Hyvä tiet

Aloittaja Jukka, heinäkuu 27, 2003, 16:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jukka

Kaikille matkustaville, myöskin täällä asuville, soitot Suomeen (taikka muualle maailmaa) kannattaa tehdä puhelinkortteja käyttäen. Esim. täällä puhelu mobile verkkoon maksaa n. 25 centtiä/minuutti, Suomeen n. $1. Kun käytät näitä kortteja niin 10 - 14  centtiä/minuutti riippuen operaattorista. Laatu on hyvä, voi myöskin käyttää hotelleissa, maksat vain yhden paikallistaksan (50 centti?).

Jukka

mette

Colesin prepaid-kortilla soitto Suomeen maksaa 7,5centti?/min. Suomeen k?nnykk??n soittokin siin? 30centti?/min.
SUPERSAVER-kortteja on saatavilla $10, $20, $30.

T??lt? lis?? tietoa www.supersaver.com.au

Raiwå

Kiitos tiedosta Jukka :)

Colesin prepaid? Siis Coles, ruokaketju ?

Vai Cole prepaid, mist? niit? saa ostettua ??

Tietoa !! Tietoa :)


:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Raiwå

Mette ;)

Kiitos sinulle, laitoit viestin v?liin :)

Mutta viel? jos saisin muiden puolesta kysy?, mist? niit? saa ummikko ostettua.

Siis sellanen ummikko, joka on 2pv istunu koneessa, laskeutuu Sydneyn kent?lle esim; ja etsii kyseist? tuotetta :)


:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

mette

Colesin savuketiskilt? olen kortit ostanut. Poikani  sanoi niit? olevan (SUPERSAVER) myynniss? my?s News Agencylla. Meid?n lehtikaupassa myynniss? on kahdeksaa erilaista korttia. T?n??n tarkistettu fakta!

Raiwå

Mette :)

Kiitos, olen niit? joskus ostanut kokeilumieless?.
Mutta aina saa valvoa tarjoukset l?pi kustakin firmasta, kun toi Finland ei ole aina niiden kovimpien alennusten listalla.


:XXXX:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Timo

Ent?p? sitten toisin p?in. Mit? neuvon Suomeen niille, jotka s??nn?llisesti soittelevat t?nne p?in?  Saako noita kortteja Suomesta? Onko siell? joku operaattori, jonka puhelut t?nne ovat s??nn?llisesti halvimpia?

mette

Timo :D
Soitot Australiasta Suomeen ja vice versa & halpaa on. Suomesta ovat soitelleet noin nelj?n vuoden ajan tosi edullisesti, muistan sen siit? ett? minuuttimaksu oli ensi alkuun niin halpaa kuin markan minuutilta. Noihin aikoihin me maksettiin  50centti? /min.
Voin kysy? veljelt?ni miten se toimii, se on kuitenkin Saunalahden.
 
Mette

Timo

Kiitos Mette :D  Hyv?h?n se on tiet?? kaiken varalta, vaikkakaan en t??lt? juuri Suomeen soittele eik? sielt? soitella t?nne. Silti pidet??n aktiivisesti yhteytt?, mutta kaikki tapahtuu netin yli, my?s pankin ja viranomaisten kanssa.

mette

Timo :D
Me ollaan soiteltu kortilla muillekin kuin sukulaisille ja yst?ville. Jokin aika sitten soitettiin Kesportit ym. urheilualan liikkeet , kun Suomesta j??kiekkovarusteet saa kuitenkin paljon halvemmalla mit? t??lt?. Amerikasta ne loppujen lopuksi tilattiin. Netist? poika pystyi seuraamaan muuten paketin etenemist? , tiesi miss? p?in maailmaa oli milloinkin...

Timo

Mette :D
Tuo online-ostelu ja -asiointi kuullostaa enemm?nkin mun jutulta. Sit? mit? ei netiss? ole, sit? ei tarvita ... Noin ajattelin ennen Australiaan tuloa. T??ll?h?n ei kovin paljoa n?y mit??n online-ostopaikkoja tai kauppojen www-sivuilla viikon  tarjouksia tms. joten t??ll? kyll? pit?? soitella jos jotain haluaa.
Mitenk?s muuten jenkeist? tilattujen tuotteiden tullaus ? Tuleeko paketti kotiin saakka niin kuin Suomessa vai pit??k? k?yd? tullaamassa?

