Apua alkuun pääsemiseen

Aloittaja Ags, syyskuu 26, 2002, 07:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Skippy

Moi Aki

Luulen että löydät kyllä Melbournesta työtä kohtalaisen pienellä vaivalla. Asunnon kanssa sama juttu hostelleja kaupungissa on pilvin pimein. Hostellien Hinnat vaihtelee 9 dollarista 48 dollariin yö riippuu kuinka monen kanssa jaat sen huoneen ja mihinkä niistä menet. Noita paikkoja voi tsekata netin kautta jollain niillä on jopa nettisivutkin.
Tässä on jonkilainen hakukone josta voi valita kaupungin jne..  http://www.reservations.bookhostels.com/free-rooms.info/index.php

Lista hostelleista.
http://www.allbackpackers.com.au/capitals/melbourne.htm



[Editoitu 12/6/03 @: Jouko]
Skippy

Raiwå

Tulee ihan mieleen omat lähtötunnelmat. :D
Härkää sarvesta kiinni ja menoksi vaan.
Tulet huomaamaan että kaikki esteet edessäsi ovat just niin korkeat kuin ne siihen rakennat.
Ei byrokratia täällä ole yhtään sen ihmeellisempi kuin Suomessakaan, ainoastaan se että mitkä asiat hoituu automaattisesti verrattuna Suomeen on eri asia.
Mutta kunnes selviää erinlaisuudet, tulee se tuntumaan ehkä vaikeammalta kuin Kotosuomessa.
Mutta jos katsoo kolikon kääntöpuolta, kysykää joskus Suomessa asuvalta ulkomaalaiselta(siirtolaiselta) että kuinka helppoa oli anoa asumisoikeudet sekä asumisviisumit.
En ole vielä helppoa prosessia nähnyt missääs maassa :D
Parasta nykypäivässä on se että ihmiset saavat tietoa niin helposti ja rajattomasti.

Toivotan sinulle vaiherikasta asettumista tänne Toiseen kotimaahamme, ja toivottavasti sinulla riittää muistelemista vanhempana niistä ajoista yhtä paljon kuin muillakin jotka ovat sen huikean askeleen ottaneet.


Terveisin.
Ray Virta:cool:
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Ags

Olisin lähdössä matkaan ensi kuun alussa. Kaikki laput on valmiina, lennot maksettu etc. Nyt vaan tapahtui se mitä vähiten odotin ja alkoi pelottaan...

Olisin siis kiinnostunut tiedoista liittyen työpaikkoihin Melbournessa. Itse olin ajatellut jotain Tarjoilu/jotain muuta baari, ravintola työtä. Tämä siksi joska alalta on jo jonkin verran kokemusta Englannista. (tosin olen valmis tekemään melkein mitä tahansa duumia) Olisiko kenelläkään tietoa paikoista joista voisi hakea? Kaikki vähänkin asiaan liittyvä tieto on tervetullutta.

Sitten toinen juttu, eli asuntotilanne? Tarkoitus olisi löytää edes jonkintasoinen yksiö, mielellään aika läheltä keskustaa. Millainen mahtaa olla tilanne kämppien kanssa? Hintataso? Ja aluksi tarvisin tietysti jonkin Youth hostel tyylisen majoituspaikan. Niitä luulisi olevan Melbourne puolillaan, vai?

Miten ihmiset yleensä tekee tän? Hommaa jotain jo suomesta käsin (itse olen todennut sen aika vaikeaksi) vai menee vaan paikan päälle ja alkaa kyseleen? Tuossa olisi ainakin haastetta.

Kaikenlainen apu olisi nyt tarpeen.
Kiitos jo etukäteen.

      - Aki -