Voi kun ottaa paahan!

Aloittaja Hendy, kesäkuu 15, 2005, 17:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hendy

Pakko kirjoittaa varoituksen sana kaikilla jotka aikovat lahettaa jotakin Suomesta Australiaan. Kerronpa miten minulle ja aidilleni kavi...

Aitini lahetti minulle Sydney:iin postipaketin joka sisalsi kirjan, Marimekon esiliinan, ruokaresepteja, kaksi Fazerin sinista ja muutaman salmiakkikarkkipussin. Paketti tuli normaalin postin lahettamana, mutta oli jossain vaiheessa paatynyt kuriiriyrityksen UPSin kuljetettavaksi. Paketti ensinnakin myohastyi ja kun se sitten vihdoin saapui Sydney:iin ilmoittivat UPSin miehet etta minun taytyy vastaanottajana maksaa 106 $ tulli-, kuljetus- ym. maksut ennekuin voin vastaanottaa paketin. Tama koska paketti oli lahetetty karantaanitoimistoon, koska paketti sisalsi ruokaa (aitini oli toki tayttanyt kaikki vaadittavat kaavakkeet Suomen paassa) ja karantaanitoimistosta paketti oli lahetetty UPSin kuljettetavaksi. Nyt UPS vaatii minulta huimaa maksua, paketista jossa ei ollut mitaan kiellettya karantaanitoimiston mukaan! Jos en kuulemma maksa maksuja, paketti tuhotaan tai lahetetaan takaisin Suomeen, mutta silloin aitini pitaa maksaa postimaksut (ainakin 55 euroa) seka australian tullimaksut!!

Onko joku muu kokenut vastaavanlaista vaaryytta??? Tekisi niin mieli potkia australian governmenttia paahan tai vaikka sita UPSiakin!!!

Hyvin vihainen Hendy

mette

Ketäpä ei ottaisi päähän tuossa tilanteessa - onhan toi nyt niin väärin, niin väärin :nuttu:  Eihän tuo ole lainkaan ymmärrettävissä miksi sun pitäisi maksaa jotain  tulli-ja kuljetusmaksuja   toisten tyrimisistä :o Olen nimittäin saanut ihan vastaavanlaisen  lähetyksen, jossa kirja , essu ja makeista. Siksi oudolta tuntuu :confuse
Oletan  , että olet saanut pari viikkoa mietintäaikaa tälle asialle ? En kylläkään osaa neuvoa minkä puoleen kääntyä - toivottavasti joku toinen osaisi .  Minä en ainakaan  tällaista noin vaan purematta nielisi .  
Good Luck :peukkuy

Jaaks

Hendy,

Olen kyllä kuullut samanlaisista tapauksista, mutta omalle kohdalle ei ole sattunut.

Tässä paikka johon voi ottaa yhteyttä, sillä kysymyshän on Federal Government toiminnasta:

http://www.comb.gov.au/complaints_investigations/complaints_the_ombudsman.htm


LainaaWe can investigate complaints about:

AGENCIES responsible for services such as
pension and child support payments,immigration
matters,and postal services.
SERVICES delivered by some private contractors
for the Australian Government.



Lue tämä ensin:
http://www.comb.gov.au/complaints_investigations/online_complaints_form.htm  


LainaaCommonwealth Government agency complaints

The Ombudsman can investigate complaints about Commonwealth departments'
and authorities' actions and decisions to see if they are wrong, unjust, unlawful, discriminatory or just plain unfair. The Ombudsman also seeks remedies for
those affected by defective administration, and acts to improve public
administration generally.
The Ombudsman has strong investigatory powers. If required, officers working in government agencies must produce documents, and answer questions under oath during Ombudsman investigations. The types of complaint that can be investigated include problems with Centrelink and Veterans? Affairs benefits, child support payments and immigration decisions.
The Ombudsman can't investigate complaints about: politics; private individuals or companies; decisions of courts or tribunals; employment disputes except in the Australian Defence Force; actions of State or local governments; actions of government ministers and actions of some government business enterprises.
Online complaints form:
http://www.comb.gov.au/publications_information/brochures_posters/comb_complaintbrochure_may2004.pdf


Ensin ottaisin yhteyttä :

http://www.affa.gov.au/content/output.cfm?ObjectID=3E48F86-AA1A-11A1-B6300060B0AA00014

ja menisin niin korkelle kuin vain pääsee eikä millekään pikkupomoille ja jos sieltä ei tule miellyttävää vastausta, niin sitten tuo Ombudsman.