Raiwå

Timo :)

kerroppas mulle, mist? netist? l?yt?isin Poronk?ristyst? ??

Ja t?nne tilattavaa sellasta :)


:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Jaaks

Raiwo :coolh

Ei ole onnistanut viela poronlihan kanssa :(  mutta on parikin tavaran toimittajaa asian kimpussa.  Voi olla, etta taytyy itse tuottaa tai saadan tuotua jonkun toisen luvalla :??

Hirvenlihaa loytyy kylla, mutta se ei ole sama asia.

Raiwå

Jaaxs :??

Hyv? kuulla ;)

Nyt vaan puolukoita ker??n valmiiksi :)


:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Jaaks

Pitisi saada huomenna hinta hirvenlihalle :??  Ilmoittelen kun saan sen jos vaikka olisit kiinnostunut :??

Timo

Raivo,

T?ss?p? osoite netiss?, josta saa ihan KAIKKEA kun vaan kauniisti pyyt??:

www.dundernews.com/

Ei siis kiusata, ei.  :coolh :D  

Mutta mist? saat puolukoita?  Kasvaako niit? teill? p?in?  

Ent?s mets?sieni?? tatteja, haperoita, karvarouskuja ???  

Jaaks, veikkaan, ett? kohta on el?insuojelijat kimpussa kun levi?? sana, ett? haluat lahdata Rudolfin.  Tai ainakin jenkeiss? ois  :??

Raiwå

TIMO !!!

Olisit varottanu v?h?. :o
Menin kysym??n sielt?, ja arvaa mit? sanoivat ???

Olex j?p? pist?ny hakulaatikkoon sanaa PORO ???

Sana PORO tulee el?inkirjassa seuraavalla selostuksella.

Finnish Poro: The hardest working animal, in the snow business.



:coolh:nuttu:
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Timo

RAIVO  :coolh  ?l? v?lit? :) Ei ne siell? ilkeytt??n. Ne vaan haluavat ett? kun kirjoitat hakulaatikkoon PORO saat hy?dyllist? tietoa my?s osteoPOROosista ja kaikista muista asioista, joiden nimess? on joko alussa, lopussa tai keskell? tuo merkkijono PORO.  

Ei h?t?, kyll? moderaattorit auttaa. Muista sitten raportoida poronsy?nti kuvien kera
:XXXX

http://www.jagen-weltweit.de/artikelbeitrag/artikelbeitrag_13012.htmlMulla kun ei oo el?inkirjaa, pit?? tyyty? vain nettiin. Voisi kokeilla kysy? kiinastakin. T?st? linkist? saat tiet??, miten nimittelet poroa eri kielill?, my?s kiinaksi. Porojahan on my?s Kiinassa ja Mongoliassa sek? varmaan my?s Ven?j?n tundralla eli ei Suomesta asti tarvi tuoda.

Paras silta on aasinsilta eli t?st? on pit?nyt hihkasta Joukolle jo pidemm?n aikaa. Mulla on foorumien kielen? englanti ja mulla lukee tuossa ylemp?n? ett? "Back to: www.dundernews.com etusivulle" eli on suoemtus v?h?n p??ssyt karkuun. Eip? se tietystik??n mua haittaa mutta kun on homma  jo niin l?hell? t?ydellisyytt? ;)  niin varmaan haluat bugiraportteja.

mette

Timo :D
Kyll? paketti tuotiin kotiovelle. Ilmoittivat etuk?teen aika tarkasti kellonajan sek? maksettavan tullausmaksun, jonka maksoimme tavarat saatuamme.

Mette

Raiwå

Mette :)

Olen itsekkin huomannut nettikauppojen tehokkuuden toimituksissa.

