Kirjoittaja Aihe: Vakuutusasiaa  (Luettu 6703 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TheDude

• Piltti
  • *
Vakuutusasiaa
« : Lokakuu 14, 2008, 23:41 »

Hyvaa paivaa ja terveisia aurinkoisesta Perthista! On muuten loistava tama dundernews- sivusto  :god:.

Olen Business- viisumilla toissa seuraavat pari vuotta ja haluaisin vinkkeja vakuutusasiassa. Mun matkavakuutus Suomesta umpeutuu muutaman viikon paasta ja pitais saada pysyvampi ratkaisu, kun kerran pidemmaksi aikaa jaadaan. Mulla ei kovin kummoista irtaimistoa taalla ole kuin kamera ja lappari, mutta tuntuu silta, etta olis joku 'joustoturva' hyva olla olemassa.

Onko kellaan mitaan hyvia kokemuksia? Suositeltavia firmoja? Ja onko jotain paketteja johon sais private health care:kin mukaan?

Itsekin kiireiltani yritan ottaa selvaa ja laitan infoa heti kun saan.

Poissa hardflip

• Knihti
Vs: Vakuutusasiaa
« Vastaus #1 : Lokakuu 15, 2008, 08:46 »
Private healthcarea varten kannattaa katsoa ainakin:
http://www.mbf.com.au/
http://www.medibank.com.au/Client/StaticPages/RetailHome.aspx
http://www.hba.com.au/public_insurance_sales/vic/home/index.htm

Kamppavakuutus (irtaimisto) ja henkivakuutus minulla on Westpac pankin kautta.

Varmaan Allianz ja Apia kannattaisi katsoa myos (itsella ei kokemusta)?
Hit the body...head will follow
-Trevor Gillies

Poissa Jaaks

• Global Moderaattorit
  • Herootes
  • Moderaattori
« Vastaus #2 : Lokakuu 15, 2008, 09:34 »
Lainaus käyttäjältä: hardflip
Private healthcarea varten kannattaa katsoa ainakin:

iSelect

iSelect makes choosing a private health insurance policy in Australia simple, with great advice across participating health funds.

Poissa RUU

• Global Moderaattorit
  • Herootes
« Vastaus #3 : Lokakuu 15, 2008, 10:57 »
iSelect makes choosing a private health insurance policy in Australia simple, with great advice across participating health funds.
Kätevä palvelu sinällään mutta edustaa vain osaa terveysvakuutusten tarjoajista (kuten yleensä mikä tahansa hintavertailupalvelu).
Terveysvakuutuksia löytyy jo ihan googeloimallakin, suuria ja kauniita vakuuttajia ovat ainakin Medibank, MBF, HBA, NIB. Terveys- tai kotivakuutuksia löytyy myös mm. Aami, NRMA (tai muu paikallinen autoliitto), ja monet pankit jälleenmyyvät myös vakuutuksia.

Dude, oletkos muuten omin nokkinesi täällä paikallisen yhtiön töissä vai komennettuna Suomesta? Komennuksella olevien nimittäin kannattaa tsekata Kelalta mahdollisuus anoa Suomen sosiaaliturvassa pysymistä sen toisenkin vuoden ajan. Tällöin voit pitää suomalaisen matkavakuutuksesi voimassa, joka maksaa vain murto-osan täkäläisistä mutta saat kuitenkin tarvittavan hoidon sen kanssa.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Poissa Aku

• Piltti
  • *
    • Matkatarinaa
« Vastaus #4 : Syyskuu 16, 2009, 13:07 »
Onkos kenelläkään tietoa Uuden-Seelannin vakuutusyhtiöistä mistä suomalainen reppureissaaja voisi saada jonkin sortin vakuutuksen? Suomesta on turha yrittää kahden vuoden poissaolon jälkeen. Pari vaihtoehtoa olisi Kilroyn Gouda tai Worldnomads, mutta hintaa tuppaa olemaan jossain tuhannen euron paikkeilla vuodeksi.

Poissa Mesi

• Knihti
« Vastaus #5 : Lokakuu 03, 2009, 08:27 »
Tietäneekö kukaan millaisen vakuutuksen lemmikilleen (kissa) voi sieltä saada? Suomessa vakuutuksemme kattaa eläinlääkärikulut tiettyyn summaan asti, vain omavastuu (n.40e) per sairaus/tapaturma täytyy maksaa ja loput tulee vakuutusyhtiöltä.

Poissa Amalia

• Piltti
  • *
« Vastaus #6 : Lokakuu 05, 2009, 04:32 »
Onkos kenelläkään tietoa Uuden-Seelannin vakuutusyhtiöistä mistä suomalainen reppureissaaja voisi saada jonkin sortin vakuutuksen? Suomesta on turha yrittää kahden vuoden poissaolon jälkeen. Pari vaihtoehtoa olisi Kilroyn Gouda tai Worldnomads, mutta hintaa tuppaa olemaan jossain tuhannen euron paikkeilla vuodeksi.

Samaa mina etsin. Mulla oli Worldnomand joka meni hetki sitten umpeen. Katoin etta jos olisin ottanut uuden niin oli abut EUR100 per kk. Huh huh... Tietasko kukaan mitaan edullisempaa jonka vois ottaa taalla vai onko alettava kaivaa kuvetta?

Poissa Shokata

• Piltti
  • *
« Vastaus #7 : Tammikuu 05, 2010, 10:19 »
Nostelempas tata aihetta taasen - itella sama ongelma, eli maassa olen ollut WH viisumilla 14kk ja ekan vuoden jalkeen umpeutu Tapiolan matka(sairaanhoito+matkatavara)vakuutus ja kun kotivaen kautta asiaa koitin selvittaa oli sielta kuulemma tullut karu vastaus etta ei heru jatkoa jos olet yli vuoden poissa maasta. Jahas, eli mitahan tassa olisi fiksuinta tehda, taalla olen siis viela n. 10kk enka ole PR?  ??? Tallahetkella mulla on tyopaikan puolesta professional liability insurance (olen sukelluskeskuksessa toissa) ja sukellusonnettomuudet kattava erikoisvakuutus, mutta mika tahansa muu ei-tyoajalla torttoily tuntuukin suoraan omassa lompakossa - kaikki, mika siis ei Medicaren piikkiin mene, helppia?
Ainiin, ja sekin viela etta myoskin huolettaa irtaimiston kohtalo jos varastetaan tms - mukana kun on lappari, jarjestelmakamera + kaksi muuta kameraa, muutaman tonnin arvosta sukellustietokonetta plus muuta varustesettia - onkohan naille minkaalaista vakuutusmahdollisuutta taalta kasin kun en ole pysyvasti (valitettavasti..) maassa?
Kiitos 8)

Poissa jounij

• Herootes
« Vastaus #8 : Tammikuu 06, 2010, 01:11 »
Kannattaa kysyä paikallisista vakuutusyhtiöistä. (Kiinnostaneekaankohan heitä se, ettet ole täällä PR-viisumilla - ja pakkoko heille on se heti kättelyssä sanoa, jos eivät kysy?!)

Ehdottaa
Jouni
Canberra