lääkärintarkastus

Aloittaja Zara, lokakuu 01, 2002, 22:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

NiinaM

Moi Zara.

Olin itse opiskelijana Ausseissa -99 ja jos vaatimukset eivät ole muuttuneet, käyt lääkärintarkastuksessa ja keuhkoröntgenissä. Jos olet maassa alle 6 kk käyt vain röntgenkuvassa.

Lääkärintarkastus meni kaavakkeen mukaan (voit pyytää kaavakkeita esim. Australian konsulilta Hesasta, hänen numeron saat numerotiedostelusta). Lääkäri lähinnä kyseli perustietoja ja kuunteli keuhkot + tarkasti näön ym. pientä. Ainoa koe oli virtsakoe, muistaakseni lomakkeessa oli, että lääkäri voi määrätä muita kokeita (HIV etc.) jos katsoo tarpeelliseksi. Enkä usko että katsoo. ;) Keuhkoröntgen oli ihan tavallinen röntgenkuvan otto, johon röntgenlääkäri antaa lausunnon (tähän on oma kaavake).

Tarkastuksessa voit käydä ainoastaan ennalta määrätyillä lääkäreillä, mm. Hesassa, Tampereella ja muutamissa muissa kaupungeissa. Kun saat kaavakkeet saat myös listan ko. lääkäreistä joilla voit käydä. Kaavakkeiden mukana on muutkin ohjeet mm. siitä kuinka monta passikuvaa tarvitset mukaan jne.

Kannattaa kysyä aikaa varatessa että kuinka paljon tarkastus + rtg tulevat maksamaan. Veikkaisin että yhteishinta on nykyään 200 e:n tietämillä.

Tsemppiä, tuleva opiskeluaikasi on jokaisen ponnistelun arvoinen! T: Opiskeluvuonna aviomiehen Ausseista löytänyt...

Zara

Heips,
Olen hakemassa Student Visaa ja lääkärintarkastuksessa on siis käytävä. Millainen tarkastus tämä on? Täytyykö ottaa jotain kaavakkeita mukaan lääkärille?

Teillä kokeneemmilla on varmasti tästä tietoa.
Kiitos! :)