Vain yksi toimittaja kerta toisensa j?lkeen jaksaa mokata kaikki toimituksensa, siis yksityis,firman,ymymym
Ja firman nimi on h;UPS

Ja ikin? en en??n k?yt? sit? puulaakia, vaikka toimittaisivat meik?l?isen tuhkia kotiin kylvett?v?ksi.
Menisi sekin kylv?minen seuraavalle kev??lle.


:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Jouko

Timo,

Olipa ihan oma k?mm? olin kirjoittanut manuaalisesti nimen per??n tuon suomenkielisen sanan "takaisin" jota ei sitten k??nnetty.
Sain jostain vaikutelman ett?, ty?skentelet Linux juttujen kanssa olenko oikeassa?

Huomasin tuon saman noiden j??kiekkovarusteiden kanssa, tuntuivat ihan ilmaisilta Suomessa, n?ihin hintoihin verrattuna, (No l?ytyp? yksi asia mik? t??ll? on kalliimpaa):D.

Onko Jaakolla hirvenlihaa kiikarissa, kun hintoja on tulossa? (En nyt tarkoita salamets?st?mist?)heh heh


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

anni

Mette!

Silmiini pisti tuossa aikasemmassa viestiss?s sana j??kiekkovarusteet...millaisissa mittasuhteissa tei?n perheess? pelaillaan?! T?m? kiinnostaa syyst? ett?, suomalainen kaverimme pelas sydney bearsissa kauden 2002 mestariksi ja nyt kun olemme tulossa sinnep?in working-holidaylailemaan, on ollut puhetta josko j??kiekkoilijamieheni pystyisi my?s siell? jaloa lajia harrastamaan. Sydneyn suuntaan meill? onkin kontakteja, mutta mites siell? brisbanessa?

anni

mette

Timo :D

Soitin veljelle Suomeen ja t?ss? sinulle lupaamani tietoa.
http://www.cubio.net/kuluttajat_tuotteet_99500_hinnat.php?n=2&s=2

Meillekin on taas tulossa oikein kunnolla hirvenlihaa - vaan mill?s sen t?nne kuljettaa:(

Timo

Kiitos infosta, Mette! :)  Laitanpa sen eteen p?in, mutta varoitan soittelemasta liian usein ja liian pitki? puheluita ;)  Ei, ei t?m? johdu siit?, ett? kun olin nuori ja menev?inen opiskelija, toisella puolella Suomea asuvalla ?idill?ni oli tapana her?tt?? minut aina sunnuntaiaamuisin seitsem?lt? puhelinsoitollaan :D

Jouko,  olet oikeassa, kyll? olen ty?skennellyt ja harrastanut my?s Linuxin parissa, tosin my?s Unxeista (mm. vanhat kunnon Sunit :)  on kokemusta). Mutta nyth?n on t?m? luova tauko viranomaisista johtuen. On jopa niin totaalinen, ettei ole laajakaistaa eik? omaa palvelintakaan pystyss?, vaan perhedotcomkin py?rii jenkkil?ss? vuokraLinuxissa ilman ett? itse tarvitsee edes p??lle katsoa.

Hirvenlihaa  :??   Ehk? meill? veg*ill? on helpompaa, ainoastaan niit? mets?sieni? on ik?v?, ja kunnon mustikoita, mutta muuten l?ytyy kaikkea mit? pit??kin.

sannakko

Moikka Timo!

Olen kuullut ett? t??ll? kasvaa kanttarelleja - havupuu plantaaseilla. En ole viel? itse saanut aikaiseksi l?hdetty? sienimets??n mutta olen n?hnyt tuoreita kanttarelleja joskus t??ll? Melbournessa torilla.
Mustikoita k?vin poimimassa mustikka farmilla. Oli aika hassua poimia mustikoita pensaista jotka olivat minua korkeampia. Tuli v?h?n Liisa Ihmemaassa olo.
Kyseisell? farmilla oli montaa eri mustikka lajiketta ja l?ysin niinst? yhden joka oli melkein saman makuinen kun suomen mets?mustikat. Ainut ero oli ett? niit? sy?dess? ei saa ihan heti suutaan siniseksi. Hyv? juttu sill? siin? mustikoita poimiessa niit? voi tietty sy?d? mahan t?yteen j??m?tt? kiinni! :D Toivon vaan ett? eiv?t keksi punnita minua ensi kerralla ennen ja j?lkeen poiminnan.