Good Luck :)

jounij

Mitä luki paketin äitisi täyttämässä tulli-ilmoituskaavakkeessa? Jos siinä luki "food", niin lienee turha mennä valittamaan. Jos taas siinä oli eritelty "chocolate", "lollies", "apron" yms./tms. niin saattaa olla jotain mahdollisuuksia.


Tuumaa
Jouni
Canberra

Jaaks

Aina kannattaa valittaa, jos aihetta on ...
Olisihan quarantine virkailijoiden pitänyt huomata (tai tietää), että kyseessä on aivan sallitut tavarat ja laittaa takaisin postiin - riippumatta siitä oliko äitisi eritellyt tavarat tulli-ilmoituskaavakkeessa, sillä sehän on tullia varten ei quarantine.

Suuri osa omistakin Suomesta tulleista paketeista on avattu quarantine (osoituksena keltainen teippi asianmukaisella tekstillä) ja tulleet sitten kuitenkin normaali postissa kotiin.

Toteaa...

jounij

Joo, siitä toki kannattaa yrittää valittaa, miksi paketti pistettiin kuriiripostiin karanteenista. Sen sijaan muun tullin menettelyn suhteen en olisi lainkaan varma, jos tulliselvityskaavake ei ollut tarkasti laadittu. Jossain vaiheessa jokaisella tulee raja vastaan siinä, milloin valittamiseen kulutetun energian määrä ylittää paketin todellisen (tai edes tunteellisen) arvon.


Punnitsee
Jouni
Canberra

mette

Myös meille Suomesta lähetetyt paketit on lähestulkoon kaikki avattu ( osoituksena kaksi keltaista teippiä; Opened by Australia Post for inspection by Quarantine & Passed Quarantine ).

Olen säästänyt noita pakkauslaatikoita ihan niihin liimattujen  postimerkkien vuoksi ja  onhan niille  löytynyt monenlaista käyttöä, papereiden säilytykseen etc . Laitan  parista paketista  sisältöilmoitukset. Ensimmäinen selvällä  suomenkielellä; vaate, suklaata, karamellia, joulukoriste. Ja on meille  ruokaakin näköjään lähetetty.  Yhden ison  paketin ( 11,250kg  ) lähetyksen sisältöerittelyhyn on  laitettu 'food' ja 'candies'. Mainittakoon , että kyseinen  "ruokapaketti" saatiin ongelmitta kotiovelle toimitettuna .

Hendy

Tarkennan muutaman asian pakettini suhteen. Aitini siis lahetti paketin normaalin postin kautta ja pystyimme seuraamaan lahetysta Suomen Postin sivuilta, mutta jossakin vaiheessa paketin ollessa ensin Taiwanissa ja sitten Filippiineilla paketin tunnus muuttui ja niin myos UPS tuli kuvaan. Minusta tama oli kovin outoa. No joka tapauksessa paketin saapuessa Sydney:in UPSia kaytettiin jakelijana. Ja uskon etta se myos johti kaikkiin naihin ongelmiin, joita nyt olen pari paivaa yrittanyt ratkoa.

Kylla aitini nimeomaan merkitsi paketin sisaltavan, "chocolate", "sweets", "book" jne.

