Nostelempas tata aihetta taasen - itella sama ongelma, eli maassa olen ollut WH viisumilla 14kk ja ekan vuoden jalkeen umpeutu Tapiolan matka(sairaanhoito+matkatavara)vakuutus ja kun kotivaen kautta asiaa koitin selvittaa oli sielta kuulemma tullut karu vastaus etta ei heru jatkoa jos olet yli vuoden poissa maasta. Jahas, eli mitahan tassa olisi fiksuinta tehda, taalla olen siis viela n. 10kk enka ole PR?

Tallahetkella mulla on tyopaikan puolesta professional liability insurance (olen sukelluskeskuksessa toissa) ja sukellusonnettomuudet kattava erikoisvakuutus, mutta mika tahansa muu ei-tyoajalla torttoily tuntuukin suoraan omassa lompakossa - kaikki, mika siis ei Medicaren piikkiin mene, helppia?
Ainiin, ja sekin viela etta myoskin huolettaa irtaimiston kohtalo jos varastetaan tms - mukana kun on lappari, jarjestelmakamera + kaksi muuta kameraa, muutaman tonnin arvosta sukellustietokonetta plus muuta varustesettia - onkohan naille minkaalaista vakuutusmahdollisuutta taalta kasin kun en ole pysyvasti (valitettavasti..) maassa?
Kiitos