Mustikoista tuli oivallista piirakkaa ja kiisseli
Sanna

Timo

Kiitos Sanna :)  Hyvin lohdullista kuulla kanttarelleista ja mustikoista. T?ytyyp? laittaa vaimon Mellussa asuvat sukulaiset poimintamatkalle tai k?yd? itse. Onhan t??ll?kin toki mustikoita, muttei todella sinisi? ole n?kynyt, puhumattakaan niist? suuta kunolla sinert?vist?. Oiskohan noita mets?mustikoita Tasmaniassa?

Timo

Mette :)
Sain ihka ensimm?isen puheluni Suomesta t?nne Australiaan. Serkkupoika sielt? soitteli (firman laskuun tietysti). Tapahtui muutama tunti sen j?lkeen kun olin pannut antamasi linkin eteen p?in s?hk?postissa.  
Ihan mukavaahan se oli puhelu saada. Ei sattunut yht??n ... ;) eiku siis tuli ihan s??dylliseen aikaan eik? aamuy?st?.

Suurkiitos siis vihjeest?, Mette   :god:

Niin, ja postitin viitisen tuntia videota Suomeen 4:ll? CD-levyil?. Postimaksu oli 3.50.

mette

Timo :D
Silvuplee ...eik?s ole ihan eri juttu kuulla ??nt? kuin via internet vaihtaa kuulumisia. Varaudu kuitenkin niihin aamu?isiin her?tyksiinkiin, sill? eiv?t siell? Suomessa aina muista ett? t??ll? kello kulkee edell?.

Min? kun l?hetin yhden VHS-kasetin Suomeen maksoin $13:(

Raiwå

Timo :)

Meik?l?inen on pitk??n opettanut kavereita laskemaan aikaerot. :)

Kun joku alkaa enemm?nki soitteleen keskell? y?t?, otan vanhan faxin peliin mukaan.

Kun ohjelmoin siihen soittoajan, ja vastapuoli ei ota vastaan faxia.
L?hett?? se 6 kertaa per?kk?in 10min v?lein sit? uusix.

Yleens? kaverit uskoo toisella kerralla :)




:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Timo

Mette, Raivo :)
Joo, niinh?n se on noiden aikaerojen suhteen, ett? jokainen katsoo asioita niin paljon omasta vinkkelist??n, ett? kyll? ne aikaerot tuppaavat unohtumaan sek? siell? ett? t??ll?.  Ja saahan sen puhelimen pois sein?st?. Enk? min? kyll? usko, ett? kovin paljon tulee soiteltua.
Mette, joo, on se kiva kuulla ??nt?, mutta sit? pystyy kuulemaan, ja real time videotakin katsomaan my?s internetin yli. Tosin ei t?ll? hetkell? meilt?, mutta varmaan kohta taas.

Kiva soitella, mutta kyll? t?ytyy sanoa, ett? jos valita pit?? niin kyll? min? internetti? pid?n t?rke?mp?n? kanavana kuin puheluita. Voin vain yritt?? kuvitella aikaa, jolloin p?iv?n suomalaisia lehti? ei kerta kaikkiaan voinut lukea ajan tasalla ja kirjoitetun viestin perille menoon saattoi kulua jopa viikkoja.

Jukka

Raivo,

Meill? t?iss? on laite jolla voidaan generoida tuhansia puheluita minuutissa. T?? masiina saattais korvata ton sun faksis, elik? jos tarvetta niin ota yhteytt?.

- muistan kun aikoinaan ohjelmoin ton laitteen soittamaan vahingossa v??r??n numeroon, soitto joka nelj?s sekunti samaan numeroon. Kaveri ei edes pystynyt tekem??n vikailmoitusta, puhelin oli koko ajan varattuna.

- oliskohan sama laite vakituisesti Telstran omassa k?yt?ss?, generoivat tuhansia puheluita omiin palvelunumeroihinsa niin ett? ovat aina busy?

