tuosta yksityisestä sairausvakuutuksesta voidaan olla montaa mieltä, no ainakin minä olen eri mieltä kuin Jaaks eli silloin siinä on jo 2 eri mieltä eli kaksimielistä,,,hoh hoijaa liian aikaista sunnuntaina, tai liian vähän kahvia,,,tupakoinninkin lopetin perhana...mutta asiaan,
noista yksityisista vakuutuksista on ollut aika paljon juttua ja myös negatiivisessa mielessä eli ensin on luvattu maat ja taivaat mutta sitten se ei ole toiminutkaan,,,arvaat oikein meillä ei ole sitä
itse en ole paljoa käyttänyt aussi systeemiä mutta kerron senkin vähän. Suomessa en käynyt koskaan yksityisellä ja kun tulin tänne niin se on luonnollinen valinta jos asut isoissa kaupungissa, esim melbournessa on kuulemma melkein mahdoton päästä ilman päivän jonottamista sairaalaan ja normaalit sairaalat ovat hunompi tasoisia kuin suomessa (ainakin jos royal melbournea vertaat pohjalaisiin)
itte oon käynyt joskus yksityisellä ja medicare korttia vilauttamalla se maksoi vain muutaman kympin, eli ei se pahakaan ole, hammaslääkärit ehdottomasti yksityisellä...MUTTA
kaikki muuttuu esim jos olet saamassa lapsia, me saimme tosi hyvän ja korkeatasoisen palvelun royal womens hospitalissa,,, ja menemme uudestaan jos tarvetta tulee...ai niin pari ultraa kuului kuvaan (erikoinen ultra kun kuvatkin kuuluu lol)
toinen mutta,
Jos olet maaseudulla asia on toinen,
Menimme Maryborougssa (QLD, jotain 20 k asukasta) näyttämään poikani sormea terveyskeskukseen ja siellä oli ihan kuin koto suomessa eli ei mitään valittamista.