Oletin UPSin myos sailyttavan pakettia ainakin pari viikkoa niinkuin posti Suomessa tekee, mutta he ilmoittivat minulle, etta perjantaihin mennessa minun on maksettava, mutten paketti tuhotaan. Eli luulen etta minun on nyt vain maksettava lahetys ja ruvettava sitten perimaan rahojani takaisin. En tieda onnistuuko se, mutta nyt ei joka tapaksessa aika riita valituksen tekemiseen ja vastauksen odottamiseen. Otan selvaa kaikista noista linkeista joista neuvoitte minua. Lisaksi luulen, etta minun on otettava yhteytta Suomen Postiin ja selvitettava miksi he ovat antaneet paketin UPSin huostaan. Jokin tassa haisee, tai sitten olen vain jaarapainen suomalainen.:)

Kiitos teille!

H

Jaaks

Hendy,

Ymmarsinko oikein, etta UPS tuli kuvaan mukaan jo ennenkuin pakettisi oli edes Australiassa ?

Jos nain, niin silloinhan maksumies loytyy Suomesta.
Aistisi on hyvassa uskossa maksanut Suomen postille maksun paketin toimittamisesta Australiaan ja nain olisi pitanyt tapahtuakin.

Kaikki minunkin saamani paketit tulevat aina kotiin kuriirilla, mutta eivat maksa mitaan ylimaaraista.

Jouko

Eihän se homma nyt noin toimi,

- Ensimmäiseksi, et ole pyytänyt mitään "erityisiä kuriiripalveluja" UPSilta
- Paketissa ei ollut mitään kiellettyä ja merkinnät oli asianmukaiset
- Paketti ei ole UPSin omaisuutta joten heillä ei ole oikeutta tuhota sitä, koska asia on riitautettu.
- Pyydä erittely kuluista ja henkilön nimi kuka on tilannut kuljetuksen UPSilta, ja jos kuljetuksen tilaaja suomen-posti niin maksuthan on jo maksettu suomessa olettaen että siellä päässä ei ole tapahtunut virhettä.
Meille kävi siten että lähetimme paketin ausseihin ja posti otti liian vähän rahaa, paketti palautettiin meille kun se oli ensi käynyt ausseissa ja siinä ei ollut tarpeeksi postimerkkejä. Asiassa ei ollut sen kummempaa kun pakettiin liimattiin muutama merkki lisää ja eiku uudestaan postiin. Tällä kertaa meni perille...
-  Haiskahtaa vähän siltä että joku tunari UPSista on lähettänyt paketin karanteenitoimistoon ja nyt tämä onneton tunari koettaa peitellä jälkiään jottei kustannukset näkyisi hänen tilillä ja tulisi kengänkuvaa perseeseen.


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Tony

Jouko,

Tuo kuulostaa aika uskomattomalta, että paketti on jo lähetetty Australiaan, jossa todetaan postimerkkejä olevan liian vähän, jonka jälkeen se käännytetään takaisin Suomeen :confuse. Mistä ihmeestä ne Australiassa tietää minkälaista tariffia Suomessa käytetään. Eihän Australian postissa voida  millään olla  ajantasalla kaikkien maailman maiden postimaksuista, jotka muuttuvat vähän väliä. Ja toiseksi, jos oikein olen ymmärtänyt, niin maailmalla posti kulkee vastavuoroisuusperiaatteella, niin että postimaksut jäävät lähettäjämaahan, koska oletetaan maahan tulevan suurinpiirtein yhtä paljon postia kuin sinne lähetetäänkin. Joten tässä tapauksessa Australian postilla ei pitäisi olla mitään intressejä postimaksun suuruuteen.