Jukka
:))

mette

Annille :D anteeksi, ett? en ole aiemmin vastannut, mutta olet tainnutkin saada jo vastauksen aiheen "harrastusmahdollisuuksien"alta.
L?tk?? pelataan t??ll? Brisbanessa joten ei muuta kuin iso j??kiekkokassi vaan mukaan t?nne. Meill? lajia harrastaa yksi pojistamme t?ll? hetkell?.
 
Mette

anni

Hola Mette :)

Todentotta n?in sopivasti k?vikin, ett? samaan aikaan tuli tuo harrastusmahdollisuus-jutska ja tietoa sain. T?ytynee nyt alkaa vakavasti harkitsemaan tuota pelailua!

iloisena vastauksesta
anni

mette

Timo :D
Muistatko tv-mainoksen Suomessa kauan kauan sitten mit? me laitettiin leiv?n p??lle ennen kun ei ollut  flooraa  ..Niin, joskus ei ollut tietokoneita eik? nettej?, ei silloinkaan kun t?nne saavuimme vuonna 90. Kirjeit? kirjoiteltiin ja niit? my?s saatiin - niin silloin ennen.
Nyt ei en??? osaisi kuvitella el?m?? ilman netti?, varsinkin t??ll? toisella laidalla asuessa se on silta Suomeen. Kun ei kaikilla kuitenkaan ole nettej?-tulee mieleen mummut ja papat ,puhelimen t?rkeys on samalla viivalla.
Voisiko netti? ollakaan jos ei olisi puhelinliittym?? ???

Timo

Mette :)   Ai ettei ollut flooraa ??? Kyll?h?n sit? tuli tuota mainosta katsottua naapuril?hi?iden ja lauantaitanssien ym. klassikoiden v?liss? jo 70-luvulla.  Suurin osa minun suomalaistutuistani t??ll? ei ole koskaan k?ytt?nyt netti? vaan turvautuu puheluihin, Suomesta l?hetettyihin vhs-kasetteihin ja aikakauslehtiin. K?yh?n se toki niinkin, varsinkin kun posti kulkee perille yleens? viikossa. Olen lueskellut isot?tieni kirjeit? Suomi-USA -v?lill? joskus 1940 -luvulta.  Siskokset kirjoittelivat toisilleen ja harmittelivat sit?, ett? painorajoitusten takia ei voi kirjoittaa kuin 3 liuskaa, ja niiden kolmen liuskan perillemeno kesti nelj?tt? kuukautta. Kirjeet kun kulkivat ensin sensorin kautta.

Ei netti varmaan tosiaankaan olisi kehittynyt t?h?n mittakaavaan ilman puhelintekniikkaa. Kyll?h?n se voisi toimia ja toimiikin my?s omia kaapeleitaan tai radioaaltoja pitkin, jopa s?hk?verkossa!

Jukka ;)  Kovin kuullostaa j?re?lt? keinolta tuo soittoautomaatti. Voishan sen kotikoneella, modeemilla ja perlill? tai mill? tahansa ohjemointikielell?  toteuttaa, mutta, ja Raivo :coolh my?s. mihin on kadonnut vanha kunnon "nyrkki? p?ty??n ja ?rr?p?it?", tai jos vakavasti puhutaan tietysti asiasta huomauttaminen ....

Jouko

Olen my?s k?ytt?nyt tuota Super Saver korttia, olen samaa mielt? niiden edullisuudesta. Samoin linjojen laatu on ainakin t?h?n menness? ollut hyv?.

Alkuun oli v?h?n semmoinen tunne kuin olisi ollut varkaissa, kun puhuminen oli niin rikollisen halpaa.

Pienen? miinuspuolena olen huomannut ett?, kortilla mahdollisesti j?ljell? olevia muutamia dollareita ei saa soitettua ja suurina juhlapyhin? voi eritt?in vaikea saada puhelua yhdistym??n useista yrityksist? huolimatta. (verkossa ilmeisesti sen verran kova kuormistus, joten n?m? halpareititt?j?t putovat kelkasta)

Plussana on se ett? tiet?? ainakin mit? suomenpuhelu maksaa.

