pitas saada homma hoitumaan,,,mutta ali tehtavien suorittaminen on silla hankalaa...(ainakin tyhmalle gui kaverille kuin mina) eli se on hankalin juttu (siis ilmaiseksi ja ilman piraatti ohjelmia)

sourceforgen poijat on aina aika fiksuja ja jos sielta ensin lataisi kivan ja aika ammattimaisen aanenkasittely ohjelman
http://audacity.sourceforge.net/download/windows

on siella sama linuxiinkin siihen tama varmaan sopis paremminkin

sitten koska mp3 formaatti on jonkun omistama,,,tai jotain sen suuntaista(vaittavat sen keksineensa vaikka me se pohjanmaalla keksittiin, ei vaan viittitty kertoa muille perhana). niin siihen sitten tarvii ainakin lame plug inin jostain muualata

http://www-users.york.ac.uk/~raa110/audacity/lame.html

(mp3 formaatti ei ole aktiivisena jos et ensin kay antamassa tuota lame dll tietoa sille)


ja siihen ajastimen

Audacity Remote Controll
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=90863

etta kylla se talla pitaisi onnistua,,,sitten kun tuo on lahinna suunniteltu sen aanen tutkimiseen tai muuhun vaarinkayttoon, niin siella ei ole suoraa "line in" nauhoitusta vaan aanen pitaa kiertaa aanikortin kautta,,,tjaa ja sitten viela pitas valita sopiva formaatti jonka voit exportata mp3:na tiedostoon.....(siella on meinaa sun sata mallia ammattikayttoon)
olipas hankalaa,,,
no jos tanne asti luit niin palkinnoksi voin kertoa etta esim Music match Jukebox nimisessa ohjelmassa on suoraan oma ajastin ja line in nauhoitus eli ensin optionsta source line in ja sitten settingsin alta delayed recordin ja siihen ajat...ominaisuus varmasti loytyy myos monista muista ohjelmista,,,, ai niin itse kaytan jotain 5 vuotta vanhaa versiota joka on hyva tyohevonen noihin line in juttuihin.
siita vastaavan freewaren voisin suositella audiograbberi eli yksinkertainen line in juttu (ai niin jos joku ei tieda niin line in tulee sitten siita musiikin lahteesta, vaikka kuullokkeiden ulostuloliitanta tietsikan line in liitantaan) ja sisaan rakennettu ajastin,,,loytyy sielta filen alta line in smapling nimelta.
http://www.tucows.fi/preview/193549


sitten jos alkais leikittelemaan viela makro nauhoittajilla ja key loggereilla
http://www.tucows.com/preview/195741

tai jos ei ole erehtynyt ostamaan I-podia kannettavaksi soittimekseen vaan jonkun muun (ihan minka vaan heh heh) niin niissahan on radio sisalla ja sita kun alkaa kuuntelemaan niin niissa on myos nauhoitus mahdollisuus,,,ajastinta ei kylla ainakaan minun omassa taida olla,,,tulipas tekstia ja kahvikin jaahtyi.


cheers
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

Rockola

Muistin virkistämiseksi:

ylihuomenna keskiviikkona 18.4. klo 5.15-6.15pm itärannikon aikaa

ei ainakaan  kuulla Sademetsäradiota

(selvyydeksi vielä: eetteristä kajahtaa tuolloin ohjelma, joka kuulostaa Sademetsäradiolta ja tuoksuu Sademetsäradiolta, mutta jota ei kuitenkaan saa sanoa Sademetsäradioksi...)

4EB:n FM-taajuudelta 98.1MHz (Brisbane ja lähialueet) ja sama webcastitse netitse (ohjeet 4EB:n verkkosivulta)

Suuressa Isänmaallisessa Wappupohjienotto-ohjelmassa luvassa mm. suomenkielistä rytmimusiikkia, ajankohtaisia uutispläjäyksiä meiltä ja muualta, helluntaiseurakunnan svengaavia menovinkkejä jne. eli pysykää kanavalla ja kosketelkaa toisianne!
Wovon man nicht sprechen kann, dar?ber mu? man schweigen

RUU

Lainaus käyttäjältä: Rockola - huhtikuu 16, 2007, 09:27
pysykää kanavalla ja kosketelkaa toisianne!

Okei, Frank! Frank?
Audiograbber on asennettu ja testattu mikrofonilla, radio on valmiina, linjasisääntulo odottaa vapaana ja Windossin at-komentokin on opeteltu. Kiitos vaan Arille vihjeestä, joka toi mieleen C-kasettien rippaamisen aiempina vuosina. Mr. Pappa & veljekset Frank saavat sitten aikanaan kuulla miltä se MP3 näyttää, tuoksuu ja kuulostaa...
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

RUU

Kiitos vaan Olalle ohjelmasta!  :god:

Ja tekninen tiedote Frankille ja Frankeille: kumma kyllä homma toimi kuten spekseissä sanottiin eli 61 Mt bittivirtaa MPEG3-muodossa on kuunneltavissa. Tekijän oikeuksien suojaamiseksi minä seuraan mukana, jos joku kokee jääneensä ilman ja vaatii päästä kuulemaan ohjelman jälkikäteen. Suojaamme oikeuksia erityisesti niin, että vien pimeänä iltana hämärälle autoajelulle syrjäisille kujille samalla kuin soitan tallennetta ilokseni ämyrit täysillä. 8) Ja mukana seuraa muutama huutava kakarakin, joten kannattaa mieluummin harkita Audiograbberin asentamista omaan käyttöön tulevia kuukausia varten...
Jostain syystä äänessä on kaikua mutta ei onneksi haittaavasti. En ottanut verrokkia stereoista mutta se johtuu taatusti äänikortin, softan, koneen ja käyttäjän epäyhteensopivuudesta.

