Busineksen tekoon vai mitä?
Kyllähän tällä palstallakin olevista kirjoittelijoistakin saisi jo melkoisen iskujoukon kokoon. Toisella on toista osaamista ja toisella toista, aina joku tuntee jonkun ja jne.
Katson tätä asiaa HR perspektiivistä, olen ollut HR alalla useita vuosia lähestulkoon joka hommassa mitä siinä nyt vaan voi olla, puhelinvaihteenhoitajasta-päällikköön. Joskun nuorena tyttönä olin myös vähän merillä, Viking Linen Cinderellalla harjoittelemassa (Kallassa) laivaslangia lienee??
Tuo laivaidea kuulostaa kyllä aika hurjalta, mutta mikä mahdollisuus se voisi olla. Oon tässä tehny strategisia markkinointisuunnitelmia lähinnä opintotehtävinä Yliopistoon. Kun laivaideaa tarkastelee monelta kantilta ottan mahdollisuudet ja uhkatekijät huomioon niin siitä se suunnitelma lähtee?? Jos markkinointi kiinnostaa niin siitä on olemassa Philip Kotlerin teos :Marketing Management.
Tällä hetkellä tosin itsellänikin pitäisi olla nenä kiinni kirjassa kun tentti lähestyy ja luettavaa tekstiä englannin kielisenä noin 700 sivua, että siinäpä sitä harjoitusta sitte olisi, eikä vaan täällä kirjoittelemassa niitä näitä, mutta kun tämä on paljon mukavempaa.
No joko pitkästyitte:)
Vähän tässä hyppään aiheesta
Headwindille; kyllähän siellä Australiassa muuten on mahdollisuus saada vaikka kuinka hienoja puutarhoja, kun siellä kasvaa vähän paremmin hedelmäpuut ym. kuin täällä Suomessa. Meilläkin tässä (Oulun korkeudella) pihalla on turha toivo yrittää istuttaa omenapuita kun ne paleltuu kuitenkin.
Australiassa syötiin vesimelonia ja syleskeltiin siemeniä maahan ja yksi kaunis päivä huomattiin, että siellähän on jo 15 cm pitkä vesimelonin alku. Ei me siltä oltu mitenkään erikoisemmin hoideltu, vahigossa kai vettä kaadettu sopivasti aina siihen kohtaan. Vuosi siitä, tätini lähetti kuvan vesimeloneista. Ne olivat kasvaneet jättiläisiksi, Suomessa ei koskaan kukaan ole nähnyt kaupassa niin suuria vesimeloneja. Kuvan takana luki teksti, Kiitos kun kävitte sylkemässä nuo vesimelonin siemenet oikeaan paikkaan, ollaan saatu koko kesä nauttia maukkaista vesimeloneista.
Sitruspuut ja passionhedelmät kasvaa, no paikalliset siellä te osaatte kertoa paremmin mikä kasvaa missäkin?
Tonylle; muuten on täällä joku muukin joskus hävittänyt näitä kirjoituksia ja kaikki on pitänyt tehdä kahteen kertaan, periksi ei kyllä anneta...syy on vaan penkin ja näytön välissä.
Jaaks; hienoa tarinaa ... näinhän se homma menee kun itse uskoo ja on riittävästi rohkeutta. Siinä olisi oppia monelle, tulee vaan monella pupu pöksyyn ja menestymisen pelko...Jokainen on oman onnensa seppä, pitänee paikkansa.
Täällä Suomessa on muuten turha odottaa kannustavia kommentteja muutosta, no miten ne voisivat tietää kun eivät ole koskaan käyneet. If you never never go.....
Juttua tulisi nyt vaikka kuinka, mutta täytyy tässä jo malttaa...lopettaa...palaillaan.