Australian Viestitaulu

Viestitaulu => Elämää Australiassa => Asuminen - eläminen => Aiheen aloitti: Zara - Huhtikuu 10, 2003, 00:20

Otsikko: saunaan ?
Kirjoitti: Zara - Huhtikuu 10, 2003, 00:20
Moikka!

Itse asun Melbournessa, joten en tiedä yrityksistä siellä "kaukana", mutta meillä on täällä suomalainen firma Finnleo, jonka alaa ovat nimenomaan kunnon suomalaiset saunat. Voivat varmasti antaa hyviä vinkkejä. Kannattaa ottaa yhteyttä! www.finnleo.com.au email: sales@finnleo.com.au  Tel: 03-9587 4494

Sitä saunaa itsekin kaipaan, varsinkin nyt kun talvi on tulossa...   ;)

Otsikko:
Kirjoitti: jounij - Huhtikuu 10, 2003, 07:15
Ilman muuta suomalaisen kuuluu ennemmin tai myöhemmin hankkia sauna itselleen, asuipa sitten vaikka Darwinissa :) ! Itselläni on canberransuomalaisen Reino Karjalaisen rakentama sauna. Reino ei tosin varmaankaan lähde tekemään saunaa Townsvilleen saakka, vaikka muuten voisinkin häntä suositella. Melbournelaisen Finnleon tiedän rakentaneen saunoja jopa Townsvillessa saakka. Myös Sydneyssä on ainakin yksi suomalaisten omistama saunojen rakennusfirma:

Finnish Sauna Building Co Pty Ltd
U 2/ 23 Leighton Pl
Hornsby 2077

(02) 9482 1840
Mobile Service 0411 395 245

Sano Jorille (Finnleo) tai Markulle (Finnish Sauna Building) terkkuja, jos heille soittelet.


Kehottaa

Jouni Juntunen
Canberra
Otsikko: saunaan ?
Kirjoitti: Timo - Huhtikuu 09, 2003, 23:54
Ajan kuluksi tuli tässä mieleen haaveilla suomalaisen saunan rakentamisesta tulevaan (?) taloomme täällä Queenslandissa. Web-haun perustella näkyy alan firmaakin löytyvän, että ainakin jonkinlaisen varmaan saakin ilman että pitää suomesta saakka lähteä kiuasta raahaamaan. Puusaunaa ei varmaankaan voi rakentaa kun taloissa ei saa pitää tulisijoja. Mutta hyvä sähkösaunakin kelpaa, savusaunasta ja keinotekoisesta avannosta voi tietysti haaveilla... mutta ehkä myöhemmin ;-)

Mutta siis, kiinnostaisi kuulla kokemuksia aiheesta? Onko teillä kotona Ausseissa sauna? Mistä haknittu? Miten varustettu?

Yleisiä saunoja varmaan löytyy, jopa meillä Tvillessä joku hotelli mainostaa suomalaista saunaa, mutta eipä ole vielä tullut käytyä kokeilemassa.

Otsikko:
Kirjoitti: mette - Heinäkuu 20, 2004, 05:58
Lainaus
Alkuperäinen postittaja Milka
Mette,



Nyt tiedat yhden suomalaisen joka ei saunasta suuremmin pida. Tai no pida on ehka liian voimakas sana. Suomessa kaydessa sita aina tulee kaytya saunassa, mutta en sita taalla asuessa lainkaan kaipaa.


 


Milka :D
Ajattelin siirtää tämän aiheen tänne saunatopikkiin.

Noine perusteluineen " et suuremmin pidä, Suomessa käydessä aina saunassa käyt ja et täällä asuessasi saunaa lainkaan kaipaa" et nyt ihan  vastaa käsitystäni  henkilöstä, jonka ajattelisin ei saunasta pitävän...

Kun emme ole koskaan ketään tunteneet, suomalaista siis ,  joka ei saunasta välittäisi niin tänä aamuna aamiaisella sitä mietimme millainen hän olisi ja näin ajattelimme...Firman naisten -tai miesten saunaillassa,
ystävien kesämökillä etc. hän kieltäytyisi, ei saunomisesta pidä.
Otsikko:
Kirjoitti: Milka - Heinäkuu 20, 2004, 08:30
No mina silti voisin kuulua maarittelemaasi kategoriaan 'ei saunasta pitavat', silla mina yleensa aina kieltaydyin saunasta firman saunailloissa.

:D:D:D
Otsikko:
Kirjoitti: mette - Heinäkuu 20, 2004, 09:25
Milka :D

Voisit kuulua, mutta pitäisi kieltäytyä saunasta muuallakin kuin firman saunailloissa :D
Uskonhan minä, ettet sinä saunasta pidä.
Otsikko:
Kirjoitti: Raiwå - Heinäkuu 20, 2004, 11:09
Timo.

linkki tarpeeseen, ja viela halpa toimitus perille.

http://www.laplandsaunas.com/home.html

Kerro Pekalle terveisia


:coolh
Otsikko:
Kirjoitti: Timo - Heinäkuu 21, 2004, 00:56
Kiitosta Raivo :coolh
Onpa tosiaan arvokas linkki. Myös kiukaiden hinnastot löytyvät. tosin mulla se oman saunan hankinta ei ole vieläkään ajankohtaista eikä ole tietoa, tuleeko se eteen tässä maassa lainkaan. Mutta ehkäpä, ja toivottavasti, tulee, ja toivottavasti voidaan jäädä tänne maalle, jossa saa rakentaa tulisijojakin eli voisi tehdä ihan kunnon puusaunan. Eräs paikallinen metallimies on kyllä luvannut tehdä mulle sen kiukaan näyttämieni mallikuvien perusteella. Ollaan myös aprikoitu, josko laitettaisiinkin sen alle kaasu- tai öljypoltin eikä puupesää. Hyviä polttopuita kun ei ole saatavissa kuin isolla rahalla, ei vaikka vanhalla sahapaikkakunnalla asutaankin.  Ehkä väliaikaisen saunan voisi pykätä tuollaiseen pienee peltiseen putarhavajaan, joita saa valmiina rautakaupasta tai sitten kehittää joku muu helposti mukaan otettava tai ainakin purettava ratkaisu.  Jos puukiukaan laittaa, se voisi olla ulkoa päin täytettävä.

Mutta vielä siis kärvistellään ilman saunaa täällä "pakkasissa", viime yönäkin  +4  Eikä yhtään helpola se, että iltapäivisin nousee yli 25:n.