:)Tony

Raiwå

Hendy & muut:XXXX


Suomen postilaitos ja UPS  :nuttu::nuttu::nuttu:

Posti on ostanut UPS'ltä pakettipalvelunsa jo varmaan 4v.
Itse olen joutunut moneen kertaan tämän sekasikiökuriiripalvelun kanssa tekemisiin.
Ensinnäkin pitää muistaa yksi todella tärkeä juttu!
Posti ottaa maksun paketi perille viemisestä?
Se takaa sen, että paketti tuodaan paikalliseen postitoimistoon, tai UPS tapauksessa se pitää toimittaa asiakkaalle kotiin.
Se että kertooko Suomen postilaitos kyseisestä asiasta lähettäjälle onkin jo toinen juttu.
Mutta jos lähetät paketin tänne ja laitat siihen esim Po Box osoitteen, ja postitäti/setä ei katso tarpeeksi tarkkaan lappua, syntyy siitä sellainen sekametelisoppa ettei sille löydy vertoja.
UPS ja Australian postilla kun ei ole yhteistyösopimusta, niin ei voida toimittaa pakettia paikalliseen postiin noudettavaksi.
Syy siihen ettei ne pidä muka 2 viikkoa sitä pakettia varastossaan on se, ettei ne saa maksua paketista ennen perilletoimitusta.
Itselleni lähetettiin Nokia communicator Suomen postin ja sitten myöhemmin selvinneen UPS yhteistyönä, ja siinä syntyi mekkala kun lähettivät mulle samanlaisen karanteenilisämaksuuhkauksen.
Pyysin puhua Sydneyn operetiivisen vastaavan kanssa, ja kysyin häneltä, että miksi minä keskustelen sinun kanssasi paketista joka kuului tulla postin kautta minulle ?
Hän sitten selitti mulle, että Suomen postilaitos ostaa pakettipalvelut heiltä.
Johon sitten totesin, että jos paketti olisi mennyt normaalia postireittiä olisi paketti kulkenut karanteenin kautta automaattisesti, ja jos olisi ollut huomauttamista, olisin saanut siitä ilmoituksen karanteeniihmisiltä suoraan, jossa olisi kerrottu asian ydin, ja mahdollinen kulu heille maksettuna jolloin paketti olisi joko vapautettu tai sitten tuhottu.
Kun taas kuljetuksesta huolehtii 'hUPSis' niin heillä tämä prosessi tuottaa vakiomaksun joka sisältyy tällaiseen tilanteeseen.
Kun sitten ilmoitin tälle vastaavalle, että en maksa kyseistä maksua, koska se palvelu sisälly normaaliin postitusmaksuun, niin heppu uhkasi että paketti siinä tapauksessa tuhotaan.
Tähän kommenttiin sanoin kaverille, että tulen klo 16 hänen toimistoon käymään, ja odotan kyseisen kommentin olevan kirjallisena valmiina, koska vien sen suoraan kuluttajaasiamiehelle tarkistettavaksi harhaanjohtamis yrityksenä.
Eihän kukaan voi vastaaottajalta alkaa vaatimaan maksu palvelusta joka on jo maksettu lähtöpisteessä, ja jos asiasta koituu kuluja ihan standardiprosessin yhteydessä, ei se kuulu vastaanottajalle maksettavaksi, varsinkin jos paketti on hyvässä uskossa lähetetty normaalina postilähetyksenä.

Kun sitten menin 'hUPSis' Sydneyn konttoriin, tuli minua ottamaan vastaan joku tavallinen konttoristi, ja alkoi selitteleen UPS toiminta pykäliä minulle siinä isoon ääneen, sanoin hänelle vielä kovemmalla äänellä, että tulin tapaamaan johtajaa, ja jos kyseinen henkilö ei ilmesty eteeni alta 5min tulen seuraavaksi paikalle kuluttaasiamiehen kanssa.
Sitten alkoi tapahtumaan kun totesin uteliaille asiakkaille että 'kuinka UPS todella toimii' ja vähän kovemmalla äänellä kun konttoristille.
Kyseinen manageri tuli eteeni alta 2min ja pakettini oli kainalossa alta minuutin, ilman mitään lisämaksuja.

Voinen lisätä, että olen vastaisuudessa varmistanut aina, ettei pakettia lähetetä millään kuruuripalvelulla ilman omaa suostumustani.