Noin 15 min kohdalla Ola joutui kielisten ylipuhumaksi ja musiikin jyräämäksi mutta emme anna sen haitata, sillä Tohmajärven venäjänkielestä tiesimme toki muuta kautta.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Rockola

Ennakkovaroitus:

ensi viikon keskiviikkona 16.5. klo 5.15-6.15pm itärannikon aikaa
ei ainakaan  kuulla Sademetsäradiota

(selvyydeksi vielä: eetteristä kajahtaa tuolloin ohjelma, joka kuulostaa Sademetsäradiolta ja tuoksuu Sademetsäradiolta, mutta jota ei kuitenkaan saa sanoa Sademetsäradioksi...)

4EB:n FM-taajuudelta 98.1MHz (Brisbane ja lähialueet) ja sama webcastitse netitse (ohjeet 4EB:n verkkosivulta)

Syyskauden viimeisessä ei ainakaan Sademetsäradiossa luvassa mm. manan majoille menneen muusikon muistelua (tästä alkaa valitettavasti tulla tapa), uutta ja vanhempaa suomenkielistä rytmimusiikkia, ajankohtaisia uutispläjäyksiä meiltä ja muualta, helluntaiseurakunnan svengaavia menovinkkejä jne. eli pysykää kanavalla ja kosketelkaa toisianne!
Wovon man nicht sprechen kann, dar?ber mu? man schweigen

Rockola

Heads up!

tänä keskiviikkona 16.5. klo 5.15-6.15pm itärannikon aikaa
ei ainakaan  kuulla Sademetsäradiota

(sen sijaan kuullaan ohjelma, jonka tehoa ei ole kliinisesti todistettu Sademetsäradiolta edellytettävällä tavalla)

4EB:n FM-taajuudelta 98.1MHz (Brisbane ja lähialueet) ja sama webcastitse netitse (ohjeet 4EB:n verkkosivulta)

Syyskauden viimeisessä ei ainakaan Sademetsäradiossa siis luvassa mm. manan majoille menneen muusikon muistelua (tästä alkaa valitettavasti tulla tapa), uutta ja vanhempaa suomenkielistä rytmimusiikkia, ajankohtaisia uutispläjäyksiä meiltä ja muualta, helluntaiseurakunnan svengaavia menovinkkejä jne. eli pysykää kanavalla ja kosketelkaa toisianne!
Wovon man nicht sprechen kann, dar?ber mu? man schweigen

eevis

Jestas, että tuli yhtäkkiä ikävä vanhaa kunnon Sademetsäradiota!! Joku ihme nostalgiakohtaus...  :D :XXXX Siis SADEMETSÄRADIOTA, saipa sanoa ääneen tai ei!!!  :o :D >:D Kyllä oli legendaarinen ohjelma!  :XXXX
Dees - We will bloody bounce back!!!


jounij

Vuosina 1991-1992 minä ja ystäväni Vesa pidimme Brisbanen Suomi-radion puitteissa joka toinen lauantai ohjelmaa, jolle olimme antaneet nimeksi "Kengurun pointti - Brisbanen Suomi-radion pop-pitoinen ohjelma". Nauhoituksiakin olisi jokunen tallella, kun viitsisi ne joskus digitoida. Voi olla, ettei jaksa...


Muistelee
Jouni
Canberra

RUU

Brisbanen Suomiradion nykyisessä ohjelmavirrassa kuultiin pariinkin kertaan viime vuonna otteita jostain joka jääköön nimeämättä. Sen voi sanoa että tekijät ja tyyli olivat identtiset, joten tuoksu ja jälkimaku olivat hyvin samankaltaiset.

Jouni, jos 4EB:n studiolla vain on jokin sopiva laite vielä jäljellä ja kytkettävissä paneeliin, niin digitointi on helpompaa kuin heinänteko jos vain tekijä löydetään. Joskus olisikin ihan lystiä kuulla minkälaista ohjelmaa on joskus aikanaan tuotettu suomiyhteisön iloksi.  :peukkuy
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

eevis

Lainaus käyttäjältä: jounij - maaliskuu 31, 2015, 21:15
Nauhoituksiakin olisi jokunen tallella, kun viitsisi ne joskus digitoida. Voi olla, ettei jaksa...

Aina sää vaan kiusaat, Jouni!! :D :D Ny pistäs dikitoiden niin päästään kuuntelemaan Kengurun Pointtia!! :XXXX

Mitä, SADEMETSÄRADIOKO teki comebackin?!? Miks mää aina missaan kaiken hyvän?!?!
Dees - We will bloody bounce back!!!


kris

LainaaMitä, SADEMETSÄRADIOKO teki comebackin?!? Miks mää aina missaan kaiken hyvän?!?!

Kyllä tämä pitää paikkansa, Eevis!

Legendaarinen Sademetsäradio todellakin palasi Suomiradioon muutaman erinomaisen lähetyksen ajaksi viime vuonna. Ohjelma on tällä hetkellä taas tauolla, mutta saattaa jälleen kerran palata eetteeriin meitä viihdyttämään. Minulta löytyvät nuo nauhoitukset, mutta olisi asiallista, jos kysyisit tekijältä (Rockola) ensin. Ola toimittaa varmaan mielellään sulle ao. linkit.

Kannattaa tsekkaa Brisbanen Suomiradion kotisivu http://4eb.org.au/finnish tai Facebook sivut https://www.facebook.com/suomiradio, niin pysyy hyvin ajan hermolla.
T: Krisse