Hostelli vs solukamppa

Aloittaja hildur, syyskuu 09, 2009, 10:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hildur

Moikka!

Olen talla hetkella working holidaylla au pairina toimiva nuori neitonen, ja kaipaisin kokeeneempien konkareiden neuvoja auppiajan jalkeiseen elamaan ausseissa.
Olen loytanyt yhden sivuston (www.flatmates.com.au), jossa haetaan ihmisia jakamaan asuntoja.
Laskelmieni mukaan tallainen saattaisi tulla jopa halvemmaksi, kun niissa hostelleissa yopyminen. Alimmillaan viikkovuokra on siina 100 $ luokkaa (all bills included, joissain myos netti kuuluu hintaan), ja kun vertaan hostelliin, jossa vuokra on viikottain n. 140-200 $. Jos siis lykastaisi, ja saisi toita jostain asunnon lahistolta, eiko tallainen asumismuoto olisi hostellia parempi? Saisi paljon omaa rauhaa, eika pelkoa kuudesta huonosta tupakaverista. Tietenkin se yksikin voi olla ns. liikaa, mutta eikohan sopiva kamppa ja kamppis loydy, jos vain vaivautuu etsimaan. :)

Joten, kokemuksia kaivataan! Monta seikkaa, jotka pitaa ottaa huomioon, etc? En ole Suomessakaan viela omillani asunut (Australian reissun jalkeen tarkoitus muuttaa), joten olen todennakoisesti toivoton tunari tassa asiassa.
Saastakaa rahaani ja aikaani, ja auttakaa, kiitos! :D