Ekka

Aloittaja Merja, elokuu 15, 2006, 18:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Merja

Lyhyestä virsi kaunis,
kannattaako mennä Ekkaan?:?

Kersat tietty vinkuu sinne, kun KAIKKI luokkakaveritkin menee. Vähän mietityttää silti, onko olleita ja mitä tykkäsitte? Mitä kannattaa katsoa ja riittääkö muutama tunti (siis vaikkapa 4)...

Merja

arixmel

Merja,
mistas muualta saa ostaa dagwoodin ja hattaraa samalla kun miljoona tenavaa kirkuu jaloissa ? ja nakee metrin pitkan pavun? tai voi antaa tenavien telmia sikakarsinassa (no ainaskin lammas karsinassa)

tottapuhuen Ekka on instituutio (130 vuotta vanha) kuten nama show paivat ympari australiaa, taitaa joka kylassa ja kaupungissa olla oma show, olikos sydneyssa easter show jne. eli ne on isoja juttuja varsinkin lapsille. vai onko showbag isompi juttu kuin itse show (show bag pavillion)

ja kuvauksena siita etta se on ylipaisunut maatalousnayttely, mutta siella on tosiaan paljon nahtavaa,,4 tuntia ei ehka riita,,itse mennaaan iltapaivaksi niin etta jaadaan myos ilotulituksen ajaksi

ai niin kannattaa ehka kayttaa junaa...joku sanoi muuten etta se on ainut aika kun kaupungissa on ihmisia jotka itseasiassa tarvii neliveto autoja :)
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

Timo

Jaa, että on brisbanelaisilla siis tänään vapaapäivä?  Se kait se on suurin riemu asiassa. Meillä Cairnsissa oli parisen viikkoa sitten tämä oma päivämme, Cairns show day.  Ei käyty missään, vaan nautittiin ylimääräisestä vapaapäivästä keskellä viikkoa. Niitä kun on aika harvassa. Yleensähän vapaapäivät sijoitetaan viikonlopun jatkeeksi maanantaille.

Suomessa kait lähinnä vastaava tapahtuma ovat vuotuiset syysmarkkinat, joita ainakin joissain kaupungeissa järjestetään, itse muistan pari-kolmipäiväiset sellaiset Salon kaupungista. Silloin sai koulusta ja töistä ainakin puoli päivää markkinalomaa. Ja kaikki niistä puhuivat: oletko jo käynyt? milloin aiot mennä?   Tivolia, hattaraa, helppoheikkejä, maataloustuotteitakin jonkin verran.

Sikäli kuin olen ymmärtänyt, on täkäläisenkin show-päivän alku ihan samassa kuin syysmarkkinoidenkin: maalaiset saapuivat sadon valmistuttua kaupunkiin myymään sitä, ja kaupunkilaiset vastaavasti myivät maalaisille heidän tarvitsemiaan tuotteita. Ja siinä sivussa, totta kai, pidettiin lystiä.

Merja

Joo, niin mekin :)

Meillä meni vähän vajaa 7 tuntia ja kannatti se! Eikä todellakaan nähty kaikkea, se on VALTAVA alue! Ensi vuonna uudelleen, definitely!

Merja