sama sähköverkko, tai mikä lie..

Aloittaja naana85, elokuu 31, 2005, 00:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

naana85

Taas minä.. :confuse

Oon joskus lukenut, että aussissa olisi eri verkkovirta kuin suomessa, en vain enää millään löytänyt siitä juttua..

Jos näin on, niin miten olette toimineet, esim. kännykän lataamisessa? Uusi laturi, vai adapteri väliin? Pitäisi saada pattereitakin ladattua..

Mielestään sitä on hyvin valmistautunut, mutta nyt kun lähtö on lauantaina niin tuntuu, että on unohtanut kaiken..
stressiä pukkaa.. :itke

zetax

Lyhyesti. Kaikki sähkölaitteet pelaa ausseissa samallalailla kuin suomessakin, tarvit ainoastaan adapterin sen takia, että aussipistorasia ei ole samanlainen kuin eurooppalainen. Osta adapteri vasta paikan päällä koska se on paljon halvempi australiassa kuin suomessa.

naana85

Kiitos, nyt on yksi murhe vähemmän! :god:

jirvinen

www.ebay.com.au on hyva paikka ostaa adaptareita. itse maksoin omastani muutaman hassun dollarin.

jounij

Joskus joistakin "kahden taalan halpakaupoista" niitä adaptoreita saattaa löytyä hyvinkin halvalla (varmaan yhtä halvalla kuin eBaystakin), mutta noiden kauppojen tuotevalikoima kiertää niin äkkiä, että ei koskaan tiedä, mitä milloinkin on saatavilla.

Suomen vaihtovirta on 230V ja Australian 240V, molemmat 50Hz. Tuo kymmenen voltin ero jännitteissä ei merkkaa yhtikäs mitään moderneille piensähkölaitteille, jotka virran muuntamisen jälkeen käyttävät vain muutaman voltin virtaa. Vanhemmat laitteet, jos toimivia sellaisia kenelläkään edes on, saattavat kulua aavistuksen verran nopeammin, kun ne kytketään vahvempivolttiseen virtaan. Mutta sellaisetkin laitteet siis toimivat jopa vuosia australialaiseen verkkovirtaan kytkettynä. Esimerkiksi 230 voltille tehty sähkölamppu kestää vähemmän aikaa 240 voltin virrassa, mutta vastineeksi palaa hieman kirkkaammin.

Tämä oli nyt se pitkä vastaus, kun Zetaxilta jo tuli se nasevampi versio.


Täydentää
Jouni
Canberra

Urul

Yleensä laitteet toimivat moitteettomasti.
Ne kun on rakennettu toimimaan + - 10% virran vaihtelut.

marX

Ja sellaisiin vehkeisiin, joihin kelpaa standardit virtajohdot, olen itse ainakin täältä hankkinut paikallisiin tökkeleihin sopivat virtapiuhat... Jos vähänkään kauemmin täällä on, niin lisää käytännöllisyyttä kummasti.
\"Turku on Suomen Teisko\"