Hendy, ota asia mahdollisimman kovalla äänensävyllä uudestaan heidän kanssa esille, ja uhkaa heitä kuluttajaasiamiehellä ja kaikella muulla taivaan ja maan välillä.
Jos paketti on kerran todettu karanteenissa vaarattomaksi, on UPS silloin tehnyt virheen lähettäessään sen sinne, joka tapauksessa kyseisestä tarkastuksesta koituvat logistiikkakulut pitää kuulua lähetyskuluihin, jotka on jo lähetystä tehdessä tilitetty Suomen Postille.


Tony  :roue

Tuo vastavuoroisuus toimii ainoastaan posti/posti yhteisössä.
Jos pakettia sitte toimittaakin joku kuriiripalvelu? asiat mutkistuvat.
Eli voittoa hakeva yritys ei alihintaista pakettia perille toimita.



Onnea toivottaa




:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Paula_Liina

Raivo,

Jos minulla koskaan tulee vastaavia ongelmia niin otan sinut mielelläni mukaan ! :D:D

Urul

Oletteko  koskaan joutuneet lunastamaan ulkomaan postianne?
Tuli  mieleeni kun joskus sain vanhemmiltani postikortin Espanjasta , jonka jouduin lunastamaan riittämättömän postimaksun vuoksi. Joku systeemi kansainvälisellä postiunionilla varmaan on, vai miten   Suomen posti  tietää veloittaa puuttuvan postimaksun?
http://www.upu.int/

Riepu

Mulla on myös kokemusta noista tullin avaamista paketeista, mutta onneksi en ikinä joutunut mitään maksamaan. Äiti piti tytöstään huolta ja lähetti säännöllisesti fazerin sinistä. Joka kerta tulli avasi paketin. Eräänä kauniina päivänä paketin mukana oli lappu jossa todettiin että fazerin sinisessä maitosuklaassa on liian paljon eläinperäisiä tuotteita (oletan tarkoittavan maitoa) ja sitä ei saa enää lähettää australiaan. Joten siihen loppui suklaan syönti. Kumma vaan on että melkein vuoden ajan ne suklaat kuitenkin tuli perille. No ehkä sillä tullimiehellä teki mieli suklaata :)

jounij

Kuulostaa ihan BS-selitykseltä tuo tullista saamasi kirje. Saahan aika monesta paikasta Australiaa ostaa mm. Fazerin sinisiä konvehteina! Onko sinulla tuo tullin kirje tallessa? Jos on, niin onko siinä mitään "pykälää", johon tuo päätös perustui? Saattaisi nimittäin olla mahdollistaa valittaa asiasta ja saada siten taas suklaakanavat aukeamaan.

Täältä löysin kansainvälisen standardin suklaan koostumukselle

http://www.codexalimentarius.net/web/standard_list.jsp

Etsi sivulta "chocolate" ja klikkaa sen vasemmalla olevaa linkkiä "CODEX STAN". Ko. standardin (PDF-doku) sivulla 3 on lueteltu eri suklaatyyppien kuiva-aineiden minimi- ja/tai maksimikoostumukset. Näitä tietoja vertaamalla Fazerin siniseen saisi ensinnäkin tietoon, että noudattaako Fazerin sininen tätä standardia. Jos noudattaa, niin luulenpa, että sitä pitäisi saada tuoda ja postittaa Ossilaan kaikessa rauhassa. (Tuon standardisivun linkin löysin nimittäin joltain Australian maatalousministeriön eli DAFF:in veppisivulta, joten luulisin, että Australiakin on sitoutunut noudattamaan noita standardeja, ja koska suklaan tuonti ei ole erikseen kiellettyä, sen täytyy olla sallittua.) MOT.


Akubrasta revittyihin argumentteihin pohjautuen todistelee
Jouni
Canberra

Raiwå

Riepu :)

Jos ne meinaa ettei saa lähettää yksityiset sitä?

