MELBOURNEEN VUODEKSI OPISKELEMAAN

Aloittaja Teikku, syyskuu 16, 2005, 23:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Teikku

Heips kaikille!

Olen tohtoriopiskelija terveystieteissä ja elämäntilanteeseeni sopisi erittäin hyvin vuoden opiskelu ulkomailla.
Tutkimusaiheeseeni eniten tutkimusta löytyy juuri Australiasta.
Olen yrittänyt selvitellä mahdollisuuksia päästä opiskelemaan  juuri Melbournen yliopistoon, mutta kun ei tunnu mistään apua löytyvän.
Eli pyytäisin nyt neuvoa teiltä, jotka olette siellä, mikä olisi paras tapa toimia.
a)ottaa yhteyttä suoraan ko. laitokseen ja laittaa hakupaperit?
b) onko olemassa esim. vuoden opiskelupaikkoja joihin voi hakea, vaikka omalla yliopistolla ei olekaan yhteistyötä?

Tarkoitukseni on lähteä matkaan syyskuussa 2006. Eli aikaa on vielä vuosi, mutta ilmeisesti aikaa vie myös kaikki järjestelyt.

Kävin katsomassa myös lukukausi maksuja, jotka minun
alallani olivat 17 000 dollaria. Tuleeko tämän lisäksi vielä jotakin muita kurssi ym. maksuja.

Olisin iki onnellinen jos joku teistä osaisi minua pikkuisen auttaa, mistä saisin tietoa näistä asioista??

Teikku

eevis

Teikku :D

Oletko lukenut jo Melbournen unin sivuilta international-osion:
http://www.futurestudents.unimelb.edu.au/int/index.html
Siella on myös hinnoista tietoa, eli jos vuoden olisit opiskelijana, hiukka vielä kalliimmaksi ilmeisesti tulisi kuin tuo $17k...?
http://www.futurestudents.unimelb.edu.au/int/saex/saexfees.html
Yliopistojen hinnoista on keskusteltu myös täällä:
http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=2257

Ja noista kysymyksistä:
a) minusta voisit aivan hyvin ottaa suoraan yhteyttä täkäläisiin proffiin, joilla on sinua kiinnostavia tutkimusryhmiä. mun rajallisen kokemuksen mukaan opiskelija-ohjaaja-suhteet on täällä hyvinkin välittömiä, ja itsenäisyyttä arvostetaan. mutta toisaalta jos kerran olet jatko-opiskelija (ymmärsin että siis teet väikkäriä Suomessa?), niin varmaan luulisi suomalaisen ohjaajasi haluavan myös olla mukana aussivuotesi suunnittelussa, jotta täällä tekemäsi hommat sopii kokonaisuuteesi? vaikkei kotiyliopistollasi olisikaan virallista vaihtosuhdetta Melbourne uniin, ehkä voisit silti saada heistä apua.
b) tuolla linkeissä oleva Study abroad program näyttäisi olevan aika mutkaton: "The following fees apply to students from overseas institutions who study at the University of Melbourne for one or two semesters."

Onnea matkaan! :peukkuy
Dees - We will bloody bounce back!!!

Aikis

Teikku, ei nyt satu vaihtoehtohoidot tai syopahoidot olemaan tutkimusalaasi....Minulla saattaisi olla mutkan kautta siihen yksi kontakti.

Teikku

Kiitos Eevis ja aikaihminen
Käyn katsomassa ko. kohteet. Alani on psykiatria, joten en voi oikein käyttää noita kontaktejasi - Kiitos kuitenkin!

Niinhän se yleensä menee, että ohjaaja auttaa, mutta kun ohjaajaksi sattuu sellainen, että hänkin on itse elämässä ilman apuja tehnyt, niin tehkööt muutkin. - joten itse tässä on yhteydet etsittävä.
Laitan tänne viestiä, miten asia etenee ja tarvittaessa teitä vielä hätyyttelen kysymyksilläni.:)

eevis

Teikku :D

...vai "vahinko kiertoon vaan" ohjaajalla asenteena... hohhoijaa...no, onnea matkaan ja eiköhän hänkin ehkä voi hiukan lipsua linjastaan, kunhan saat yhteydet MU:iin auki...pidetään peukkuja ja kerro tosiaan miten etenee! :peukkuy
Dees - We will bloody bounce back!!!