Yksi vaihtoehto olisi tietysti IP puhelu, mutta ei varmaan kannata pid?tell? hengityst? ett?, puhelinoperaattorit panostaisivat niiden markkinointiin ja kehitykseen kovinkaan paljoa... :??


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

jounij

Me k?yt?mme GoTalk-nimist? kortilla, jota saa mm. Tandy:lta $10, $20 ja $50 suuruisina "erin?". Tuolla kalleimmalla kortilla saa itse asiassa femman verran ylim??r?ist? aikaa. Puheluiden hinnat Suomeen ovat aikalailla samat kuin nuo Supersaverinkin: viimeksi (viime vuonna) tarkistaessani lankaliittym??n noin 8 sentti?/min ja k?nnykk??n noin 40 sentti?/min (+ paikallispuhelumaksu kaikissa Australian p??kaupungeissa ja joku muu edullinen - olisiko ollut 1300-numero - maaseudulta soitettaessa).

Kun t?lt? kortilta rupeaa raha v?henem??n, niin sen voi ladata uudestaan haluamallaan summalla samasta palvelunumerosta, kuin mihin muutenkin soitetaan puhelua aloitettaessa. Eli eip? j?? pennosia k?ytt?m?t?, kun kortin voi k?ytt?? uudelleen. Itse asiassa ei t?h?n mit??n korttia tulekaan: kun aloitussumman maksaa vaikkapa Tandyll?, niin he antavat vain reseptin, jossa on ennen puhelun yhdist?mist? n?pp?ilt?v? salanumerokoodi. Hyvin on joka tapauksessa toiminut.


GoTalkia omasta puolestaan suosittelee
Jouni
Canberra

Jaaks

Jouni :D

Kiitos tuosta tiedosta :god:

Mina olen kayttanyt noita samoja kortteja kun Jouko ja aina on jaanyt muutama centti tai dollari hukkaan.

Taytyypa kokeilla GoTalk :D

Jaaks

Ettei ollut nettia :??:??

T?ss? v?h?n n?rttihuumoria,


How it all started

In ancient Israel, it came to pass that a trader by the name of Abraham Com
did take unto himself a young wife by the name of Dot. And Dot Com was a
comely woman, broad of shoulder and long of leg. Indeed, she had been
called Amazon Dot Com.

She said unto Abraham, her husband, "Why doth thou travel far from town to
town with thy goods when thou can trade without ever leaving thy tent?" And
Abraham did look at her as though she were several saddle bags short of a
camel load, but simply said, "How, Dear?" And Dot replied, "I will place
drums in all the towns and drums in between to send messages saying what
you have for sale and they will reply telling you which hath the best
price. And the sale can be made on the drums and delivery made by Uriah's
Pony Stable (UPS)."

Abraham thought long and decided he would let Dot have her way with the
drums. The drums rang out and were an immediate success. Abraham sold all
the goods he had at the top price, without ever moving from his tent. But
this success did arouse envy. A man named Maccabia did secret himself
inside Abraham's drum and was accused of insider trading. And the young man
did take to Dot Com's trading as doth the greedy horsefly take to camel
dung. They were called Nomadic Ecclesiastical Rich Dominican Siderites, or
NERDS for short.

And lo, the land was so feverish with joy at the new riches and the
deafening sound of drums, that no one noticed that the real riches were
going to the drum maker, one Brother William of Gates, who bought up every
drum company in the land. And indeed did insist on making drums that would
work only with Brother Gates' drumheads and drumsticks.

Dot said, "Oh, Abraham, what we have started is being taken over by
others." Abraham looked out over the Bay of Ezekiel, or as it came to be
known "eBay" he said, "we need a name that reflects what we are," and Dot
replied, "Young Ambitious Hebrew Owner Operators." "YAHOO", said Abraham.
And that is how it all began, It wasn't Al Gore after all.

mette

Thanks Jouni :D

Jouko tuo mun supersavervinkki ei taida ollakaan en?? halvin vaihtoehto ?

K?vin jo katsomassa taksat t??ll?:
http://www.gotalk.com.au