Muistini varmaan pettää, kun alan miettimään kaikkia fazerin tuotteita joita saa täällä ostaa ihan isoilta kauppaketjuilta??:confuse
Mutta kaikki Fazerin siniset jotka minulle on tähänpäivään mennessä lähetetty, ovat tulleet läpi ilman huomautuksia.
Jospa sillä olikin sitten v....ainen päivä sillä tarkistajasedällä?




:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Jaaks

LainaaWhat you can't mail to Australia:

Packaged meals and other foods containing more than 10% dairy or egg (whole, dried and powered, for example cake mix, salad dressing)  

? Many items which are removed from
international mail are commercially available in
Australia. They have been imported under strict
quarantine import conditions.
                       

http://www.affa.gov.au/content/output.cfm?ObjectID=3E48F86-AA1A-11A1-B6300060B0AA00014

kravattimies

Suomen Postin sivuilta:

Kaikki Australiaan saapuvat postilähetykset läpivalaistaan, osa alistetaan jälkikoirien tutkittaviksi ja osa tutkitaan käsin. Australian viranomaisten (www.aqis.gov.au) tuontilupa vaaditaan seuraaville tuotteille: kaikki liha ja lihatuotteet - kaikki munaa, meijerituotteita tai lihaa sisältävät ruokapakkaukset ml. nuudelit - tuoreet hedelmät ja vihannekset - maito- ja meijerituotteet ml. voi, juusto ja majoneesi - siemenet, multa ja kasvit - lohi ja taimen tuoreena ja kuivattuna - pavut tuoreina ja kuivattuina - ei-kaupallisesti pakatut kuivatut hedelmät ja pähkinät - hedelmä- tai vihanneslaatikoihin pakatut tavarat

http://suomenposti.palvelukeskus.net/data/versiomaat/dId4PZlOQEji.html

Hendy

Heippa kaikille!

Tanaan sain vihdoin taman pakettiprobleemani UPSin kanssa ratkaistua!! Huh! Ajattelin kirjoittaa teille kaikille takaisin ja kertoa miten tassa jutussa loppujen lopuksi kavi. Noudatin Raivon neuvoa ja menin UPSin toimistoon.

Eli juttu kavi varsin nopeastin, en ilmoittanut mitaan ennalta tulostani, marssein vain UPSin respaan ja ilmoitin, etta mita on tapahtunut ja nyt olen tullut selvittamaan asian henkilokohtaisesti ja etta haluan pomon juttusille ja ellei ratkaisua loydy, vien asian eteenpain. Respa oli varsin avulias ja meni ilmeisesti jonkun pomon luokse, tuli takaisin ja ilmoitti etta kaikki maksut (106 $) on peruutettu tai niita nyt ei vain enaan ole. Aikaisemmin samana paivana oli tosin yksi kaveri UPSilta jattanyt kannykkaani viestin ja kysyi etta mita aion tehda maksun kanssa...Noh joka tapauksessa jollakin kumman tavalla maksut haihtuivat kuin tuhka tuuleen kun ilmaannuin paikalle ja rouva respassa ilmoitti etta kuittaa yksi paperi, nayta henkkarit ja voit noutaa pakettisi varastosta. End of story.

Voinen tosin todeta, etta aitini oli ollut jonkun Suomen Postin ihmisen juttusilla ja sielta ilmeisesti oltiin oltu yhteydessa UPSiin, en tieda olivatko jo ottaneet yhteytta vai aikoivatko tehda niin. Mutta taytynee sanoa, etta en kylla luota UPSin toimintaa enaan tippaakaan, koko juttu haiskahti alusta loppuun ja niiden toiminta haisee edelleenkin ja tiedan ainakin, etta mina itse en henkilokohtaisesti tule kayttamaan heidan palveluitaan, enka suositteli kenellekaan muullekaan. Pitakaa mielessa.

Riepu: Nyt nayttaa Fazerit tulevan taas perille, ehka voisit pyytaa aitiasi lahettamaan niita taas, mutta kehotan tietenkin kieltaytymaan kauniisti UPSin palveluista. ;)

Terveisin,
Onnellinen kahden Fazer-suklaalevyn, muutaman salmiakkipussin, kirjan, ruokareseptejen ja Marimekko-essun omistaja ;)

Thx guys.

Jouko

Kyllä se oikeus ja kohtuus näyttää aina silloin tällöin löytyvän, hieno juttu!
On tosin hiukkasen omituista sinänsä että, yhtenä päivänä paketti maksaa tän ja tän verran ja toisena päivänä se ei sitten maksakaan mitään.

Vai pyörittääköhän jotkut duunarit siellä jotain hämärää rahastus-liigaa pahaa aavistamattomien asiakkaiden kustannuksella.

Siinä sitä nyt nähdään, ettei kandee yrittää viedä härmäläisten salmiakkeja; kyllähän sitä pienemmästäkin hihat palaa  :mad:

Myös salmiakin ystävä tuumailee


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

jounij

Onnittelut asian onnellisesta hoitumisesta, vaikka itse aluksi hieman pessimistinen asian suhteen olinkin!


Onnittelee
Jouni
Canberra

mette

Hyvä Hendy! Niin sitä pitää. Mitään ei  tässä maailmassa saa, jos ei pidä puoliaan. Ja  olinkin  ihan satasen varma  , että kyllähän tämä  asia vielä onnellisesti päättyy.

Raiwå

Hendy :roue

Raivotessa :nuttu: onnellinen loppu? :cool:

Sitä kun ihminen tarpeeksi lujasti uskoo asiansa eteen, ei mikään este silloin häntä pidättele. Nimimerkillä: 3 promillen mämmissä klo 3am Hesperian yöklubiin VIP paikoille ilman kutsua:)

Vielä haluan ottaa kantaa sinun kommenttiin UPS toiminnasta.
VAikka ne p...leet ovatkin sekoittaneet elämääni, on vika kuitenkin loppujen lopuksi Suomen Postissa.
Ne juuttaat ovat ostaneet UPS'ltä palvelun toimittaa pakettipostin tänne, ei UPS niitä paketteja kaappaa helmoihinsa mistään väliltä.
Se että se ei aina toimi, johtuu liikevoitto vastaan perinteinen postipekka konfliktista.
Suomen postin tulisi kuluttajalle tarkentaa asia postituksen ostohetkellä.

Oli miten oli, en UPS'sää käytä ikinä, vaikka olisi Hesperian VIP paikkaliput heillä kanissa :)

Jaaxz ;)

Siteeraa vaan, en mä sua usko kuitenkaa :XXXX




:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

mita

Aiti hieman innostui, kun valitin ettei kunnon ruisleipaa tai suklaata ole saatavilla ja etta on hirmu salmiakki himo.Se laittoi tanne ossilaan tulemaan paketin joka sisalsi reikaleivan,turkkareita,lakua,fazerin sinista ja xylitolpurkkaa.Paketti oli avattu ja tsekattu ja kaikki oli onnellisesti tallella, sisalle oli vaan laitettu lappu etta mita maahan ei saa tuoda\lahettaa.Ja paketti tuli kotiovelle asti kannettuna :) eli itsellani toistaiseksi onneksi vain positiivisia kokemuksia.Tuli viela mieleen etta aiti oli viela laitanut kaikki tuotteet erillisiin lapinakyviin muovipusseihin ja laittanut ne kunnon solmuihin,jos esim.suklaa levy ois paassyt sulamaan.Yhtakaan muovipussia ei ollut avattu tarkastuksen yhteydessa.

  Ens kerralla taytyy lahtea kylla sinne Brisun suomileipomoon hakemaan ruisleipaa,tuli hieman halvemmaks :cool:  Ja jostain ikeasta jos viela saa turkkareita niin niita kanssa...kaikki suklaat ja salmiakit jostain kumman syysta on tullut tuhottua jo :P

 Mita